Calisthenics


WolverineBjj
 Share

Recommended Posts

Mandag d.5.11.12

A1 Pull ups, 5x5, 60s pause mellem A's

1 @ 10

1 @ 11.25

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

- Feeder set 1 @ 8 reps

A2 Klapping pull ups, 5x3

5 @ mig

- Normalt træner jeg ikke med handsker, men én undtagelse er klap pull ups. Når jeg slipper baren og skal gribe den igen, kommer jeg tit til at ramme stangen med specielt tommelfingrer knogle leddet med forholdsvis meget kraft. Handskerne tager lige det væreste hvor jeg ellers tit er gået hjem med en anne og lotte tommelfinger. Havde uheldigvis glemt dem idag, handskerne, og kunne med det samme mærke at jeg ikke trak så hårdt som normalt, synes det haltede lidt med klapsne idag deraf.

B1 Dips, 5x5, 60s pause mellem B's

1 @ 10

1 @ 11.25

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

- Feeder set 1 @ 10 reps

B2 Klapping push ups, 5x3

5 @ mig

Glute ham Raise, 3x6

3 @ mig

Jump Shrugs, 5x3, tung stang

1 @ 10

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

1 @ 16.25

Band pull apart, 4x12

1 @ 12, fat helt ude i enderne

2 @ 12, håndsbredde længere inde

1 @ 12, to håndsbredder længere inde

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsdag d. 7.11.12

Bestilte forleden en stor omgang tilskud fra Musclepharm, faktisk hele deres nye produkt linje, som kom igår og dagen idag skulle så være dagen hvor de skulle stå deres prøve.

20-30 min inden træningen indtog jeg først MP's svar på en Nitric oxide booster og 3g kreatin.

Under træningen drak jeg løbende xtend som er en glutamin product med højt indhold af bcaa for at slutte af med MP's svar på en post workout drik, 3g kreatin og en P-bar.

Jeg har været igennem mange NO produkter og dem der har virket har givet mig både hjerte banken, tunnel vision, prikkende hud og intentioner om at sætte bide mærker i jernet.

Der har også været de mindre virksomme som blot har givet mig ræser mave, med næsten øjeblikkelig virkning uden anden umiddelbar reaktion.

Min umiddelbare reaktion til dagens træning er at der skete noget som gav mig bedre energi, styrke og kreativitet (min hjerne tændte lige midt i det hele og ind væltede det med ideer til programmet, som jeg nu skal igang med at omstrukturer i aften) Glæder mig til at se hvad der sker de næste par uger da jeg fra tidligere erfaring ved at jeg ikke reagere sindsygt godt på NO produkter til at starte med.

Dagens træning:

A1 Alm row (ikke power rows) 5x5 + 1 feeder set, 120s pause efter A2

1 @ 100

1 @ 105

1 @ 110

1 @ 115

1 @ 120

- Feeder set 1 @ 90 x 15 - Ingen problemer, stoppede på de 15 da jeg begyndte at overgå til power rows igen.

- Op til de 110 gik det ret godt, med god form, men da jeg ramte de 115 begyndte jeg at overgå en smule til power rows på de sidste reps og igen på de 120.

A2 Med ball slams, 5x5

5 @ blå bold, 10 kg måske ?

B1 Unilateral DB press, 5x5 + 1 feeder set, 120s pause efter A2

1 @ 26

1 @ 28

1 @ 30

1 @ 32

1 @ 30

- Feeder set 1 @ 22 x 14

- Mister mit opspænd allerede efter første eller anden rep - skal jeg have arbejdet på at beholde.

B2 Medball wall slams, 5x5

5 @ blå bold

C1 Zercher squat, 3x5, 120s pause efter C2

Tung stang

1 @ 15

1 @ 16.25

1 @ 17.5

- For det første skulle det have været 5x5 og ikke 3x5, derudover skulle der også have været et afsluttende feeder set, men mit knæ begyndte at vise lidt tidlige tegn på irritation allerede efter anden sæt C2 så valgte at stoppe efter de 3 sæt. Læs anekdoten til sidst hvis det har interesse.

C2 Reactive box long jumps, 3x5

3 @ mig

- Hopper ned fra en box og absorbere den elastiske energi og springer og op frem fra squat positionen.

Around the World, 2 x whatever

1 @ 10kg x 20+5reps

1 @ 20kg x 6 reps

- Kunne godt have forsat langt over de 10 reps i sidste, men gad ikke mere. jeg var færdig og klar til at komme hjem!

Scapula row, 2 x whatever

1 @ 50kg x 20

1 @ 50kg x 25

Anekdoten:

Havde et uheld med knæet hvor lægerne sagde at jeg skulle se frem til 6-8 uger med skinne og krykker og derefter yderligere 4-6 uger uden krykker hvor de så mente jeg kunne begynde at starte genoptræningen. Første scanning viste en beskadiget menisk og korsbånd, et ledbånd som var tæt på at ryge helt over og de måtte sætte knæ skallen på plads manuelt da jeg ankom i første omgang.

Allerede efter halvanden uge kunne jeg dog begynde at støtte på benet igen og jeg begyndte langsomt at både undervise og selv træne igen og lige pludselig gik det hurtigt. efter yderligere to uger smed jeg skinden og på det tidspunkt havde krykkerne allerede lagt i hjørnet et godt stykke tid og siden da har jeg intet mærket til skaden. Jeg var efterfølgende til scanning igen efter ca en måned efter uheldet og lægerne var mildest talt forbløffede og mente i første omgang der måtte være tale om en fejl, nogen måtte have kommet til at bytte om på scaningerne, men den var god nok, der var intet at se og jeg havde fuld bevægelighed i alle retninger og intet tegnede på at jeg nogensinde havde været skadet.

