Træning, tanker... (B)log mod mit optimale.


kiebe24
 Share

Recommended Posts

I'm still here.

Fik trænet torsdag d. 10. maj.

Noget styrke og løb.

Derefter cykle på job og jobbe fra kl. 11.00-24.00.

Da jeg nåede hen omkring kl. 22.00 begyndte mit knæ at lave løjer. Tænkte det var en nerve der havde sat sig i klemme. (sjovt man altid tænker det, når krop vist i virkeligheden prøver at sige at jeg skal slå røven i sædet), Det blev selvfølgelig kun værre i de sidste 2 timer af job dag. Endte med at måtte lade cyklen stå på job og tage bussen hjem. Sov utroligt dårligt den nat, da jeg kunne mærke mit knæ hver gang jeg forsøgte at dreje mig. Så spinning fredag blev skippet.

Weekenden skulle bruges på 30 fantastiske mennesker. Så det var en fin anledning til lige at give knæet og kroppen en pause fra træning og arbejde.

Hvert år bruger jeg 10 dage af min sommerferie på at skabe et pusterum og nogle fede oplevelser for 60 børn der har en ellers svær hverdag, eller kommer fra svært stillede familier, hvor der ikke er råd eller overskud til at komme på ferie. Weekenden skulle så bruges på at planlægge den uge. Så det kan godt være jeg ikke fik trænet styrke, løb eller spin. Men har tilgengæld ordenligt fået trænet latter, kramme og kærligheds musklerne. Jeg elsker simpelthen de ture vi har sammen. Det er så vanvittig intenst og selvom vi kun er afsted en weekend, så lukker vi os hurtigt inde i den her boble af en verden, hvor kun vores egne regler gælder. Jeg glæder mig sindsygt til sommer hvor vi skal afsted igen.

Well... Det blev selvfølgelig til en weekend med alt for lidt søvn og øl og vin i rigelige mængder. Sad ved et kæmpe bål hele lørdag nat og så sol opgangen søndag morgen.

Behøver vist ikke gå i detaljer om at jeg var pææænt træt i skroget da vi kom hjem søndag eftermiddag. Så resten af søndagen blev brugt med at blunde på sofaen, hvorefter jeg står op mandag morgen (overhovedet ikke udhvilet!!), tager på job kl 10.30 for at finde ud af at jeg først skal møde kl. 16.00!!!!! :4slap: :4slap: :4slap: :4slap: :nonono: :nonono:

Simpelthen for dumt!!!! Nå, men er stadig helt krøllet, så jeg tøffer hjem igen, for handlet, vasket bål-tøj og en lur. Afsted på job igen kl 15.00 og hjem under dynen kl. 01.00.

Planen var at nu havde jeg holdt pause fra træning siden fredag, så idag skulle den stå på spinning og bodyflow. Men det var nærmest umuligt at komme ud af dynen da vækkeuret ringede. Og NEJ, jeg er stadig ikke kommet ud af den. Har besluttet at det jeg havde brug for var at trække en dag ud af kalenderen og bare sove og glo dårlig tv. Det er hermed gjort!

Imorgen står den på styrketræning og løb. Tror ikke den her uge bliver hel optimal med træning pga af job.

Glæder mig simpelthen så meget til at komme igang med at studere og ikke have så fysisk hårdt arbejde. Det er utroligt irriterende at jeg kun kan træne 2 uger og derefter må ligge i 2-3 dage og bare sove eller med små skader fordi jeg er for hård ved mig selv. (eller arbejdet er for hårdt ved mig)

Det positive er dog at jeg kan mærke på min cykle tur til job at jeg er kommet i meget bedre form. Jeg har selvfølgelig en af de der kone-vejer-20 kg-2 cykel kurve- 3 gear- cykel. :hippy: Og jeg har været ved at smide den af pommeren til op til flerre gange fordi den er så tung. Men pludselig sidste uge opdagede jeg at jeg ikke synes den var så tung mere og kan endda køre den i tredje gear, uden at det kun er med medvind og ned af bakke!!! :cheer:

OPTUR OPTUR OPTUR!!!!!!

Nu skal der bare mere fokus på kosten, så det der flæsk kan skrælles af.

Well over an out for now.

Skal lige luftes lidt og tøffer over i fælleden og ser min søster løbe femina løb.

Så har jeg også fået luft idag. Bum

Edited by kiebe24
Link to comment
Share on other sites

Så så man lige mig tage en "dovne" uge.

Tror der fik sneget sig en lille løbe tur ind i onsdags. Ellers har det ikke været andet end arbejde og transport cykling.

Men nu er vi tilbage.

Der blev trænet idag. VAAAARMT!!

