SVB - På vej tilbage til vægtløftning


SVB
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden jeg startede på greyskull ikke noteret særligt mange rep pr's i loggen. Det er nu ikke fordi de ikke har været der, for det har de, men nærmere fordi jeg tidligere ikke har noteret rep pr's og derfor ikke rigtig har vidst hvornår noget var en reel rep pr. Jeg er dog nu ved at nå derhen hvor jeg er ret sikker på, at jeg vægtmæssigt er på fremmed land i de forskellige øvelser. Da der er god fremgang over hele linien for tiden, regner jeg med at loggen fremover bliver væsentligt mere rød! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Skulder pres

10x20

5x30

5x40

5x57,5

5x57,5

5x57,5

Måtte resette på 57,5kg i sidste cyklus af skulder pressen, så det var nice at alle 3 set røg op i dag. Femte rep i tredje set var dog den mest langsomme rep jeg har taget længe... :crazy:

Chins +5kg

1-2-3-4-5

1-2-3-4

1-2-3-4

1-2-3

1-2

1

Dips

5

5

9+10kg

9+10kg

9+10kg

9+10kg

9+10kg

Squat

5x60

5x80

3x100

5x115

5x115

7x115 REP PR

Power cleans

5x60

1x70

3x1x80 PR

Synes jeg havde lidt ekstra energi, så tog lige nogle power cleans just for the hell of it.

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Hvor bliver Kettlebell træningen af? :laugh:

Hæ hæ, ja det bliver ikke til det helt store for tiden. Tror hovedsageligt det har noget at gøre med at jeg har god fremgang på styrkesiden for tiden, og derfor ikke føler de trækker så meget. Dertil kommer at når jeg ikke bruger dem, daler kb-formen hvilket heller ikke virker motiverende for mig. Umiddelbart ser min plan således ud for tiden:

Man: styrketræning

Tir: løb (ca 5-6km)

Ons: styrketræning

Tor: 2 x WOD

Fre: styrketræning

Lør: 1 x WOD + løb (interval 5x400m)

Søn: fri

Kb'sne indgår så på forskellig vis torsdag og lørdag, da disse træninger foregår hjemme. Decideret GS orienteret træning er der ikke rigtig noget af for tiden... :blush:

Hvordan går det med underarmene, var de mere prof underarmsbeskyttere løsningen? Og hvordan ser det ud med hensyn til den fysiske test, synes ikke jeg kan se så meget specifik snatchtræning i din log?

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag skulle have været brugt på en længere løbetur, men da kæresten også skulle ud og løbe valgte jeg i stedet at løbe med hende og levere moralsk støtte undervejs, indtil jeg fik at vide, at hun blot synes det var demotiverende og at hun hellere ville have jeg ikke sagde noget. :4whip: Det er sjovt hvordan ting som man syns er motiverende som man kan have den fuldstændigt modsatte effekt på det modsatte køn. Det blev til i alt 25 min løb i hendes tempo.

Efter løbeturen tog jeg 16kg kb'en med ud i haven, det blev til en omkring 10 minutters blandet kb indeholdende lidt swings, cleans, snatches og en masse clean & jerk.

Jeg afsluttede med følgende:

AMRAP 5 min

20 DU's

10 KB SDHP

Resultat: 4 runder + 16 DU's

Den skal helt klart prøves igen snart, da jeg fuckede pænt meget op i DU'sne.

Link to comment
Share on other sites

Så blev der også trænet idag. Startede træningen med en pre-workout brunch, så vil tro jeg vejede omkring 2kg mere end jeg plejer. :4mewantfood:

Bænk pres

10x20

5x40

5x60

3x90

5x101

5x101

6x101 REP PR

The chesticles var fit for fight i dag, de 6 reps i sidste arbejdssæt var tunge men kom forholdsvist nemt op. Det kører sku i bænken for tiden, sidst jeg lavede en 1RM (lang tid siden...) var der til 112,5kg, tror der er til væsentligt mere i dag!

