Styrkeløft i AK FREM


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Det virker ikke dumt, at man har lavet dem sådan. Oftest er det lidt et valg mellem flade sko vs. VL sko, så en mellemting ville helt sikkert være en god ting, specielt i metcons med spring og VL lignende øvelser.

Jeg har lavet en hurtig google søgning, og kan ikke umiddelbart finde et sted, hvor de har dem. Kan det passe, at de ikke sælges online? Hvad er prisen for sådan et par?

De er os først lige blevet langeret her i forbindelse med årets Crossfit games. Så tror ikke de forhandles så mange steder endnu. Men ligesom med Inov8 skoene gik der os lidt tid inden de blev forhandlet i DK. Men jeg gav 160$ (830 DKR) for mine i Reebooks stand til selve eventet. Så hvad de lige kommer til at ligge til herhjemme vides ikke. Men mon ikke de bliver noget dyrere desværre. Hvis man sammenligner prisen på de nyeste Inovate sko derovre og herhjemme så er prisforskelen ret stor. De lå til 100-110$ afhængigt af om det var den nye eller gamle model og herhjemme ligger den gamle vel fortsat til 1000 kr. :crazy:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8/8-11

Endeligt hjemvendt fra USA efter en noget forlænget hjemtur. Estimeret rejse tid hjemad var ca. 18 timer. Vi var dog først hjemme efter 42 timer. :unhappy: F**k Air Canada. Første flyvetur fra LAX til Toronto gik efter planen og vi blev da også boardet til tiden i Canada. Men efter så, at have siddet i flyet i en time uden at komme nogle vegne midt ude på flyebanen fik vi en melding om problemer med landingsstellet og at tekniker var tilkaldt. Yderligere en time gik, hvorefter vi fik besked om at vi skulle af fly og med busser tilbage til terminalen, hvorpå vi intet vidste om hvad der så skulle ske. Tog så 45 min at få alle af flyet og få folk i busserne og da vi kom af flyet kunne vi så se, at al tumulten var forårsaget af en retarderet pilot der åbenbart havde forsøgt, at skære hjørne af over en græsplæne på landingsbanen. Hvorved han havde fået gravet det ene af dækkene godt ned i græsset og derved skabt en defekt. FLOT! Stor applaus herfra! :laugh:

Da vi så ankom til terminalen fik vi af vide, at vi alle ville blive kørt på hoteller og at vi var booket på et fly igen om 18 timer. Næste morgen dukker vi så op i lufthavnen 3 timer før boarding og da vi så skal tjekke ind opdager vi, at de ikke har ændret vores connection flight fra Frankfurt videre til KBH. Som ellers gik 9.30 efter ankomst kl. 7. I stedet kunne vi da komme med et fly videre kl. 15 også lige vente 8 timer i Frankfurt. Da vi fik den besked gik jeg helt amok og det endte med, at vi blev booket på et ellers fuldt booket direkte fly fra Toronto til KBH og for, at skabe plads blev vi opgraderet til 1. klasse. :smile: Vi ankom så lørdag aften. Et døgn forsinket. Så fik lige 6 timers afbrudt søvn også på job 10 timer fra næste morgen af.. Fedt fedt.. Altid noget, at forsikringen dækker med 1000 kr for hvert døgn man er forsinket under rejsen. :smile:

Long story short. Vi kom hjem og fik en okay søvn i nat. Men kroppen var hertil morgen fortsat træt, som følge af manglende søvn, spise og jetlag fra hjemrejsen. Så der var ikke meget, at skyde med under dagens træning. :nonono:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

CFSB - Week 1 - Day 1:

Box Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 100

1 x 5 @ 120

1 x 4 @ 140

Push ups:

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

1 x 6 @ BW

Band Pull aparts:

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

WOD

AMRAP 12 min

9 Double Unders

7 Wallballs @ 11 lbs

5 Knee to Elbow

Totalt: 8 rds + 4 K2E

Okay afslutter. Havde fokus på mine Double unders, da de fortsat sutter. Men for, at blive bedre til dem er jeg nødt til at skulle lave dem noget oftere. Er stadigvæk ved, at tilvænne mig til mit nye rope fra RopeAsRX'd. Men teknikken er endnu skidt og runderne blev hovedsageligt kørt som enkelte triples, doubles og ellers single DU's for resten. Men blev alligevel til 81 DU's totalt set, hvilket jeg er ganske tilfredt med. Det går fremad! hehe :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

