Træning, tanker... (B)log mod mit optimale.


kiebe24
 Share

Recommended Posts

Få fat i en moderator.

Dit logbogslink henviser den nye log, så det er ikke noget du/vi selv kan fikse.

Man kunne også bare lade den stå og vente på den rykker hen i glemsel.. :music:

Men tak for tip Gregers...

Og dagens træning blev til 75 min dejlig vinyasa yoga lige fra morgenstunden.

Super lækker måde at starte dagen på!! Men ogå ret udfordrende da nobodys led er varmet op kl. 07.00 om morgenen... Men det er instruktør heldigvis klar over.. Så det er en stille time med forkus på lange stræk og vejrtrækning. Lige til at klare at vågne på. . :wub:

Gad godt at jeg også kom igang med det om aftenen, bare for at være en smule mere flexi og kunne udfordre mig selv lidt mere.. Ikke fordi jeg skam ikke er udfordret som det er nu.. Er usandsynelig meget lidt bøjelig!! Men det kunne være skønt..

Imorgen... SKal jeg være stærk igen!! :pumpin::bigsmile:

God aften til alle..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Torsdag d. 25/10

Ben-ryg-biceps

opvarm: 5 min løb

Squat:

1x8x 35 kg - opvarm

1x8x45 kg

3x8x55 kg

Dødløft: (stiff legged)

1x8x 35 kg - opvarm

3x8x50 kg

BOR:

3x12x25 kg

Leg extension:

3x12x35 kg

Pull down m bred greb:

1x12x35 kg

2x12x42 kg

pull down m small greb:

1x12x27 kg

2x12x35 kg

DB Biceps curls:

3x12x7,5 kg

BB Curls

3x12x13,5 kg

Glemte af underlige årsager hyper extensions og sprang maven over, pga mega DOMS efter tirsdags CXWORX.

Så en hurtig omgang på ca. 1 time..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Synes efterhånden det er ved at være for ofte at der står "HEY HEY HEY, jeg er tilbage" i min log. Vi prøver lige igen..

Denne gang med helt nyt grundlag for at ramme mine mål. (Hvor er jeg dog egentlig træt af at sige denne gang! Håber det bliver sidste... )

Nå men update på liv:

- Starter ProfessionsBachelor i sundhed og ernæring lige om lidt. :4smartass:

- Fylder snart 30 år :crazy::smilerock: (om 3 uger) og ja! Jeg nægter at min krop opdager at den har rundet 30 år, så derfor er der nu ingen undskyldninger for at lade stå til.

Målene for 2013:

- Ramme 70 kg inden 30 dec. i BW vel og mærke

- Tage 60 kg i Squat

- Tage 60 kg i DØD

- kunne tage 10 chin up (un surported) :4sport:

- løbe 5 km

- Stoppe rygning :kickass:

- Stoppe/ignorerer sindsyge dameblads teorier ang kost og livstil.

Og idet hele taget få en fornuftig tilgang til at putte mad i munden.

Jeg er klar over at der kommer nogen udfordringer med hensyn til min kropsvægt og mit ønskede vægttab/rygestop, da jeg går fra et job/livstil hvor jeg har været på fødderne 8-12 timer om dagen, til at komme ned og sidde i lige så mange timer.. Tilsæt så et rygestop forsøg... Tjaaae... Det skal sgu nok gå.. Jeg har noget der ligner 11 mdr til at ramme mit mål. Det ville være så fedt hvis jeg ramte det til sommer.. Men må også forsøge at være en kende realistisk, og erkende at min krop skal vænne sig til den nye livstil og det kommer nok til at gi et par kg +.

Men jeg skal dog gøre mit for at det bliver minimalt.

Vejen til målene er denne gang ikke belagt med dårlige undskyldninger... men derimod træning, proteiner, grøntsager og et minimum at kulhydrater og alkohol...

Da jeg endnu ikke har fået mit skema og har ingen ide om hvordan min hverdag kommer til at se ud efter 4. feb, vil jeg ikke smide noget kost og træningsprogram op endnu. Men det skal nok komme.

I hovedtræk kommer det dog til at indeholde:

yoga: 3 x i ugen

styrke 3-4 x i ugen

svøm min 2 x i ugen

og til foråret vil jeg igen starte op på løbeprogram der skal tage mig til de små 5 km.

Min mad kommer hovedsageligt til at bestå af:

kød (helst magert)

æg, skyr,

grøntsager, olier, nødder

en dag hver 14. dag bliver rent grøntsagsjuice (rense dag) og den kommer til at ligge efter re-fuel dag, hvor jeg slipper madplanen.

