Trines log til drømmekroppen


Trine Frandsen
 Share

Recommended Posts

Ja som alle andre piger, ønsker jeg mig en drømmekrop. Slank og muskelmarkeret. :smile:

Dette vægttab er virkelig en kamp for mig, føler jeg skal kigge på bare det mindste stk mad og jeg har allerede taget vægt på :unhappy: .

Tildagligt spiser jeg faktisk ikke ret meget,

1 portion havregryn til Morgenmad

Og til frokost henaf kl. 12-13 stykker spiser jeg min frokost som typisk består af en bolle med kalkunbryst og en smule salat ved siden af.

Nogen gange en cola zero lidt efter.

Og så til aftensmad er det enten havregryn med kunstigt sukker eller noget kød med grøntsager ala kylling.

Sport:

Jeg dyrker løb hver anden dag, og engang imellem er jeg osse til boksning.

Har lavet denne blog så alle andre kan følge mig og komem med gode råd, alt kritik er velkommen. Jeg kan kun blive klogere.

Torsdag: I dag var jeg ude og løbe 3 km. Og i aften skal jeg til boksning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træningen i weekenden bestod af 1 x 45 min på crosstrainer..

Vægten er nu nede på 68 kg :4thumbup:

Er begyndt at få forfærdeligt ondt i min skulder specielt når jeg køre bil?

Er der nogen der har svaret på dette?

I weekenden søgte jeg lidt på emnet, og fandt frem til en sømmåtte? Kaldet Den Svenske Sømmåtte :blush:

Jaja originalt, men der står på deres hjemmeside www.hjemmefitness.dk at den er dokumenteret til at virke mod smerter. Er dette vejen? Eller er jeg blot ude i noget overtræning?

Anyways hvis der er nogen herinde, som kender til den her Svenske Sømmåtte må de da gerne lige skrive :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til. Drop den kunstige sukker, og put i stedet for enten honning eller rosiner på dine havregryn. Der er givetvis noget sukker i, men i det mindste er det organisk :smile:

Ellers er det bare at klø på, sørge for at få masser af væske, og holde et godt aktivitetsniveau. Så skal det hele nok komme med tiden.

Link to comment
Share on other sites

Dette vægttab er virkelig en kamp for mig, føler jeg skal kigge på bare det mindste stk mad og jeg har allerede taget vægt på :unhappy: .

Er begyndt at få forfærdeligt ondt i min skulder specielt når jeg køre bil?

Begynd at styrketræn, og spis mere grønt og mere kød.

Velkommen til. Drop den kunstige sukker, og put i stedet for enten honning eller rosiner på dine havregryn. Der er givetvis noget sukker i, men i det mindste er det organisk :smile:

Aspartam ser i mine øjne ganske organisk ud!

Men generelt skal der da ikke hverken sukker eller sødestof i havregryn. Det er en vanesag!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, kan man finde aspartam i naturen? Altså ligesom honning, rosiner, æbler etc?

Der er vist kun en slags rosiner, der "eksisterer naturligt".

Aspartam fremstilles ved at kondensere kød og alcohol. Rosiner fremstilles ved at fordampe druers væske.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres input..

Jeg vil droppe sukkeret på havregrynene.. Til frokost spiser jeg 2 grovboller med kalkun pålæg og en protein shake.

Er det skidt for ens vægttab at drikke Coca cola Zero? Jeg er delvis afhænging af at få 1 enkelt zero ned hverdag. Men har det noget at sige? Der står jeg at der ingen sukker er i ? Samt kalorierne.. :blush:

Igår ente jeg med mig at købe en hulahopring med vægt fra den tidligere hjemmeside jeg havde kigget på. Samt købte osse en Svensk Sømmåtte :smile:

Kender nogen hulahopringen?Hulahopringen med vægt

Sømmåtten jeg købte var "classic" modellen, der står mange gode historier på deres anden hjemmeside soemmaatten.dk, så nu prøver jeg :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :wink:

Spiser du meget pasta, ris, kartofler, brød og andre lignende produkter med mange kulhydrater og meget stivelse i? I såfald var det måske også en idé at drosle ned på disse madvarer. Hvis du vil tabe dig skal der spises masser af grønt kombineret med en god gang protein i form af primært kød, men også æg og mælkeprodukter.