....Men alt i alt en aBROved tur? :smile:

Men alt i alt en mega aBROved tur, som helt sikkert skal gentages igen næste år, hvis den kan finanseres. Har lovet, at hvis enten Connor eller Keegan, som er de to brødre jeg kender kvalificere sig til det games så må jeg derovre igen. :smile: Den ældste var ganske tæt på i år. Men i en region, som SoCal er konkurrencen bare markant hårdere end i så mange andre regioner. Så selvom han klarede sig godt til the Open fik han klaps til regionals. :unhappy:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10/8-11

Kanon træning idag med Martin og Danny. Har valgt i mine første cyklus af Crossfit Strength Bias, at køre Rack pulls i stedet for dødløft pga. den mindskede ROM og belastning af skulderen også bygge roligt på fremadrettet. Var ved fyssen igår og så ud til, at min skulder har haft godt af lidt sol, varme og hvile. :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

CFSB - Week 1 - Day 2:

Rack Pull:

1 x 8 @ 50 kg

1 x 5 @ 70

1 x 3 @ 90

1 x 3 @ 100

1 x 3 @ 110

1 x 15 @ 50

Seated Box jumps:

1 x 5 @ 80 cm

1 x 3 @ 90

1 x 3 @ 100

1 x 1 @ 110

1 x 1 @ 120

1 x 0 @ 130

1 x 1 @ 125

Band Facepull:

1 x 15 @ Band

1 x 15 @ Band

1 x 15 @ Band

WOD

1000m Watt bike

5 Runder

600m Bike sprints

1 min Rest

1000m Watt bike

Tider: 40-49 sek

Efter Watt cyklerne røg med til the games har jeg ønsket, at lege lidt med dem, da vi har noget lignede i centeret. Smed dem op på 80% af max modstand, hvilket var passende og gjorde intervaller særdeles giftige til sidst! :crazy:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 12/8-11

Endnu en godkendt omgang med Martin og Danny. Kørte Front Squat i VL sko for første gang nogensinde og må indrømme, at det er en noget anderledes fornemmelse og noget der kræver en del tilvænning. Rep out på back squatten blev også led og gik markant mere i lænden end den plejer nok os grundet skoene. Så stoppede ved de 15 rep for, at gemme lidt juice til den efterfølgende WOD selvom der nok havde været til en 5-6 reps mere. :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

CFSB - Week 1 - Day 3:

Front Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 3 @ 90

1 x 3 @ 100

1 x 3 @ 105

Back Squat:

1 x 15 @ 100 kg

WOD

AMRAP 8 min

2 Double Unders

2 Pistols (1+1)

4 Double Unders

4 Pistols

6 Double Unders

6 Pistols

...

Totalt: 114 reps

Okay afslutter. Fik runderne med 14 af begge øvelse + 2 DU's i runden efter. Fik dog aldrig rigtigt mine DU's til, at køre ordentligt, hvilket gjorde at der aldrig rigtigt kom flow i dem. Pistols kørte derimod UB og føltes utroligt nemme.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 13/8-11

Opvarmning:

800m Løb

Foam Rolling

Mobility Drills

WOD

"Death By 10m sprint"

1 min 1 x 10m Sprint

2 min 2 x 10m Sprint

3 min 3 x 10m Sprint

4 min 4 x 10m Sprint

...

Totalt: 17 rds + 15 baner

WOD

"DeFranco's AB Circuit"

3 Runder

15 Sprinter sit-ups

15 V-ups

15 Toe touches

15 Hip-ups

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15/8-11

Ikke meget, at skyde med idag. Har generelt følt mig lidt sløj siden jeg kom hjem selvom jeg har forsøgt, at få spist godt og udelukkende clean. Dog har jeg forbavsende nok tabt mig næsten halvandet kg på USA turen, hvilket jeg ikke lige havde troet. Så var helt nede og bumme på 75.6 i torsdags! :unhappy:

Anyway havde håbet på en 3'er med 150 idag. Men røg fremad på anden rep og fik den kun lige med nød og næppe op. Så gjorde intet forsøg på 3'eren. Lidt skuffende taget mine tidligere løft i betragtning. Men er fortsat ved, at tilvænne mig til, at løfte i mine VL sko. Tænker dog, at droppe at back squatte i dem da jeg generelt føler, at bevæge mønsteret er for anderledes jvf. min squat stil. Vil dog fortsat bruge dem til Front Squat for, at vænne mig til dem og for senere, at kunne gøre brug af dem til VL når skulderen vil, at det kommer på dagsordenen igen. :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

CFSB - Week 2 - Day 1:

Box Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 3 @ 100

1 x 3 @ 120

1 x 3 @ 135

1 x 2 @ 150

Push ups:

1 x 7 @ BW

1 x 7 @ BW

1 x 7 @ BW

Band Pull aparts:

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

WOD

AMRAP 10 min

10 Box jumps 24''

10 Knee to Elbow

Totalt: 9 rds + 4 Box

Hurtigt lille finisher med god volume. Kørte alle Box jumps efter den nye Games standard med, at man skal op og stå på kassen med fuld hofte extension inden man springer ned igen og ikke, som førhen, hvor der blot skulle være fuld lockout i springet ned over kasse højde. Den nye standard gjorde det noget mere besværligt, at få flow i det. Men efter et par runder gik det dog fint nok. Er vist bare en tilvænnings sag der samtidigt gør det noget nemmere ikke, at snyde på sine Box jumps. K2E kørte os UB indtil ca. 5 runde. Så blev de kørt, som 5+5 for resten.. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 17/8-11

Har været lidt små sløj her de sidste par dage og generelt bare siden vi kom retur fra USA og 30+ grader. Tror det er en blanding af et skift fra godt vejr med høj sol til skidt vejr og megen lidt sol. Stress i forbindelse med flytte kaos, ekstra meget arbejde grundet en tom bank konti og manglende rutine m.h.t kosten efter, at være kommet hjem igen. Hvilket har resulteret i et uønsket vægttab! MEN idag var dagen, hvorpå det hele skulle vænnes op. Fik ændret lidt på min kost rutine igår, hvorved jeg gerne skulle kunne holde vægten og stadigvæk holde mig til mine hulemands (Paleo) spisevaner. Har dog smidt mejeriprodukterne ind i puljen igen. For uden mælk vil det stort set være umuligt for mig, at holde vægten. Derudover er den værste mængde arbejde heldigvis overstået og har lige en uges ferie mere inden skolen starter op igen. Så der skal bare spises, trænes, soves også spises lidt mere.. :4mewantfood:

Opvarmning:

Roning 2000m

Foam Rolling

Mobility Drills

Band Facepull:

1 x 15 @ Band

1 x 15 @ Band

1 x 15 @ Band

WOD

Each minut in 15 minuts do:

3 Front Squats @ 70 kg

3 Box jumps 32''

WOD

3 Runder

30 Hollow Rocks

30 GHD Extensions

2 min rest between rounds

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Bro - du må lige i gear. Selvfølgelig skal du have mejeriprodukter. Jeg kan heller ikke holde vægten hvis ikke jeg får sødmælk dagligt!

Link to comment
Share on other sites

Bro - du må lige i gear. Selvfølgelig skal du have mejeriprodukter. Jeg kan heller ikke holde vægten hvis ikke jeg får sødmælk dagligt!

Du har så absolut ret Lasse. Har også fået spist noget mere igennem de sidste to dage her. Skal bare lige have weekenden overstået. Så falder stress niveauet forhåbentligt markant. Skal stå for et stort XFit event i Randers midtby i forbindelse med Randers ugen lørdag også har jeg lige en flytning der skal overståes om søndagen.. Men fra mandag af er alt tilbage ved det gamle også ruller jeg atter derud af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 19/8-11

Solid spise de to sidste dage har syntes, at virke sjovt nok. "The better You eat, the better You perform!". Trænede med Martin og Danny igen idag. Blev dog kun til en hurtig times træning, da jeg havde hold efterfølgende. Men snupper lidt interval og lidt coretræning imorgen inden jeg skal over og stå for et Xfit event i Randers midtby. :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

CFSB - Week 2 - Day 3:

Front Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 5 @ 90

1 x 5 @ 100

Back Squat:

1 x 15 @ 110 kg

Leg Curl:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 8 @ 70

1 x 8 @ 80

1 x 7 @ 90 - PR!

