Træning, tanker... (B)log mod mit optimale.


kiebe24
 Share

Recommended Posts

tirsdag d. 26/3 - påskeferie i odense.. Er ikke fan af fitnessdk i Odense.

Styrke - Ben, ryg, biceps. 6x5

opvarm - 5 min cross trainer

Squat:

1x10x10 kg - Opvarm

2x5x40 kg

2x5x45 kg

2x5x50 kg

1x5x55 kg --> Bare fordi jeg ku'!

Død:

1x10x10 kg --> opvarm

2x5x45 kg

3x5x50 kg

1x5x 55 kg --> ikke nogen skade!! Bum!!

BOR:

2x5x30 kg

4x5x 35 kg

Lunges:

4xx5x30 kg --> Oh ze pain in da butt!!

LAt. Pulldown:

2x5x40 kg

3x5x45 kg

1x5x50 kg

BB curls:

4x10x15 kg

Lidt mave og ryg gøgl på måtte.

Fedt at jeg endelig kan mærke at det går fremad i styrken.

Begynder fra næste uge med noget HIIT træning på mine cardio dage, og så skal der findes tid til yoga igen. Min krop har det bare meget bedre med mig, når den bliver arbejdet igennem med lange dejlige vejrtrækninger.

Udover det, så fungerer det meste af kosten egentlig ret godt i hverdagen. Bruger en bunke tid på at planlægge og forberede, så jeg så lidt som muligt står i situationer hvor jeg må ty til "dårlig" mad. Er efter mange år, blevet ret gode venner med "madlog" og det hjælper mig egentlig ret godt, da jeg er fuldstændig tabt i min egen sulten/mæt fornemmelse.

Denne uge er dog en undtagelse!! Al fornuft er taget på påskeferie. Det samme er jeg. Og når man er ude af sine vante omgivelser og rutiner så er det åbentbart komplet umuligt at æde bare nogenlunde fornuftigt. Alt hvad der hedder kulhydrater, sukker og junk er blevet indhaleret..

Dog er der skåret kraftigt ned på cigaretterne. Kan mærke at det irriterer mig mere og mere at jeg skal bruge tid og penge på det. Og det lugter jo simpelthen så dårligt.. Så inden længe kan det være at jeg har fået motiveret mig selv nok til at kvitte dem helt. Det kunne være sejt!!!

Har nu også snart indhaleret en hel pose påske æg... Er helt skæv på sukker!! Så imorgen må vist blive dagen hvor jeg prøver en HIIT træning af. Og giver den gas på styrken! Skal være stærk!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

OMG!!! Hvor er jeg usandsynlig dårlig til at få logget!! Det er jo helt sort.

Heldigvis er det ikke helt så skidt med træningen.. Kun næsten..

Har nu igen brugt alt for megt tid på at lave ny kost og træningsplan. (Det kunne være alle mine planer rent faktisk rykkede, hvis jeg lettede røven og trænede istedet for at læs om alle andre der træner og spiser ordenligt)

Well, planen er nu at der er lagt en fornuftig kostplan, som ikke indeholder et hav af forbud over for alle mulige fødevarer. Har det sidste 3/4 år forsøgt alle mulige og umulige former for kostretninger, så som blodtype, palæo, glutenfri, LCHF osv osv osv... synes de alle sammen indeholder gode elementer, men det kan gøre hverdagen en smule presset, når der skal så meget planlægning til, for at undgå fødevarer, som i bund og grund egentlig er gode og sunde.

Jeg har ikke noget imod det at man planlægger sin kost for en uges tid af gangen, mht indkøb, og madpakker osv, men det har bare taget overhånd og har nærmest glemt at der findes en fantastisk verden uden for mit hjem og netto. Og det har bare taget overhånd nu, og er nået ud på et plan, hvor jeg er overbevist om at det er et skråplan. At man så samtidig failer konstant, fordi rammerne er sat så stramt, og så skider på det hele og indhalerer sukker i mængder der ikke behøves at nævnes.. SÅ ER MAN FANDME UDE OG SKIDE OG ALT DEN TID MAN HAR BRUGT PÅ AT LAVE FLERE NYE PLANER ER SPILDT.

Og jeg er mildest talt ved at brække mig over konstant at slå mig selv i hovedet over at jeg nu er kommet til at spise en tomat, som man ikke må med min blodtype. og træt af at der ingen resultater kommer (hvilket der ikke gør fordi jeg ikke holder dem!!)