Jeg kan dog godt frem provokere irritation hvis jeg ikke passer på når jeg f.eks laver squat og specielt zercher squat hvor jeg godt kan komme til at trykke af med tærene når jeg bliver presset og i dagens tilfælde da jeg lavede de reaktive box long jumps. Nedstigningen fra boxen bliver absorberet ganske fint synes jeg, men når jeg laver hoppet og lander, lander jeg ret hård på tærene og det kunne mærkes ret hurtigt.

Tror jeg bliver nødt til at få lavet en optagelse af det for at vurdere det ordenligt.

- The End

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 9.11.12

A1 Pull ups, 5x5 + 1 feeder set

1 @ 11.25

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

1 @ 16.25 - 3+1+1

- Feeder set 1 @ 9

A2 Overhead medball slam, 5x5,120s pause

5 @ 10 lbs medball

B1 Kb bridge press, 3x5

3 @ 32

B2 Klap push up, 3x5, 120s pause

3 @ BW

Band pull apart

3 @ rød bånd

Neck harness

1 @ 10kg x 10

1 @ 20kg x 8

1 @ 16kg x 12

Band side step

2 @ 20 skridt

Link to comment
Share on other sites

A1 DB Single row, 5x3 + 1 feeder set

2 @ 40

3 @ 42

- Feeder set: 30kg x 20

A2 Single arm recline pulls, 5x3, 120s pause

5 @ BW

B1 Dips, 5x3, + 1 feeder set

1 @ 18.75

1 @ 20

1 @ 21.25

1 @ 22.5

1 @ 23.75

- Feeder set: 16 reps @ BW

B2 Medball chest pass, 5x3, 120s pause

5 @ 10 lbs medball

C1 Cable rotation, 5x3

5 @ 20kg

C2 Band rotation, 5x3, 120s pause

2 @ 1 rød band

2 @ 2 røde bands

1 @ 1 rød band

Neck harnes

1 @ 16kg x 17

1 @ 20kg x 10

1 @ 16kg x 12

1 @ 20kg x 6

Band side step

1 @ 14 x 2 røde bands

1 @ 12 x 2 røde bands

1 @ 14 x 2 røde bands

Band pull apart

1 @ 20 x 2 håndbreds længde inde på båndet

1 @ 20 x 4 hb

1 @ 12 x 5 hb

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.15.11.12

A1 Row, 5x3 +1 Feeder set

1 @ 107

1 @ 112

1 @ 117

1 @ 122

1 @ 127

- Feeder set: 90kg x 18

- Tror jeg er på vej til at blive syg og Istedet for at give mig energi, gav NO'en mig bare det møg underligt. Havde jeg ikke haft det sådan var jeg ikke stoppet på de 18 og jeg kunne godt have ramt de 22+ reps idag.

Har lært en vigtig lektie, NO på tom mave duer ikke for mig!

A2 Overhead medball slam, 5x3, 120s pause

5 @ 10lbs medball

B1 Unilateral db press, 5x3 +1 feeder

1 @ 28

1 @ 30

1 @ 32

1 @ 34

1 @ 32

- Feeder set: 22kg x 15

B2 Medball wall throws, 5x3, 120s pause

5 @ 10lbs medball

C1 Zercher squat, 5x3 +1 feeder

1 @ 16.25

1 @ 17.5

1 @ 20

1 @ 21.25

1 @ 22.5

- Feeder set: 10kg x 9

C2 Reactive high jumps, 5x3, 120s pause

5 @ bw

D1 Torso Cable rotation, 5x5

4 @ 15kg

1 @ 17.5

D2 band rotation, 5x5,120s pause

1 @ 1 rød band

1 @ 2 røde bands

3 @ 1 rød band

Neck harness

1 @ 20kg x 11

1 @ 16kg x 10

Around the world

1 @ 10kg x 30

1 @ 20kg x 10

Band side step

2 @ 20 x 1 rød band

- En workout der var præget af en meget ustabil puls som i flere tilfælde toppede på 160 bpm under pauserne og som on off gav mig ubehagelig hjertebanken, kold sved og periodiske hovedpine angreb som forsvandt lige så hurtigt som de kom. Udover dét var det i trænings øjemed en udemærket workout. Db press'ne gik lettere end sidst og jeg fik sat en ny pr med 34kg'erne, med en lille ændring irriterede de reactive high jumps knæet mindre end sidst, så jeg fortsætter med at have den i programmet indtil videre, men rowsne var derimod tunge idag og de blev da heller ikke til nogen pr, måtte stoppe på de 127kg hvor jeg sidst tog 130 med overskud.

Jeg fandt også ud af hvor vigtigt musik er for mig idag da min mikro ipod forsat bliver bed med at tænde sig selv efter jeg har brugt den. Så da jeg skulle igang idag var batteriet tomt og jeg måtte tage træningen uden og for satan i helvede hvor er det bare en verden til forskel. Den rette sang kan virkelig sætte gang i test produktionen på mig og jeg har et dj set på lidt over 4 timer af bla Poul O som giver mig de vildeste kuldegysninger og når den kører rykker jeg ihvertfald 10% mere end ellers.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d.17.11.12

Årets bedste træning!

