Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Styrketræning den 12-11-03: :firebounce: :firebounce: :firebounce:

Opvarmning: 10 min crosstrainer (1 min niveau 5, 9 min niveau 6)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 5, dag 3:*

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

50%: [email protected] (20)

60%: [email protected] (24)

70%: 3/[email protected] (28)

80%: 2/2/[email protected] (32)

85%: 1/1/[email protected] (34) (easy light weight! :tongue:)

Alle sæt med pause på brystet og forsøgt udført eksplosivt. (Kører i øvrigt altid med pause, når jeg husker det - glemmer bare tit at skrive det.)

Desuden:

Arched back goodmornings:

[email protected] + 10/10/[email protected] (min teknik er vist nogenlunde, selvom jeg dog har lidt svært ved at starte bevægelsen i hoften... must practice...)

Leg extension:

10/10@60kg

supersetted med:

Standing calf raise:

12/12@40kg (svagt! :chicken:)

Mavemaskine:

10/10@45kg + 8/8@50kg

Hip extension: (bagudspark, maskine)

(2x)8/8/8@60kg

Reverse hypers:

20/20

supersetted med:

Incline reverse bench crunch:

16/16

Standing db hammercurls:

8/6@9kg (skal ikke træne gunz igen før lørdag, så jeg kunne ikke lade være... :4flex:)

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

15/15@2kg

Cardio: 10 min crosstrainer, niveau 6 (havde egentlig tænkt mig at snuppe 20 minutter, men gad ikke rigtig, så kompromiset blev 10 minutter ved en lidt højere intensitet)

Udmærket træning. 3x :banana:.

Fik lige vekslet et par ord med tFatF til sidst - hyggeligt. :)

* Tager dag 4 på fredag og dag 2 på lørdag, der er nemlig "kun" fire træningsdage i denne uge, og det kommer bedst til at passe med mit skema på denne måde, da jeg har hviledag i morgen :cries: (= stor test, hvor jeg ikke kan halvdelen af stoffet, fredag).

Link to comment
Share on other sites

jeg har hviledag i morgen :cries: (= stor test, hvor jeg ikke kan halvdelen af stoffet, fredag).

Ikke så pessimistisk ;)

:lol: Kan godt se, jeg fik udtrykt mig forkert. :cries: var pga. hviledagen, ikke pga. testen (selvom jeg da ikke ligefrem jubler af glæde over den...).

Krydser fingre  :bigsmile:

Tak. :)

Link to comment
Share on other sites

Niske>> :blink: Det var da en ordentlig omgang! :blink::blink::blink:

Til dem, der har krydset fingre>> Prøven gik bedre end frygtet - har ikke lavet det hele rigtigt, men det meste, tror jeg - er i hvert fald rigtig godt tilfreds (især hvis man tager i betragtning, hvor meget jeg fik læst i går :4whistling:). ;)

-------------------------------------------

Transportcykling den 14-11-03:

26.81 km :bike:

Nu skal vi igang med gruppeprojekt, så der bliver ikke så mange cykelture til DTU mere. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 14-11-03: :4disguise:

Opvarmning: 10 min crosstrainer, niveau 5 - fik også lige vekslet et par ord med Spock, der havde været til spinning B)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 5, dag 4, del 1:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

50%: [email protected]

60%: [email protected] (24)

70%: 3/[email protected] (28)

80%: 3/3/3/3/[email protected] (32) (føltes en anelse tung i de første par sæt, men vildt let i de sidste to)

Pause, hvor jeg huskede det (det var de fleste gange), forsøgt kørt eksplosivt.

Desuden:

Arched back goodmornings:

[email protected] + 10/15/[email protected] (føltes rigtig god i dag)

Leg extension:

8/8@60kg (tung :chicken:)

supersetted med:

Standing calf raise:

10/10@40kg

Mavemaskine:

10@45kg + 8@50kg (for tungt i dag) + 12/12@45kg

Hip extension: (bagudspark, maskine)

(2x)10/10/10@55kg (gik lidt ned i kg i dag, da det meste føltes lidt tungt - tilgengæld to reps ekstra pr. sæt)

Sheiko bp, uge 5, dag 4, del 2:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

55%: [email protected] (22)

65%: [email protected] (26)

75%: 4/4/4/[email protected] (30) (meeeeget let)

Havde Arne som spotter her ved anden del. Det kunne mine skuldre godt lide. :bigsmile: Alle sæt blev kørt med pause og eksplosivt.