Så nu arbejder jeg på at droppe skemaerne, reglerne, forbudne osv. og simplethen komme tilbage til mig selv og lære at mærke efter igen. og simplethen gå efter nogle få simple retningslinier der hedder:

600 g grønt (lidt frugt) om dagen

fisk hver dag

gryn og rugbrød, for fibrenes skyld

magert kød

olie, avocado og nødder hverdag.

bum!

altså hvor svært kan det være???

Med hensyn til træningen, så kører jeg en 4 ugers plan, indeholdene styrke, cardio og yoga. forsøger at kører både styrke og cardio på samme dage, så powerwalk om morgnen, og styrke omkring middag, hvis timerne på studiet passer med det. heldigvis har vi ofte timer liggende fra kl. 08-12. Det er perfekt. Andre dage hvor vi er senere færdig kan styrken først blive sent aften, af den simple årsag at jeg slet ikke magter myldertid i center. Det kan godt være lidt af en udfordring at komme afsted om aftenen, da jeg altid er bedst til at komme ud af døren om morgnen. man har utrolig mange undskyldninger for ikke at komme afsted om aftenen. Men nye rutiner skal køres ind og det siger jo sig selv at det aldrig bliver en rutine, hvis man ændre hele tiden så nu holder jeg fast på det her, ihvertfald de næste 3 måneder.

Skal holde stor fødselsdag den 18 maj, og har en lækker kjole, som jeg er vokset ud af. DEN SKAL JEG SÅ MEGET HAVE PÅ!!! Så fokus, fokus fokus!!!

Vægten har stået temmelig stille de sidste 6 mdr. sådan lige noget med omkring 10 kg for meget.

De SKAL væk. magter slet ikke en sommer i bare ben og arme, hvor man bare er utilpas i sin egen krop.

har øget i styrke de sidste par uger, og er ved at komme tilbage til den styrke jeg havde da træningen gik allerbedst for snart 4 år siden. vægten står som sagt stille, men kan begynde at se flere markeringer, så er ret rolig. fik også lige ødelagt min badevægt igår, så nu må vi se hvor længe der går før jeg panikker og blæser ud og køber en ny.

Well... Det var vist lige opdatering på liv og tanker.

imorgen står den på en omgang HIIt og yoga. Plus læsning til fysiologiprøve på mandag! wuuhuu!!!

(og så må jeg lige blive bedre til at få logget den der træning, så man kan se det ikke bare er ordbræk, jeg læsser af her. :-) )

Link to comment
Share on other sites

600 g grønt (lidt frugt) om dagen

fisk hver dag

gryn og rugbrød, for fibrenes skyld

magert kød

olie, avocado og nødder hverdag.

bum!

altså hvor svært kan det være???

Puha, selv det der lyder strikst!

Hvad med 500 gram grøntsager, 500 gram kød (of any kind) + alt, hvad du ellers har lyst til derudover?

Link to comment
Share on other sites

Nå men oven på den lange smøre jeg fik kørt af i lørdags, må jeg vel hellere huske at få logget. Når nu der er blevet trænet. :-)

Søndag stod den på HIIT.

Det var mit første forsøg på et HIIT program for begyndere. (på trods af at det har stået på min træningsplan i snart 3 uger)

Og det gik langt bedre end forventet. Hurra!! Så nu er der mere blod på tanden til det. Mere fedt forbrænding. HURRA!

HIIT på løbebånd:

opvarm 5 min gå

let løb 1 min

spurt 30 sek

ialt 8 gange

Der var mere krudt i stængerne, så fortsatte med 20 min powerwalk med incline 5, hastighed 6,5.

Mandag:

Programmet hed:

morgen : 40 min PW

eftermiddag: styrke - ben, ryg, biceps

Men livet kom lige i vejen. Så efter at have siddet til kl. 01 søndag nat med forberedelse til studie, konkluderede jeg at jeg på ingen måde ville komme op kl. 05.30 for at nå at PW inden skole kl. 08.00. Så det blev til styrke kl. 15.00, som blev lavet om til bryst, skulder,triceps og noget mave, da alle de seje drenge var oppe og dødløfte tuuuungt og alle squat racks var optaget. ÆV! well.. øverste del af kroppen er også blevet forsømt de sidste par uger.. så det var ok. Og det hele efterfulgt af 40 min på crosstraineren.

styrke mandag den. 15 april:

cable flyes

1x12x15 kg - opvarm

4x8x20 kg

1x8x25 kg

DB incline press

5x8x8 kg

DB siddende skulderpress

5x8x6 kg

DB curls

5x8x8 kg

lat. raise

ss

front raise

5x8x4 kg

DB kickback

5x8x6 kg

DB overhead pullover

5x8x6 kg

mave tamtam 3x15x BW

Interval på cross 40 min

distance 5,48 km

kcal 433

avg strides/min 151

kosten har fungeret fint idag.