Styrke + løb

Bryst, øvre ryg, biceps

Ikke nogen særlige flotte løft. Det var mest de kg jeg plejer. Tog dog 40 kg 5x5 i BOR. Måske det var lige i overkanten. Fik ikke trukket ordenligt igennem. Men gad ikke gå på jagt efter den rigtige stang og skiver.

Har nu officielt idag sagt mit job op! Bum... Skal fede den, træne og hygge alt for meget i august. Og forhåbenligt gøre klar til studie start. Ved jo i realiteten ikke om jeg overhovedet er kommet ind. Hvis jeg ikke gør.. Såe øhhh skal jeg... Hm.. Finde på noget andet, for jeg har ikke noget job. :-) Men har besluttet mig for at jeg kommer ind. Så det må være planen..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Halløj i Mol verden.

Bare rolig.. er her stadigvæk. Er bare hemmelig... :bigsmile:

Træningen for tiden er ikke noget at råbe hurra for. Efter 2 vagter på hhv. 17 og 15 timer i streg på job, er min krop spasset ud.

Pt er min ryg helt i smadder. Ikke at den gør ondt i leddene, men det føles som om musklerne er fuldstændig tappet for energi. Konstant træt i musklerne omkring rygraden, øm og spændt i lænden og afdelingen mellem skulderbladende skal vi slet ikke komme ind på, plus nakke og skulder er helt krøllet. Dette medfører selvfølgelig en konstant hovedpine og er fuldstændig tappet for energi i krop og sind. Dette startede så for 3 uger siden. Har siden da gået jævntligt til massage. Været til lidt yoga og kun fået hevet mig ud og løbe lidt. Udover det forsøger jeg at overleve at skulle på job.

Nu er der heldigvis kun ca 4 uger tilbage som tjener. Så er det ferie og forhåbentlig studiestart.

Jeg har mange teorier om hvorfor min krop og mit hoved er stået fuldstændig af. En del af dem kunne være

1: Det er fysisk- jeg har kørt mig selv for hårdt siden januar og skal bare helt stoppe med at arbejde.

2: Det er psykisk - Har sagt jobbet op et sted hvor jeg ikke længere har lyst til at være, hvor jeg laver noget jeg ikke længer brænder for, derfor kan jeg ikke finde motivationen og er gået i vente-mode, og venter på at alt det nye skal begynde

For at komme ud af denne tilstand, har jeg luret lidt rundt på det der world wide web. Og faldt over en bog der hedder "Ren krop - Sund krop" som er en bog om udrenselse af kroppen, hvor man via en "kur" på 3 uger, skulle udrense sin krop for ophobede giftstoffer, som kan medføre til forskellige ubalancer og sygdomme i kroppen. Er igang med at læse den igennem nu. Og hvis man tænker at manden har ret i det han skriver så er det virkelig tankevækkende og skræmmende hvor meget gift man tilfører sin krop hver evig eneste dag.

Jeg kunne godt blive overbevist. Men hvor er det også en omfattende og næsten ulig kamp at kæmpe. Men hælder vist til at det må tages i små bidder. Og hele tiden have opmærksomheden på hvor ens mad, sæbe, cremer, tøj, kosmetik, rengøringsmidler osv osv osv kommer fra. og hele tiden forsøge at finde det mindst giftige..

Hvis han har ret, (det vil jeg mene han har, for det er i bund og grund bare sund fornuft), så er der jo ikke grænser for hvor sund og veltilpas man kan blive i sin egen krop og sit sind.

Well well well... Lad os nu se... Synes ihvertfald det er tankevækkende..

Nå men for tiden ser trænings programmet således ud:

løb ca 3 gange i ugen af ca. 35 min.

masage 1 gang i ugen af 20 min

gerne 1 gang spinning og 1 gang styrke.

Og så skal jeg have fokus på at få styrke core. Da jeg tror det kan hjælpe på at holde på ryggen

Noget yoga og pilates skal også indføres igen.

Min plan er at jeg vil forsøge denne udrenselseskur fra mandag og de næste 3 uger frem.

Man må meget gerne holde mig i ørene, da det er nummer 117. gang jeg forsøger at gå igang med noget skemalagt. Og holder sjældent mere end 1/2 dag. Men er blevet en smule skræmt at denne her teori, så det skal bare være. Og jeg vil forsøge at føre en slags dagbog over forløbet.

Meget spændende..

Wish me luck!

Link to comment
Share on other sites

Med alle de vold lange vagter du har haft bare mens loggen har kørt forstår jeg godt du (og kroppen) er træt! :4jumpy: Kan godt huske lignende oplevelser fra "dengang jeg var ung" og også i perioder kørte derudaf med vagter på både det ene og andet job! På et eller andet tidspunkt når man jo bare grænsen. Håber du snart er frisk igen! :bigsmile:

Og spændende med "kuren", spændt på at høre om resultaterne, hepper herfra :clap:

Link to comment
Share on other sites

Så er vi igang! :-)

Idag var dagen hvor jeg startede mit detox-projekt.

