Hvad indtager i under træning?


devito
 Share

Recommended Posts

:beerchug::cola:

Jeg har altid holdt mig til vand, men når man kører lidt flere gentagelser så bliver man sku hurtigere flad, og så hjælper det ik rigtig med vand længere?

Så derfor ville jeg lige høre om der var nogen der havde nogle fancy tips angående dette?

Har et par enkelte gange haft hustler med under træningen (red bull kopi) og har følt de virkede som et rigtig godt energiskub(pga alt det sukker) :w00t:

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Vand - og enormt meget af det. Nogle gange supplerer jeg med en banan, hvis det er en lang træning.

Prætrænings måltidet består af lav GI CHO og proteinrige fødevarer - ca. 2 timer inden. Ikke noget måltid lige inden træning der kan give et stort insulinsvar og efterfølgende hypoglychemi... :(

Det er meget forskelligt hvad man bør indtage - interpersonelle og træningsforskelle bør der tages højde for :)

Link to comment
Share on other sites

Mener i så ikke at ernergi indtagelse under træningen: sodavand, vingummi eller andet med stort sukkerindhold kunne få en til køre med tungere belastninger...?

Vand er jo kun til væskebalancen... :dead:

Spiser også selv lidt 1/2 - 1 t inden træning og indtager så ren protein(amino-complex m. skummetmælk) når jeg kommer hjem fra træningen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg napper samme shake 1,5 - 2T før træningen og umiddelbart efter:

1 stor banan

60g havregryn

5g Udo´s

3 dl skummetmælk

35g whey, vanilje

3 g kreatin

0,5g glucosamine sulphate

0,5 g crondroitin sulphate

Hertil 1 kapsel Twinlab Megasix + 1 kaplsel twinlab ultra GLA + 1 kapsel MaxEpa + 1 dose SAMe

Under træning, - aqua communalis ad libitim fra hane!

Link to comment
Share on other sites

Vand - og enormt meget af det. Nogle gange supplerer jeg med en banan, hvis det er en lang træning.

Prætrænings måltidet består af lav GI CHO og proteinrige fødevarer - ca. 2 timer inden. Ikke noget måltid lige inden træning der kan give et stort insulinsvar og efterfølgende hypoglychemi...  :(

Det er meget forskelligt hvad man bør indtage - interpersonelle og træningsforskelle bør der tages højde for  :)

He he, jeg vidst du ville nævne kæphesten - hypoglychemia :D Jeg har på intet tidspunkt lidt under hverken svimmelhed eller noget andet... men det kan selvfølgelig være individuelt.

Jeg napper en proteinshake med en bunke kulhydrater - (fuck hypoglychemia :lol:) - cirka 20 gram dextrose lige inden træning, og undervejs i træningen drikker jeg en blanding med 20-30 gram dextrose og vand. Bagefter bliver det til en kombineret whey & cassein (40-45 gram i det hele) shake med omtrent 70-80 gram dextrose...

Mit sidste rigtige måltid er omtrent en time til to før træning.

Hertil 1 kapsel Twinlab Megasix + 1 kaplsel twinlab ultra GLA + 1 kapsel MaxEpa + 1 dose SAMe

Megasix - det er vitamin piller... right? Indtagelse af antioxidanter kan nedsætte hypertrofiresponset (udløsningen af MAPK38)...

Link to comment
Share on other sites

Cilius> 120-130gr dextrose ialt :retard: De må være glade for dig hos Danisco eller hvem det ellers er, som laver lortet :lol: :teachingfinger:

Gør din krop en tjeneste! Spar dig selv for penge, unødvendige kcal og sænk antallet af gram dextrose eller udskift dem med noget bedre kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Bruger KUN vand! ca. 1½ time før træning indtager jeg et godt måltid med komplekse carbs for at gøre klar til træningen. Efter træning er det selvfølgelig en shake.

Anbefales ikke at bruge juice under træning - man bliver vildt klistret i munden og det er til besvær og frustration.

Link to comment
Share on other sites

Cilius> 120-130gr dextrose ialt  :retard: De må være glade for dig hos Danisco eller hvem det ellers er, som laver lortet :lol:  :teachingfinger:

Gør din krop en tjeneste! Spar dig selv for penge, unødvendige kcal og sænk antallet af gram dextrose eller udskift dem med noget bedre kulhydrat.

He he, jeg har købt aktier i lortet - vi må alle gøre vores :lol:

De 600kcal jeg indtager omkring træning svarer nogenlunde til hvor meget jeg forbruger... kan ikke helt se problemet.

Desuden så er de en del af et nøje planlagt før, under og efter næringsindtag... B)

Edited by cilius
Link to comment
Share on other sites

De 600kcal jeg indtager omkring træning svarer nogenlunde til hvor meget jeg forbruger... kan ikke helt se problemet.

Hehe nej det har jeg lagt mærke til ;) Men seriøst, så er pointen at din krop ikke skal bruge alt det "sukkerstads, som JS ville sige, til noget. 600kcal fra simpelt sukker er en del. Hvis du spiser omkring de 3000kcal om dagen, så får du 20% af dine kcal fra simpelt sukker. Der er intet andet i dextrose end energi. Ingen vitaminer, mineraler eller sporstoffer, hvorfor jeg ydmygt mener, at du ville være bedre tjent med at nedsætte dit intag af sukkerstads, og istedet enten indtage en blanding af fx dextrose og noget mere komplekst kulhydrat, eller indtage en mindre mængde dextrose før, under og efter træning, og istedet indtage en større mængde komplekse kulhydrater, fra en naturlig kilde efter træning.

Inden du kommer med referencer til Pubmed, om at undersøgelser viser at bla bla bla gr dextrose er optimalt og bla bla bla ;) , så lad mig lige påpege at undersøgelserne IKKE tester forskellige måder at angribe posttræningsernæring på, men typisk undersøger om fx sukrose er bedre end dextrose, eller om x antal gram er bedre end x+n gram.

Det er endnu et område hvor undersøgelserne halter langt efter "sund fornuft" B)

Link to comment
Share on other sites

Drikker KUN vand, og så en efter træningsshake bestående af whey, banan, skummemælk, havregryn og perfect balance!

Hvis det var mig, som skulle ha´ 600kcal fra sukker - så skulle der FANME spise familieguf matadormix :)

Link to comment
Share on other sites

bliver det til N-large + aminotabs

Jeg har forgæves søgt efter aminotabs, hvor kan man købe dem?

og hvor store er de?

har en overgang brugt protabs, med dem skulle man helt op på 10-15 piller fordi de var så små..

lige nu laver jeg en shake af skummetmælk og amino-comlpex pulver, og der er så skod at blande :smashtard:, så piller ville gøre det en del easy'er :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share