SVB - På vej tilbage til vægtløftning


SVB
 Share

Recommended Posts

En times kb instruktion af en klassekammerat. Som instruktør lavede jeg dog ikke så meget... :tongue:

Derefter styrketræning:

Bænkpress

10x60

10x60

5x86

5x86

8x86

Chins

1-2-3-4-5

1-2-3-4-3 Det kørte sku ikke for godt i dag

1-2-3-4

2

ialt 40

Ez curls

12x27,5

9x27,5

Squat

10x20

10x60

5x97,5

5x97,5

8x97,5

Link to comment
Share on other sites

Hey Dr. Durden

Tak for forslagene, det er umiddelbart også de muligheder jeg selv er kommet frem til. 1. prioritet er helt klart crossfit på havnen, tror de fysiske rammer m.m. er bedst der. Jeg er der lidt i tvivl om hvorvidt de kunne finde på at ansætte mig, når der også er en crossfit kb certificering.

Overværede lige en crosstraining time i fw sidste dag, og synes måske ikke helt jeg kan stå inde for den måde de kører tingene på. Der blev givet en 5 minutters teknik intro til en WOD bestående af swings, jerks, cleans, front squats m.m. :crazy: Personligt er jeg af den opfattelse at disse ting ikke kan læres på 5 minutter, specielt fordi det virkede som om mange af deltagerne ikke havde set en kb før.

Jeg er heller ikke klar over hvorvidt FDK har decideret hold eller tilbyder træning, men det var da værd at undersøge.

Thanks alot! :smile:

Hey.

Er det ved Thierry du er ved at tage uddannelsen? Du ligner en jeg tog hans modul 1+2 med ved Manuvision i april :smile:

Så lige din video, det ser rigtig godt ud, og fin teknik. Et par små ting at rette, men de er allerede blevet påpeget :bigsmile:

Men tillykke med de 12x12 og 100 x 24 snatch. Jeg er selv igang med at træne mig op til den fysiske eksamen, men er desværre røget ind i lidt små skader i begge underarme :sneaky2:

Allan

Link to comment
Share on other sites

Hey.

Er det ved Thierry du er ved at tage uddannelsen? Du ligner en jeg tog hans modul 1+2 med ved Manuvision i april :smile:

Så lige din video, det ser rigtig godt ud, og fin teknik. Et par små ting at rette, men de er allerede blevet påpeget :bigsmile:

Men tillykke med de 12x12 og 100 x 24 snatch. Jeg er selv igang med at træne mig op til den fysiske eksamen, men er desværre røget ind i lidt små skader i begge underarme :sneaky2:

Allan

Hej Allan

Jeps, det er ved Thierry, og kan skam også godt kende dig. :smile: Jeg tog alle 4 moduler den weekend, men dog ikke den praktiske prøve og ej heller instruktør prøven. I takt med at jeg blev i stand til at udføre snatch og jerk filmede jeg det og sendte det til godkendelse ved Thierry. Selve instruktionsdelen af prøven overstod jeg idag, så jeg kan nu kalde mig IUKL instruktør. :superman:

Hvad med dig, hvor langt er du nået med de fysiske del? Og hvad er der sket med underarmene?

Link to comment
Share on other sites

Hej Allan

Jeps, det er ved Thierry, og kan skam også godt kende dig. :smile: Jeg tog alle 4 moduler den weekend, men dog ikke den praktiske prøve og ej heller instruktør prøven. I takt med at jeg blev i stand til at udføre snatch og jerk filmede jeg det og sendte det til godkendelse ved Thierry. Selve instruktionsdelen af prøven overstod jeg idag, så jeg kan nu kalde mig IUKL instruktør. :superman:

Hvad med dig, hvor langt er du nået med de fysiske del? Og hvad er der sket med underarmene?

Stort tillykke med det - Super godt klaret :4thumbup:

Hvad går instruktionsdelen egentlig ud på? At vise at du kan undervise i diverse øvelser?

