EQUILIBRIUM


Jaaanie
 Share

Recommended Posts

Tak tak!

hvis vi er enige om at et roundhouse spark er dette:

http://www.5min.com/...-Kick-422764255

så er svaret ja, det kan jeg fint. Min teknik er nok lidt rusten men det kommer nok hurtigt igen :smile:

Ah, tænkte mere på et decideret cirkelspark as demonstrated by the master himself:

http://www.youtube.com/watch?v=Vb7lnpk3tRY

:smile:

Men kan sagtens være det kan betyde flere ting. Det kunne en google-søgning godt tyde på og jeg er meget rusten i kampsports-begreberne.. det er flere årtier siden jeg gik til karate som lille purk :laugh:

Ja i mit GTG program laver jeg pt 3 sæt om dagen der alle er på halvdelen af max. Laver dem som det lige passer ind, men så længe jeg tøffer rundt hjemme bliver det som reglen morgen, middag og aften som dagligdagens struktur jo lidt inviterer til.

1 dag med max test, 2 dage med 3 sæt, 1 hvile dage, 2 dage med 3 sæt og gentag.

Tak for info - jeg er selv gået hen og er blevet ultra-slatten til armstrækkere, så jeg tror da jeg vil prøve det program og se hvad der sker. Kiroen har alligevel ordineret masser af strækkere for at holde skuldrene friske, så det passer jo perfekt :smile:

Edit: Fuck, hvor er jeg langsom! Men kan se vi begge faldt over samme klip på youtube :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det er muligt det ikke er korrekt karate-latin, men jeg tror de fleste (inkl undertegnede) tænker på et roundhouse kick som følgende.

http://www.youtube.com/watch?v=Vb7lnpk3tRY

Uden på nogen måde at vide det nu, kunne jeg forestille mig at navnet roundhouse i virkeligheden bare referer til det at benet kan siges at rejse på ydersiden af kroppen, altså rundt om kroppen.

Hvis den fortolkning er korrekt er det jo muligt at variere hvor sparket starter...

Så vidt jeg kan se (og huske) ville jeg kalde det du poster i din video med Chuk Norris for et cirkel spark eller muligvis et baglæns cirkelspark, da han i udgangspunktet drejer sig en smule og derefter trækker sparket hele vejen rundt om kroppen.

Det er ikke et spark som jeg umiddelbart kan udføre, og heller ikke et særligt praktisk spark da det er langsomt i sin udførelse (hvorfor hans modstander ikke bonker ham en i hovedet mens han vender ryggen til er mig en evig gåde!), hvor det spark jeg linkede til og kalder roundhouse er et meget hurtigt spark, og derfor praktisk spark.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et spark som jeg umiddelbart kan udføre, og heller ikke et særligt praktisk spark da det er langsomt i sin udførelse (hvorfor hans modstander ikke bonker ham en i hovedet mens han vender ryggen til er mig en evig gåde!)

Det er nok værd at bemærke, at klippet er i meget langsom gengivelse. Chuck Norris' bevægelser er hurtigere end øjet kan opfange.

I øvrigt er tranen som bekendt det eneste spark, man behøver lære!

Link to comment
Share on other sites

Det er nok værd at bemærke, at klippet er i meget langsom gengivelse. Chuck Norris' bevægelser er hurtigere end øjet kan opfange.

I øvrigt er tranen som bekendt det eneste spark, man behøver lære!

Nu forholder jeg mig jo ikke til Hr. Norris udførelse, blot til hvor meget bevægelse der kræves for en udførelse, så når siger det er langsomt og upraktisk handler det jo om at du er mere sårbar og at du med samme fart på begge versioner af spark ville lande et "normalt" roundhouse kick hurtigere og mere sikkert. Cirkel og baglænsspark er decideret ikke noget man overhovedet skal forsøge at bruge indtil man er ekstremt hurtig og øvet. Det er i hvert fald hvad jeg har lært.

Ved ikke hvad tranen er?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Edit: Fuck, hvor er jeg langsom! Men kan se vi begge faldt over samme klip på youtube :laugh:

Jeg tænkte nok jeg skulle være hurtig med at poste i denne log.

Ud over det er jeg enig i det upraktiske i et bagvendt cirkelspark indtil det kan udføres ved Chuck Norris-speed.

Og Jaaanie - vi er en del som ikke kan lave sådan et spark på nogen som helst fornuftig måde, hurtigt eller langsomt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvad tranen er?

:smile:

Rune var hurtigere,så jeg deleter min forklaring.

`Hvid trane spreder sine vinger´ nåede jeg at få lært inden jeg stoppede med at dyrke tai chi.

