Træning + idræt i skole


ibroken
 Share

Recommended Posts

Mit ligevægtsindtag er omkring 4000kcal som jeg plejede at spise. Jeg vil jo gerne have fremskridt.

Jeg tror at 4000 kcal er højt sat, med mindre du er meget aktiv i løbet af dagen. Jeg synes bestemt ikke at du skal stoppe med at træne, fordi du ikke kan holde til at spise 4000 kcal.

Overvej om du ikke skal lave noget progression i din kost. Jeg har selv haft problemer med at spise store mængder mad, da jeg var yngre. Det jeg gjorde, var at øge indtaget gradvist. Og så spis nogle mere energitætte ting - pasta, avocado, peanutbutter, makrel, laks osv...

Link to comment
Share on other sites

Har du nogle ideer om, hvordan det skal kunne være i kostplanen? Er lidt blank mht nye måltider osv. Har overvejet tunsalat måske.

Har tænkt på at få en bedre, sundere og mere varieret kost, også starte igen. Vil sigte efter 85-90kg.

Tænkte på at føre log her på siden.

Just need some new food..

Link to comment
Share on other sites

Spis noget helt almindelig mad - lagsagne, boller i karry, bøf med kartofler, tunbøffer med pastasalat, laksefiletter, fiskefrikadeller, alm. frikadeller, chili con carne. Gode solide måltider og drik dig til resten af kalorierne.

Du spiser alt for lidt kød og alt for meget proteinpulver.

Kig fx. i hansen.j's log eller i "billeder af din mad"-tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvor mange shakes burde jeg drikke om dagen så? Samlet tog jeg 5 shakes om dagen da jeg trænede.

Skal jeg holde mig til sødmælk?

Kunne ikke finde de to tråde, du skrev. Prøver at søge igen om lidt.

Personligt vil jeg sige at du bør holde dig til én shake efter træning og så spise noget god solid føde som salt foreslår.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Det lyder også fint nok. Vil ihvertfald spare en masse penge på den måde. Men tænker mere på noget langsomt optageligt før sengetid? Her passer noget kasein godt ind.. Eller er det bare overvurderet?

Jeg poster snart en kostplan op, jeg har lavet ud fra respons i denne tråd.

Får den op i løbet af et par dage, så kan I vurdere den osv.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Det lyder også fint nok. Vil ihvertfald spare en masse penge på den måde. Men tænker mere på noget langsomt optageligt før sengetid? Her passer noget kasein godt ind.. Eller er det bare overvurderet?

Jeg poster snart en kostplan op, jeg har lavet ud fra respons i denne tråd.

Får den op i løbet af et par dage, så kan I vurdere den osv.

Jeg skal ikke kunne vurdere om kasein er overvurderet eller ej, men det er rigtigt at det optages langsommere end valle protein og derfor er et oplagt protein til indtag før man går i seng. Du kan jo bare nøjes med at få det fra mælk, jeg ville personligt ikke selv gå ud og købe kasein hos et firma... det er sikkert også svine dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Men jeg har her en kostplan, jeg arbejder lidt på. Kunne godt bruge lidt feedback mht mellemmåltider osv.

07:00

100g havregryn og 2 scoop truemass blendet med 500ml sødmælk 

09:00

En pitabrød med tunsalat

12:00

En portion lasagne

14:00

Mellemmåltid?

16-17:00

100g kyllinge og 100g ris

19:00 - afterworkout shake

1 scoop Syntha-6 med 2 scoops kulhydrater og 1 tsk kreatin

20:00 - afterworkout måltid

150g bøf, 150g ris og 100g bønner

22:00

1 scoop Truemass, 50g Scottish oats og 1 tsk l-glutamine

Jeg ved ikke med den pitabrød i skole.. Har kun 5 min pause. Ved ikk om jeg kan nå at spise den.

Ved heller ikke hvilket mellemmåltid jeg kan placere ind..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du egentlig ikke har tid til at spise fordi frikvarteret er for kort, så drop det (altså maden, ikke frikvarteret). Det nytter ikke noget at stresse over mad, som du ikke kan nå at spise. Spis lidt mere til morgenmad og lidt mere til middag, så går det lige op.

Du spiser ikke meget grønt. Fyr nogle grøntsager ind i din kostplan. Grønne ærter, spinat, broccoli, linser, grønkål + mange flere er gode sager og kan varieres i det uendelige, enten direkte i maden, som tilbehør eller som selvstændigt mellemmåltid.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror bare jeg tilføjer en proteinbar ind i stedet for den pitabrød.

Ved ikke lige, hvor jeg kunne placere flere grøntsager. Måske ved kyllinge måltidet eller lave en mellemmåltid ud af det?

GregersTF kommer med gode forslag.

Ellers prop grøntsager i din mad. For eksemple broccoli og spinat fungerer fint i lasagne.

Eller smid noget grønt i mikroen om morgenen og tag det med som tilbehør til din middagsmad.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det vil jeg se på. Hvordan ser planen ellers ud, hvis vi ser bort fra manglen på grøntsager?

Mangler blot én mellemmåltid til der kl 14.. Forslag?

Har tabt 10kg på næsten to måneder siden jeg stoppede med at træne. Burde jeg måske fokusere på et lavere kcal indtag til at starte med?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share