Chins

4xbw

4xbw

4x10

6x10 REP PR

3x15

4x15 REP PR

1x30

1x30 PR

De sædvanlige trapper er begyndt at kede mig en anelse, så valgte at køre lidt tungere i dag. De tre pr's er nok mest et udtryk for at jeg ikke har kørt tunge chins så meget. Meeeeen, en pr er en pr! :cool: Efter jeg havde lavet det første sæt med 1x+30kg fik jeg et højlydt tilråb fra en tatoveret gut på omkring 35: "DET ER FANDME STÆRKT DET DER!". Havde slet ikke opdaget han kiggede, så blev sku egentligt talt lidt forskrækket over hans tilråb. Jeg kunne så forstå på ham at det var fordi jeg havde lavet den fra dead hang, modsat de andre der lavede chins omkring mig, hvilket han bestemt ikke syntes om... :biggrin:

A1 - Triceps pullovers

10xstang+25

10xstang+25

10xstang+25

10xstang+25

A2 - DB Rows

10x28

10x28

10x28

10x28

Dødløft

5x65

5x65

Power cleans

3x65

3x65

3x65

3x65

Dødløft

5x127,5

5x127,5REP PR

Der var umiddelbart ikke meget at komme efter i bentøjet i dag, set i forhold til at jeg lavede 10x125 i sidste uge. Så skuffet det kan man vidst godt sige jeg er over dagens dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Hæ hæ, ja det bliver ikke til det helt store for tiden. Tror hovedsageligt det har noget at gøre med at jeg har god fremgang på styrkesiden for tiden, og derfor ikke føler de trækker så meget. Dertil kommer at når jeg ikke bruger dem, daler kb-formen hvilket heller ikke virker motiverende for mig. Umiddelbart ser min plan således ud for tiden:

Man: styrketræning

Tir: løb (ca 5-6km)

Ons: styrketræning

Tor: 2 x WOD

Fre: styrketræning

Lør: 1 x WOD + løb (interval 5x400m)

Søn: fri

Kb'sne indgår så på forskellig vis torsdag og lørdag, da disse træninger foregår hjemme. Decideret GS orienteret træning er der ikke rigtig noget af for tiden... :blush:

Hvordan går det med underarmene, var de mere prof underarmsbeskyttere løsningen? Og hvordan ser det ud med hensyn til den fysiske test, synes ikke jeg kan se så meget specifik snatchtræning i din log?

Underarmen er ved at være klar igen, og jeg er køre snatch, men kun i små cycles pt. og med få lav KB 16-20kg, jeg vil lige sikre mig at det er helt i orden inden jeg starter op på træning mod de 100snatch med 24kg.

Jeg går i gang hen mod efteråret, og er ved at planlægge træningen, skal jo lige have putter nogle hjælpe øvelser ind og så skal jeg arbejde med udholdenhed og viljen til at forsætte. For jeg syntes hurtigt at det bliver kedeligt, så jeg skal have nogle mål at gå efter, så jeg kan holde movitationen høj :cool:

BTW Tillykke med dine pr's, spændende læsning og flot fremgang i loggen. Kører du efter et program og hvad er din målsætning?

Er du kommet i gang som instruktør?

Allan

Link to comment
Share on other sites

Underarmen er ved at være klar igen, og jeg er køre snatch, men kun i små cycles pt. og med få lav KB 16-20kg, jeg vil lige sikre mig at det er helt i orden inden jeg starter op på træning mod de 100snatch med 24kg.

Jeg går i gang hen mod efteråret, og er ved at planlægge træningen, skal jo lige have putter nogle hjælpe øvelser ind og så skal jeg arbejde med udholdenhed og viljen til at forsætte. For jeg syntes hurtigt at det bliver kedeligt, så jeg skal have nogle mål at gå efter, så jeg kan holde movitationen høj :cool:

Det lyder fornuftigt med at tage den med ro i starten, hellere det end at skulle bruge mere tid på skader. Da jeg trænede op til de 100 reps, gjorde jeg meget brug af trapper. Netop fordi det er en nem måde at få taget en masse reps på uden at blive demotiveret af ikke at kunne tage mange reps i streg. Hvordan står det til med de 12+12 jerk, har du styr på dem?

Er du kommet i gang som instruktør?

Jeg er ikke kommet igang som instruktør endnu, har smidt nogle enkelte ansøgninger afsted, og skal ud med nogle flere. Håber sku stærkt på at finde noget et sted her i Århus uanset hvor det måtte være, bare det at komme igang som kettlebell instruktør ville være lækkert.

BTW Tillykke med dine pr's, spændende læsning og flot fremgang i loggen. Kører du efter et program og hvad er din målsætning?