Desuden:

Partial Dragon Flags:

5/5/5 (skal altså tvinge mig selv til at gå lidt længere ned, end jeg tror, jeg kan :4whip:)

supersetted med:

Reverse hypers:

25/20

DB sidebend:

(2x)15@14kg + (2x)12@16kg

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

15/15@2kg

Selve træningen var måske kun til to store bananer, men det gode selskab (Arne) trækker klart opad, så det bliver til 3x :banana:. :D

Og her er så et billede af min højre overarm. Tag det lidt med forbehold, for det er taget om morgenen, foran et meget lille spejl, på et meget lille toilet, med et meget dårligt lys, med venstre hånd (jeg er højrehåndet). Og så kan jeg vist ikke komme på flere undskyldninger... :rolleyes: Ej, seriøst, jeg synes nu, mine arme plejer at se lidt større ud, end billedet giver udtryk for. ;)

post-12-1068845048.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Ikke jordens bedste billede sådan rent kvalitativt, og det gør det lidt svært at bedømme. ;)

Prøv med et lidt bedre i morgen eventuelt. Og prøv at lukke underarmen længere ned mod overarmen, det giver lidt større peak. :)

Rettet: Og forresten, så skal tommelfingeren ligge henover de andre fingre, ikke pege fremad. Hehe... ;) :D

Edited by Fistandantilus
Link to comment
Share on other sites

Prøv med et lidt bedre i morgen eventuelt.

:lol: Der var billeder på filmen, der var fra sommeren 2002, så det bliver nok ikke lige foreløbig. :tongue: Det var såmen også bare et skørt indfald for at få fyret de sidste fire billeder på filmen af.

Men tak for kritikken. :) Næste gang, jeg skal have taget billeder af den art, skal jeg helt klart have en til at tage dem - så kan vedkommende jo også rette lidt på poseringerne og sådan. ;)

Link to comment
Share on other sites

Prøv med et lidt bedre i morgen eventuelt.

:lol: Der var billeder på filmen, der var fra sommeren 2002, så det bliver nok ikke lige foreløbig. :tongue: Det var såmen også bare et skørt indfald for at få fyret de sidste fire billeder på filmen af.

Men tak for kritikken. :) Næste gang, jeg skal have taget billeder af den art, skal jeg helt klart have en til at tage dem - så kan vedkommende jo også rette lidt på poseringerne og sådan. ;)

Jamen det kunne jo blive til MOL-træf. :bigsmile:

Der skal nok være et par stykker, der lige ved hvordan man lige flexer en biceps bedst muligt. :)

Link to comment
Share on other sites

Jamen det kunne jo blive til MOL-træf. :bigsmile:

Der skal nok være et par stykker, der lige ved hvordan man lige flexer en biceps bedst muligt.  :)

Ja, hvis ikke før, så til MOL-træf. Så burde mine arme også kunne nå at vokse lidt i mellemtiden... :4flex: og forhåbentlig har jeg fundet selvdiciplinen frem og erhvervet mig et vaskebræt til den tid. :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

:4signme: Kanon! :lol:

Kim er en flink mand, du skal nok få lov.

Det er en fin arm, Hoos :bigsmile:

jeg synes sjældent billeder bliver helt som man synes tingene ser ud i spejlet.

PS: Ved du egentlig hvor meget (eller lidt :bigsmile: ) du vejer? Jeg spørger selvfølgelig udelukkede for at kunne se hvilken junior-bænkpres rekord du skal slå :angel2:

Link to comment
Share on other sites

Prøv med et lidt bedre i morgen eventuelt.

:lol: Der var billeder på filmen, der var fra sommeren 2002, så det bliver nok ikke lige foreløbig. :tongue: Det var såmen også bare et skørt indfald for at få fyret de sidste fire billeder på filmen af.