Wall Extensions:

1 x 12 @ BW

1 x 12 @ BW

1 x 12 @ BW

Band Pull aparts:

1 x 12 @ BW

1 x 12 @ BW

1 x 12 @ BW

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Randers ugen er en fest, har jeg hørt. Jeg har en god kollega der bor i Randers - han afspadserer i hvert fald denne uge og ligger med sikkerhed i druk nu! :4thumbup:

Xfit - forklar?

Fedt med leg-curls. Den øvelse sparker røv. Jeg har sagt de skal have sådan én i CF AA!

Link to comment
Share on other sites

Randers ugen er en fest, har jeg hørt. Jeg har en god kollega der bor i Randers - han afspadserer i hvert fald denne uge og ligger med sikkerhed i druk nu! :4thumbup:

Xfit - forklar?

Fedt med leg-curls. Den øvelse sparker røv. Jeg har sagt de skal have sådan én i CF AA!

Leg curls er mega nice. Findes næppe bedre hase isolerings øvelse end den, goodmornings og GHR. Randers festuge er altid med gangen i den. Men er lidt federe, hvis man er herfra. Lidt ligesom Århus fest uge også er lidt sjovere når man er fra Århus.

Jamen Xfit. Ved ikke om du kan huske min gamle log. Fra den gang, hvor jeg var sund og rask og med velfungerende skuldre. Der beskrev jeg lidt omkring Xfit i forbindelse med, at jeg tog uddannelsen, som Xfit instruktør i perioden jan - april 2010. Men Xfit er lidt en blanding af Crossfit, RKC systemet m.fl. http://www.xfit.dk/ Man har bibeholdt meget fokus på KB øvelserne og sværger meget til periodisering. F.eks kan man i en periode arbejde kontinuerligt med TGUs fra basis, til mellem til øvet for, at give deltagerne en bedre forståelse af øvelsen og samtidigt lov til, at opleve fremgang i den pågældende øvelse ved, at lave den oftere. Derudover er der også den del der er kostant varierende i Xfit m.h.t metcons, Oly og tunge basisløft ganske, som i c-fit. Men der er visse øvelse de helst ikke vil inddrage i Xfit øvelses toolboxen om man vil. Og det er primært øvelser med kip. Kipping HSPU, T2B, Pullups you name it. Grunden til dette ligger nok meget i at det er back to basis og meget inspireret af RKC og hele den dur der og at sikkerheden skal være specielt meget i højsædet. Dermed vil jeg ikke sige et ondt ord om C-fit. Træner jo generelt meget en blanding og det bærer mine hold undervisnings timer i Xfit i høj grad også præg af. MEN da jeg ikke er uddannet level 1 instruktør og da centeret jeg er ansat i ikke tilnærmelses vis kan kaldes et Crossfit Affiliate kalder vi selvfølgeligt ikke vores hold for "Crossfit". Vil nødigt til, at rode med patenterne. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20/8-11

Opvarmning:

800m Løb

Foam Rolling

Mobility Drills

WOD

10 Runder

30m Shuttle run

1 min Rest

Tider: 7.99 - 8.75 sek

Kørte shuttle runs med Games stanard, hvilket vil sige, at begge fødder skal bag vendingslinjen og røre gulvet med begge hænder. Havde stillet op sådan, at jeg løb 5+5, 10+10. Men det handlede generelt mest om, at få skåret mest muligt tidsspil af på hurtige vendinger, da det er begrænset hvor meget acceleration man kan nå på 10m.

WOD

3 Runder

30 Air Squats

20 Lunges

10 Burpees

Tid: 5.58 min

Solid nok omgang. Fortrød dog ret hurtigt, da jeg allerede i første runde kunne mærke gårsdagens front squats. Men åd det i mig og holdte det hele UB. Burpees blev dog kørt noget konservativt med fokus på kontroleret armstrækker del for ikke, at lade skulderen lide unødvendigt overlast. :smile:

WOD

"DeFranco's AB Circuit"

3 Runder

12 Sprinter sit-ups

12 V-ups

12 Toe touches

12 Hip-ups

1 min Rest between rounds

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22/8-11

Brugte hele dagen igår på at flytte i ny lejlighed. Havde dog heldigvis 2 gode kammerater, svigerfar og min lillebror til, at give os et nap med. Så lortet var dog hurtigt overstået. Brugte dernæst resten af dagen mere eller mindre på, at få samlet det vigtigste, få gang i tv'et så der kunne ses bold og få lidt lys op. Så ovenpå en lang og hård weekend os med event lørdag var kroppen træt og uoplagt idag. Så det blev kun til en konservativ omgang Box Squat.