Har for første gang EVER holdt en hel dag!! Og det går fint - so far.

Status pt: jeg er sulten! Men også stadig fuld af gejst.

Detoxingen går i alt sin simpelthed ud på at man indtager 2 flydende måltider, samt 1 fast. Det faste måltid indtager man til frokost. Det være sig forskellige salater, med kylling, lam eller fisk. og man starter og slutter dagen med et flydende måltid, som kan være smoothie, friskpresset juice eller suppe. Fra man har indtaget sit aften måltid og til man skal have morgenmad, skal der gå 12 timer, da kroppen på den måde får mulighed for at fordøje dagens madindtag (8 timer) og bruge en masse energi på at udskille og genopbygge indenvendig. Hertil supplerer jeg med et par kosttilskud, så som hvidløgspiller, probiotika, og 2 spsk olivenolie. Disse skal være med til at nedbryde skadelige stoffer i tarmfloraen, genopbygge og smøre. Det vigtigste i denne detoxing er at man kommer på toilet, og får "afleveret" giftstoffer der har ophobet sig i kroppen og udskilles gennem tarmen. Ender kosten omlægningen derfor i forstoppelse, tilsættes "HUSK" eller hørfrø til kosten for at få ekstra fibre.

Hertil kommer at man kan hjælpe udskillelsen lidt på vej ved at benytte sauna, tage vekselbade, motion, yoga, tørbørstning af hud, og meditation og åndedræt øvelser.

Da jeg ikke regner med den helt store energi den første uge, bliver træningen kun til 3 gange løb og 2 gange bodyflow.

Og så må man ikke glemme at hvile, og søvn ligeledes hjælper til at genopbygge kroppen indefra, så vil skynde mig i seng, så jeg kan nå ihvertfald mine 8 timer.

Mere up date imorgen.

Nat til Mol-verden,

Link to comment
Share on other sites

Med alle de vold lange vagter du har haft bare mens loggen har kørt forstår jeg godt du (og kroppen) er træt! :4jumpy: Kan godt huske lignende oplevelser fra "dengang jeg var ung" og også i perioder kørte derudaf med vagter på både det ene og andet job! På et eller andet tidspunkt når man jo bare grænsen. Håber du snart er frisk igen! :bigsmile: Og spændende med "kuren", spændt på at høre om resultaterne, hepper herfra :clap:

Tak Tulle.

Dejligt med moralsk opbakning. :-)

Link to comment
Share on other sites

Detox dag 2.

Arbejde fra 11.00-24.00

Op kl. 08.oo for at få forberedt/tilberedt dagens detox måltider.

Starter dagen som altid, -sulten som en bjørn!! nå men der er ikke andet for end at få kastet dagens meget sunde morgen smoothie i ansigtet og en kop grøn the og masser af vand, bare for at få følelsen af at have noget i maven. Afsted på job, som selvfølgelig har været HELt crazy. Folk er sindsyge og vanvittige. Godt der kun er 1 måned tilbage!!

Den helt store udfordring idag, har været at gå og serverer dejlig mad med en overordenlig sulten mave. Havde forberedt lidt snack gulerødder og agurker til at gnaske på når det blev for meget. Mit faste måltid skulle først indtages kl. 16.00, da det er her vi holder pause og spiser "aftensmad" Men fra kl 09.00 til 16.00 er der satme langt, når man er sulten og vant til at fylde op med havregryn om morgnen. Well.... Det gik super godt indtil kl. 17.00. Selv efter mit faste måltid, som jo klart nok giver lidt mere fylde i maven, var jeg stadig sulten helt ind i knoglerne. faldt over en plade kitkat, og proppede halvdelen i ansigtet. Bum! Lort lort lort.... Nå men op på hesten igen. Valgte ikke at smide håndklædet i ringen, og bare fortsætte med "grimme" ting. kl. 21.00-22.00 blev mit "aftensmåltid" indhaleret. 1 l kold agurkesuppe med mynthe. Den bliver vist aldrig min favorit! Men 1 liter blendet agurk med pinjekerner, gav følelsen af fuld mave.

Så nu er næste måltid planlagt til efter kl 10.00 imorgen, Lidt træls over at jeg fik spist så sent, da jeg skal starte dagen med at løbe og derefter til Flow imorgen formiddag. Har på fornemmelsen at min mave kommer til at overdøve instruktørens sprøde stemme.

Status pt: er sulten.. men ved godt mod. Er overbevist om at det er utroligt sundt for mig at få genstartet min fornemmelse for hvor meget mad jeg egentlig behøver, og denne "sulten"- fase er bare de første dage, hvor kroppen skal vænne sig til at der kommer en ny slags næring indenbords.