Men tak for kritikken. :) Næste gang, jeg skal have taget billeder af den art, skal jeg helt klart have en til at tage dem - så kan vedkommende jo også rette lidt på poseringerne og sådan. ;)

Jamen det kunne jo blive til MOL-træf. :bigsmile:

Der skal nok være et par stykker, der lige ved hvordan man lige flexer en biceps bedst muligt. :)

det med poseringer kan vel nok arrangeres til træf,

lidt gavn skal man vel ha af de ting craw har prøvet at lære een...

nok heller ik noget problem at finde een der vil fotografere :)

iøvrigt synd at de pics du tog til VM ik blev så gode ?

Link to comment
Share on other sites

det med poseringer kan vel nok arrangeres til træf,

lidt gavn skal man vel ha af de ting craw har prøvet at lære een...

nok heller ik noget problem at finde een der vil fotografere :)

Hippo>> Lyder godt. :bigsmile:

iøvrigt synd at de pics du tog til VM ik blev så gode ?

Ja, så er det, man ærgrer sig over, at man ikke gik til foto i ungdomsskolen. :lol:

----------------------------------------------------------

Styrketræning den 15-11-03: :4crutches:

Opvarmning: 10 min crosstrainer (8.5 min niveau 5, 1.5 min niveau 6)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 5, dag 2:

Db incline bænkpres: (skulle have være 5 sæt à 3 reps alm. incl. bp)

3@12kg (for let) + 6/5@14kg (havde stort besvær med at få vægtene op, og derfor ville jeg tage 2x6 i stedet for 4x3, men jeg fik kun 5 i sidste sæt, da jeg havde fået forkert fat på vægtene :thumb_down: - næste gang, jeg skal køre incline, bliver det nok bare alm. incline)

Desuden:

Lateral raise:

10/10@5kg

supersetted med:

Seated rear laterals:

12/12@4kg (har fornemmelsen af, at mine arme ikke helt kommer op i den samme vinkel på begge sider :blink:)

Db row:

(2x)6/6/6/6@18kg (kørte vildt godt i dag (set i forhold til, hvor skidt den plejer at køre :tongue: ))

Standing db hammercurls:

8/6@9kg + 6@8kg

Dips:

15/12@-20kg (kørte ret godt)

supersetted med:

Chin-ups:

10/10@-20kg (det var underarmene, der gav først op :dead:)

Reverse hypers:

30/25

Så ville jeg have kørt triceps pushdown med reb, men rebet for optaget i laaaang tid, så det opgav jeg. Ville så i stedet prøve pullovers, som Arne viste mig i går. Men av for satan, det gav et meget underligt knak i min skulder, da jeg skulle hæve vægten første gang (havde taget en 10 kg's db - det er da ikke særlig meget, er det?). Min arm (ikke skulderen) er stadig sådan underligt øm her bagefter - i bestemte positioner. Det føles som om, der sidder et eller andet i klemme?! :unsure: Jeg tror (håber) ikke, det er noget alvorligt. Skal efter planen bænke igen mandag, men nu må vi se... Krydser fingre for, at det vil være muligt at gøre Sheikoen færdig.

Ser jeg bort fra episoden med skulderen, var træningen til 3x :banana: - men viser det sig at være mere alvorligt, end jeg regner med, var dette en træning til 0x :banana:.

Edit: Ville have kørt hyperextensions, men glemte det. :4slap: Rotator øvelser droppede jeg ovenpå skulderepisoden. :thumb_down:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Hoosier, jeg har et spørgsmål:

Jeg mener ikke selv, at jeg er mere asocial end alle mulige andre - bortset fra, at jeg hellere vil slide på landevejene end fællessvede i et spinninglokale - men når jeg læser din log, får jeg den fornemmelse, at hele resten af MOL er et fællesskab, hvor alle kender hinanden og arrangerer fælles rejser til diverse begivenheder, f.eks. styrkeløftstævner. Kan du ikke oplyse en stakkel som mig, hvor den traditionelle intelligenskvotient åbenbart er højere end den emotionelle om, hvordan den slags kan forekomme og er kommet i stand?

I øvrigt er det en fornøjelse at læse din log - uden at kende dig vil jeg mene, at der er en god overensstemmelse mellem din person og din avatar.