A1 Pull ups, 5x3

1 @ 20

1 @ 21.25

1 @ 22.5

1 @ 23.75

1 @ 25 - Tungt, men der var et lille overskud gemt et sted. PR på 28kg for 6 mdr siden, før 3 mdrs pause.

- Feeder set: 10 reps @ bw

A2 Overhead Medball slams, 5x3, 120s pause

5 @ 10 lbs medball

B1 Dips, 5x3

1 @ 20

1 @ 21.25

1 @ 22.5

1 @ 23.75

1 @ 25 - Igen, tungt, men der var overskud gemt et sted. PR for 6 mdr siden, før 3 mdrs pause, 26.25..

- Feeder set: 17 reps @ bw - PR

B2 Klapping push ups, 5x3, 120s pause

5 @ bw

C1 Stående unilateral DB skulder press, 5x5

1 @ 18

1 @ 20

1 @ 22

1 @ 20

1 @ 20

- Feeder set: 14kg x 15

- Kunne godt have snuppet 20+ reps.. men jeg er doven.

C2 Stående uni. Band press, 5x5, 120s pause

5 @ 1 x rød band

- Positive sider.

For det første gik pull ups'ne rigtig godt og jeg havde overskud på de 25kg hvor jeg sidste gang havde lidt problemer med de 23.75kg og måtte dele repsne op i hhv. 2 og 1. Min gamle pr lå som skrevet på 28kg, men det var et enkelt stående tilfælde og efterfølgende forsøg har aldrig været i nærheden så jeg fornemmer at jeg ingen længe, håber på et par mdr max, kan skrive en ny pr på de 28 som jeg kan gentage. Feeder settet gik nogenlunde med én rep extra i forhold til sidste gang, men 10 reps er på ingen måde nogen at prale af, på trods af det er efter de 5x3 sæt. Det er dog sjovt hvordan de første 4-6 reps føles "effortless" men så sætter trætheden også ind hurtigt derefter.

Dip'sne var ligeledes "nemme" idag. De 25kg røg ihvertfald betydeligt nemmere op end de 23.75kg gjorde sidste gang og en ny PR ligger lige rundt om hjørnet hvis jeg kan øge bare en lille smule, hvilket jeg håber på jeg kan. Det efterfølgende feeder set var også rigtig godt og her satte jeg en ny pr på 17 reps @ bw efter de 5x3 sæt vel og mærke. Interessant at jeg er så meget stærkere i dette feeder set ift. pull up settet da jeg altid har er og betydeligt stærkere i min træk muskulatur.

Fik langt om længe inkluderet skulder muskulaturen i programmet hvilket var rigtig dejligt og jeg kan mærke kontrast kombien fungere ganske godt. Min frygt har hele tiden været at min gamle skade skulle begynde at vise sit grimme ansigt igen, men indtil videre føles det ok. Feeder settet gik fint, men jeg stoppede i god tid. hellere være påpasselig og tage den med ro.

- Negative sider.

Jeg har ligget lidt små syg de sidste par dage med slim i halsen og snottet næse og så den der velkendte fornemmelse i maven af at være sulten, som betyder at man er ved at blive syg. Oven i hatten vågnede jeg så efter 45 min søvn da min x-kæreste ringer kl 04 for at høre om hun må komme op og sove med mig, jeg takker nej hvorefter hun bliver svært irriteret og skuffet. Efterfølgende ligger jeg og tænker over hvorvidt jeg egentlig lige har sagt nej til sex med en stiv x kæreste. Jeg falder dog i søvn igen, men vågner efter 2½ time da folk begynder at tekste løs for alle ved at jeg elsker at samlingspunkt kl 6 om morgen for folks åndsvage druk historier. Tak for vækningen.. Efterfølgende kunne jeg ikke falde i søvn og valgte at stå op for at tage ned og træne.

Muscle pharm Assault. Nitrix oxide produkt som har vundet stor hæder hos masser af mennesker rundt om på div. bb sites. Jeg kunne da også mærke en sindsyg stor effekt af produktet de første par gange, men efter to uger og 5-6 trænings pas, kan jeg intet mærke længere. Istedet for jeg bare en virkelig dårlig mave fornemmelse og uregulær puls samt åndedrags besvær. Åndedrags besvær er nok ikke det korrekte, men det er ligesom når man har drukket for meget og man begynder at tage de der store tunge åndedrag inden man begynder at knække sig.. Sådan er det!

Locomotion som er det sidste manglende aspect af min kontrast træning har jeg virkelig svært ved at få implementeret eller bare udført. Det er ikke sværer end at sætte en tung ben øvelse med fremadrettet bevægelse på, heavy ass walking lunges er mit valg, og så kontrast øvelsen i form at sprints på løbe båndet. Jeg tror problemet er at jeg seriøst hader at løbe og når jeg endelig skal til det, for når jeg sidder herhjemme og forbereder dagens træning og tænker til mig selv at idag sker det - gu gør det så og jeg går amok, så dør min motivation bare øjeblikkeligt og det er hver eneste gang!

jeg skal fandme have lavet den lorte kombination snart, det handler sku bare om at komme igang, men det er bare så lettere sagt end gjort.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19-11-12

Main workout:

A1 Single row, 5x5 + 1 feeder set

1 @ 40

4 @ 42

- Feeder set: 30kg x 21 reps

- Vægtene går kun til 42, så her er lidt progressions problemer.

A2 Single recline ring turn pull up, 5x3 (hver side), 120s pause

5 @ bw

- Indviklet navn. Essentielt blot en recline pull up i en gymnastik ring, men i slutningen af trækket drejes overkroppen så fronten vender mod gulvet. Dette giver et længere og mere dynamisk træk.