Tranen er dog ikke det ultimative. Det ultimative er The Five point palm exploding heart technique!`

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et spark som jeg umiddelbart kan udføre, og heller ikke et særligt praktisk spark da det er langsomt i sin udførelse (hvorfor hans modstander ikke bonker ham en i hovedet mens han vender ryggen til er mig en evig gåde!), hvor det spark jeg linkede til og kalder roundhouse er et meget hurtigt spark, og derfor praktisk spark.

Det er blot et spørgsmål om timing ;o)

http://www.streetfightdump.com/street-fights/22436/sweet-spin-kick-knockout.html

Eller man kan gå all in :tongue:

http://www.dslreports.com/forum/r22812948-Awesome-MMA-spinning-kick-knockout

Der er også en nice kamp, hvor den ene modstander timer det sindsygt godt - han laver et spinning back-hook kick idet den anden sender en lige højre afsted (hvilken han self dodger, samtidigt med at han laver et fint KO med sit back-hook kick). Den video må jeg lige vende tilbage med, hvis jeg husker det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag d. 17/8-2011

6 mins opvarmning på crosstrainer

[sS]

Bænk

10x20kg

10x30kg

8x32,5kgkg

6x35kg

Assisted chinups

10xBW-53kg

10xBW-36,5kgkg

8xBW-34kg

6xBW-32kg

[/sS]

[sS]

Lat. Raises

10x5kg

10x5kg

8x6kg

ben elastik cirkler

3x2x10

[/sS]

[sS]

Swissbold sitdowns

3x7

Rotator cuff halløj øvelser.

[/sS]

[sS]

Hyperekstentions

12xBW

2x12xBW+5kg

balancebadebold

3x2x30 sekunderish

[/sS]

[sS]

Liggende benløft

3x12

hoftebøjerhiv

3x2x12 (meeget stram elastik i dag..)

[/sS]

Udstrækning

Svømning: Kun 20 baner i dag da det var alt hvad der var tid til.

Klokken 3 i nat blev opgaven i krop og psyke (og forårssemesterets sidste) færdig og printet. Dette skete selvfølgelig ikke uden den sædvanlige kamp om papiret. Jeg kalder min printer for Futte fordi vi relativt ofte trækker torv med papiret ligesom den ofte også bare spiser mit hjemmearbejde. Godt med personlighed den har, det er sikkert. :crazy:

Så var det lige en smule søvn , opgave aflevering og så videre på arbejde. Hjem og få en lur, lidt mad og så til træning, og så er klokken blevet nu. Jo jo jeg forstår rigtig at fejre min ferie.

Men det er dejligt. Nu har jeg rent faktisk endelig et par ugers ”sommer”ferie før det nye semester starter, det har jeg glædet mig til længe. Uha uha hvad skal jeg dog bruge tiden til… dumdumdidum… TRÆNING, Selvfølgelig :devil: ! Og læsning af skønlitteratur. Er stadig ikke blevet færdig med Edens have som jeg påbegyndte i Tyrkiet. Lånte også Kældermennesket, en om afghanistankrigen og et par digtsamlinger, Tove Ditlevsen og Poe :wub: , så jeg skal rigtig smovse i litteratur og hygge mig.

Andre litteratur forslag modtages gerne!

Jeg burde også få gang i næste semesters litteratur, meeeeen nu synes jeg lige jeg fortjener lidt ferie.

Jeg er desværre ikke kommet i gang med at spille Bingo pga. opgaven men regner med at komme i gang i morgen efter arbejde, uhuhuh! Bliver godt!

Har i fundet ud af hvilket forslag som skulle være felt nummer 12?

A dream within a dream af Edgar Allan Poe 1850

Take this kiss upon the brow!


And, in parting from you now,


Thus much let me avow --


You are not wrong, who deem


That my days have been a dream;


Yet if hope has flown away


In a night, or in a day,


In a vision, or in none,


Is it therefore the less gone?


All that we see or seem


Is but a dream within a dream.



I stand amid the roar


Of a surf-tormented shore,


And I hold within my hand


Grains of the golden sand --


How few! yet how they creep


Through my fingers to the deep,


While I weep -- while I weep!


O God! can I not grasp


Them with a tighter clasp?


O God! can I not save


One from the pitiless wave?


Is all that we see or seem


But a dream within a dream?


fantastisk digt - der var et andet jeg også ville have smidt op, men nu kan jeg ikke finde det :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Okay så lader det vel til der er nogle forslag:

1. Tabata træning

2. 100 burpees

3. Svømning

Jeg stemmer hermed (meget uselvisk) på mit eget forslag!