1. måltid kl. 10.00

overnight oak med jordbær, æble og mandler

2. måltid kl. 12.30:

salat af kogt kylling, spinat, kål, gulerod, peberfrugt, champignon, radisser, - skyrdressing

før træning kl. 14.45

1 banan

efter træning kl. 17.00

protein shake

3. måltid kl. 19.00

fuldkorsnpasta, tomatsauce med oksekød, squash, spinat, løg, gulerod, peberfrugt, champignon, grønne bønner, asparges + revet ost.

nu senge tid, da pw er kl 06.30 imorgen. -- kan lige nå en lur.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Puha, selv det der lyder strikst!

Hvad med 500 gram grøntsager, 500 gram kød (of any kind) + alt, hvad du ellers har lyst til derudover?

Det er for ustruktureret for mig. Selvfølgelig kunne man se hvor meget det fyldte og hvor sulten man var udover det, tænker at det nok ikke er meget..

Men vil gerne have fisken indkørt mere i min kost. De siger jo det er så sundt. :-) og kan mærke at jeg fungere bedst med noget grov brød og fuldkorn også..

Men det er en god tanke. det kan være jeg forsøger mig med det, næste gang jeg laver ny plan. :-)

Link to comment
Share on other sites

tirsdag d. 16/4

dagens træning:

1. træning kl. 06.45-07.30

40 min powerwalk

incline 4-6

speed 6,5

2. træning kl. 15.00-16.45

styrke - ben/ryg/biceps 5x6 (er så lige kommet i tanke om at det skulle have været 6x5 DOH!)

opvarm 5 min cross

squat

1x10x20 kg - opvarm

3x6x40 kg

2x6x50 kg

sumo squat

2x6x40 kg

3x6x45 kg

dødløft

5x6x45 kg

walking lunges:

10 skridt x 6 ture x 5 kg i hver hånd

lat. pull down:

2x6x40 kg

3x6x45 kg

biceps pull down:

5x6x35 kg

BOR

1x10x15 kg

5x625 kg

BB curls

5x6x15 kg

side bend

3x10x10 kg

push crunch

4x10x5 kg

20 min interval på cross

2,72 km

214 kcal

20 min

avg stride/min 146 --> bare en rolig omgang, da jeg havde noget tid til overs inden job.

God dag med kosten:

kl. 06.30 - 0,25 l BCAA

kl. 08.15 - 2 dl mælk + banan

kl. 10.30 - overnight oak med mandler, blåbær 1/2 æble

kl. 12.45 - salat af æg, tun, spinat, hytteost, agurk, tomat og avocado

kl. 17.00 - protein shake

kl. 17.45 - salat af sweet potaoes, pastinak, kogt kylling, gulerod, peberfrugt, champignon + skyr dressing

kl. 18.30-21.00 - Vinsmagning med job, 4 skiver hvidt brød, 2 skiver serrano, 3 skiver manchego ost (Spyttede stort set det meste ud, så har vel sammenlagt fået 1,5 glas vin - det sys jeg er ok når vi smagte et sted mellem 15-18 vine)

Imorgen står den måske på HIIT; hvis jeg kan nå det mellem skole og job.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

kl. 14.30.14.55

HIIT program på løbebånd:

5 min opvarm

30 sek spurt

1 min jog

x 8

6 min cool down

ialt 25 min.

Ok kost dag:

kl. 07.30 - 2 dl mælk + banan

kl. 10.30 - overnight oak med mandler, blåbær 1/2 æble, jordbær

kl. 12.30 - salat af æg, tun, spinat, hytteost, agurk, tomat og avocado

kl. 15.15 - 1/2 l cacao (efter træning)

kl. 17.45 - salat af sweet potaoes, pastinak, kogt kylling, gulerod, peberfrugt, champignon + skyr dressing

Så jobbede jeg lige igen idag i vinkiosken. intet vin blev drukket, men udover hvad "kostplanen" siger, fik jeg også 1/2 l. cola zero, 2 små skiver brød m smør, et lille stk kalv og en dejlig lille desset af brownie, chokomousse, jorbær og blåbær.

Hele ugen har jeg job efter skole, og er først hjemme omkring kl 22-23 om aftenen. Fortjente sgu det stk kage.. :-)

Nu en lur inden den står på PW imorgen kl. 06.30.. :-/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share