Vejen mod Isklar Norseman 2015


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Træning 19-07-2013

6 sæt á

10 pull - ups BW

25 push-ups, sit-ups, back-ex, squat

4 x 12 dips BW

Svømning i 1 time.

Jeg aner ikke hvor langt det blev, det blev et stort kaos af, bryst, crawl, dyk til bunden, og 25 m UV svømning. Men kroppen er træt, så godt må det være. :D

Edited by LeCerveau
Link to comment
Share on other sites

Træning 24-07-2013

Har natarbejde pt. og det kunne mærkes på dagens træning.

5x12 pull-ups

7 sæt à

25 push-ups, 25 sit-ups, 25 back-ex, 25 squats

5x15 dips

14 km progressivt løb. Det blev ikke så frygeligt progressivt, jeg forsøgte, at sætte tempoet op, men der var bare ikke alverden energi at give af... Shit happens.

Link to comment
Share on other sites

Træning 26-06-2013

Styrke:

Pull-ups 5 x 12

7 sæt à

25 push-ups

25 sit-ups

25 back-ex

5 sæt à

25 squats

15 dips

Løb: 12 km roligt løb

Jeg har skåret lidt ned på mine squats - godt nok er de kun med BW, men de sætter sig stadigvæk i benene og det er træls når jeg også gerne vil løbe.

Mit løbeprogram, som var hentet fra løbesiden er ved at være slut, og jeg synes, at jeg har forstået en lille smule af, hvordan et løbeprogram skal sammensættes. Målet er nu, at sløjfe den ene af mine 2 svømmedage, også komme op på 5 løbsdage, og gerne med tiden 80-100 km/uge.

Jeg har en idé om, at det bliver noget ala.

Mandag - Interval ialt med opvarm/afjog 15 km

Tirsdag - Rolig tur 18-20 km

Onsdag - Svøm

Torsdag - Trail ell. bakkeløb 15-18 km

Fredag - rolig tur, med stigningsløb 14-18 km

Lørdag - langtur ikke under 24-30 km.

Søndag - fri

Det er vist jeg løber max - 101 km/uge. MEN nu skal der self også være noget kvalitet idet, og jeg går ikke fra mine 60 km/uge og direkte op på 100 km. :D

Vil også lytte til om kroppen/benene overhovedet har lyst til denne træningsmængde.

Jeg regner også med at hver 4. uge bliver en let uge, ligesom mit nuværende program, det gør det hele meget mere spiseligt.

Link to comment
Share on other sites

28/7-2013

Blev en rodet omgang idag, og det havde nok været bedst bare at blive væk.

Jeg skulle lave styrke.

5 x12 pull-ups

5 x 30 push-ups, sit-ups, back-ex

5 x 12 dips

Så var det planen med 1 km svømning, men for første gang EVER havde jeg glemt håndklæde, og vi nordjyder er nogle nærrige svin, så 25 kr. blev ikke betalt for leje.

Gik på løbebånd, og gik kold.

Nåede 2 km opv

12 x 15 sek spurt med 15 sek pause 19,5 km/t.

Link to comment
Share on other sites

Træning 29-07-2013

Svømning 1 time.

omkring 300 m bryst, 100 m crawl-ben, og 100 m crawl, som opvarmning. Herefter 1000 m crawl, 200 m bryst. 10 x 50 m crawl, interval er nok så meget sagt, den fik bare fuld smadder på alle 50 m, også 30 sek pause. 100 m bryst, også noget dyk gøjl.

Link to comment
Share on other sites

Træning 30-07-2013

Interval dag.

5 km opvarmning

5 x 1000 m interval. Ikke nogle super tider, men jeg synes jeg gav mig OK, og jeg er ganske godt tilfreds med tiderne, idet de ligger meget godt op ad hinanden.

1. 3.44.69 16 km/t snit fart.

2 min pause

2. 3.57.08 15,1 km/t

2 min pause

3. 4.00.70 15.0 km/t

2 min pause

4. 3.58.09 15.1 km/t

2 min pause

5. 3.57.81 15.2 km/t

3 km afjog.

Styrke:

5 x 12 pull-ups

8x25 à push-ups, back-ex, sit-ups.

5 x 25 squats

5 x 15 dips

Link to comment
Share on other sites

Træning 03-08-2013

Langtur 24 km. Blev løbet med 50 % asfalt, og 50 % trail. Der var 100 % udsolgt til sidst..

Faktisk så da jeg skulle op ad, den sidste bakke i skoven, og jeg synes at jeg gav den gas, så viste uret 8,8 km/t.. :D

Well, der har også været mange træningsdage i træk, og 1 ekstra løbsdag. Imorgen står den på overdrevet kulhydrat indtag, og træningsfri.

Link to comment
Share on other sites

Træning 5-8-2013

Crossift "Eva" med Modifikation

800 m løb 13 km/t (løbebånd)

30 push-up

30 KB swings @ 20 kg

30 pull-ups

5 Runder

Herefter 1 km opvarmning

10 x 15 sek spurt med 19,5 km/t og 10 x 15 sek spurt med 20 km/t.

1 km afjog.

Ialt ca. 7 km løb. Ugen skulle gerne give 69 løbs kilometer.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig Mark.

Jeg er gået fra Crossfit, og "næsten" udelukkende til løb og svømning. Jeg laver dog stadigvæk også styrke med BW.

Hvis du tænker på nogle af de første WOD´s jeg lavet, så er de inspireret fra sealfit.com

Jeg modificerede dem blot lidt, efter hvad jeg havde lyst til, tid til, og udstyr til rådighed..

Der findes uendelige mange WOD´s på nettet, og jeg var selv halv forvirret og nærmest stresset over at læse om dem i starten.

Anyways!

Hvis du følger sealfit.com

Så starter ud med en grundig opvarmning. MEGET grundig.

Så en styrke del, Bænk, squat, dødløft, push-press var de øvelser jeg gjorde mest i.. Snatch, clean&jerk osv, blev jeg aldrig gode venner med.

Så kommer selve Crossfit WOD´en, som skrevet, find dem på nettet, der er uendelige.

Til sidst en Endurance/cardio del, hvor coretræning næsten også altid var med.

Du skal være velkommen til, at tage nogle af mine som træning, eller inspiriation.

Link to comment
Share on other sites

Træning 06-08-2013

15 km trail løb. Med spurt op ad alle bakkerne...

Prøvede mine INOV F-Lite 195, og kan ikke rigtig bestemme mig for, om det var en dum eller god idé.

Det var behageligt, men mine ben føles ikke gode, her til aften.. (ikke skadet) bare godt brugt, på en træls måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share