SVB - På vej tilbage til vægtløftning


SVB
 Share

Recommended Posts

Kunne ikke helt lade være med at lave noget i dag alligevel. Er sku ikke for god til det med at holde hele hviledage, hvis jeg havde en superkrop der ikke havde behov for restitution, ville det passe mig fint med flere daglige træninger. :cool: Nå, men tilbage til virkeligheden... Jeg besluttede mig for at løbe en tur i dag i roligt tempo

5,09km på 28min 29sek

Da jeg kom hjem tog jeg lge ringene frem for at få en smule blod ud til de områder der vrøvler for tiden. Det blev til 2 sæt af følgende øvelser alle sammen kørt langt fra max:

Ring chins

Ring dips

Ring rows

Ring push-ups

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke så skide godt med at holde træningsfri, for at sige det mildt... En kammerat skrev til mig igår aftes, om ikke vi skulle ned og svømme i dag kl. 8 og derefter videre til en omgang brunch. Det var jo nærmest umuligt at sige nej til! :bigsmile:

Det blev til 1000m bryst for mit vedkommende. De første 600meter var med traditionel bryst ben, hvorefter jeg begyndte at få ondt på indersiden af knæet. Derfor svømmede jeg de sidste 400meter bryst med min egen patenterede bryst ben teknik. Det er lidt indviklet at forklare hvordan jeg gør, men det er ikke effektivt eller snedigt på nogen måde, hvilket også er derfor jeg prøver at vende mig af med det! :blush:

I morgen og i overmorgen står på længere hav-kajak ture, men mere om det senere. God søndag derude!

Link to comment
Share on other sites

Hav-kajak turen blev aflyst grundet blæst og regn. Det var sku ærgerligt, havde ellers set frem til det... Da jeg nu ikke skulle ud på vandet, var der tid til at styrketræne inden første dag i skolen efter ferien. Det var sku hårdt! :sleeping: Over ferien har min uddannelse flyttet skole. Den nye skole er stor og fin, men under påskud at være "grøn" er der ingen aircondition overhovedet, hvilket vil sige at der i auditoriet er omkring 1000000 grader celcius! Snedigt... :4slap:

Træningen forløb således:

Skulder pres

5x20

5x30

5x40

3x50

5x61 REP PR

2x61 Max fail på 3'eren, var slet ikke koncentreret eller med i løftet. Kørte sidste sæt som push press. Reset næste gang...

A1 - Chins +10kg

5

5

5

5

5

A2 - Dips +10kg

10

10

10

10

10

RC - med. og lat. rot

3x10

Squat

5x60

5x80

5x100

5x125

5x125

5x125 REP PR

Begyndte allerede under opvarmningssættene at overveje hvorvidt jeg skulle springe squatten over i dag. Blev dog enig med mig selv om at det skulle være en løgn, så efter en længere indre monolog, med diverse variationer over temaet "DU ER EN TØSEDRENG, SE NU FOR HELVEDE DA AT FÅ SQUATTET DEN RÅDNE VÆGT!!!", fik jeg squattet det jeg skulle. :hmmm: For tiden er hovedet mere begrænsningen i squatten end kroppen, skal lige have overbevist mig selv om at de næste to omgange squat sagtens kan ryge med, inden der skal resettes.

Link to comment
Share on other sites

Stærk gået! Der er godt gang i de stænger der!

Når du er færdig med Greyskull, hva skal du så?

Jeg takker! :smile: Jamen, umiddelbart så tror jeg ikke at jeg stopper med greyskull indenfor den nærmeste fremtid. Det er det der med "don't fix it, if it ain't broke!" Så så længe jeg ser så god fremgang som jeg gør for tiden, så tror jeg sku jeg bliver ved. :devil:

Men som du så i dag, så regner jeg med at vise mit grimme ansigt lidt mere nede på havnen fremover. :cool:

Link to comment
Share on other sites

OL - elements på havnen

Den stod på squat-snatch i dag. Vi kørte en masse teknik omkring de første tre kvarter, derefter skule vi finde vores 2RM. Jeg kørte 3x2 med 50kg, der var til mere, men fokus var for mig mere på teknik end på vægt.

Link to comment
Share on other sites

Ganske udemærket træning i dag. Skulderen brokker sig ikke længere, men bøvler dog stadig med noget i øvre ryg... Dog ikke voldsommere end jeg sagtens kunne træne i dag.