Lige nu sidder jeg så med en overentusiastisk betændelse i begge skuldre efter at ha lagt lidt for hårdt ud med træning efter december. Typisk når man endelig er kommet ind i en god rytme. Så har indtil videre holdt 6 dages total pause, og starter stille og roligt med noget ben styrke og cardio imorgen. 'næste uge kommer til at gå med studiestart og intro tur og alt hvad sådan noget ellers indebærer.. Så vi rykker først 100 % fra om 14 dage. :smilerock::smilerock::smilerock::smilerock:

God aften derude på mol.

Link to comment
Share on other sites

Målene for 2013:

- Ramme 70 kg inden 30 dec. i BW vel og mærke

- Tage 60 kg i Squat

- Tage 60 kg i DØD

- kunne tage 10 chin up (un surported) :4sport:

- løbe 5 km

- Stoppe rygning :kickass:

- Stoppe/ignorerer sindsyge dameblads teorier ang kost og livstil.

Og idet hele taget få en fornuftig tilgang til at putte mad i munden.

I hovedtræk kommer det dog til at indeholde:

yoga: 3 x i ugen

styrke 3-4 x i ugen

svøm min 2 x i ugen

og til foråret vil jeg igen starte op på løbeprogram der skal tage mig til de små 5 km.

Lige nu sidder jeg så med en overentusiastisk betændelse i begge skuldre efter at ha lagt lidt for hårdt ud med træning efter december. Typisk når man endelig er kommet ind i en god rytme.

Så vi rykker først 100 % fra om 14 dage.

Hvad er din nuværende kropsvægt? Kan du lave en chin ups nu? Jeg synes det lyder utrolig ambitiøst og måske en anelse overambitiøst.

9 træninger plus løb om ugen - og du starter på nyt studie - og du er ikke studievant. Jeg tror altså det bliver svært, at nå alt det.

HVad med at skære det hele ned til det halve? Det kan stadig lede dig i retning af dine ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Dr. Durden.

Det kan godt være at det er en smule overambitiøst... Jeg øver mig på at nøjes og jeg er utrolig dårlig til det.

Det er meget ALT eller INTET. Og ja, jeg failer ret tit på mine mål, fordi de er for høje.. Men tilgengæld er jeg heller ikke bleg for at ændre i målene, når jeg kan se barren er sat for højt.

Det første indlæg, er vel egentlig bare en brainstorm på hvad der kunne være fedt at opnå på 11 mdr. Men jeg er udemærket klar over at der skal rettes til når først jeg kommer igang med studiet og finder ud af hvordan det forløber.

tirsdag d. 29/1-13

Endnu en total doven dag. Nyder virkelige at jeg lige har et par dage uden arbejde og planer til at komme helt ned i gear og få ladet batterierne op inden studiestart.

Dagens aktivitet har bestået af en gå tur på 45 min og rejse mig fra stolen og gå ud til køleskabet.

menuen har dog været lige så doven.

Morgen: (læs kl. 12.30)

- 2 stk knækbrød med cheasy skive ost og minimum marmelade

Frokost: kl. 15.30

3 low carb deller med grønt, lidt mayo, 1 kop the og en lille mørk kitkat

Aften: kl. 19.30

Farseret peberfrugt med hk. svinekød, salat med avocado, mozzarella og andet dejligt grønt og sprødt.

Aften snack: kl. 21.30

pop corn.. og the

Da dagen alligevel ikke indeholdte nogen planer, har jeg brugt tiden på at få lavet en måltids, handle-plan for de næste 2 uger, og har fået ryddet op i alle mine tidligere planer om detox kure, blodtype kost, osv osv osv, som lå på min computer. Nu er der helt rent bord og en frisk start. Samt alle mine mærkelige samlinger af opskrifter er blevet sorteret, skrevet ind og samlet i et nyt hæfte. Bare sådan til inspiration, da jeg ofte sidder fast i de samme retter.

Ingen træning, så begge skuldre stadig er fucked.. Monstro om man bare skulle komme til lægen, og få hende til at konstatere at jeg skal holde mig i ro... ???? Har svært ved at se at det er andet end overbelastning evt lidt betændelse..

Edited by kiebe24
Link to comment
Share on other sites

30/1

Stille og rolig dag, med daglige gøremål, og en smule præp på job til Brunch selskab. Kosten fungerede egentlig ok. kun et lille fail.

Morgen: 2 stk knækbrød med cheasy skive ost og minimum marmelade, the og et glas skummetmælk.