Utålmodig som jeg er, går jeg hele tiden og venter på at jeg kigger i spejlet og pludselig stråler mig hud af glans og sundhed, og min røv er skrumpet mindst en halv meter. Bare fordi jeg ikke har spist kage i 1 1/2 døgn!!! Men eftersom denne detox varer i 3 uger, skal jeg nok ikke forventet at se nogen særlige forandringer før engang i næste uge. Og så skal jeg jo også lige holde mig fra chokoladen!!!

ny spændende dag imorgen. Kun med job fra 16-24.

Nat til Mol-boerne..

Link to comment
Share on other sites

Detox dag 3.

Arb: 16.00-23.30

Endnu en god dag i detox tegn. Min mave er ved at vænne sig til ikke at blive proppet med alt muligt gøgl, kage, brød osv. Så knap så dødsens sulten i løbet af dagen. Fik også Flow'et og løbet. Dejlig dag.

Detox dag 4.

Fri

So far, so good. Har været i Helsam og fik indkøbt et leverstøtte præperat, der skal hjælpe lever, nyrer, og galdeblæren med at udrense for giftstoffer. Samt øko, håndsæbe, vaskemiddel, opvaskemiddel og vatpinde. (Mange bække små..... Som I jo nok ved. :-) )

Har fået min morgen smoothie, massage, og min faste frokost, som idag bestod af brune ris, kylling, udblødte solsikkefrø, grønne bønner. Nam Nam!!! :-)

Jeg troede det ville være nemmere at have fri og efterleve det her kost program, ifht til at være på arbejde med alt muligt lækkert mad. Men lige nu sidder jeg med en rastløshed i kroppen og har mega lyst til at tage på restaurant og sippe vin og spise god mad og hygge med dejlige venner. Måske fordi det er første gang i 1000 år, at jeg har 2 sammenhængende fridage og gerne vil bruge dem socialt.. :-/ Hmmm......

Lad os se hvor meget ro i røven jeg kan give mig selv.. :-)

Update på Detox dag 4.

Jeg er den sejeste!!!! Har holdt mig 100 % til kostplanen idag!! Selvom man gik i Fælleden og nød solen med min nye roomie, som drak et par øl.. og jeg drak vand! Hvor sej er jeg lige?? :kickass::clap::devil::cheer::flipa:

Min rastløshed er på retreate og jeg er igen 100 % optimistisk på at dette projekt nok skal lykkes.. Måske man skulle prøve at hoppe på vægten på fredag, bare for at se om det også har givet noget på kilo-kontoen. (DER MÅ FANDME GERNE VÆRE MINUS PÅ DEN KONTO!!)

WELL... Ny dag venter imorgen med løb, flow, smoothie, ris pilaf, og frisk presset saft. Bum..

Btw: min massør tilrådede mig selvfølgelig at starte op på styrketræning igen. Det siger jo sig selv at der skal noget styrke til.. Men må tilbage til mange reps og færre kilo. Æv.. ville ellers gerne snart være stærk. Men ok.. Mere fokus på ryg og maveøvelser - moderat vægt mange reps og noget ben og røv - tung vægt, færre reps.

Kan også mærke at min energi er ved komme tilbage. Har ikke trang til at sove 16 timer i døgnet længere. Hvilken befrielse... Dagene kan sgu godt være lidt lange, hvis det eneste man har lyst til er at lægge sig ned på stedet og tage en lur på et par år. Og man har fået sin fridage igen. Kan bruge dem på alt muligt der er sjovere end at sove hele tiden. :cheer: :cheer:

Edited by kiebe24
Link to comment
Share on other sites

Detox dag 5.

Endnu en dag med fuldstændig kontrol. Er ikke faldet i chokolade, chips, kiks, soda, mælk, ost, æg, brød-fælden. På trods af en voldsom lyst til at hoppe på det hele. Bare sådan noget så simpelt og lækkert som feta! Uhhhm!!! Har lyst!!

På trods af at alt jo egentlig går fint, så er maven dog gået helt i stå. Så nu forkæler jeg lige mig selv med en omgang "HUSK" 2 gange dagligt. Haps! Hvor er jeg heldig!! :rolleyes: Hvis det ikke sætter gang i systemet, bliver det fantastisk the!

Der er både blevet løbet og Flowet samt hygge cyklet rundt i hele den skønne København!

Dagens kost har bestået af mango/ananas smoothie, resten af ris pilaf fra igår, 1/4 kg dejlige sommer kirsebær og til aften en lækker gulerodsjuice med æble, ingefær, og fennikel.