Bænk pres

10x20

5x60

5x80

3x90

5x105

5x105

5x105 REP PR

Masser af tryk på de 5 første reps i sidste arbejdssæt, men der var fuldstændig udsolgt da jeg prøvede på en 6. rep. Jeg er dog pænt tilfreds med fortsat at få de 3x5 i hus.

Chins +10kg

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

A1 - triceps pull overs

10x34

10x34

10x34

10x34

A2 - DB rows

10x32

10x32

10x32

10x32

RC med. + lat. rotation

3x10x5

Dødløft

60

60

Power cleans

3x65

3x65

3x65

Dødløft

3x100

7x132,5 REP PR

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Træning udenfor i dag. Tog tasken med alt mit træningsgøjl på rygen, to kettlebells i hænderne og så ellers ud og finde et passende sted i det fri.

3 Rounds for time

5 Ring dips

5 Ring rows

10 16kg KB thruster to clean (squat - pres - nedtagning - clean)

10 24kg kb snatch

15 push ups

15 mountain climbers

Tid: 9.02

Skal fandme til at lave ring dips noget oftere, for det er jeg sku godt nokikke nogen haj til! Første runde kørte unbroken, men derefter blev de kørt som singles... :nonono: Efter at have kørt lidt forskelligt kb med fokus på teknik, lavede jeg følgende:

10-9-8...2-1

Burpess

24kg 2-hånds KB swing

Tid: 6.29

Sidste gang lavede jeg den på 5.25, havde dog ikke lavet noget inden der, men stadigvæk ikke godkendt! :nonono: Generelt ikke en godkendt træning i dag...

Link to comment
Share on other sites

Så spottede man lige en

Det er aldrig godt at have en video i loggen hvor man indrømmer man ikke kunne curle et eller andet! :nonono:

Sprang træningen over fredag, da kroppen knirker lidt for tiden. Planen var egentligt ikke at lave noget som helst hele weekenden, men lørdag formiddag kunne jeg alligevel ikke holde mig på måtten. Har siden jeg fik min ringe for lidt tid siden, gået og ledt efter et højt nok sted jeg kunne hænge dem, til at prøve og se om jeg kunne lave muscle ups. Da jeg tilfældigvis cyklede forbi det perfekte sted, var der ikke andet at gøre end at tage hjem efter ringene! :w00t: Brugte ca. 20 min. på at få fornemmelsen af kippet, samt fokus på at have ringene tæt på kroppen.

http://www.youtube.com/watch?v=U2UDLctJyao

Super fed øvelse, som jeg klart kommer til at lave noget mere! :superman:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Tog lige et afbræk fra det normale program.

Front squat

5x20

5x40

5x60

5x80

5x90

5x100

Push press

5x20

5x40

5x50

5x60

5x70

Kunne efter squatten og pressen godt mærke mine håndled, det var måske på tide at erhverve sig nogle wrist wraps.

Power cleans

3x60

3x60

1x70

1x75

1x80

T2B

1-2-3-4-5-6

6-5-4-3-2-1

Pistols

2x1/1 - fra box 20 cm over jorden

1/1 - fra box 10 cm over jorden

1/1 - På den helt og aldeles flade jord, første pistols nogensinde! :smile:

HSPU

3

3

3

Derudover lidt fri håndstand...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det vidst på tide at få liv i loggen igen. De sidste 14 dage har jeg brugt på at ligge syg af 2 omgange bl.a. med den frygtede mande-forkølelse! :surrender: Over de 14 dage er der kun 2 træninger jeg ikke har fået logget. Det var dog ikke desto mindre 2x6 timer vægtløftning + crossfit, i forbindelse med noget uddannelse/kursus.

Der ligger en større omlægning af min træning forude, crossfit bliver en større bestanddel sammen med vægtløftning, hvordan jeg lige får det kombineret med styrketræningen ved jeg ikke helt endnu. Muligvis noget wendler som andre CF'ere her på forummet gør, det er dog helt fastlagt endnu...

Link to comment
Share on other sites

Så er det vidst på tide at få liv i loggen igen. De sidste 14 dage har jeg brugt på at ligge syg af 2 omgange bl.a. med den frygtede mande-forkølelse! :surrender: Over de 14 dage er der kun 2 træninger jeg ikke har fået logget. Det var dog ikke desto mindre 2x6 timer vægtløftning + crossfit, i forbindelse med noget uddannelse/kursus.