Frokost: salat m hytteost, avocado, spinat, peberfrugt og 2 stk deller m peberfrugt.

(forsøgte mig med at low-carb ingen sukker muffins.. Hmmmm... Skal vist prøve mig lidt frem før jeg rammer rigtigt... temmelig kedelige.. )

Aften: rispapirsruller med sprødt grønt og kylling

snack: Banan kage (søster havde bagt. HAPS!!)

Ingen træning.. Skulder stadig stramme og ømme. Den ene mere end den anden.

31/1

Laaaang dag på job med 3 arrangementer... Kan godt mærke jeg ikke længere er vant til arbejdsdage på 13 timer... Er helt krøllet og gammel..

Dermed også TOTAL FAIL på kosten.

Morgen kl. 07.30: 2 stk knækbrød med serrano og cheasy + the

mellem kl. 10.30: Scramble egg, 1 gl. æble juice

Snack: 1/2 croissant og 2 stk bacon

Frokost kl. 16.00: salat fra ChilliMilli; grillede aubergine, feta, og kylling.

Snack: 5 chips, en mundfuld brød, 100 gr. karamel toffee... :-(

(Gad vide om man nogen sinde lærer at sukker ikke er det kroppen har brug for når man går helt død. Tværtimod. Jeg bliver jo trippel så træt, når jeg har pumpet mig med sukker)

Aftensmad: 4 rispapirruller med grønt og 3 deller med peberfrugt

Snack: 1 pk marabou SMIL

Og selvsagt ingen træning idag. Og møder heldigvis først kl. 15.00 imorgen. Ren forkælelse!!

Tænker at vi prøver at kigge forbi det der fitnessdk imorgen.. om det bliver spinning eller styrke med fokus på ben, bare for lige at få brændt alt det fail af rumpetten.

Havde i sidste uge og denne, en dejlig følelse af fremgang ifm. træningen.. Det kunne mærkes og man kunne begynde at se resultater... Den er fuldstændig forsvundet nu... og næste uge bliver der heller ikke trænet meget, da det er den længe ventede STUDIESTARTS UGE!!!!! :4thumbup: :banana::cheer: Men så burde skulder vist også være klar klar klar igen... 3 ugers ro, burde være rigeligt..

Edited by kiebe24
Link to comment
Share on other sites

Synes efterhånden det er ved at være for ofte at der står "HEY HEY HEY, jeg er tilbage" i min log. Vi prøver lige igen..

Denne gang med helt nyt grundlag for at ramme mine mål. (Hvor er jeg dog egentlig træt af at sige denne gang! Håber det bliver sidste... )

Nå men update på liv:

- Starter ProfessionsBachelor i sundhed og ernæring lige om lidt. :4smartass:

- Fylder snart 30 år :crazy::smilerock: (om 3 uger) og ja! Jeg nægter at min krop opdager at den har rundet 30 år, så derfor er der nu ingen undskyldninger for at lade stå til.

Målene for 2013:

- Ramme 70 kg inden 30 dec. i BW vel og mærke

- Tage 60 kg i Squat

- Tage 60 kg i DØD

- kunne tage 10 chin up (un surported) :4sport:

- løbe 5 km

- Stoppe rygning :kickass:

- Stoppe/ignorerer sindsyge dameblads teorier ang kost og livstil.

Og idet hele taget få en fornuftig tilgang til at putte mad i munden.

Det kan godt være at det er en smule overambitiøst... Jeg øver mig på at nøjes og jeg er utrolig dårlig til det.

Det er meget ALT eller INTET. Og ja, jeg failer ret tit på mine mål, fordi de er for høje..

Uha hvor kan jeg godt genkende flere at tingene, såsom rygestop, damebladene og tilgangen til mad og ikke mindst alt eller intet tilgangen til ting generelt :wink:

Synes dog ikke målene lyder for ambisiøse, dødløft og squat ser da ud til at være lige om hjørnet!?! :clap:

Krydser fingre for skulderen snart gider samarbejde igen!

Link to comment
Share on other sites

Nå nå nå.....

Jeg har startet studie, været på intro tur, (MED 70 DAMER!!!! :blahblah: :4drunk: :crazy: ) Og har stadig en skulder der overhovedet ikke vil noget som helst. Så imorgen bliver der ringet til læge-damen og så håber jeg at hun kan trylle eller vidersende mig til nogen der kan. Bliver tummelumsk oppe i hovedet når man ikke kan få trænet ordenligt.

Forsøgte at svømme i mandags. Det gik ok og det meste af min krop synes det var dejligt. Min skulder synes dog ikke det var så fedt.. Så det blev kun til 30 baner (3 x 10 med pause efter hver 10.)

