Træning af røv


Camillavk
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for lidt hjælp til min træning :)

Jeg har været igang med regelmæssig træning i det lokale fitnesscenter i et par måneder, og jeg har allerede tabt mig over fem kilo. Det kan desværre også ses på min røv, som jeg meget gerne vil beholde, selv om jeg bruger 25 hver anden dag på stepmaskinen. Jeg vil derfor gerne høre, hvilke øvelser jeg kan lave derhjemme udover squats, der kan hjælpe med at gøre min røv større igen. Det skal som sagt bruges derhjemme, hvor jeg ikke har vægte eller andre ting. Har I nogle gode råd? :)

Link to comment
Share on other sites

As mentioned earlier, most people think they have strong glutes, but they don't. They believe this because they think that squats, deadlifts, and lunges are the best glute exercises, and they've spent years getting very strong at these. Even though they can make your glutes very sore, squatting, deadlifting, and lunging don't strengthen the glutes much. They target the quads and erector spinae. Even box squatting, walking lunges, and sumo deadlifts don't activate much glute in comparison to the exercises below.

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/dispelling_the_glute_myth

Link to comment
Share on other sites

Hvis man forsøger at sælge sin 700 siders bog om glute træning, så bliver man jo nødt til at skabe tvivl omkring de anerkendte øvelser..............

Han har efterhånden en del artikler på T-Nation og han virker generelt ikke som en fyr der vil sælge sin bog. Jeg tror alligevel der er flere penge i at skrive artikler.

Men han er til gengæld en douchebag.

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt man bruger sine numzeballeglutes i squat osv. osv. kommer jo an på om man udfører dem på en hensigtsmæssig måde.

edit: Og her mener jeg selvfølgelig at hvis man ikke bruger sine glutes i ovenstående øvelser udfører man dem forkert (ja også hvis man laver OL squat).

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Han har efterhånden en del artikler på T-Nation og han virker generelt ikke som en fyr der vil sælge sin bog. Jeg tror alligevel der er flere penge i at skrive artikler.

Men han er til gengæld en douchebag.

Det er da også noget crap. Kig på VL'ere og de fleste SL'eres røve. De er jo massive,

Link to comment
Share on other sites

Når hoften er flekteret men knæene strakt er baglår i musklens ydre bane = stivbenet dødløft og dens varianter.

Ballerne ROM er dog langt fra færdig udnyttet og kan kategoriseres som at være i midterbanen.

I denne position er baglåret afhængig af de passiv structur i musklen for at overkomme den ydre modstand. Herudover er det her baglåret kan belastes mest.

Jeg vil argumentere for at stivbenet og dens varianter at den primær motor for at modstand overvindes er baglåret og at ballerne ikke trænes i fuld ROM.

I f.eks. en OL squat er hoften fuldt flekteret og ballerne belastes tungest i deres fuld ROM.

Bedst balle øvelser:

OL squat/front squat/sg deadlift/T-bar deadlift, paused med kæder

OL squat/front squatsg deadlift/T-bar deadlift, paused

OL squat/front squatsg deadlift/T-bar deadlift,

- begræsning: ikke så stor modstand i inderbanen = derfor kæder, således at top position bliver et problem

- obs. kom lige ud af hullet, undgå at knæene strækkes før hoften,

suplerende øvelser for inderbanen:

Glut bridge

Hyper extensions (med fokus på glut aktivering, laves de rigtigt er gluts den begrænsende faktor, laves de med hyper extenderet ryg = lænd/baglår er begrænsende)

- high rep med fokus på aktivering.

Suplerende viden.

Noget af det der giver fylde på numsen er glut medius. Det er den type bagdel man ser på sprinter. Unilateral øvelser er her at foretrække. Obs. holde bækkenet i alignment.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share