B1 KB bridge press, 5x5

5 @ 32kg

- Feeder set: 24kg kb x 18 reps

- kb's går kun til 32 så her er også progressions problemer. Feeder settet synes ikke rigtig at kunne mærkes, ved ikke hvorfor men efterfølgende var der intet pump af nogen art. Ikke at jeg bekymre mig om pumpet eller på nogen måde går efter det, faktisk er jeg 100% ligeglad, jeg lagde bare mærke til det undblev hvilet jeg synes var en smule underligt taget i betragtning jeg var syret godt til efter settet.

B2 Medball bridge throws, 5x5, 120s pause

5 @ 10 lbs medball

- Hvad er det for en øvelse? forstil jer at ligge på ryggen med fødderne i jorden og hoften løftet, dette er iøvrigt det samme som i bridge press'ne, medicin bolden i hænderne og så ellers skyde den så højt op i luften som muligt. Medball bridge throws.

Rehab, prehab og weak points:

C1 Neck harness

1 @ 12.5 x 12

1 @ 13.75 x 12

1 @ 15 x 10

- Det virker til at nakken, ihvertfald min, kræver betydelig længere pause til at restituerer end nogen anden muskel. Første dag jeg gik igang med at bruge min harness kunne jeg godt tage en 8-10 stykker med 20kg, men de efterfølgende par gange har det blot gået ned af bakke. Jeg tænker det formentlig har noget at gøre med at nakken har været et overset element i min træning siden min spæde start og derfor ikke har adapteret sig som resten af kroppens muskler har. Min plan er nu kun at træne med harnessen én gang ugenligt hvilket burde give nakken mere end rigeligt tid til at komme sig.

C2 band pull apart

1 @ 12 x 3 håndbreds længde inde på båndet

1 @ 12 x 4 hb

1 @ 12 x 5 hb

- Første gang jeg synes jeg kunne mærke scapula retractors tage ordenligt fat, ved ikke hvad disse hedder, jeg tænker rhombiod, trapetz og serratus anterious.

C3 Around the world

3 @ 20kg x 10

C4 Handstand holds

1 @ 40s

2 @ 30s

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.21.11.12

Morgen vægt: 79.5 / 80kg

A1 Rows, 5x5 + 1 Feeder set

1 @ 102

1 @ 107

1 @ 112

1 @ 117

1 @ 122

- Feeder set: 95kg x 17

- Tja, synes faktisk selv det går meget godt med de rows efterhånden og jeg var ikke synderligt presset under feeder settet. Jeg er dog overgået til mere strikse reps, frem for mine tidligere power rows, hvilket jeg kan mærke på eksplosiviteten i den negative retning, så jeg vil til at skifte mellem power rows og alm fra gang til gang.

A2 Band rows, 5x5, 120s pause

2 @ 1 rødt band

2 @ 2 røde bands

1 @ 1 rødt band

B1 Unilateral db bryst press, 5x5 + 1 F

1 @ 28

1 @ 30

1 @ 32

1 @ 34 - fail, 3+1 reps m. begge hænder

1 @ 30

- Feeder set: 22kg x 16

B2 Standing medball wall throws, 5x5, 120s pause

5 @ 10lbs medball

C1 Torso Cable rotation, 5x5

1 @ 15

1 @ 16

1 @ 17

1 @ 17.5

1 @ 18.5

C2 Sideways medball wall throws, 5x5, 120s pause

5 @ 10 lbs medball

D1 Unilateral db skulder press, 5x3

1 @ 20

1 @ 22

2 @ 24

1 @ 22

- Droppede feeder settet.

D2 Band skulder press, 5x3, 120s pause

5 @ 1 rødt band

- Nu hvor jeg både har fået torso rotations og skulder med i foretagenet, bliver jeg vidst nødt til at omstrukturere programmet en smule da der simpelthen er for meget der skal nås og det er stadig uden locomotion er med.

Lige nu ligger jeg lige under 2 timers, 1.45 måske og det er for meget selvom en del af det er pause mellem sættende. Jeg ser gerne at jeg kommer under 1.30 time hver gang og det er også maximum. forhåbenligt kan jeg komme til at ligge på omkring 1 time og 15-20 min.

Ellers en udemærket træning, hvor jeg følte mig godt selvtilfreds med specielt rowsne og torso rotationen. På den lidt negative front synes jeg efterhånden der er ved at være rigtigt, RIGTIG mange trælse typer i centret som, selvom de ikke gør noget, bare skaber en trykket stemning ved deres tilstede værelse og selvom jeg altid har musik i ørene og passer mig selv kan jeg ikke lade være at blive mærket selv. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor center lederen lader den melde sig ind. De står ud blandt alle andre med deres ansigts tatoveringer, addidas trøjer, shock sko, guld kæder og vildt imødekommende attitude. Derudover er de 100% krudtet op, ikke at det vedrører mig eller nogen andre end dem selv OG STEDET, da de har en anti doping politik som de jo skider højt og flot på ved ikke at få dem testet.

Jeg står "heldigvis" til at skulle flytte et godt stykke ud af byen så jeg håber på centret der ligger derude i ingenmands land har et mere normalt klientel hvor man ikke skal være bekymret.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Muscle pharm Assault - Nitric monoxide booster

Loggens første review

Det er vel efterhånden et år eller halvanden siden jeg første gang prøvede et NO produkt og siden da har jeg været lidt forskelliget igennem, som bla. No xplode v1 og v2, hyper fx, fast twitch, xpand, C4, Jack3d, Supercharge og nu Assault.