Der ligger en større omlægning af min træning forude, crossfit bliver en større bestanddel sammen med vægtløftning, hvordan jeg lige får det kombineret med styrketræningen ved jeg ikke helt endnu. Muligvis noget wendler som andre CF'ere her på forummet gør, det er dog helt fastlagt endnu...

14 dage med Man flu lyder squ ikke for godt. Men tilgengæld fedt med kursus. Kan du fortælle lidt nærmere omkring hvilket kursus vi snakker om? :smile:

Link to comment
Share on other sites

14 dage med Man flu lyder squ ikke for godt. Men tilgengæld fedt med kursus. Kan du fortælle lidt nærmere omkring hvilket kursus vi snakker om? :smile:

Jeg er blevet tilbudt en instruktør plads i fitness world, da de starter deres version af crossfit -> crosstraining snart. I den forbindelse skulle vi igennem 6 timers vægtløftningskursus med Maj Bjørn Rames. Hvis ikke jeg tager helt fejl er hun vidst dansk mester og derudover verdensmester i bænkpres. Her er lige et lille link til et interview med hende hvis det har interesse. Maj Bjørn Rames Hun er en ganske spændende person med nogle fine løft. Der udover var der en dag med intro af de gængse crossfit øvelser med en gut jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det var også ganske interessant, men dog ikke så meget nyt der.

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet tilbudt en instruktør plads i fitness world, da de starter deres version af crossfit -> crosstraining snart. I den forbindelse skulle vi igennem 6 timers vægtløftningskursus med Maj Bjørn Rames. Hvis ikke jeg tager helt fejl er hun vidst dansk mester og derudover verdensmester i bænkpres. Her er lige et lille link til et interview med hende hvis det har interesse. Maj Bjørn Rames Hun er en ganske spændende person med nogle fine løft. Der udover var der en dag med intro af de gængse crossfit øvelser med en gut jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det var også ganske interessant, men dog ikke så meget nyt der.

Okay. Så ikke noget helt vildt nyskabende. Men ikke desto mindre er det fedt for dig, at kunne komme til at undervise lidt nu, hvor man har en relevant udd og gerne vil igang. Det er først der man virkeligt udvikler sig når man kan få lov til, at omsætte sin viden til praksis og danne sig nogle erfaringer. Derudover er det også altid fedt, at se og høre nogle dygtige fordragsholdere.. :smile:

Men hvad er dit umiddelbare indtryk af deres ripoff udgave af C-fit. Mindes fra den tid jeg selv var ansat i Fitness World, at deres interne uddannelser bestemt ikke var noget, at råbe hurra for. Men det er nu et par år siden efterhånden. Så tingene kan have ændret sig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay. Så ikke noget helt vildt nyskabende. Men ikke desto mindre er det fedt for dig, at kunne komme til at undervise lidt nu, hvor man har en relevant udd og gerne vil igang. Det er først der man virkeligt udvikler sig når man kan få lov til, at omsætte sin viden til praksis og danne sig nogle erfaringer. Derudover er det også altid fedt, at se og høre nogle dygtige fordragsholdere.. :smile:

Men hvad er dit umiddelbare indtryk af deres ripoff udgave af C-fit. Mindes fra den tid jeg selv var ansat i Fitness World, at deres interne uddannelser bestemt ikke var noget, at råbe hurra for. Men det er nu et par år siden efterhånden. Så tingene kan have ændret sig. :smile:

Om man kan kalde det et ripoff ved jeg ikke, det forudsætter vel at man mener crossfit er orginalt og ikke en blandning af øvelser der har været brugt længe i andre sammenhæng... :)

Det skal lige siges at jeg tror denne uddannelse adskiller fra de klassiske fw uddannelser, vi betaler fx ikke noget for den. Jeg må sige at der ikke har været noget som helst at sidde en finger på indtil videre. Som nævnt stod maj bjørn rames for vægtløftningsdelen og hun må siges at være særdeles kompetent. Den anden gut der stod for crossfit delen var tydeligvis en ivrig crossfitter selv, pædagoisk velovervejet og ledte som et godt eksempel i hver øvelse. Undervisningsmaterialet vi er blevet præsenteret for ligger på et fint niveau. Alt i alt er jeg imponeret over den del af uddannelsen jeg har gennemgået indtil videre samt de fysiske rammer der er sat til rådighed for det her projekt.