Kosten har den sidste uge været ok fornuftig.

Jeg forsøger stadig at holde mig fra kornprodukter, og raffineret sukker arter, samt indtage en fornuftig mængde protein, nødder, avocado og self en masse grønt. Knap så meget frugt, da det påvirker mit blodsukker helt vildt og gør mig mere sulten og giver mere crawings efter sødt og chokolade.

Har ikke været på vægten et stk tid. Magter det ikke. Fokus ligger lige nu på at få indkørt nogen bedre, sundere kostvaner, få en god start på studiet, samt få skulder på ret køl igen. Kan mærke bare på de 5 dage jeg har været sammen med mine medstuderende, som for i øvrigt er super søde, at mit forhold til mad rykker lidt på sig. Det har de sidste mange år været helt forskruet, med en masse dårlig samvittighed, trøstespisning, usikkerhed, gode intentioner, for høje ambitioner osv osv osv osv... Målet med min uddannelse er bla at få et fornuftigt syn på det at spise og på hvad jeg putter i munden. Lets see om det lykkedes.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9/2-13

1 times spin.

Den første spinning time i noget der ligner 6 mdr. vel.. Det var feeeeedt!!!

Skulder er stadig mega fucked.. Det er ligesom om at den bare bliver mere og mere stiv i leddet og det føles som om mine skuldre bliver trukket fremover, ned mod bryst. som om brystmusklen også er spændt og stram.. Må til doktor damen imorgen..

Havde glædet mig til en stille og rolig weekend, med træning, rengøring, museums besøg og frokost... Det blev også til dejlig frokost på Brdr. Prices og museums besøg med god veninde.. og derefter gik det helt galt... Vinen smagte dejlig og det blev til mere vin og mere vin og endte i byen til kl. 03 og en pose mac med hjem... For pokker altså!! Det var mega hyggeligt.. Men simpelthen spild af penge og kalorier...

Dagen idag står på lur, oprydning og bif tur senere... Kan faktisk godt lide det der med at have fri i weekenderne.. :-)

Link to comment
Share on other sites

mandag d. 11/2-13

Første "rigtige" skoledag... eller... Stadig masser af introduktion til alt muligt spændende..

kosten fungerede fint.

kl. 10.00 - Morgenmad

- Frugtskål af 1 banan, 1 appelsin, 1 æble + lidt goji bær

kl. 12.00 - mellem:

- "naturlig" bar + vand

kl. 13.00 - frokost:

- sandwich m fuldkorn/fiber brød, kylling, agurk, tomat, salat, pesto og æggesalat + vand

kl. 16.00 - mellem:

- 2 stk knækbrød med cheasy ost og lidt minimum marmelade

kl. 19.30 - aften:

- kylling i green curry med grøntsager og kokosmælk. Hertil strimlet squash istedet for pasta

kl. 21 - varm cacao

Der blev svømmet og transport cyklet

Skal idag til lægen og have tjekket skulder. Håber at hun kan trylle mig videre til nogen der udvikler mirakler, så jeg snart kan komme igang med det der styrke igen.

yoga senere idag.. Mmmmmm

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 12/2-13

Var ved lægen.. Fik en henvisning til fys. Så nu skal der bare bestilles en tid og så må vi se...

Kom ikke til yoga.. læsning tog lige lidt over. Så da jeg havde siddet på min rumpe fra 8-13 og igen læst fra 14-18 måtte jeg simpelthen bevæge mig.. Udover de små pauser jeg prøver at ligge ind i min læsning.. Det blev til:

små pauser:

2 x push up på knæ (det kunne skulder sjovt nok godt lide)

2 x air squat

noget løb på stedet og snurren rundt med arme og krop.

Og så kunne jeg simpelthen ikke holde ud at sidde stille mere. Så hoppede i træningstøjet og blæste i fitness og smed min stive, dvaske krop på det der løbebånd. Det blev til noget blandet løb, og power Walk med og uden stigning. Ialt 45 min.. Den sagde ca 400 kcal forbrændt... Tvivler..