Som udgangspunkt har jeg reageret godt på de fleste produkter, men jeg har selvfølgelig reageret bedre på nogle af produkterne end andre, med undtagelse af fast twitch som absolut ingen effekt havde overhovedet uanset dosis.

Da jeg begyndte at supplementere med NO produkter gav det mig et rigtig godt overskud og da jeg på daværende tidspunkt trænede grappling op til 6 timer om dagen ugen ud var det tit med til at give mig det energi boost jeg havde brug for når jeg skule styrke træne.

Jeg stoppede med at supplementere med NO for ca 8 mdr siden og Assault er det første produkt jeg har brugt siden da.

Smag: 8/10 Generelt har jeg svært ved at finde produkter som jeg kan holde ud i mere end et par uger før kvalmen sætter ind, så når et produkt vurderes til at være andet end kvalmende, er vi mere ovre i at være overkommeligt end at det smager godt. Smagen I dette tilfælde er dog helt bestemt overkommeligt og jeg er overrasket over at jeg faktisk for en sjælden gangs skyld er tæt på at sige det smager ok. Smagen jeg har valgt er med "orange mango"

Opløselighed: 10/10 Pulveret er utroligt fint og der er ingen problemer med at opløse det. Jeg har før brokket mig lidt over at der godt kan være lidt klumper, selv efter at have rystet løs i flere minutter, men det er slet ikke tilfældet her.

Virkning: 3.5/10 Første forsøg med Assault var uden sidestykke og jeg kan kun beskrive det som at være på crack, formoder jeg. Virkningen ramte mig som et godstog mens jeg varmede op på løbebåndet. Jeg fik øjeblikkeligt tunnel vision, min hjerte bankede som et tryklufts bor og jeg havde kuldegysninger over hele kroppen.

Undervejs som træningen gik blev det gradvist voldsommere og jeg begyndte at have lidt problemer med vejr trækningen pga den høje puls, men jeg var fokuseret som aldrig før og jeg følte virkelig at jeg fik noget ud af mine penge.

Efterfølgende er virkningen dog aftaget markant og jeg kunne mærke den klar forskel allerede efter første uge og nu hvor jeg kører på 3 uge med træning hver anden dag udebliver virkningen fuldstændig. Dette er selvfølgelig ikke acceptabelt på så tidligt et stadie og jeg finder derfor produktet til at være mangelfuldt.

Bivirkninger: Kontinuerligt irregulær puls. On/off dårlig mave. Hovedpine.

Jeg har gennem brugen af alle andre NO produkter været ude for det samme i næsten alle tilfælde, men jeg synes egentlig ikke at f.eks hovedpinen, når den kommer hvilket kun har været et par enkelte gange, er så slem og den forsvandt hurtigt igen imodsætning til andre mærker. Resten er lidt samme som andre mærker.

Value: 5/10 Med enten 64 eller 32 servings, alt efter om man vælger at følge producentens anbefalinger om enten en halv eller hel scoop ligger den et sted midt imellem. Er man meget sensitiv er 64 servings virkelig god value for et produkt til små 3-350 kr hvorimod 32 ikke helt kan vurderes til samme.

Overall: 3/10 Med "orange mango" er Assault et yderst "velsmagende" produkt der ved on/off brug sikkert ville bevare de positive virkninger længere og dermed score lidt højere, men da et kontinuerligt forbrug umiddelbart er hvad de fleste søger mener jeg ikke det lever op til det til skal og jeg er derfor ikke tilfreds nok til at ville købe det igen. Jeg overvejede at skrive lidt om pumpet og udholdenheden, men da virkningen af produktet ophørte allerede efter et par uger har det ingen relevans da det efter min overbevisning i så fald kan være ligemeget. Smagen, opløseligheden og den mulige 64 serving size trækker godt op, mens virkningen desværre trækker for meget ned og hvad er smag, opløselighed og serving size value uden virkning.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Fredag d.23.11.12

A1 Pull ups, 5x5

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

1 @ 16.25

1 @ 17.5

A2 Overhead medball slams, 5x5, 120s pause

5 @ 10lbs medball

B1 Dips, 5x5

1 @ 11.25

1 @ 12.5

1 @ 13.75

1 @ 15

1 @ 16.25

B2 Klapping push up, 5x5, 120s pause

5 @ bw

Hypers, 2x3-10

1 @ 20 x 10

1 @ 21.25 x 10

Havde hverken energien eller tiden til at træne idag, men fik slæbt mig selv afsted alligevel hvilket jeg betalte prisen for ved kun at nå halvdelen og igen om 30 min hvor jeg skal til brydning.

Dumt dumt dumt dumt, men lidt godt er der da at berette idet jeg fortsat øger styrken fra gang til gang. Givetvis startede jeg ud sub max, men jeg har flere gange sat PR i alle øvelser langt hurtigere end ved brug af normal progression. Skidtet virker på trods af oppositionen som mente jeg ikke skulle forsøge at opfinde den dybe tallerken igen.

Link to comment
Share on other sites

A1 Power rows, 5x3 + feeder set

1 @ 108

1 @ 113

1 @ 118

1 @ 123

1 @ 128

- Feeder set: 95kg x 20 reps PR

- 4-5 reps tilbage i tanken så selvom de sidste 3-4 stykker måske godt kunne have været lidt pænere røg de op og scapula blev trukket på plads så det er jeg pisse ligeglad med.