Stadig optimistisk. Men glæder mig allerede til at kunne begynde på nogenlunde almindelig kost igen. Men har faktisk snart gennemført en HEL uge!! Det er aldrig sket for mig før. Så hvergang jeg får lyst til at snige et lille stykke chokolade ell. lign i ansigtet, tænker jeg:.... Kom nu Mette. Du har snart klaret en uge.. Hvor dumt vil det så ikke være når du har bevist du sagtens kan!!

Så det gør jeg lige!!! Bum!

Link to comment
Share on other sites

Detox dag 5.

Endnu en dag med fuldstændig kontrol. Er ikke faldet i chokolade, chips, kiks, soda, mælk, ost, æg, brød-fælden. På trods af en voldsom lyst til at hoppe på det hele. Bare sådan noget så simpelt og lækkert som feta! Uhhhm!!! Har lyst!!

På trods af at alt jo egentlig går fint, så er maven dog gået helt i stå. Så nu forkæler jeg lige mig selv med en omgang "HUSK" 2 gange dagligt. Haps! Hvor er jeg heldig!! :rolleyes: Hvis det ikke sætter gang i systemet, bliver det fantastisk the!

Der er både blevet løbet og Flowet samt hygge cyklet rundt i hele den skønne København!

Dagens kost har bestået af mango/ananas smoothie, resten af ris pilaf fra igår, 1/4 kg dejlige sommer kirsebær og til aften en lækker gulerodsjuice med æble, ingefær, og fennikel.

Stadig optimistisk. Men glæder mig allerede til at kunne begynde på nogenlunde almindelig kost igen. Men har faktisk snart gennemført en HEL uge!! Det er aldrig sket for mig før. Så hvergang jeg får lyst til at snige et lille stykke chokolade ell. lign i ansigtet, tænker jeg:.... Kom nu Mette. Du har snart klaret en uge.. Hvor dumt vil det så ikke være når du har bevist du sagtens kan!!

Så det gør jeg lige!!! Bum!

Hvor er du sej!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Detox dag 5.

Stadig optimistisk. Men glæder mig allerede til at kunne begynde på nogenlunde almindelig kost igen. Men har faktisk snart gennemført en HEL uge!! Det er aldrig sket for mig før. Så hvergang jeg får lyst til at snige et lille stykke chokolade ell. lign i ansigtet, tænker jeg:.... Kom nu Mette. Du har snart klaret en uge.. Hvor dumt vil det så ikke være når du har bevist du sagtens kan!!

Så det gør jeg lige!!! Bum!

:1356: :hippy: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Well well well... What happened then???

Det gik super fint tirsdag, onsdag og torsdag. Fredag morgen hopper jeg på vægten bare for at lure om der er sket noget.. Minus 4 kg!!! Hurra på bare 5 dage. Ved at det er meget på få dage og ikke den sundeste måde at gøre det på. Men vi også mene at det er min krop der forsøger at falde tilbage i det leje som virker for den.

Tager på job fredag eftermiddag, med selskab fra kl 24.00-03.00. Falder i... Drikker en Søbogård hyldeblomst, spiser en lille håndfuld choko-overtrukne mandler, og et lille stk kalvekød. Men fortsætter dog ufortrødent min kostplan. Har igen selskab lørdag fra kl. 14.00-05.00.... Puuuh det var en lang dag. Var selvfølgelig en smule krøllet efter fredagen job. Er simpelthen blevet for gammel til det der natteroderi. Samtidig er der sygemelding, så er ovenikøbet en mand i overskud og vi er kun 2 tjenere på til 50 mennesker. Træls træls træls!!!!! Nå men hvorfor er det at når man er træt, presset osv, mener den bedste ide er at indtage hurtig sukker, der gør intet godt for din krop??? hvorfor er hovedet kroppen ikke indrettet til at kun ville have det er der bedst for den? Det der for den til at yde optimalt? Jeg forstår det ikke!!!! Jeg fik 2x cola (33 cl) en håndfuld vingummier og flere choko mandler. For lige at holde den kørende..

Søndag blev til en hygge dag på sofaen med min kommende roomie. Og vi hentede sandwich, og en pose slik.

Så altså pt er status at jeg er hoppet af det helt strenge detox. Men lige nu beholder jeg nogen af de gode ting fra den. planen er at undgå ting fra listen med "nej-fødevare" så som brød, slik, sodavand, osv osv.

Jeg har fået nulstillet min appetit, og har ikke trang til at fylde i hovedet konstant. Hvilket nok var det vigtigste. Samtidig skal der heller ikke så meget til før at jeg kan mærke at jeg er mæt. Udfordringen er at holde fast i denne ting. Har altid spist mere med øjnene end med maven, og som alle ved kan øjnene rumme mere end maven har brug for.

Hvorfor er jeg så nu hoppet af denne fantastiske detox kur, som egentlig var rigtig god for mig?