Og så skal der selvfølgelig masser af motion til :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Er det skidt for ens vægttab at drikke Coca cola Zero? Jeg er delvis afhænging af at få 1 enkelt zero ned hverdag. Men har det noget at sige? Der står jeg at der ingen sukker er i ? Samt kalorierne.. :blush:

Coke Zero påvirker ikke vægttabet negativt og er langt bedre end alm. cola. Der er nærmest ingen kalorier i og modsat sukker, der har en beviselig skadelig effekt, så er aspartam det mest testede tilsætningsstof i verden og har vist sig at være uskadeligt (selv i store mængder) i utallige videnskabelige forsøg.

Honning indeholder kun små mængder vitaminer og mineraler og er efter min mening ikke ret meget bedre end hvidt sukker.

Ellers gode råd mht. at skære ned på de hurtige kulhydrater og skrue op for indtaget af protein og grøntsager!

.. og velkommen til MOL! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der er vist kun en slags rosiner, der "eksisterer naturligt".

Aspartam fremstilles ved at kondensere kød og alcohol. Rosiner fremstilles ved at fordampe druers væske.

Så vidt jeg husker findes alkohol findes alkohol ikke naturligt.

Måske også mig der bare er lidt hippie agtig, da jeg engang var til et foredrag hvor en eller anden ernæringsfidus forklarede at "unaturlige" ting sætter leveren på overarbejde, kontra naturlige ting. Unaturlige ting er f.eks. koffein, kunstige sødestoffer, raffineret sukker, alkohol etc. Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige, men synes egentlig det virker meget fornuftigt, da kroppen vel er skabt til at fordøje de ting der findes naturligt, og ikke fremstillede kemisk/kunstigt.

Frit fra hukommelsen skulle der ske det at når de kunstige ting kommer ind i leveren, så vil det virke som et syreangreb på fedtceller, hvilket gør at kroppen omslutter cellen med vand for at bekæmpe angrebet. Det betyder at leveren ikke kan forbrænde fedtet, og gør at fedtcellerne vil hobe sig op og blah blah blah.

Derfor tænker jeg at det altid er bedre at spise ting der er naturlige, såfremt man kan få det. Så hvis man har været vant til at spise kunstig eller raffineret sukker på sine havregryn, så kan det være bedre at skifte det ud med f.eks. honning eller rosiner(som trods alt bare er en tørret vindrue - organisk).

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker findes alkohol findes alkohol ikke naturligt.

Måske også mig der bare er lidt hippie agtig, da jeg engang var til et foredrag hvor en eller anden ernæringsfidus forklarede at "unaturlige" ting sætter leveren på overarbejde, kontra naturlige ting. Unaturlige ting er f.eks. koffein, kunstige sødestoffer, raffineret sukker, alkohol etc. Om det er sandt skal jeg ikke kunne sige, men synes egentlig det virker meget fornuftigt, da kroppen vel er skabt til at fordøje de ting der findes naturligt, og ikke fremstillede kemisk/kunstigt.

Frit fra hukommelsen skulle der ske det at når de kunstige ting kommer ind i leveren, så vil det virke som et syreangreb på fedtceller, hvilket gør at kroppen omslutter cellen med vand for at bekæmpe angrebet. Det betyder at leveren ikke kan forbrænde fedtet, og gør at fedtcellerne vil hobe sig op og blah blah blah.

Derfor tænker jeg at det altid er bedre at spise ting der er naturlige, såfremt man kan få det. Så hvis man har været vant til at spise kunstig eller raffineret sukker på sine havregryn, så kan det være bedre at skifte det ud med f.eks. honning eller rosiner(som trods alt bare er en tørret vindrue - organisk).

Jeg er helt enig i, at det er en god idé så vidt muligt at undgå industrielt forarbejdede fødevarer - og jo mindre forarbejdning, jo bedre. Økologisk kyllingebryst er noget sundere end nuggets fra McD.