Kosten gik fint. Næsten ikke nogen fail.

kl. 07.00 - Morgenmad

- 2 stk knækbrød med cheasy ost og minimum marmelade, 2 dl skum mælk og the

kl. 09.30 - Mellem:

- 1 banan + 1 æble

kl. 12.00 snack

en kakao top og en orange småkage. (fødselsdag i læsegruppe, Ren pige grp. Vi hygger!!!)

kl. 13.00 - Frokost

- ristet rugbrød, 50 gr. rejer, 1 æg, 1 lille avocado, tomat og mayo

kl. 16.00 - Mellem:

- 2 stk knækbrød m kylling og ost, agurk + honning + the

kl. 20.30 - aften:

- karrykylling med grønt og tyndskåret squash istedet for pasta

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 13/2-13

Endnu en dag i studiernes tegn... Phew, der er mange nye rutiner og deslige der skal køreres ind.. Og det der med at læse... Håber det bliver nemmere når man er kommet ind i kampen.. Ellers bliver jeg aldrig færdig!!!

Det blev ikke til så meget træning idag.. Skole fra kl. 08.00-18.00 og derefter dining week på Cofoco.. Søster forkælede.. Haps!! :-)

Tog dog en omvej hjem på cyklen, bare for at få rørt skelettet en smule.

kosten var ok...

kl. 07.00 - Morgenmad

- 2 stk knækbrød med cheasy ost og minimum marmelade, 2 dl skum mælk og the

kl. 09.00 - Mellem

- banan

kl. 10.00

- banan og æble (må have bagt nogle grove boller til at snacke om formiddagen.. Er simpelthen ved at DØ af sult kl 10.30.. og måske lige have smidt lidt havregryn eller æg ind i morgenmaden sammen med knækbrødet.. )

kl. 12.00 frokost:

- sandwich af fuldkorn og fiberbrød, avocado, kyllingpålæg, cheasy ost, spinat, tomat og agurk og pesto + 2 stk orange småkager + the

kl. 14.30 - mellem

- sandwich (se frokost)- 25 gr mørk choko 80%, the, 1 snackgulerod

kl. 18.30 aften

- 3 rettere på cofoco. (suppe af blåmusling kammusling og hytteost. Sprængt svinebryst m løg, hønsesauce, olie og banankage med chokomousse, og banan is. ) haps haps haps!!!

samlet ca 1 times transport cykling

Imorgen spinning.. Bliver goooooodt at få brændt igennem!!!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 14/2-13

Yeah!!!! Der blev spinnet!!! Godt nok kun en basis time, men man vælger jo heldigvis selv intensiteten af sit arbejde.. Så brændte helt igennem.. kunne vitterligt dårligt mærke mine ben, da timen var slut.. Timen blev selvfølgelig kørt med masser af overskud hele linjen over.. Både ben og hoved.. Åhh det var sååå godt!!!

Skal virkelig vænne mig til det der med at sidde på rumpetten hele dagen. Mit hoved skal også vænne sig til det. Tanken om at omstillingen fra stående i 8-12 timer om dagen til siddende kommer til at koste nogen kilo på plus siden, er næsten ikke til at holde ud.

Men masser af fouks på kosten og træning må være vejen frem.

Nå men fredag er blevet min veje dag. Så here goes!!

Vi startede på 83,6 kg i lørdags.

vægten sagde idag 82,6 kg

BUM!!

Vil overhovedet ikke forsøge at analysere hvorfor der er røget et kg. men bare nyde og håbe at det jeg gør er rigtigt.. også selvom der er meget sidning... (Det er der ikke noget der hedder.. men alligvel.. ) Så må vi se om det fortsætter i næste uge..

Næste uge er heldigvis skamelagt således at jeg de fleste dage kan nå 2 træningspas.. Bliver sååååå gooodt!!! :-)

Nå men kosten igår gik bra:

Forsøgte at smide noget grov gryn ind i morgenmaden, for ikke at blive så hamrende sulten om formiddagen... Det hjalp såmænd også.. Skulle bare lige igennem 1 1/2 time hvor jeg vitterligt var ved at dø. Blev simpelthen så mæt, så jeg kunne dårligt overskue at trække vejret. Så fremover bliver det noget med at holde mg til den normale mængde morgenmad og så smide noget grov fuldkorn ting ind om formiddagen istedet for fesen frugt.

kl. 07.00 - morgenmad - 1 1/2 dl ruggryn m skummælk, 2 stk knækbrød m kylling, ost og marleade, the

kl. 10.00 - banan + 3 stk snack gulerødder

kl. 11.00 - salat m 50 gr tun, 300 gr grønt og 30 gr nødder

kl. 13.30 - 1 stk rugbrød m spinat, æg, rejer, agurk, mayo + 15 gr mørk chokolade 80 %

kl. 17.30 1/2 l matilde cacao (efter træning)

kl. 20.00 - blandet salat, humus uden olie, og 1 kylling filet

kl. 21.00 - 20 gr. mørk chokolade.