Som jeg er blevet ældre, ken jeg se at der tegner sig et mønster. Hver gang jeg har haft en smule succes med at gå ned i vægt, stopper jeg inden målet er nået helt. Er begyndt at tænke over om det er en form for angst, der stopper mig? Er jeg bange for lige pludselig ikke at kunne være bag mit skjold? Har egentlig aldrig opfattet min overvægt som et skjold mod verden. Og jeg har aldrig (oppe i mit hoved) været en person der brugte mad med følelserne. Men af en eller anden årsag er det gået op for mig nu at det er lige præcis det jeg gør! Jeg bruger mad til alt! Når jeg er træt, presset, keder mig, glad, fejre, hygge, trist, som fortjeneste osv osv... Og hva så med det skjold? Er det et skjold der beskytter mig mod verdens slag? Er jeg denne her kliché af en pige der har været udsat for en krænkelse i sine tidlige teenage år, og siden da har lagt kilo om skelettet, for at passe på mig??? Hvordan kan det være sådan? Hvordan kan jeg så i alle disse år, gå rundt med den her typiske tanke, om at alting vil være bedre og mere perfekt hvis bare jeg vejede 15 kilo mindre? Hvis jeg tror mit liv vil se bedre ud med 15 kilo minus, hvorfor skulle jeg så beholde den her bløde beskyttelses dragt?? Som jeg egentlig føler, hæmmer mig i utrolig mange ting???

Måske har det været accept af at det er sådan jeg er, der har manglet for at jeg kunne komme udover den kant. Jeg føler nu at jeg er kommet til det punkt hvor jeg har erkendt at der er noget oppe i mit hoved der bremser mig.

Hvordan kommer jeg så videre fra den her klippesats jeg er havnet på? Tør jeg springe og stole på at jeg lander blødt og behageligt? Skulle jeg så lande med et brag, har jeg så kræfterne til at rejse mig, børste støvet af endnu engang, som jeg altid formår med alle andre aspekter i mit liv?

..................................

Tror det er første gang i mit liv at jeg får sat ord på det her....

Nå men det er vel egentlig også en træningslog det her.... Hmmmm Der er vist ikke blevet trænet.. Har sovet i snart 3 dage. Håber på en lille løbe tur imorgen inden job. kan også mærke jeg er ved at blive hudløs i røven af at ligge på sofaen. Nu må man ud!!

Link to comment
Share on other sites

Hej du,

Fedt indlæg, jeg vil dog lige komme med en observation. Detox var noget lort :) man kan ikke leve af agurkesuppe.

Hahahah... Det var som end heller ikke fordi man kun levede af agurke suppe. Det var egentlig mest noget med at udelukke forskellige ingredienser sin kost, for at give plads til at andre kunne komme til sin gode ret og give en bedre og mere optimal tarmflora. Men ja der var et element af agurkesuppe.. og det er en opskrift der ikke lige bliver afprøvet igen.

Men tak alligevel... :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå!! men sikke en skod uge mht til kosten!

Men gider ikke at dette skal være en tude log. Så jeg er oppe på hesten igen, og har fået min min del af junk i kroppen. Kan virkelig mærke at det ikke ligefrem gør noget godt for nogen dele af kroppen... Er lad, og træt, semi dårligt humør, ugidelig, og teenage hud... (Er dog så heldig at man har arvet alle de fantastiske gener fra min mor og mormors side, og har idag i en alder af 29!!!!!! fundet de første grå hår!!!!!!! FUUUUUCK!!!!! Det magter jeg slet ikke!!! Det bedste man så gør, er jo selvfølgelig, at skynde sig at ringe til sin mor og skælde hende for de tarvelige gener! Bare fordi alle andre damer på den side af familien skal være helt hvidhåret i en alder af 32, er sgu ikke ensbetydende med at jeg skal! RØV!!! ) Nå men...

Ud med junk og og ind med smoothie, salat og frisk presset juicer. Mange vil sikkert skynde sig at råbe "vagt i gevær!!!" MERE protein, fibre, osv osv... Meeen.. lige pt er styrketræning lagt lidt i baggrunden, og fokus er på løb og yoga/pilates. JA der kommer til at ryge noget styrke, men so be it! Lige nu vil jeg bare gerne smide kilo, og finde en ordentlig måde at få indtaget noget føde på. Mit liv kommer til at vende 180 grader inden for de næste par måneder, og der skal alligevel findes nye måder og nye vaner, der skal indføres. Så det bliver lige nu... Når jeg så starter på studie, og finder en rutine i hverdagen igen, vil styrketræning igen komme på programmet. For ja jeg savner styrke træningen og faktisk også lidt spinningen. Men jeg er helt ude af trit med at skulle op i fit.dk. Så er mere på løb, der kan jeg jo selv lige beslutte hvornår det skal være og jeg skal ikke tage hensyn til om det er weekend og så gider man ikke, for der er for mange mennesker osv osv.. Og skulle vejret jo så være dårligt.. Ja så er døren i fit.dk da heldigvis altid åben... Kind off...