Jeg tog modul 1+2 den weekend, og så har jeg lige haft modul 3 + Inspitations modul i lørdags - Så snatch skal jeg først i gang med nu.

Desværre har jeg kørt for meget og måske for tungt C&J, så oversiden af mine underarme har taget skade af de slag det giver når KB rammer armen. Det gør ondt så snart KB'en hviler på underarmen i lockout, det gør sindsyg ondt, hvilket det også gør hvis jeg bare trykker på stedet med en finger :sneaky2:

Jeg har talt med Thierry om det, og han har forslået mig at købe nogle "Adidas Underarmsbeskytter WTF" som er i hård plast og som fordel trykket over en større flade end blot der hvor KB rammer - Så regner med at få dem i morgen eller fredag så jeg kan komme igang :bigsmile:

Prøver at holde mig igang med alm. styrketræning og crossfit, men det er bare ikke det samme.

Allan

Link to comment
Share on other sites

Det bliver ikke til det helt store for tiden, skriver eksamensopgaver og har som bonus problemer med nakken. :cry3: Men ikke desto mindre, lavede jeg en lille omgang træning igår, for ikke at gå helt i stå.

3 omgange:

1min burpees

1min kb push press 16 (3 reps - skift)

1min air squat

1min double unders

1min pause

Reps: ?

Jeg filmede det hele, men har endnun ikke kunnet tage mig sammen til at tælle reps... Double unders var det værste, nok af den årsag at det stadig er meget nyt for mig. Min hjerne formår derfor ikke at kordinere selve bevægelsen og samtidig sørge for at jeg husker at trække vejret. Studip brain! :nono:

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med det - Super godt klaret :4thumbup:

Hvad går instruktionsdelen egentlig ud på? At vise at du kan undervise i diverse øvelser?

Jeg tog modul 1+2 den weekend, og så har jeg lige haft modul 3 + Inspitations modul i lørdags - Så snatch skal jeg først i gang med nu.

Desværre har jeg kørt for meget og måske for tungt C&J, så oversiden af mine underarme har taget skade af de slag det giver når KB rammer armen. Det gør ondt så snart KB'en hviler på underarmen i lockout, det gør sindsyg ondt, hvilket det også gør hvis jeg bare trykker på stedet med en finger :sneaky2:

Jeg har talt med Thierry om det, og han har forslået mig at købe nogle "Adidas Underarmsbeskytter WTF" som er i hård plast og som fordel trykket over en større flade end blot der hvor KB rammer - Så regner med at få dem i morgen eller fredag så jeg kan komme igang :bigsmile:

Prøver at holde mig igang med alm. styrketræning og crossfit, men det er bare ikke det samme.

Allan

Det lyder sku da ikke for godt med dine underarme. Hvordan er din clean teknik? Får du lagt kuglen blidt indtil underarmen, eller slår den imod hver gang? Synes også det giver god mening med underarmsbeskytterne!

Prøven bestod for mig i at undervise en brandmand der aldrig havde set et KB swing før i alle de gængse løfte, og progressionerne frem til disse. Prøven foregik over ca. 2 timer, så brandmanden formåede selvfølgelig ikke at lære alt til perfektion, men det der manglede snakkede vi så om, og gik derefter videre til næste løft. Det var alt sammen stille og roligt, men jeg havde også instrueret en del op til prøven, så jeg følte mig egentligt rigtig godt forberedt. De fysiske krav havde jeg filmet og sendt til Thierry tidligere, så den del var allerede overstået. Men som sagt var det stille og roligt, og Thierry er jo en nice guy, så der er ikke så meget at være bekymret over... :smile:

Har lige spottet din log, glæder mig til at følge med i den...

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning juggling med 8kg kugle...