Bum

Idag står den på skole, træne job... lækkerhed!!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15/2-13

Ååhhh... Der blev trænet beeeen....

SMEEERTEEE!!!

MEN DET VAR SÅ FEDT!

Tiden løb fra mig med læsning, så istedet for at have 1,5 time til træning før job, havde jeg lige præcis 40 min.

Så det blev til:

7 min opvarm på løbebånd

Død:

1x10x20 kg - opvarm

3x10x40 kg

Squat:

1x10x BW - opvarm

1x10x 20 kg - opvarm

1x10x 30 kg

3x10x 30 kg

siddende leg curls

4x10x30 kg

leg extension

4x10x 30 kg

Bum... bad, matilde, job..

Dejligt at være på job, hvor man kunne rende lidt rundt, selvom stængerne var lidt brugt. Men skulle dog lige bruge en times tid på at omstille hovedet fra alt det nye skole tilbage til den gamle verden hvor jeg jo har haft min hverdag i lidt over 6 mdr. Men det var fint.

Kosten var ganske fin.. Dog lidt fail.

kl. 07.00 - 2 stk knækbrød med honning og kylling med agurk, the

kl. 09.00 - 1 banan

kl. 10.30 - 4 stk snack gulerod - the

kl. 11.30 - salat med tun og kikærter (1/2 portion)

kl. 12.30 - 1 banan (før træning)

kl. 14.30 - 1/2 l matilde (efter træning)

kl. 16.30 - 19.00 - Snackede på job... agurk, gedeost, kugler m risotto og svampe. hvidt brød. fik også lige et glas vino i biksen

kl. 22.00 - resten af salat fra frokost, humus og 1 kold kylling filet.

Det ser ud af ret meget... Men fra kl 08. og frem til jeg har spist frokost, er jeg faktisk bare rigtig sulten.

Der må bages imorgen.. Der må gøres noget..

Fra imorgen og 7 dage frem skal vi, i forbindelse med en senere opgave, registrere alt kost og aktivitet. og ud fra det analysere energi indtag og forbrug. Det bliver stramt.. men også kæmpe spændendne at rent faktisk gøre det på egen krop og hverdag istedet for en eller anden random opgave af fiktive personer.. Så må vi jo se om jeg får øjnene op for at jeg rent faktisk bare æder for meget og rør mig for lidt.

Lørdag 16/2-13

Idag har været træningsfri. sort off..

den har stået på job i butikken... Elsker bare at den biks er i tre niveauer, når man har stive ømme stænger...

Gik både til job og hjem igen. Det er godt vel sammenlagt 1,5 times gåtur. på job var i Up tempo.. (kom som sædvanligt 10 min for sent ud af døren) og hjem var mere, "jeg-lytter-lige-til-byen-og-nyder-kbh-tempo" med suuuper ømme ben og røv!!

Kosten har været helt ude i et sidespor. Er kommet dertil i ugen, hvor jeg vitterligt har støvsuget køleskabet for indhold og har ikke lige fået handlet.

Så deeeet blev til en ordenlig røvfuld kalorier:

kl. 09.30 - 2 stk knækbrød m honning, 4 dl matilde, the

kl. 13.30 - 1 ølandsbolle fra Meyers bageri m italiensk pølse og agurk + kjærgården og mørk pålægchokolade + 1 stort gl appelsin juice

kl. 16.30 - 1 choko scone fra Meyers bageri

kl. 19.00 - 1 stk knækbrød m kyllingpålæg, pesto og agurk + 1 stk rugbrød med æg, rejer, avocado, mayo

kl. 20.30 - 4 chocolatechips cookie, og billige "studenterbrød" fra netto...

Mage til skod dag...

Så kunne man vinke farvel til det ene sølle kilo der var tabt. Imorgen er det heldigvis spinning, udmugning af jordhulen og handle osv..

Og masser af træning i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Well well well....

Vi prøver lige igen. Det er vel mandag. :-)

Mandag 4/3

Styrke:

- ben, ryg, biceps

opv. 5 min løb

Squat:

1x10xstang (15 kg)

2x10x 35 kg

2x10x 45 kg

Dødløft:

1x10x stang

2x10x 35 kg

2x10x45 kg

Pull down:

4x12x 35 kg

Lunges

3x10x13,5 kg

SS

BOR:

3x12x 13,5 kg. (passer stadig på den der møg skulder)

SS

BB curls

3x10x 13,5 kg

sidebends

3x10x 15 kg

Kneeling chrunc - cable

1x15x 20 kg

2x15x30 kg

incline push crunch med vægtskive:

3x15x 5 kg

Hyper

2x15 - så var der udsolgt og måtte ha noget food... .Blev helt utilpas og svimmel af at hænge med hovedet ned.. :-(

Kosten er noget skod for tiden.. Har væltet mig i kager, chokolade, og brød.. 1 kg + på vægten.. Så det er ikke meget der er blevet rykket.. Men op på den der famøse hest igen.. man skulle tro jeg efterhånden kendte vejen derop.. Hvis for pokker jeg så bare kunne blive deroppe..