Orv.. Btw: der er blevet løbet siden sidst. Er skam oppe på hele 2 x 10 min... Flooot... its not much, men med 15 kg ekstra bagage på skelettet, og ingen løbetræning i over et år, så sys jeg det er meget fint..

Link to comment
Share on other sites

Halløj i loggen.. .

jobbe fra kl 12.00-21.30... Og det var endda kun forberedelse og opdækning. Imorgen tager vi lige en tur fra kl. 11.30-04.30. Kan næsten ikke vente... Eller... Bwaadr!!! Søndag bliver en tiltrængt sofa dag. Ved bare at jeg kan ingenting.. De næste 2 uger kommer også til at være døds-meget-sidste-krampetrænkninger-job uger.. Og så er det slut med det!!! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Nå men dagens træning bestod af en lille løbe tur. 2 x 10 min med 3 min gå imellem. Det gik fint.. Inden længe tager jeg sgu de 5 km!!

Dagens kost:

kl. 11.00-Morgen: smoothie med ananas, blåbær, hindbær, kokosvand, chiafrø og hørfrø samt HUSK. (Dette vil være standard indtil jeg starter på styrke igen, så bliver der nok tilsat noget skyr)

13.00-15.00-Mellem: kirsebær, jordbær, lidt vingummi, og choko mandler. (Åbenbart skal det køres ind i ansigtet bare fordi det er der!)

kl. 16.00 - frokost/aften: salat af spinat, bla salat, avocado, champignon, pinjekerner, forårsløg, quinoa, kylling og hørfrø olie.

mellem: 5 toms guld karameller + 5 dl. hjemmepresset gulerodssaft af gulerod, æble, og ingefær.

kl. 23.00 - Aften: koldskål med kammerjunker

Phew der er mange ting her der kun er kørt indenbords fordi jeg har været på job..

Er oppustet og træls i kroppen. Håber vejret er ok imorgen formiddag, så man kunne nå en lille løbe tur inden job.

Men endnu en dag imorgen, hvor man igen forsøger at gøre sit bedste... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Der bliver løbet, transport cyklet, jobbet, og spist... Ikke det helt store.

Går bare og venter på at det bliver den 15 juli. Så er jeg færdig med det lorte job. Puuuuh hvor det dræner mig energi, humør og generel livsglæde... SLUT NU!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SLUT MED JOB!!!!!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Har fejret med druk i 3 dage. Og maks hygge og shopping med Tigermissen idag og de næste 4 dage frem!!

Nu ferie og børnelejr. Derefter opstart på noget seriøs træning igen og gerne en ordentlig gennemgang af kosten, da jeg nu skal til at bespise mig selv 4 gange dagligt.. Bliver mærkelig at andre ikke længere sørger for mad tl mig. Men også fedt at man selv bestemmer 100% igen.

Nå men der bliver løbet en smule. 2-3 dage i ugen. Ikke meget, men helt gået i stå er jeg dog ikke..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Well hello i loggen igen... I'm not dead yet... :smilerock:

Har brugt tiden med ferie, venner, ny roomie, ny altan, nyt job og nye trænings rutiner.

Synes ikke rigtig der har været noget spændende at logge, da træningen i lang tid var sådan lidt la-la. Og da det ikke var la-la mere, ville jeg lige ind i rytmen og se om det førte mod de resultater jeg ønskede. Det gjorde de ikke rigtig.. Havde en forventning om nu hvor jeg startede i et job med nogenlunde arbejdstider, ville alting forme sig som jeg ønskede.... Well SURPRISE!!!! det kræver stadig arbejde, og fokus..

Men kan da lige starte med at fortælle at JA! jeg kom ind på studie. Desværre først med start 4. feb. Så har fået arbejde i en stor vinhandel, hvor der også er en del arrangementer og smagninger. Så det laver jeg lige indtil studiestart. Det er butiks arbejdstider og det er egentlig okay. istedet for arbejdsdage på op mod 17 timer af gangen.

Vægten rykker sig ikke rigtig.. Allerhøjst opad... Og det er såmænd ikke noget mysterie.. Snacker for meget og drikker for meget vin. (Svært at undgå vinen, når man skal lære noget med 200 flasker at kende)

Men hvorom alting er, så har jeg fået godt styr på træningen. Og det er her mit fokus kommer til at ligge frem til studiestart. Har fløjet rundt mellem om jeg skulle satse på cardio eller styrke eller smidighed. Har så derefter forsøgt at mixe det hele. Og der var ikke rigtig nogen resultater der var værd at føle på ved nogen af dem.