A2 Band rows, 5x3, 120s pause

5 @ 2 røde bands

B1 Dips, 5x3 + 1 feeder set

1 @ 21.25

1 @ 22.5

1 @ 23.75

1 @ 25

1 @ 26,25 PR

- Feeder set: 18 reps @ bw PR

- Der var både energi til overs i det sidste sæt og feeder settet. Umiddelbart estimere jeg min 3RM omkring 28-30kg og max bw reps omkring 25-28.

B2 Klapping push, 5x3, 120s pause

5 @ bw

C1 Torso rotations / cable rotations, 5x3

1 @ 17.5

1 @ 18.5

1 @ 19.5

1 @ 20

1 @ 21

C2 Sideways medball wall throws, 5x3, 120s pause

5 @ 10 lbs medball

Neck harness 3 x 5-10

1 @ 16kg x 10

1 @ 17.25kg x 10

1 @ 18.5kg x 10

Band pull aparts

1 @ 10 x 3 håndbreds længde inde på båndet

1 @ 10 x 4 hb

1 @ 10 x 5 hb

Sidste træning i centret inden jeg flytter ud på landet. Så fra og med onsdag må midtbyen undvære mig, ikke at jeg kommer til at savne den! Hvis det skulle rage nogen..

Link to comment
Share on other sites

Indtil videre har min fremgang set såldes ud:

Power rows 5x3

d.21.10.12 / 26.11.12

1 x 105 = 315 / 108 = 324 + 9kg

1 x 110 = 330 / 113 = 339 + 9kg

1 x 115 = 345 / 118 = 354 + 9kg

1 x 100 = 300 / 123 = 369 + 69kg

1 x 105 = 315 / 128 = 384 + 69kg

I alt = 1605kg / 1770kg + 165kg

Pull ups 5x3

d.21.10.12 / 26.11.12

1 x 15 = 45 / 20 = 60 + 15kg

1 x 16.25 = 48.75 / 21.25 = 63.75 + 15kg

1 x 17.5 = 52.5 / 22.5 = 67.5 + 15kg

1 x 18.75 = 56.25 / 23.75 = 71.25 + 15kg

1 x 20 = 60 / 25 = 75 + 15kg

I alt = 262.5kg / 337.5kg + 75kg

Dips 5x3

d.21.10.12 / 26.11.12

1 x 17.5 = 52.5 / 21.25 = 63.75 + 11.25kg

1 x 18.75 = 56.25 / 22.5 = 67.5 + 11.25kg

1 x 20 = 60 / 23.75 = 71.25 + 11.25kg

1 x 21.25 = 63.75 / 25 = 75 + 11.25kg

1 x 22.5 = 67.5 / 26.25 = 78.75 + 11.25

I alt = 300kg / 356.25kg + 56.25kg

Zercher squat 5x3

d.21.10.12 / 26.11.12

1 @ 12,5 = 37.5 / 16.25 = 48.75 + 11.25kg

1 @ 13.75 = 41.25 / 17.5 = 52.5 + 11.25kg

1 @ 15 = 45 / 20 = 60 + 15kg

1 @ 16.25 = 48.75 / 21.25 = 63.75 +15kg

1 @ 17.5 = 52.5 / 22.5 = 67.5 + 15kg

I alt = 225kg / 292.5kg + 67.5kg

Resten øvelserne er ikke med da de enten er nyligt implemeneteret i programmet eller kan de ikke øges i grundet de er enten BW øvelser eller håndvægtende er maxet ud.

5x5 sættene har endnu ikke været med i programmet længe nok og jeg har derfor valgt at vente med at inkludere dem til næste sammenligning.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.28.11.12

A1 pull ups, 5x3 + 1 feeder set, 60s pause

1 @ 21.25 + 1.25

1 @ 22.5 + 1.25

1 @ 23.75 + 1.25

1 @ 25 + 1.25

1 @ 26.25 + 1.25 PR

Øgning i alt: 6.25kg

- Feeder set: 10 reps +1

A2 Klapping pull ups, 5x3, 60s pause

5 @ Bw

B1 KB Bridge press, 5x3 +1 feeder set, 60s pause

5 @ 32kg

- Feeder set: 24kg x 20 +2

- KB'sne går kun til 32kg så jeg kan ikke øge yderligere og jeg har måttet opgive at lave øvelsen med db's, for dét fungere overhovedet ikke! what to do??

B2 Medball bridge throws, 5x3, 60s pause

5 @ 10 lbs medball

C1 Unilateral db skulder press, 5x3, 60s pause

1 @ 20

1 @ 22

1 @ 24

1 @ 24 +2

1 @ 24 +2

Øgning i alt: 4kg hver hånd i sidste to sæt x 12 reps i alt : 24kg

- Tiden løb ud og centret lukkede, så måtte droppe feeder settet igen.

C2 Band skulder press, 5x3, 60s pause

5 @ 1 rødt band

Link to comment
Share on other sites

Mandag 4.12.12

dagens korte træning.

A1 Power rows, 5x3 + F

1 @ 109 +1

1 @ 114 +1

1 @ 119 +1

1 @ 124 +1

1 @ 129 +1

- Feeder set: 100kg x 17 reps

A2 Band rows, 5x3, 120s pause

4 @ 2 røde bands

1 @ 1 rød band, det andet sprang..