Link to comment
Share on other sites

Føste gang jeg har styrketrænet i 14 dage grundet sygdom. Havde forud besluttet mig for at tage en blid start, da jeg forventede topstyrken ikke ville være hvor den var for 14 dage siden.

Bænkpres

5x20

5x40

5x60

5x80

5x100

Squat

5x20

5x60

5x80

5x100

Snatch

Mange sæt op til 1x50

C&J

mange sæt op til 1x50, skal have mere vægt på næste gang... Kommer ikke hurtigt nok under stangen og jeg tror den lave vægt bærer en del af skylden.

Til sidst en lille workout

21-15-9

DU's

Kb snatch 16 kg

Toes to bar

tid: 9.02

Hold kæft jeg er dårlig til toes 2 bar, det skal der satme gøres noget ved!

Link to comment
Share on other sites

Tilløx med pistolen! HVordan er din fri håndstand?

Og fedt med jobbet!

Mange tak for los pistolos og los jobos!

Min frie håndstand kan vel nærmest bedst beskrives som elendig! :laugh: Jeg prøver dog på at øve det en gang i mellem, da jeg har en drøm om en gang at blive sej til det... Har en plan om snart at bruge lidt ekstra tid på det.

Link to comment
Share on other sites

Skulder pres

5x30

5x40

5x55

3x55 Fail på 4. rep!!! :sneaky2:

De 14 dages sygdom har satme suget en del af styrken ud af mig! Vægten blev godt nok cleanet fra gulvet, men ikke desto mindre skulle der gerne være til 3x5 med 55 kg... :nonono: Der skal åbenbart en blidere opstart til...

Snatch

2x1x30

2x1x35

2x1x40

2x1x45

2x1x50

C&J

4x1x50

6x1x55

Afsluttede med følgende:

21-15-9

DU's

55kg dødløft

chinups

9.42 min

Link to comment
Share on other sites

Regner med at min træning kommer til at forløbe således det næste stykke tid:

Mandag: Greyskull: Squat + skulder pres, OL: Snatch, 1 WOD

Tirsdag: Løb + 1 WOD

Onsdag: Greyskull: Dødløft + bænk pres, OL: C&J, 1 WOD

Torsdag: FRI

Fredag: Greyskull: Squat + skulder pres, OL: Snatch, 1 WOD

Lørdag: 2 WOD's

Søndag: FRI

Mandag: Greyskull: Squat + Bænk pres, OL: C&J, 1 WOD

Tirsdag: Løb + 1 WOD

Onsdag: Greyskull: Dødløft + Skulder pres, OL: Snatch, 1 WOD

Torsdag: FRI

Fredag: Greyskull: Squat + Bænk pres, OL: C&J, 1 WOD

Lørdag: 2 WOD's

Søndag: FRI

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Lavede følgende WOD idag:

7 runder

9 ring rows

7 jumping lunges (En til hver ben = 1 rep, altså 14 enkelte lunges)

5 push press 30kg

3 SDHP 30kg

1 HSPU

Tid: 10.01

Ganske udemærket træning, var godt presset undervejs. Ring rows rev sku tænder ud, alt andet kørte fint. Min skulder er generelt ikke så glad for push press, det kan være jeg lige skal have kigget lidt mere på teknikken eller blot trænet det noget mere...

Link to comment
Share on other sites

Bænk pres

5x20

5x40

5x60

5x80

5x95

5x95

5x95

Godt med overskud i sidste arbejdssæt, tog den dog med ro i dag.

C&J ( 1. rep = kun clean, 2. rep = clean & jerk)

2x40

2x50

2x55

2x60

2x65

2x70

Ganske godt tilfreds med de 70kg i dag, der skal nok komme flere på hurtigt. Forsøger dog at tømme trængen til bare at smide kg på og se hvad det kan blive til i max. Tager nok ikke skade en mindre opbygnings-fase... :4disguise:

Dødløft

5x60

5x80

3x100

5x120

De 120 kom op men der var ikke meget overskud, de ovenstående sæt med C&J tog nok lige toppen af saften og kraften.

Skulle have kørt en lille WOD til sidst men nåede det ikke inden der begyndte hold i salen. Ellers ganske udemærket træning i dag, kroppen er så småt ved at komme i gang igen. Tager en reset på alt i Greyskull, og så må jeg se om jeg kan få det passet ind med alle de nye elementer i min træning. Jeg er dog fortrøstningsfuld indtil videre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share