Så nu er fokus lagt på styrketræning. samt lidt yoga, som jeg er blevet svært glad for.

Er også blevet sådan et menneske, der synes det er helt vildt hyggeligt at stå op kl. 6.00 for at få trænet inden job. Stor omvæltning, for en person der i flere år er gået i seng kl 02.00 og synes det har været tidligt at stå op kl. 09.00.. :bigsmile:

Nå men.. Det er vist en træningslog det her.. Så mit program vil foreløbig (frem til feb 2013) se således ud:

2-split styrke.

Mandag + Torsdag

- Ben, Ryg, biceps

10 min opvarm - løb ell. ro

- Squat (front/back) 5x5, 3x8, 12x2 (reps/gentagelser vil variere fra dag til dag i nævnte rækkefølge)

- Dødløft 5x5, 3x8, 12x2

- (evt. Lunges 3x12)

- Leg extension 3x12

- BOR / BOR one arm row 3x12

- Pull down bred 3x12

- Pull down smal 3x12

- Pull ups i støttemaskine 3x8 (SKAL SGU SNART HA DEN!)

- Biceps i cable 3x12

- DB Curls (en arm støttet på bænk ryg) 3x12

- Hyper extensions 3x15xBW

- Lette mave øvelser

TIrsdag + Fredag

- Triceps, skulder, bryst

10 min opvarm: løb ell. ro

- Bænk 3x10, 3x12

- Cable flyes 3x12

- Lat. raise 3x12

- Front raise 3x12

- 45 grader bag skulder 3x12

- Triceps pull down cable 3x12

- Dips

- French press/triceps DB 3x12

- Tung mavetræning

(tirsdag 30 min intensiv core træning på hold)

Onsdag

75 min yoga

Lørdag/søndag

- Gåtur/ Flow

Som sagt: FOKUS PÅ AT STRAMME OP OG BLIVE STÆRK.

Kosten skal også justeres.. Eller faktisk skal jeg bare lade være med at spise chokolade og pop corn. :nonono: Er blevet ret god til at få lavet aftensmad og madpakke. Oftest består de af grøntsager, tun, kød, hytteost og feta.

Har døjet meget med en umådelig træthed og vandophobninger i kroppen. Og har nu efter flere undersøgelser ved lægen hvor hun tjekkede for diabetes, lungefunktion, fik lavet EKG af hjertet osv, og fået konstateret at jeg intet fejler. besluttet at der må være noget i min kost som ikke harmonerer godt med mig og min krop. Vi kunne jo også konstaterer at det ikke kun var pga. mit job med mange og lange vagter, da jeg stadig er dødsenstræt det meste af tiden.

Så nu forsøger jeg at komme uden om alt med hvede, tomater, kylling, sesam, osv. Også kaldet blodtype kosten.

Jeg ved ikke om det er noget langhåret vås, men min blodtype led ofte af træthed og vand i kroppen. Så nu giver jeg det en chance.. Uden at være fanatisk. Om ikke andet kan det ikke skade at gå en lang bue uden om hvede.. :wink:

Edited by kiebe24
Link to comment
Share on other sites

Nå men der er også blevet trænet jo.... Ikke bare tænkt på det..

Mandag d. 22/10

Ben-ryg-biceps

opvarm: 8 min løb

Pull up m hjælp:

3x8x45 kg

Leg extension:

3x12x30 kg

Hyper extensions:

3x15xBW

Pull down m bred greb:

3x12x35 kg

pull down m small greb:

3x12x27 kg

Squat:

1x10x stang (20kg) - opvarm

1x5x40 kg

4x5x50 kg

Dødløft: (stiff legged)

1x10x stang (20 kg) - opvarm

5x5x40 kg

BOR:

3x12x20 kg

Cable Biceps:

3x12x10 kg

DB one arm curls (på ryglæn)

3x12x5 kg (kan sagtens øge her, teknikkne skulle bare lige tjekkes ud)

Mave:

Benløft på bænk

3x12

Planke:

2x20 sek

udstræk.

TIrsdag d. 23/10

- Triceps, skulder, bryst - mave

Opvarm: 500 m ro

- Bænk

1x10x25 kg + 2x10x30 kg

- Cable flyes

1x12x20 kg + 2x12x25 kg

- Lat. raise

3x12x6 kg

- Front raise

3x12x6 kg

- 45 grader bag skulder

3x12x2,5 kg - Meget lav vægt, teknik øvelse

- Triceps pull down cable

3x12x 15 kg

- 30 min intensiv core træning på hold

DOMS i skulder, lænd, baller.. :crazy:

Det bliver absolut AWSOME at komme til yoga imorgen tidlig.. Er spændt på at se hvor meget jeg kan komme ud i de forskellige øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share