Forresten, mht. dit GTG-program: Kan det passe, at der ikke er nogen hviledag efter sidste dag med sæt? As in: 1 x maxtest, 2 x sætdage, 1 x hviledag, 2 x sætdage.. og så max igen dagen efter - så hver runde er 6 dage? Ikke at det har den vilde betydning, tænker bare at 7 dage gør det nemmere at planlægge, så dagene falder regelmæssigt :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

100 burpees på 5 minutter:

http://strengthvillain.com/?p=117

Måske man selv burde begynde....

5 min er helt gakkelak-hurtigt og virker lidt om et unødigt ambitiøst mål.

Nogen kan helt sikkert gøre det, men jeg vil sige at hvis du som mand er under 7 min, så er du rimelig godt kørende og er du under 6 min er du virkelig skarp.

Her er en liste af tider på 100 burpees for helt normale, gennemsnitlige, danske, crossfittere fra engang i 2009. Så har du lidt at stile efter.

http://crossfit.dk/wods/100-burpees

Link to comment
Share on other sites

5 min er helt gakkelak-hurtigt og virker lidt om et unødigt ambitiøst mål.

Nogen kan helt sikkert gøre det, men jeg vil sige at hvis du som mand er under 7 min, så er du rimelig godt kørende og er du under 6 min er du virkelig skarp.

Her er en liste af tider på 100 burpees for helt normale, gennemsnitlige, danske, crossfittere fra engang i 2009. Så har du lidt at stile efter.

http://crossfit.dk/wods/100-burpees

Jeg bliver lige nysgerrig - hvad betyder Rx?

Går ikke udfra at det betyder recept, som det ellers er en gængs forkortelse for i USA/England.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver lige nysgerrig - hvad betyder Rx?

Går ikke udfra at det betyder recept, som det ellers er en gængs forkortelse for i USA/England.

Det er faktisk dér det stammer fra.

Rx betyder i crossfit "workouten udført som foreskrevet", dvs at alle øvelser er lavet i deres fulde version uden skaleringer og der er benyttet de specificerede vægte.

Analogien er vel at se WOD'en som en recept der følges til punkt og prikke.

Link to comment
Share on other sites

Træthedsdag, Torsdag den trættende i træt.

Fik dog efter arbejde påbegyndt mit bingospil! Jeg trak selvfølgelig nr. 12, men smed den tilbage i, nu hvor tolveren ikke er blevet afgjort endnu. Så trak jeg nr. 5, så det blev til:

Planke

60 sek

50 sek

30 sek

40 sek

og så blev det til følgende supersæt

3x12/16 reverse crunches

2x15 glutebridges

1x10 glutebridges

fandt dit link om reverse crunches i mislings maveøvelsestråd RuneN og blev nød til at prøve dem, selv om de jo ikke var ”en del af legen”. Tror helt sikkert de erstatter benløft i mit normale program fra nu af. Jeg var nødt til at skalere dem dog, kunne ikke løfte mig så højt op men det virkede som en fantastisk øvelse alligevel, jeg forventer faktisk lidt mavedoms i morgen!

Tusind tak for inspirationen.

Ud over dette har jeg selvfølgelig lavet mit GTG program. Jeg holder ikke hviledag på dag syv, men det kan godt være jeg har misforstået noget. Og jeg har bare en grim seddel siddende på køleskabet som holder styr på dagene – hvis man var kvik kunne man vel printe noget excell-dimmer. Mit er bare håndskrevet.

Det lader til at det er burpees der er valget. Så den tager jeg. Den øvelse har jeg heller aldrig prøvet før så det falder jo meget godt ind i variationstankegangen.

Normal træning i morgen og en masse bingo!

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

fandt dit link om reverse crunches i mislings maveøvelsestråd RuneN og blev nød til at prøve dem, selv om de jo ikke var ”en del af legen”. Tror helt sikkert de erstatter benløft i mit normale program fra nu af. Jeg var nødt til at skalere dem dog, kunne ikke løfte mig så højt op men det virkede som en fantastisk øvelse alligevel, jeg forventer faktisk lidt mavedoms i morgen!

Tusind tak for inspirationen.

Det var så lidt :smile: Jeg er selv rigtig glad for den øvelse! Den er hårdere end man skulle tro og det er relativt nem med progression, hvis den skulle blive for nem på et tidspunkt.

Ud over dette har jeg selvfølgelig lavet mit GTG program. Jeg holder ikke hviledag på dag syv, men det kan godt være jeg har misforstået noget. Og jeg har bare en grim seddel siddende på køleskabet som holder styr på dagene – hvis man var kvik kunne man vel printe noget excell-dimmer. Mit er bare håndskrevet.