Lige pt er der utrolig mange ting der taler for at jeg skal smide min. 10 kg. Udover den sundhedsmæssige del. Men det er der i og for sig altid.

Men har nu også den fjer i hatten der hedder at "I need to practice what I preach" Kan simpelthen ikke tage en kostvejleder seriøs, hvis hun ikke selv har styr på sit shit og er 10 kg + for tung i røven. Så det må sgu da være en motivationsfaktor, der er til at tage at føle på. Afsted ud over stepperne med mig!!

imorgen:

Bryst, skulder, triceps.

Link to comment
Share on other sites

Update på træning uge 10:

Mandag styrke --> se forrige post

Tirsdag 5/3

--> styrke (bryst, triceps, skulder)

opvarm 5 min løb

incline Db skulderpress:

3x10x8 kg

incline DB flyes:

4x10x8 kg

bænk:

2x10x30

1x3x40

1x8x40

1x5x20 (helt bred greb)

1x5x20 (smal greb)

Selvfølgelig var jeg der i rush hour.. Jeg gør det ALDRIG igen!!! Jeeeez, magter slet ikke at skulle stå i kø for at komme til udstyret. Men da det så endelig blev min tur til bænken, måtte jeg dele med en anden. Tænkte at så havde jeg lige muligheden for at få en spotter på og få prøvet af hvor mit max egentlig ligger. Han virkede som en der havde styr på hvad han lavede, (kroppen var også derefter) Så jeg var ret tryg.. Og han fik også lov til at rette lidt på min teknik. Man får hurtigt udviklet nogen dårlige vaner, når man ikke bliver tjekket engang imellem og træner alene. Så det var faktisk super. Men jeg var slaaaap!! Men han gav det gode fif at forsøge med forskellige greb, for at skabe noget variation i bænken. Godt fif..

French press:

3x10x13,5 kg

lat. raise

4x10x4 kg --> lidt for nemt, men tager den lige med ro pga den dumme skulder. og var helt kvæstet efter bænk og teknik

cable flyes:

2x10x20 kg

2x10x15 kg

Over and out

Onsdag d. 6/3

--> cardio

1 times spinning kl. 06.30-07.30

Phew det var tidligt og tog timen i Adelgade, da jeg skulle direkte fra bruseren og videre i skole.

Så selvom jeg før har taget de tidlige spinning timer, virkede det bare endnu tidligere idag, da jeg skulle ud af døren (med alle mine pakkeneliker og kæmpe madpakke) mens der stadig stod 05 something på uret.. Gaaab. Men energien var god, og selvom jeg virkelig godt kan lide at sove længe, så er jeg også helt pjattet med at cykle i kbh's gader helt tidligt om morgnen.. Der er bare en helt speciel stemning..

torsdag 7/3:

Off

Fredag 8/3

--> Styrke (fullbody)

opvarm: 10 min løb

Bænk:

1x20x10 -> opvarm

2x10x25 kg - bred

2x10x25 kg - smal

3x7x30 kg

squat:

1x15x10kg -> opvarm

1x10x30 kg

1x10x40 kg

2x10x45 kg

død:

1x15x10 kg -> opvarm

1x10x30 kg

3x10x40 kg

BOR:

3x10x15 kg

ss

lunges

3x10x15 kg

pulldown:

1x10x30 kg

2x10x35 kg

1x10x40 kg

Hyper extension:

3x15

Mave:

incline push crunch:

3x15x5 kg

alm crunch

2x15

push up på knæ:

2x15

Sluttede af med 75 min massage og zoneterapi... Oh I was in heaven!!!!! Ryg, skulder og nakke er også bare et stor knudret månelandskab. Og det der skulle ha været en fullbody massage, blev til fokus på nakke, skulder og ryg... Min skulder er allerede blevet så meget bedre. Men skal vist lige hive 650 kr ud af røven på mit nye su budget, så jeg kan komme ned og få en behandling mere inden for den nærmeste fremtid, så jeg kan komme af med bare en smule af der myoser. Damen synes ikke det var helt normalt og betrykkende at jeg lyder som tandhjul med grus i når jeg kører skulderne rundt. Kan slet ikke forstå den der spændingshovedpine har været på besøg, every good dame day de sidste 2 mdr. :-/