Har endnu ikke helt bestemt mig for om jeg skal træne op til Nordic Kettlebell Cup, og i så fald hvilken/hvilke discipliner. Derfor skulle følgende, lige afprøves i dag:

16 kg KB 3 min triathlon sprint

1min jerk

1min snatch

1min C&J

håndskift efter 30 sek

Resultat:

38 jerks

25 snatches

19 C&J

ialt 82 reps

Ganske sjov disciplin, kan godt lide det høje tempo. Til konkurrencen er det selvfølgelig ikke 16kg men derimod enten 20 eller 24, hvilket nok kommer til at påvirke tempoet en smule.

Afslutning:

AMRAP - 5 min

10 Double unders

10 16kg KB hand to hand swings

Resultat:

6 runder og 3 double unders

Link to comment
Share on other sites

Så blev nakken så god igen at jeg besluttede mig for at prøve styrketræning igen. Det forløb i dag således...

Skulder press

10x20

5x40

5x51

5x51

6x51

Chins

1-2-3-4-5

1-2-3-4-5

1-2-3-4

i alt 40

Dips BW

5

5

14

14

Cable rows

3x8x30kg

Squat

5x60

5x70

5x80

5x100

5x100

6x100

Link to comment
Share on other sites

16/6

Blandet kb træning udenfor med 24 kg kuglen...

17/6

Træningen i dag forløb således.

Bænk press

10x50

5x60

5x70

5x80

5x87,5

5x87,5

8x87,5

Chins

1-2-3-4-5

Måtte stoppe her, grundet smerter i øvre ryg/nakke. Nu er det 3. gang indenfor den sidste måned at det sker. Synes ikke rigtig selv jeg kan gennemskue hvad der går galt, da det er opstået i to forskellige øvelser, chins og skulder pres. Jeg overvejede at stoppe træningen helt her, men det endte dog med at jeg bare droppede chins og fortsatte.

EZ Curls

12x27,5

9x27,5

Power cleans

1-2-3-4-5 60kg

i alt 15 reps

Dødløft:

10x107,5 REP PR

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

MTB i Marselisborg skoven. Der var absolut ikke dømt gode ben i dag! De store bjerge (bakker) var nærmest uoverkommelige og efterlod en brandende fornemmelse i lårbasserne... :violin:

Var afsted med en kammerat som gerne ligger sig ned 1-2 gange pr. tur, fordi han ikke kan komme hurtigt nok ud af pedalerne. Det problem har jeg ikke, hvilket gør at jeg selvfølgelig er nødsaget til at mobbe ham med det! :devil: Efter i dag, hvor jeg fuldstændig umotiveret valgte at ligge mig ned, da vi ventede på grønt i et lyskryds, har jeg dog på fornemmelsen at jeg skal holde lidt lav profil...

Hele ruten blev gennemført på 1.26,38, på trods af dårlige ben og uendeligt mange andre dårlige undskyldninger.

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Planen var egentligt at jeg skulle have styrketrænet i dag, motivationen var dog ikke til stede, så jeg besluttede mig for at tage en gang crossfit.

Timen var lidt rodet bygget op, vi startede med en opvarmning bestående af:

3 runder

- løb 200 meter

- 10 situps

- 10 back extensions

Derefter stod den på rumænsk dødløft, 4 set af 8 reps og vægten skulle stige hver gang. Jeg endte på 100kg i sidste sæt. Jeg var ikke max presset, men kunne dog godt mærke at mine hamstrings fik lov at arbejde mere end de plejer.

Så var der dømt mobility, bygget op omkring 3 forskellige stationer. Første station besod af noget elastik-træk af skulderens ledkapsel. Anden og tredje var noget bold massage af ballerne og hoftebøjerne. Undervejs fortalte instruktøren at hoftebøjerne blandt andet blev brugt under squat og at man skulle passe på med at bruge bold massagen i mere end et minut da dette ikke var godt... :raisebrow:

WOD:

10 boxjumps på minuttet

50 front squats 40 kg

tid: 3min 45sek

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Så blev der trænet i dag, midt i eksamenslæsningen.

