Jakob Mainz - Sub Junior bænkpres


mainz
 Share

Recommended Posts

Eksentrisk bænk/2b

5 @ 182,5 - virkelig dårligt sæt.

4 @ 190

3 @ 197.5

3x2 @ 205

De sidste 4 sæt var ganske udmærket. Det var meningen den eksentriske fase skulle vare 4-5 sekunder, men det lykkedes ikke helt på de første par sæt.

Chins med bands

6x10

Chest supported t-bar rows

6x10

Facepulls

3x10

Bænk reverse band (0/-70)

6x6 @ 142,5

Fin træning.

Link to comment
Share on other sites

Programmet til Jacob er individuel sat op.

PT arbejder vi med at øge hans træningskapacitet, introduktion til nye øvelser (specielt med tung belastning i toppen) og forberedelse imod DM bænk i december.

Princippet bag denne periode er høj volumen - det vigtigste for en løfter på Jacobs alder - russisk inspireret men med tilpassede øvelser til Jacobs situation.

/Niels

Tak for svar Niels :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været fuldkommen smadret de sidste par dage efter lørdagens eksentriske bænk. Igår havde jeg så slemme DOMS at jeg bare lå i sengen en hel dag :laugh:

Idag stod den på en omgang alm. bænk, som mildest talt gik meget dårligt grundet den slidte krop.

Bænk

2x4 @ 112.5

2x3 @ 120

2x2 @ 130

3x1 @ 140

2x2 @ 132.5

2x3 @ 125

2x4 @ 116

Det smertede ret voldsomt i især højre pec gennem alle sæt. Det blev dog lidt bedre på de sidste. Der var ikke et eneste godkendt sæt imellem.

Chins med bands

5x10

Hoppede horisontalt træk over, da de ømme pec brokkede sig her, og det føltes som en direkte overrivning.

Facepulls

3x10

Smal bænk

5x7 @ 85

Stadig irritation i pecs, men det gik. Håber det bliver bedre de næste par dage.

Link to comment
Share on other sites

Energiniveauet var helt i bund, og alle led brokkede sig gevaldigt idag. Jeg droppede derfor den tunge eksentriske bænk, og improviserede istedet.

Bænk

6x3 @ 130

chins med band

5x10

kabel rows

5x10

Smal bænk

5x2 @ 105

Efter træningen blev højre pec helt rød og hævet, og nogle "strækmærker" kom frem. Det har jeg aldrig oplevet før. Det er vist tiltrængt med en uges restitution i sydens sol!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fredagens træning

Bænk i super katana 46 til klods 2

2 @ 175

2 @ 180

2 @ 185

2 @ 185

3 @ 185

Alle var super lette at trykke, og teknikken var egentlig udmærket. Det skulle være i intervallet 2-4 reps, men kunne ikke godt holde spændet gennem mere end 2 reps. Forsøgte dog på en 3'er i sidste sæt, men sidste rep var ikke for køn.

Chins med band

5x10

Rows

5x10

Facepulls

3x10

Board press klods 5

4x4 @ 165

Første sæt var virkelig ringe, men derfra blev de rigtig fine. God power idag, men desværre ingen film :dry:

Link to comment
Share on other sites

Bænk

2 @ 135

2x1 @ 150

4x2 @ 135

Ikke det store tryk i pressetøjet idag. Jeg skar mig på en brødkniv i lørdags, så måtte træne med papir om hænderne for ikke at bløde det hele til. Det flyttede nok også en del af fokus.

Pulldown

5x10

Rows

5x10

Facepulls

3x10

Smal

4x3 @ 112.5

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Opvarmning.

Katana 46 på/1b

1 @ 180 - Blæst op. Jeg blev dog chokeret over at trøjen var så tight, så tabte den en smule ned på maven,

2 @ 180

2 @ 190

1 @ 190

1 @ 190

Alt var mere eller mindre tom stang. Rigtig godt tryk idag. Har dog problemer med at holde spændet når der skal reppes. Der kommer film på det hele.

Vertikal træk, horisontalt træk og facepulls.

Board press/5b

4x3 @ 165 - Godt tryk her også.

Edited by mainz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share