B1 Dips. 5x3 + F

1 @ 22.5 +1.25

1 @ 23.75 + 1.25

1 @ 25 + 1.25

1 @ 26.25 + 1.25

1 @ 27.75 + 1.25 PR

- Feeder set: +5kg 15 reps

B2 Klapping push ups, 5x3, 120s pause

5 @ bw

- Nåede ikke resten da vi endte i slagsmål midt i centret med to indvanderer.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.6.12.12

Flyttede igår efter at være blevet terroriseret af min udlejer gennem de sidste par måneder, så dagens træning forgik i et nyt center, dog stadig fw, som nok er det mindste center nogensinde! jeg er dog helt vild med stedet allerede nu da personalet var yderst imødekommende og super flinke og så var klientellet en dejlig blanding af helt unge mennesker, 18-22 uden gangster attitude og så ældre mennesker. Alle sammen virkede til at være der for at træne og hygge sig, i modsætning til mit "gamle" center med alle de wannabe gangstere der render rundt dernede og skaber en dårlig stemning og i mandags gik det da også galt da to indvandrere sprang på mig og min kammerat midt i centret.

Dagens træning.

A1 Pull ups, bredt neutralt greb, 5x5, 60s pause

1 @ 13,75 + 1,25

1 @ 15 + 1.25

1 @ 16,25 + 1.25

1 @ 17,5 + 1.25

1 @ 18.75 + 1.25 PR 3+1+1 reps

- Lille ændring i grebet, men stor forskel i styrken. Sidst sluttede jeg af med de 17.5 uden at helt presset, men var lige på kanten til at de blev godkendt idag og de 18.75 måtte deles op. Skifter fremover grebet fra gang til gang, hhv smal og bred, begge med neutral greb.

A2 Overhead medball slams, 5x5, 60s pause

5 @ ukendt vægt, men jeg gætter på 6-10kg

B1 Dips, 5x5, 60s pause

1 @ 13,75 + 2,5

1 @ 15 + 2,5

1 @ 16,25 + 2,5

1 @ 17,5 + 2,5

1 @ 18.75 + 2,5 PR

B2 Klapping push ups, 5x5, 60s pause

5 @ bw

C1 Zercher squat, 5x5, 60s pause

Tung stang, 20kg.

1 @ 15

1 @ 16.25

1 @ 17.5

1 @ 18.75

1 @ 20 PR

C2 Lunge jumps, 5x2(hvert ben) 60s pause

5 @ bw

Neck harness 3x5-10

1 @ 16.25 x 12

1 @ 17.5 x 10

1 @ 18.75 x 10

Band pull apart, 3x10-15

1 @ 2 blå bands x 2 hb x 10

1 @ 2 blå bands x 2.5 hb x 10

1 @ 2 blå bands x 3 hb x 10

- Mine ben er helt klart min achilles hæl, ikke at der er der er nogen asthetisk ubalance at få øje på, men styrken er helt til grin i forhold til resten, men eksplosive er de dog,

Jeg har fået lagt lidt mere styr på programmet nu og det sidste ting skulle være på plads, så fremadrettet skulle stængerne gerne blive trænet hver tredje gang i form af både zercher squat og glute ham raises.

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d.8.12.12

A1 Single power rows, 5x5, 60s pause

5 @ 42 kg db

A2 Single arm eksplosive recline pull ups, 5x5, 60s pause

5 @ bw - fødder i jorden, knæ led i 90 grader

B1 Unilateral db bench press, 5x5, 60s pause

1 @ 30 +2kg

1 @ 30

1 @ 32

1 @ 34 PR failede sidst og måtte dele det op.

1 @ 30

B2 Medball wall throw, 5x5, 60s pause

5 @ medball

C1 Torso cable rotations, 5x5, 60s pause

1 @ 16 +1

1 @ 17 +1

1 @ 17.5 +1

1 @ 18.5 +1

1 @ 19.5 +1

C2 Torso band rotations, 5x5, 60s pause

2 @ 1 blåt bånd

3 @ 1½ blå bånd

Link to comment
Share on other sites

Mærkelige mennesker.. godt du har fundet et nyt center

Ja det må man sige og ja det er jeg skam også glad for :)

jeg har dog fundet frem til grunden bag da jeg har en fælles bekendt med tåben.. Min kammerat er mma kæmper og det havde ham fyren fundet ud af og så ville han sætte ham på plads.. Hvis det kan kategoriserers som en grund..

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.10.12.12

A1 Power rows, 5x5, 60s pause

Ny "maskine" med en lidt anderledes vægt fornemmelse.

1 @ 75

1 @ 75

1 @ 76

1 @ 78

1 @ 79

- 79kg min røv!! det wire system ro maskinen er sat op med ganger nærmest vægten med 1½. Men vægten er i bund og grund også lige gyldig, det eneste der betyder noget er om jeg bliver stærkere og mere eksplosiv.

A2 Bar2bar Pulls, 5x5, 60s pause

1 @ bw

1 @ bw

1 @ et blåt elastik bånd hen over kroppen

1 @ et blå band

1 @ bw

B1 unilateral db skulder press, 5x5, 60s pause

1 @ 20 + 2kg

1 @ 22 + 2kg

1 @ 22

1 @ 22 + 2kg

1 @ 24 + 4kg PR

- 24kg røg op med overskud, så mon ikke der snart er en ny pr igen. man kan vel håbe.

B2 unilateral band skulder press, 5x5, 60s pause

3 @ 5 fod inde på blå band

1 @ 6 fod

1 @ 7 fod

C1 Db bridge press, 5x5, 60s pause

1 @ 30

1 @ 32

1 @ 34

1 @ 34

1 @ 32

- Ingen kb's så jeg er nødsaget til at gå over til db's hvilket er fint mht øgning at vægten, men problemet er så bare at øvelsen ikke fungere som den skal. Under udførelse med kb's kommer albuerne ned langs hoften, hvilket de skal i det her tilfælde, men det er fuldstændig umuligt med db's.