At noget er naturligt gør det ikke nødvendigvis godt. Arsenik er fx et 100% naturligt grundstof :smile:

Alkohol (i dette tilfælde i formen ethanol) er skam et ganske naturligt produkt af gæring af kulhydrater i form af stivelse/sukker. Koffein findes i planteriget, heriblandt i kaffebønner.

Med al respekt for "kosteksperten", så lyder han altså lidt som folkene fra Kernesund Familie og jeg ville gerne se noget evidens for hans påstande.

Rosiner er forresten decideret giftige for hunde og katte - og må ikke indtages af småbørn :wink:

PS: Beklager for spamming af loggen! :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar alle sammen :smile:

Jeg vil se om jeg kan vedhæfte et billede lidt senere af mig, måske i kan komme med ideer til hvad jeg skal gøre.

Jeg snakkede igår med en fyr som læste indenfor kost og ernæring.. Han anbefalet mig at skære så meget ned på kulhydrater som overhovedet muligt. Og til morgenmad fortalte han mig at det var godt at spise stenalder kost specielt æg til morgenmad? Han spiste omkring 6 æg til morgenmad :blink:

Er dette en korrekt måde at klare mit vægttab på? :)

Er fra igår, begyndt at spise havregryn kun med minimælk uden sukker eller lign. Og til frokost får jeg en lille potion blandet salat, kan jeg mixe det op med lidt nødder?

Hvad sker der hvis jeg ikke får nok at spise, vil jeg løbe helt tør for energi? :4disguise:

Tak fordi i vil læse min Logbog :superman:

Link to comment
Share on other sites

Stenalderkost, raw food, alle mulige sjove ideer....

De virker sikkert fint men man kan altså også sagtens tabe sig på almindelig mad. Men ja, det er meget in for tiden at skære i kulhydratindtaget og umiddelbart er det noget der virker.

Det er fint at hælde lidt nødder i salaten. Der er ingen grund til at forsage alt fedt og den slags fedt der er i nødder er af den gode slags. Du kan evt. også putte lidt kylling i, så du får noget protein.

Hvis du ikke får nok at spise så taber du dig. TADAAA!!!

Ulempen er at man bliver mere energiforladt til træning; det kan man simplethen ikke komme udenom og især ikke hvis man ligger meget lavt på kulhydratindtaget. At tabe sig og samtidigt være overtændt til træning, det holder ikke. Men med et vægttab i et fornuftigt og roligt tempo, skal det nok du alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fået at vide, at det er godt at starte dagen med 1 æg.

Jeg har nu foretrukket protein drik.

Havregryn kan nemt spises uden sukker.

Jeg tror på, at hurtige kulhydrater er slemme, men tror ikke på fanatisme.

Har du læst "Spis maven flad"?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mange tak for jeres svar :bigsmile:

Jeg har ikke skrevet herinde længe, men siden sidste uge har jeg spist 3 stk æg til morgenmad, og til frokost kylling med en lille god håndfuld salat og tilhørende protein shake.

Resultatet er nu at vægten er på 65 kg ! :superman:

Og jeg har tabt mig mere end 5 cm rundt om livet, om det skyldes min powerhoop hulahopring ved jeg ikk, men jeg er ganske tilfreds.

Hvor meget nørder i andre i udstyr`? Jeg kigger konstant på hjemmefitness.dk

Har ikk tiden til motionscentret altid, så at investere i mit eget træningsudstyr virker som en bedre ide for mig.

Indtil jeg får min egen fitness gym, må jeg bruge min fine hulahopring som indtil videre har hjulpet mig meget :bigsmile:

Er der forresten nogen der ved herinde hvilken træningsbold jeg skal gå efter? Synes der er mange at vælge imellem ABS, Power osv :blush: ..

Har læst mig til at ABS kan klare et tryk på over 100 kg og det vejer jeg jo ikk lige frem :smile:

Måske i kunne hjælpe med at vælge en her ? Træningsbolde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share