Jeg begyndte for noget tid siden på et program der hedder Greyskull linear progression. Jeg følger det 95% af vejen med nogle små modifikationer så det passer bedre til mig. Programmet er bestemt ikke revolutionerende på nogen punkter, men simpelt og effektivt, ligesom jeg kan lide det! Den lineær progression i programmet og det at man hele hele laver nye rep pr's, fungere rigtig godt for mig både med henblik på motivation og resultater. Jeg har som sådan ikke rigtigt nogle specifikke træningsmål for tiden, andet end at blive stærkere. Tanken om at lave nogle specifikke mål har dog flere gange rodet rundt inde i hovedet på mig, så mon ikke der kommer en post her i loggen når jeg en gang får tænkt mig lidt om... :superman:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PRs, det går fremad!

Hvordan ligger dine bedste løft i de "fire" store?

Klø på!

Mange tak! Er også pænt tilfreds med fremgangen for tiden! :smile: Ser generelt altid frem til at træne, men en pr stime gør da lige at man ser lidt mere frem til det normalt. Jeg laver meget sjældent 1RM forsøg, og det er lang tid siden jeg har gjort det sidst. Derfor er nedenstående det nærmeste jeg kan komme på bedste løft:

5RM Squat: 120kg

5RM skulder pres: 57,5kg

6RM bænk pres: 101kg

10RM dødløft: 125kg

Link to comment
Share on other sites

Da der begyndt at opstå rygter i loggen om at jeg ikke får trænet med mine kb's, dikterede min dårlige samvittighed at de skulle luftes i dag. :tongue: 16kg's kuglen kom derfor med ud i solen og efter lidt opvarmning, blev det til følgende:

50 2H OH Swing

40 Snatch

30 C&J

20 Lunges ( hvor kuglen skifter hånde mellem benene :w00t: )

10 Burpees

400m løb

10 Burpees

20 Lunges ( hvor kuglen skifter hånde mellem benene :w00t::w00t: )

30 C&J

40 Snatch

50 2H OH Swing

Tid: 16min 58sek

Var egentligt godt tilfreds med min indsats, kunne måske godt have presset den en anelse mere. Første gang med 2hand over head swing, de var egentligt ikke så slemme som jeg havde forestillet, synes dog stadig at tungere 2hand swing til vandret er mere optimalt. Sluttede af med lidt håndstand.

Link to comment
Share on other sites

Så stod den på styrketræning i dag. Forsøgte at lave en optimal optakt med 3 stykker rugbrød med spejlæg og hytteost (ikke sammen... :crazy: ), samt en æble. Så blev der lige slappet af en halv times tid og derefter var det ned til centeret.

Skulder pres

5x20

5x30

5x40

3x50

5x58,5

5x58,5

6x58,5 REP PR

Sidste cyklus i skulder pres failede jeg på 57,5kg, så det er pænt optur. Det ville sku være lækkert hvis jeg kunne få presset alle 3 arbejdssæt med 60kg over hovedet næste gang! :superman:

Chins +10kg

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

Dips 6xbw

6xbw

6xbw

10x+10kg

10x+10kg

10x+10kg

10x+10kg

10x+10kg

Tror sku jeg skal have noget mere vægt i bæltet næste gang, så jeg kan komme lidt ned i reps.

Upright cable rows

10x22,5

10x25

10x27,5

10x30 (med ultra cheat på de sidste to reps :tongue: )

Rotator cuff

3x10 både medial og lateral rotation

Hofte mobilitets øvelser samt udstrækning af hamstrings og triceps surae

Squat

5x60

5x80

5x100

5x117,5

5x117,5

10x117,5 REP PR

Sidste cyklus bød på 6 reps i sidste arbejdssæt, så det må siges at være en pæn forbedring! Der var godt tryk i benene hele vejen igennem og fik fokuseret godt på mit opspænd. Det skal jeg fandme bliver bedre til.

http://www.youtube.com/watch?v=S0MSQerC7Vc

Lækker træning i dag! :4thumbup:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Skulle have løbet intervaller i dag, men da hele formiddagen blev brugt på at male skur, var energiniveauet simpelthen ikke til det. Tænkte derfor jeg ville tage en 5'er og se hvor hurtigt formen tillod den kunne løbes. Før afgang indstillede jeg (noget optimistisk!!! :blush: ) uret til en km tid på 5:10. Ruten jeg plejer at løbe, er ret kuperet og en blanding af 50% asfalt og 50% skov. De første 2,5 km går generelt ned af mens det sjovt nok forholder sig omvendt med de sidste 2,5km.

Jeg satte afsted i et ok tempo, og havde masser af overskud efter 1km og det samme gjorde sig egentligt gældende for 2km. Jeg kunne se på mit ur at jeg var 45 sek foran min gennemsnitlige km tid på 5:10, det vil sige at hvis jeg indhentede 5 sek mere kunne jeg komme under 25min, hvilket er mere end udemærket for mig, ruten taget i betragtning.