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11/3

Styrke kl. 07.15-08.30

-> Ben, ryg, biceps, mave (5x8)

Opvarm: 10 cross trainer

(måske jeg skal til at opbygge et venskab til denne maskine, gik fint idag. og er ellers ikke stor fan af den)

Squat:

1x15x10 kg - opvarm

1x8x35 kg

1x8x40 kg

2x8x45 kg

1x8x47,5 kg

Død:

1x15x10 kg - opvarm

2x8x35 kg

2x8x40 kg

1x8x42,5 kg

ss

Sidebends

4x10x15 kg

BOR:

4x8x20

1x8x25 kg - kan sagtens hive mere hjem i den her, men den passer så fint ind i programmet, når jeg alligevel står ved racket, og supersetter med lunges. Og passer stadig på skulder. Så den dag der ikke er noget at mærke i skulderen, må jeg lave rutinen om

ss

Lunges:

4x8x20 kg

1x8x25 kg - Av! der er noget der smerter i mit højre lår, når venstre fod er fremme. Mere fokus på teknik!!!

Pulldown:

3x8x35 kg

2x8x42 kg

One arm row

5x8x12 kg

Facepull:

4x8x50 kg

1x8x55 kg

Hyper:

3x12

Incline push crunch:

3x15x5 kg

Bum!

Link to comment
Share on other sites

træning tirsdag d. 12/3-13

styrke

bryst, skulder, triceps

opvarm: 6 mn crosstrainer

Bænk:

1x20x10 - opv.

1x8x20

1x8x25

2x8x27,5

1x8x30

Cable flyes:

2x8x20

3x8x25

incline DB skulderpres:

5x8x8

incline DB flyes

5x8x8

french press:

5x8x13,5

lat. raise:

5x8x4 kg

foroverbøjet lat raise.. ? skal lige ha tjekket det rigtige navn.

5x8x8

Bum ind kl. 06.00 -> ud kl. 07.00

Så er man ligesom klar til 10 timer på skolebænken..

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 18 marts

styrke

ben, ryg, biceps, mave

opv. 10 min løb

lunges:

3x10x20 kg

1x10x25 kg

ss

BOR

3x10x20 kg

1x10x25 kg

Squat:

1x10x20 kg --> opva

2x10x40 kg

2x10x45 kg

Dødløft:

1x10x20 kg --> opv

2x10x40 kg

2x10x45 kg

ss

sidebend

3x10x15 kg

1x10x20 kg

pull down

2x10x35 kg

2x10x42 kg

Hyper:

4x10

incline push crunch

4x10x5 kg

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 19 kl 06.30-08

styrke - Bryst, skulder, triceps

Opvarm: 10 min på cross

Bænk:

1x10x10 kg - opv.

1x10x25 kg

2x10x27,5 kg

1x10x30 kg

incline DB flyes:

4x10x8 kg

incline DB skulderpres

4x10x8 kg

lat. raise:

4x10x4 kg

ss

back lat

4x10x4 kg

french press:

4x10x13,5 kg

cable flyes

1x10x20 kg

3x10x25 kg

bum.

Link to comment
Share on other sites

Åh åh... Er vist kommet bagud i log verden.

Så en lille update er vist på sin plads...

Træning Styrke fredag d. 22/3

Fullbody. 5x8

opvarm. 10 min løb.

Squat:

1x10x10 kg -- Opvarm

2x8x40 kg

2x8x45 kg

1x8x50 kg -> Woop!! Skal vist lige tilbage i loggen for at se hvor længe siden det er at jeg tog det antal kg!

Død:

1x10x10 kg opvarm

2x8x40 kg

2x8x45 kg

1x8x50 kg!! BOOM!

BOR:

4x8x30 kg

Bænk:

1x10x10 kg - opvarm

2x8x25 kg

3x8x30 kg

lat pulldown:

3x8x42 kg

2x8x49 kg

cable flyes:

3x8x25 kg

2x8x30 kg

lat. raise:

54x8x4 kg - der skal snart øges.. men lige den her øvelse kan jeg ikke ignorerer at skulder ikke er 100 %

SS

foroverbøjet lat. raise:

4x8x4 kg.

Træt og sulten.. Så sprang let og elegant over hyperextensions og mave. Men synes dælme også jeg havde fået løftet/trukket ret godt i kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share