Resetter mit program og kører en uges d-load næste uge. Efter vi er hjemvendt fra USA har styrken været nedadgående formentligt pga. kalorieunderskud, CNS og mentalt stress. Så fra først i september starter jeg op på Strenght Bias igen eller WSB. Har endnu ikke besluttet mig. Desuden kommer jeg til, at være uden internet de næste 14 dage ca. pga. Fullrates flyttetid. Så aktiviteten her på MOL bliver nok minimal i samme periode..

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

Box Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 5 @ 100

1 x 5 @ 110

1 x 5 @ 120

1 x 5 @ 130

Push ups:

1 x 8 @ BW

1 x 8 @ BW

1 x 8 @ BW

Band Pull aparts:

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

WOD

30 ft. Tire drag @ 60 kg

30 KB Front squats @ 32 kg

30 ft. Tire drag @ 60

30 Box jumps 24''

2 min Rest

30 ft. Tire drag @ 60 kg

20 KB Front squats @ 32 kg

30 ft. Tire drag @ 60

20 Box jumps 24''

2 min Rest

30 ft. Tire drag @ 60 kg

10 KB Front squats @ 32 kg

30 ft. Tire drag @ 60

10 Box jumps 24''

Tid: 9.14 min

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27/8-11

Endeligt lidt aktivitet i loggen igen. Har været en travl uge efter flytning i søndags, opstart på skole igen og i fuld sving med job i centeret os. Så det er kun blevet til en enkelt hurtig træning i onsdags udover den idag, hvor jeg kørte lidt teknik på Squat cleans, lidt core og nogle løbe intervaller. Derudover har jeg fået trænet en del på trapperne og fået samlet alverdens Ikea lort. Men vi er heldigvis snart ordentligt på plads :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Mobility Drills

Front Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 3 @ 90

1 x 3 @ 100

1 x 3 @ 110

WOD

3 Runder

12 Band Pull aparts

12 Band Dislocates

12 Band OH press

1 min rest between rounds

WOD

AMRAP 15 min

09 Wallballs @ 11 lbs

12 GHD Sit-ups

15 Box jumps 24''

Total: 9 Runder

God mellem lang burner. Har lavet den en enkelt gang før for et par måneder tilbage. Dog med den ene forskel, at jeg dengang kørte Box jumps, som i Crossfit Open formatet med fuld hofte lockout i springet fra kassen og nåede derved ca. 10 runder. Kørte så idag efter den nye standard, hvilket jeg efterhånden har gjort til vane. Nemlig at man skal op og stå med fuld lockout på kassen før man springer ned igen. Det gør selvfølgeligt bevægelsen noget længere og lidt svære, at få flow i. Gik dog egentligt ganske okay idag med, at finde rytmen. Men med en forlænget bevægelse ganget op med 135 reps. Så tager det bare længere tid! Så alt i alt er jeg okay tilfreds. :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 31/8-11

Solid omgang træning idag. Har haft skema fri og derfor masser af tid til, at få trænet. Så det blev til en halv times opvarmning og teknik på Hang + Squat cleans. :smile:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam Rolling

Mobility Drills

Hang Clean:

?? x singles @ 20 kg

Squat Clean:

?? x singles @ 20 kg

Band Facepull:

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

1 x 12 @ Band

WOD

36 Knees to elbow

18 Front Squat @ 60 kg

12 Box jumps 40''

24 Knees to elbow

12 Front Squat @ 60 kg

08 Box jumps 40''

12 Knees to elbow

06 Front Squat @ 60 kg

04 Box jumps 40''

Tid: 9.07 min

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 3/9-11

Er ikke blevet til megen træning den her uge pga. skole, arbejde og the ikea saml selv WOD x mange. Derudover har jeg selvfølgeligt også passet min foam rolling, skulder mobilitet og dertil hørende rehab øvelser. Skulderen er også bedre nu en den har været siden jeg overbelastede den i nov 2010. Så med op og nedture ser det nu endeligt ud til, at der er lidt lys for enden af tunnelen m.h.t at komme ordentligt igang igen! :4thumbup:

Opvarmning:

Foam Rolling

Mobility Drills

WOD

4 Runder

3 Back Squat @ 110 kg

5 Box jumps 32''

7 Lateral Burpees *

Tid: 5.23 min

* Spring med samlet ben over 20 cm box!