Da jeg rundede 2,5km og ruten ikke længere var ned af bakke, var det som om at min malerhjerne, som jeg tydeligvis må have pådraget mig om formiddagen, stille forsvandt. Det blev nu rimelig klart for mig at jeg havde lavet en episk fejldisponering af min energi og hvade 2,5km op af bakke foran mig. :laugh: De resterende 2,5km blev en ren kamp at gennemføre, og på den sidste km holdte jeg 2 pauser da jeg var så heldig at få siddesting! Det var så ynkeligt at jeg efter løbeturen var ovre, samt jeg var kommet mig en anelse, selv ikke kunne lade være med at grine af min præstation! :laugh:

4,96km - 25min 55 sek

Foden holdt dog hele vejen uden at brokke sig, så lidt positivt var der trods alt over dagens træning... :4thumbup:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Det er vist første gang jeg kigger i din log!

Det ser sgu godt ud over hele linjen! Er du tilfreds med Greyskull?

Klø på skipper! :devil:

Jamen velkommen til så! :smile: Greyskull er det bedste der er sket for min træning længe. Det motiverer mig ubeskriveligt meget hele tiden at forsøge på nye rep pr's. Har tidligere nok haft en tendens til at være lidt for konservativ med vægt forøgelser i de forskellige øvelser, dette tager den lineære progression som programmet er bygget op om sig nu kærligt af! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jamen velkommen til så! :smile: Greyskull er det bedste der er sket for min træning længe. Det motiverer mig ubeskriveligt meget hele tiden at forsøge på nye rep pr's. Har tidligere nok haft en tendens til at være lidt for konservativ med vægt forøgelser i de forskellige øvelser, dette tager den lineære progression som programmet er bygget op om sig nu kærligt af! :devil:

Godt at høre. På samme måde har jeg haft det med Wendler 5/3/1. Jeg har kun skimtet Greyskull, men umiddelbart minder opbygningen meget om hinanden!

Har du nogle mål? Konkurrence eller andet...

Link to comment
Share on other sites

Godt at høre. På samme måde har jeg haft det med Wendler 5/3/1. Jeg har kun skimtet Greyskull, men umiddelbart minder opbygningen meget om hinanden!

Har du nogle mål? Konkurrence eller andet...

Er helt enig med dig, forskellen er ikke særlig stor! Kørte en meget kort overgang Wendler, så min baggrund for at udtale mig om det er noget begrænset... Ikke desto mindre er jeg ret glad den øgede squat frekvens samt den mindre progression i skulder pres samt bænk, som greyskull benytter og det er nok her de grundlæggende adskiller sig fra hinanden. Har lagt mærke til du køre en del VL ind over din wendler, er det noget hjemmestrikket eller en af hans egne hybrider?

Har ikke nogle deciderede mål for tiden. Styrken er opadgående for tiden og planen er egentligt bare at se hvor lang tid det fortsætter. Et stykke ude i fremtiden, kunne jeg godt tænke mig at få noget VL ind over min træning. Overvejer også at begynde at komme lidt mere på havnen her i århus. Så hvis jeg en gang får mig noget af det dersens kondi, kunne det da være sjovt at prøve kræfter med Fit as fuck og lignende... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Er helt enig med dig, forskellen er ikke særlig stor! Kørte en meget kort overgang Wendler, så min baggrund for at udtale mig om det er noget begrænset... Ikke desto mindre er jeg ret glad den øgede squat frekvens samt den mindre progression i skulder pres samt bænk, som greyskull benytter og det er nok her de grundlæggende adskiller sig fra hinanden. Har lagt mærke til du køre en del VL ind over din wendler, er det noget hjemmestrikket eller en af hans egne hybrider?

Har ikke nogle deciderede mål for tiden. Styrken er opadgående for tiden og planen er egentligt bare at se hvor lang tid det fortsætter. Et stykke ude i fremtiden, kunne jeg godt tænke mig at få noget VL ind over min træning. Overvejer også at begynde at komme lidt mere på havnen her i århus. Så hvis jeg en gang får mig noget af det dersens kondi, kunne det da være sjovt at prøve kræfter med Fit as fuck og lignende... :devil:

Interessant. Jeg har haft gode resultater med Wendler, men det kunne være jeg skulle læse Greyskull ebook'en!