Skulder pres

5x20

5x20

5x30

5x40

5x52,5

5x52,2

6x52,5 REP PR

Chins

1-2-3-4-5-6

1-2-3-4-5

1-2-3

i alt 42

Dips BW

2x5

1x15

1x14

Power cleans

1x60

3x60

3x60

3x60

Dødløft

9x110 REP PR

TGU

1+1 20kg

1+1 24kg

1+1 32kg

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så blev eksamenstiden sørme også overstået for mig, med et 12- tal i holdtræning og træningsfysiologi! :4smartass:

Træningen har været lidt i dvale, det samme har logningen. Det er dog blevet til lidt blandet træning, herunder lidt crossfit, styrketræning, kettlebells og sku også en gang yoga! :smile: Det var en first for mig, hvor vidt det kommer til at gentage sig ved jeg ikke helt. Timen bestod af en masse dybe vejrtrækninger samt en absurd mængde hamstring stræk. De dybe vejrtrækninger virkede meget afslappende, og skulle jeg tage til yoga igen, tror jeg hovedageligt det skulle være for at opnå denne effekt.

Da jeg nu har sommerferie håber jeg stærkt på at træningsfrekvensen og logningen stiger!

Link to comment
Share on other sites

Igennem længere tid har jeg gået og tænkt p åat lave en WOD indeholdende hille sprints da jeg bor 3-400meter fra en perfekt jord-vold. Så kom dagen hvor jeg fik taget mig sammen, jeg smækkede en WOD sammen der endte med at se således ud...

5 runder for tid:

1 x Hill sprint ( med start 15 meter fra jordvolden)

10 x SDHP 16kg

5/5 x Jerk 16kg

10 x Burpees

Tid 10:37

En ganske udemærket lille omgang. Jerks efterfulgt af burpees sørgede for at triceps blev godt presset. Nu hvor jeg sidder og skriver synes jeg dog umiddelbart at det er læg-musklerne der er hårdest ramt. Det bliver ikke sidste gang hill sprints er en del af træningen... :4thumbup:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

Så blev der sku trænet igen, og endda en ganske god en af slagsen...

Skulder pres

10x20

5x30

5x40

5x53,5

5x53,5

6x53,5 REP PR

Chins

1-2-3-4-5-6

1-2-3-4-5

1-2-3-4

1-2-3

i alt 52

Dips

5xBW

5xBW

5x10kg

6x10kg

6x10kg

T2B

1-2-3-4-5

Squat

5x20

5x60

5x80

5x105

5x105

7x105 Tangering af rep pr

En ganske solid træning, med masser af overskud. Dette blev dog overskygget af at da jeg kom ud fra centeret, var min mountainbike væk! Til dig som har stjålet den, jeg håber din røv må klø for evigt og dine arme for korte til at klø! Man har sku nosser når man beslutter sig for at nakke en cykel der er lænket til et gelænder, lige foran et kamera. Det giver mig dog en lille nydelse at jeg skulle have haft den til cykelsmed indenfor nærmeste fremtid, da gearet kørte ad helved til og navet i baghjulet er ødelagt... Held og lykke med at få den solgt tumpe! :devil:

Link to comment
Share on other sites

5/6

Da vejret var helt perfekt igår blev det til en løbetur. Jeg har tidligere løbet en del og gennemført 2 halv marathon, dog langt fra i nogen imponerende tid. Jeg var dog så uheldig at pådrage mig en skade i foden under optræning til Berlin Marathon (efterhånden nogle år siden). Efter diverse undersøgelser viste en MR-scanning at jeg havde et 8mm kontur spring i toppen af talus. Jeg mærker intet til det i dagligdagen men under løb får jeg til tider nogle "stød" i foden, nogle gange går det væk igen, andre gange bliver det hængende resten af turen. Normalt løber jeg i et par nike "lunar et eller andet" med en ordentlig kile da jeg er temmelig platfodet. Jeg købte dog for nylig et par Adidas sko (Adidas' version af nike free), og har også løbet i dem et par gange. Det virker lidt som om at min fod reagerer godt på den kontante afregning der er med underlaget, synes i hvertfald ikke at jeg oplever de samme smerter under løb. Derudover syntes jeg at skoen opfodrer til at løbe lidt mere på forfoden, hvilket måske også har noget at skulle have sagt. Måske er forfodsløb og mindre stødabsorbering i skoen løsningen... Der er i hvertfald ingen tvivl om at konditallet godt kunne klare et lille hak opad! :tongue:

Distance: 5,08km - 2km asfalt og 3km grusvej og skov

Tid: 28min 16sek

Link to comment
Share on other sites

Så skulle der trænes

Bænk press

10x20

5x40

5x60

5x70

5x90

5x90

8x90

BOBR

10x40

10x60

10x70

10x75

10x75

Efter chinups i mandags har jeg været lidt øm omkring albueleddet, så valgte at lave rows i stedet, hvilket gik fint. Regner stærkt med at være tilbage på chins fredag.

EZ curls

12x27,5

10x27,5

Power cleans

1-2-3-4-3 60kg

Dødløft

8x112,5 (sidste 3 med mix greb grundet supersvedige hænder)

5x112,5 (sidste 2 med mix greb grundet endnu mere svedige hænder)

Link to comment
Share on other sites

Så blev man lige hunde-sitter i 3 uger. :smile: Planen var egentligt at jeg skulle have trænet igår men da min søster kom med hunden en dag tidligere end planlagt (igår...), blev det skubbet til i dag.

Skulder pres

5x20kg

5x30kg

5x40kg

5x55kg

5x55kg

6x55kg Rep pr

Chins

3xBW

3xBW

5x7,5kg

5x7,5kg

5x7,5kg

4x7,5kg

4x7,5kg

4x7,5kg

Dips

5xBW

5xBW

7x10kg

7x10kg

7x10kg

5x10kg

5x10kg

5x10kg

Er begyndt at køre chins og dips med vægt, så skal lige have mig skudt ind på hvor mange kg der er passende, da jeg tidligere kun har kørt BW. Da jeg laver chins hver gang jeg træner, overvejer jeg at skifte mellem at køre trapper og med ekstra vægt. Med henblik på dips regner jeg med at kun kører med ekstra vægt, så jeg kan komme lidt ned i reps.

Cable rows

5x10x25kg

Squat

5x20

5x60

5x70

5x80

5x107,5

5x107,5

7x107,5 Rep pr

Squatten kører rigtig godt for mig for tiden, tror der var til mere end de 7 reps i dag. Når der ikke er nogen til at spotte og man vægtmæssigt er på fremmed land, kan jeg dog godt lide at lade lidt ekstra være i tanken. Call me a sissy... :blush:

Generelt spiller træningen sku bare for tiden, der er god energi hele vejen igennem og kroppen lader til at være i overskud. Så jeghar tænkt mig at nyde det lige så længe jeg kan! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Har forsømt kettlebellsne på det sidste (mest 24kg kuglen :blush: ), de gange jeg endelig har lavet noget har det hovedsageligt været jonglering med 8kg, det skal dog være slut nu. Derfor blev der trænet således i dag:

4 runder @ 24kg kb (2 runder til venstre og 2 runder til højre)

10 walking overhead lunges

10 high pulls

10 thrusters

10 1-bens dødløft

10 1-hånds sving

Tid 13:17

Det var sku en slap omgang, den lille mængde grebstyrke jeg tidligere havde opbygget er forsvundet igen. Derfor måtte jeg dele de 10 reps over i visse øvelser. :nonono:

Derudover havde jeg taget 16kgs kuglen med så den fik også lige en hurtig tur:

20/20 snatch @ 16 kg

Tid 1:57

Så hentede jeg hunden og sluttede af med 2km løb.