Ikke helt tilfreds med min tid. Havde håbet på, at gå sub 5 min ihvertfald. MEN squatten føltes overraskende tung idag og allerede på anden runde var jeg voldsomt presset. Box jumps med games standard var speedy. Har efterhånden et godt tav på dem og efter WOD'en i onsdags føltes de 80 cm, som 60 cm. Burpees var skod, som altid. Er dog stadigvæk påpasselig med ikke, at kaste mig for voldsomt ned af hensyn til skulderen. Så den må få et skud til om ikke så længe den WOD. :smile:

WOD

5 Runder

400m Suicide run *

* 2x20,2x40,2x60,2x80m

Tider: 1.39.2 - 1.47.9 min

Fantastiske lorte workout. Men man skal trænes sine svagheder og løb er helt bestemt min achilles hæl. Men havde heldigvis Martin aka. Speedy og Kamille aka. slow fox med på slæb. Så vi kørte "You go, I go, you go". Så pauserne imellem runderne lå på passende 3-4 min.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fed WOD med squat bro!

Det er en gal tid ham gutten klasker den Fran af på! Jeg så en film på journal en gang, hvor han til et cert/et eller andet knald-komsammen, skulle forsøge at lave den ligeså hurtigt igen, fordi flere ikke mente han lavede den korrekt. Det lykkedes ikke helt - klart nok! Hæderligt, vil jeg dog sige!

Link to comment
Share on other sites

Fed WOD med squat bro!

Det er en gal tid ham gutten klasker den Fran af på! Jeg så en film på journal en gang, hvor han til et cert/et eller andet knald-komsammen, skulle forsøge at lave den ligeså hurtigt igen, fordi flere ikke mente han lavede den korrekt. Det lykkedes ikke helt - klart nok! Hæderligt, vil jeg dog sige!

Mindes også at have set den. Men kørte han ikke også næsten chest to bar på alle 45 pullups der. Mindes det var en af kritik punkterne af den jeg har linket til. Altså at hans ROM på pullups var for kort. Alligevel lavede han en Sub 3 min fran da han skulle lave den igen og inden den han filmede havde han vist også i ugen op til arbejdet målrettet hen imod lige netop "Fran" m.h.t strukturing af hans træning. Så om man er fan eller vil være en hater er vel op til en selv. Dem der hater er vist bare jaloux. under 1.5 sek pr rep er vist utopi for mange! :laugh:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5/9-11

Super god træning idag. Trænede tidligt med Danny og efter en uges d-load var jeg idag super oplagt på, at køre lidt tungt til benene. Så valget faldt derfor på en omgang Reverse band squat idag med mine nyerhvervede bands fra Team again faster jeg hev med hjem fra The games. :4thumbup:

Opvarmning:

Roning 1000m

Foam rolling

Mobility Drills

Reverse Band Squat:

1 x 8 @ 60 kg

1 x 5 @ 80

1 x 3 @ 100

1 x 5 @ 120 + Green

1 x 3 @ 140 + Green

1 x 3 @ 160 + Green

1 x 3 @ 180 + Green

1 x 2 @ 190 + Green

1 x 2 @ 190 + Green

1 x 5 @ 160 + Green

Band Pull aparts:

1 x 10 @ Band

1 x 10 @ Band

1 x 10 @ Band

1 x 10 @ Band

WOD

8 Runder

30 ft. Tire drag @ 70 kg

For each round ended remove 5 kg from the tire before you start the next round.

Continue this 8 times until you reach 30 kg in round 8

Tid: 3.37 min

WOD

Tabata AbMat sit-ups

Totalt: 100 reps

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share