Jeg synes vægtløftning er super fedt, så jeg ville ikke give slip på det da jeg startede på Wendler. For mig har det fungeret fint at lave træk/træk-variationer på ben-dagen, opadstød på stem-dagen og frivend/stødvend på dødløft-dagen. Jeg har haft fornuftigt fremgang i både basisløft og VL, så det har været perfekt. Derudover krydre jeg mine dage med intervalløb og tunge/lette WOD's efter behov. Det handler jo i bund og grund bare om at lytte til sin krop, tænke fornuftigt og følge progressionen!

Hvis du er fra Århus skal du da helt sikkert derned og træne! Det lyder til de har nogle ganske skarpe atleter!

Link to comment
Share on other sites

Bænk pres

10x20

5x40

5x60

5x80

3x90

5x102,5

5x102,5

6x102,5 REP PR

Chins

4xbw

4xbw

3x10

3x15

3x20

1x35 fail med 1-2cm

1x35 PR :superman:

4xbw

4xbw

4xbw

4xbw

4xbw

A1 - triceps pull overs

10x33

10x33

10x33

10x33

A2 - DB rows

10x30

10x30

10x30

10x30

Squat

5x60

5x80

5x100

5x120

5x120

8x120 REP PR

Link to comment
Share on other sites

Startede med lidt kettlebells i dag. Jeg varmede op med lidt forskellige swings, cleans, pres og snatch. Derefter ville jeg lige give en workout jeg lavede for noget tid siden et forsøg mere, da jeg var overbevist om at jeg kunne gøre det bedre en sidst.

AMRAP - 5 min

20 DU's

10 KB SDHP 16kg

Tid: Skulle have filmen den, da det undervejs lykkedes mig at fucke up i tællingen. Men det gik godt, fik helt klart flere runder en sidst. Det er selvfølgelig nemt at sige... :tongue: DU's blev ca delt i 2 hvilket jeg er godt tilfreds med.

Derefter interval løb 5x400meter med 1 min pause

1. - 400m: 1.26

2. - 400m: 1.26

3. - 400m: 1.32

4. - 400m: 1.32

5. - 400m: 1.40

Min fod begyndte at lave ballade 3/4 inde i 4. runde, derfor den noget langsommere 5. runde. Er ret sikker på at intervaller aldrig bliver min livret, jeg vil egentligt hellere vælte på cykel... :dry: Men mon ikke det hjælper lidt på den dersens kondi som alle snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Skulder pres

5x20

5x30

5x40

3x50

5x60

5x60

5x60 REP PR

Chins BW

2x4

5x7

Jeg kørte ikke dips i dag, da skulderen valgte at brokke sig under skulder pres. I stedet blev der lavet lidt rotator cuff træning, 3sæt både med. og lat. rotation. Skulle have kørt lidt power cleans, men det synes skulderen heller ikke om...

Dødløft

3x5x65

5x100

8x130 REP PR

Noget begrænset omgang træning, for ikke at drille skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Restitutions træning i dag, da skulderen lavede ballade igår. Derudover vrøvler rhomboiderne også for tiden, det er herligt!

Tabata bestående af skiftevis squat og sjip. Kort pause og derefter endnu en tabata bestående af kb swings (16kg) og bw lunges. Meget let omgang blot for at kroppen ikke skulle gå helt i stå i dag.

Derudover kom der sørme lige en flink pakkemand med et par ringe til mig i dag! :w00t: Jeg blev selvfølgelig nød til kort at prøve dem af, dog med en vis påpasselighed over for hele det skadede kadaver! :dry:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Skulderen virker til at være i bedring, dog brokker romboiderne sig stadig. Må give dem et par ture i løbet af aftenen med massagebolden og se om det ikke kan løsne dem lidt op. Træningen i dag forløb således

Bænk pres

5x20

5x40

5x60

5x80

5x103,5

5x103,5

5x103,5 REP PR

Chins +10kg

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

A1 - Ticeps pullovers

10x34

10x34

10x34

10x34

A2 - DB rows

10x30

10x30

10x30

10x30

Squat

5x60

5x80

5x100

5x122,5

5x122,5

5x122,5 REP PR

Der var ikke meget at komme efter i benene i dag. Det var faktisk et fucking helved at komme igennem de 3 arbejdssæt. Men ikke desto mindre lykkedes det alligevel, må håbe på mere overskud næste gang. Tror jeg holder lørdag fri og søndag som jeg plejer, synes der er kommet lidt for mange småskader snigende her på det sidste. Jeg er også super tæt på et reset i både skulder og bænk pres, så der bliver kørt med ret høj belastning for tiden, hvilket selvfølgelig også kan spille ind.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share