Link to comment
Share on other sites

13/7

Skulder pres

10x20

5x30

5x40

5x56

5x56

5x56

Der var ikke meget overskud i triceps, de var en smule præget af DOMS fra forrige træning. Tror synderen var triceps pullovers, ikke fordi der var den store belastning men nærmere grundet den uvante bevægelse. De to første arbejds-set var pænt tunge, og jeg regnede ikke med at få fem reps i tredje arbejds-set. Det lykkedes dog alligevel, på trods af at den sidste afsluttende 5 rep foregik i slow-motion. Jeg prøver 57,5kg næste gang, så må jeg se om der skal en reset til, eller om det var DOMS'en der påvirkede min præstation.

Chins

3xBW

3xBW

5x7,5

5x7,5

5x7,5

4x7,5

4x7,5

4x7,5

Dips

5xBW

5xBW

7x10

7x10

7x10

6x10

6x10

6x10

Power cleans

3x60

3x60

3x60

3x60

http://www.youtube.com/watch?v=nnAOyO85XdQ

Filmen er af sidste set, så der er ikke meget fart... kommentarer er velkomne! :smile:

Dødløft

9x115 Rep pr

http://www.youtube.com/watch?v=uZp6sUj9pJs

Pauserne mellem reps blev lige i overkanten. Kommentarer er også velkomne her! :smile:

Edited by SVB
Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=nnAOyO85XdQ

Filmen er af sidste set, så der er ikke meget fart... kommentarer er velkomne! :smile:

Umiddelbart ser det ud til, at du har et meget lavt vend. Altså, at dit skulder shrug ikke er så højt, som det måske burde være og du derfor er nødt til, at curle den meget. Selve gribe fasen i sig selv er endvidere rigtig fin og gode høje albuer. Men generel mere fart fra bunden også fokus på, at ryge på tæer idet du shrugger skulderne inden du vender under den for, at få vendt højere.

Dødløft

9x115 Rep pr

http://www.youtube.com/watch?v=uZp6sUj9pJs

Pauserne mellem reps blev lige i overkanten. Kommentarer er også velkomne her! :smile:

Dødløft ser ligeledes ganske pæne ud. Kun enkelte småting. Prøv om du kan skabe mere forspænd i stangen ved, at få bedre aktivering af dine lats. Altså skulderne mere tilbage og brystet op. Derudover skal du være opmærksom på ikke, at skyd benene af for hurtigt. Ellers ikke meget, at sætte en finger på udover, at jeg vil mene, at det ser ud til, at der sagtens kunne være til et par reps mere. Men det var måske bevidst, at det ikke skulle være allout? :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det ud til, at du har et meget lavt vend. Altså, at dit skulder shrug ikke er så højt, som det måske burde være og du derfor er nødt til, at curle den meget. Selve gribe fasen i sig selv er endvidere rigtig fin og gode høje albuer. Men generel mere fart fra bunden også fokus på, at ryge på tæer idet du shrugger skulderne inden du vender under den for, at få vendt højere.

Check! :smile:

Dødløft ser ligeledes ganske pæne ud. Kun enkelte småting. Prøv om du kan skabe mere forspænd i stangen ved, at få bedre aktivering af dine lats. Altså skulderne mere tilbage og brystet op. Derudover skal du være opmærksom på ikke, at skyd benene af for hurtigt. Ellers ikke meget, at sætte en finger på udover, at jeg vil mene, at det ser ud til, at der sagtens kunne være til et par reps mere. Men det var måske bevidst, at det ikke skulle være allout? :smile:

Der var nok til en enkel eller to mere, som du siger. :smile: jeg har dog valgt at være lidt påpasselig med for hurtig progression, da teknikken først for nylig er begyndt at spille nogenlunde.

Tak for kommentarerne... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share