Okidoke, så holder jeg heller ikke hviledag på dag syv - jeg vil nødigt virke som en pussy :laugh:

.. så skal jeg bare lige have bikset en iPhone app sammen, der kan holde styr på dagene.

Det lader til at det er burpees der er valget. Så den tager jeg. Den øvelse har jeg heller aldrig prøvet før så det falder jo meget godt ind i variationstankegangen.

Burpees er en ond, ond, øvelse. Det er også en effektiv øvelse, men mest af alt er den ond.

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag d. 19/8-2011

Opvarmning: 10 mins bakkegang og diverse armssving

[sS]

Bænk

10x20kg

10x30kg

8x32,5kg

6x35kg

Synes faktisk normal bænk er et svært teknikmæssigt. Tror jeg skal begynde at strække traps ret meget hver dag agtigt hvis den nogensinde skal fungere.

Assisted Cinups

10xBW-53kg

10xBW-36kg

8xBW-34kg

6xBW-32kg

[/sS]

[sS]

Lat. Raises

10x5kg

8x6kg

8x6kg

elastik ben cirkler

2x3x10

[/sS]

[sS]

rotator cuff øvelser

Swissball benpress-agtigt

3x10 syre syre syre

[/sS]

[sS]

hyperekstentions

12xBW

2x12xBW+5kg

balancebadebold

3x2x30 sek

Synes ikke jeg kommer så meget videre her i denne øvelse – må snakke med fys om jeg skal tilføje vægt, tid, eller måske benbøjninger

[/sS]

[sS]

REVERSE CRUNCHES

3x12

I LIKE IT I LIKE IT I LIKE IT!!! – Det føles som den bedste mave øvelse jeg har lavet indtil videre.

Hoftebøjerhiv med elastik

3x2x12

[/sS]

udstrækning

svømning – ikke særlig meget, var helt flad og ville hjem og hygge lidt.

Så tog jeg hjem og forsøgte ihærdigt på at spise hele mit køleskab, heldigvis lykkedes det mig ikke særlig godt, men jeg synes selv jeg gjorde et godt forsøg.

Senere skal jeg ind og høre Mads langer i Tivoli med YI. Hvis i har fulgt med i min log gennem længere tid har i nok hørt mig nævne YI før. YI er en meetup gruppe for unge internationale som jeg af og til arrangerer events for. Jeg burde nok droppe denne tjans for jeg kan egentlig ikke lide det så godt. Rigtig ofte består det nemlig mest af at nervøse mennesker som klæber til en. Ganske ofte er disse nervøse mennesker Japanere eller Indere. Det er næsten en helt fast regel at hvis der er indere eller Japanere tilmeldt så kan jeg forvente at blive udfrittet om både mit telefonnummer utallige gange, samt en beskrivelse af præcis hvad jeg skal have på til eventen, flere uger før eventen finder sted. Denne gang er selvfølgelig ikke anderledes. Der er tilmeldt en Inder, og en Japaner og begge har selvfølgelig bedt om mit nummer i tilfælde af de skulle fare vild. Mit bedste gæt er at deres samfund bare er radikalt anderledes end det danske og de derfor føler sig ekstra utrygge ved at skulle navigere rundt osv. Eller måske er kulturen bare anderledes i forhold til selvstændighed osv. Denne gang virker dog ekstremt. Japaneren har flere gange spurgt ind til min præcise beklædning, ikke blot for at kunne genkende mig, men også for at kunne matche mig! Det er selvfølgelig fair hvis hun ikke er sikker på hvad type af event vi helt skal til, hvor fancy-pansy man bør eller ikke-bør være. Måske er den sociale stigma i Japan og Indien meget hårdere for at være forkert påklædt? Eller måske er rammerne for den rette påklædning mere snævre, jeg ved det ikke – men det er sørme lidt grænseoverskridende. Jeg har besvaret hendes spørgsmål flere gange, forklaret koncerten osv til ingen nytte. Nu har jeg givet op og sendt hende en præcis beskrivelse af min egen beklædning… Og udleveret mit telefon nummer :crazy: . Suk. Regnorm som en rygrad… Eller noget.

A min sambo som er den primære organisator for gruppen kom ud fra sit værelse og overværede mit frustrerede ansigt og tålmodige engelske samtale over telefonen, hendes gode råd var at bare tænke på dem som børn. Ligesom i børnehave hvor du arbejder Jannie, så bliver man mindre irriteret, Jah?!

Måske lige nedsættende nok, men… hmmmm… :blink:

Jeg tror bare slet ikke jeg får nok ego-tilfredsstillelse ud af at være hjælpsom, til at den tjans giver mening (når det ikke er fordi jeg får gratis indgange/bar osv. af og til huhuhuihihihaha!). :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share