C2 Medball bridge throw, 5x5, 60s pause

5 @ medball

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.12.12.12

A1 Pull ups m/ bred neutralt greb, 5x3 + feeder, 60s pause

1 @ 22.5 + 1.25 ( med problemer )

1 @ 23.75 + 1.25 ( store problemer )

1 @ 20 - 3.75

1 @ 21.25

1 @ 22.5 ( fail - 2 godkendte og en ½ )

- Feeder set: 11 + 1

- FUCK LORT PIS AAARRGHH FAIIIL ! LORTE GREB !

A2 Overhead medball slam, 5x3, 60s pause

5 @ medball

B1 Dips, 5x3 + feeder, 60s pause

1 @ 23.75 + 1.25

1 @ 25 + 1.25

1 @ 26.25 + 1.25

1 @ 27.5 + 1.25

1 @ 28.75 + 1.25 PR

- Feeder set: +5kg 16 reps + 1 rep PR

B2 Klapping push ups, 5x3, 60s pause

5 @ bw

C1 Locomotion - Walking lunges, 5x5 (hvert ben) 60s pause

5 @ 2 x 22kg db's

C2 Treadmill sprints, 5 x 200m, 60s pause

1 @ 15kmt

1 @ 15.5

1 @ 16

1 @ 16.5

1 @ 17

- Dagens højde punkter var 2 nye PR's i dips, én PR i pull up feeder settet og inkluderingen af locomotion i programmet, men det er bare ikke nok til at fjerne den dårlige smag jeg har i munden over at jeg ikke længere kan lave de pull ups jeg skal og at jeg derfor failede og min progression skal til at begynde forfra. Dagens træning var noget lort og jeg hader det nye center jeg er begyndt i! hvor svært kan det lige være at have en hel pull up stang ------ i stedet for en af dem her -- -- hvor man kun har mulighed for at lave dem med bredt greb. det er noget pis!

Link to comment
Share on other sites

Mandag d.17.12.12

A1 Single power row, 5x3 + feeder, 60s pause

5 @ 42 kg

- Feeder 32kg x 18 reps PR +2kg -3 reps

A2 Single arm eksplosive recline pull ups, 5x3, 60s pause

2 @ bw - fødder i jorden, knæ led i 90 grader

3 @ bw - fødder i jorden, knæ led i 90 grader + 1 blå band strukket enkelt streng hen over kroppen.

B1 Unilateral db bench press, 5x3 + feeder, 60s pause

1 @ 30 +2kg

1 @ 32 +2kg

1 @ 34 +2kg

1 @ 36 +2kg

1 @ 38 +6kg PR

- Feeder 24kg x 15 reps PR

B2 Single arm medball wall throw, 5x3(hver arm) 60s pause

5 @ medball

C1 Torso rotations, 5x3, 60s pause

1 @ 18,5 + 1kg

1 @ 19,5 + 1kg

1 @ 20 + 1kg

1 @ 21 + 1kg

1 @ 22 + 1kg

C2 Torso band rotation, 5x3, 60s pause

2 @ 1 blåt bånd

2 @ 1½ blå bånd

1 @ 2 blå bånd

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d.19.12.12

A1 Power rows, 5x3 + Feeder, 60s pause

1 @ 75

1 @ 80

1 @ 81

1 @ 82

1 @ 83

- Feeder set: 50kg x 20 reps

- Jeg er stadig forvirret over hvor stor forskel der er på den her ro station og så den gamle. der er jo et sted mellem 50-60kgs forskel :blink:

A2 Bar2bar eksplosive pulls, 5x3, 60s pause

1 @ bw + 1 blå band, øverste stang i hul 6

1 @ bw + 1 blå band, øverste stang i hul 7

3 @ bw + 2 blå bands, hul 7

- Prøvede kort at lege med 3 bands i hul 7, men det føles ikke som om der er nok træk kræft til at jeg kan nå at få fat inden elastikken trækker mig tilbage i jorden og jeg ender med kraniebrud. Venter lidt med de 3 bands. Jeg er klar over der nok ikke er nogen der har nogen ide om hvad bar2bar pulls er, men jeg tager en video optagelse og ligger op snarest..

B1 Zercher squat, 5x3 + feeder, 60s pause

1 @ 17.5

1 @ 18.75

1 @ 20

1 @ 21.25

1 @ 22.5 PR

- Feeder set: 10/40kg x 10 reps PR

- Sørgelig PR.. men inden for 3 mdr skal den gerne ligge et sted mellem 25-30% højere!

B2 Lunge jumps, 5x2 (hvert ben) 60s pause

5 @ bw

C1 Db bridge press, 5x3 + feeder, 60s pause

1 @ 32

1 @ 34

1 @ 36

1 @ 38

1 @ 40 PR

- Feeder set: 20kg x 22 reps

- har snart et progressions problem når jeg rammer 42kg db'sne, 40 kom dog kun lige akkurat op, så lidt tid er der inden jeg stagnere.

C2 Medball bridge throw, 5x3, 60s pause

5 @ medball

- synes ikke accelerationen var nær så god idag som sidst og bolden synes også at stoppe lidt før.

Neck harness 2 x 5-10

1 @ 18.75 x 10

1 @ 20 x 10

Famers hold 2 x tid

1 @ 28kg x 60s

1 @ 30kg x 50s

Edited by WolverineBjj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share