Link to comment
Share on other sites

Hoosier, jeg har et spørgsmål: 

Jeg mener ikke selv, at jeg er mere asocial end alle mulige andre - bortset fra, at jeg hellere vil slide på landevejene end fællessvede i et spinninglokale - men når jeg læser din log, får jeg den fornemmelse, at hele resten af MOL er et fællesskab, hvor alle kender hinanden og arrangerer fælles rejser til diverse begivenheder, f.eks. styrkeløftstævner. Kan du ikke oplyse en stakkel som mig, hvor den traditionelle intelligenskvotient åbenbart er højere end den emotionelle om, hvordan den slags kan forekomme og er kommet i stand?

CoqRouge>>

For mit eget vedkommende startede det således: Jeg begyndte at PM'e og siden chatte (på messenger) med Arne. Han kendte TSK-gutterne fra et tidligere MOL-træf, og vi besluttede os derfor for at arrangere lidt fællestræning + spisning sammen med dem (det var engang i foråret, mener jeg). Sidenhen har jeg lært en del at kende til det sidste MOL-træf, og mange af dem er nu også med, når der bliver arrangeret noget her i Kbh.

Som en lille kuriositet kan nævnes, at Spock og jeg har gået på samme gymnasium i Sønderborg (med 13 års mellemrum :lol:) - men det syntes vi jo var meget skægt. Og når nu vi begge trænede i Parken, kunne vi jo ligeså godt vælge at støde ind i hinanden på et tidspunkt og sige hej.

Nå ja, og så lærte man jo nogle flere at kende til den famøse MOL-fest hos Spock. :partycrowd:

Og så er der selvfølgelig nogle stykker, hvor man via MOL har fundet ud af, at de træner i samme center som en selv.

Når man først kender et par stykker, er det jo lige pludselig heller ikke så svært at tage til eksempelvis et MOL-træf, hvor der er en masse, man ikke kender. :)

Selv er jeg ikke jordens mest sociale person... Men det er ligesom lettere til MOL-arrangementer, hvor alle deler ens fritidsinteresse... Det vrimler det ellers ikke med folk, der gør, i min dagligdag. :)

I øvrigt er det en fornøjelse at læse din log - uden at kende dig vil jeg mene, at der er en god overensstemmelse mellem din person og din avatar.

Tak. :bblush:

Grunden til, at jeg har valgt Felix the Cat som min avatar, er, at det var maskotten på min high school i USA - boede et år i Indiana - deraf også navnet Hoosier (en Hoosier = en person fra Indiana). :)

Niske>> Tak. :(

Link to comment
Share on other sites

Men det er ligesom lettere til MOL-arrangementer, hvor alle deler ens fritidsinteresse... Det vrimler det ellers ikke med folk, der gør, i min dagligdag.

Sådan er det desværre også lidt herude i Nærum ;) '

MaxP: JUHUU - jeg har sat ny rekord i dødløft:

De andre: Hvad er det? :blink: Men det var godt nok mange kilo, ødelægger man ikke ryggen af det? :blink::blink:

That's life :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for hurtigt svar. Min daglige færden fører mig ofte forbi TSK - måske skulle man kigge ind - men mine mindreværdskomplekser er så massive, at jeg er bange for, at jeg slet ikke kan se udstyret for alle de solide styrkeløfterdrenge.

Sådan er det desværre også lidt herude i Nærum  '

MaxP: JUHUU - jeg har sat ny rekord i dødløft:

De andre: Hvad er det?

Den kender jeg også godt! Min alder og stilling i virksomhedens hierarki gør, at folk ikke tror deres egne ører, når de får at vide, at jeg beskæftiger mig med noget så fladpandet og potentielt farligt som fysisk træning! Salig er de enfoldige.....

Link to comment
Share on other sites

Tak for hurtigt svar. Min daglige færden fører mig ofte forbi TSK - måske skulle man kigge ind - men mine mindreværdskomplekser er så massive, at jeg er bange for, at jeg slet ikke kan se udstyret for alle de solide styrkeløfterdrenge.

Pjat med dig! ;) Hvad med på fredag?! - der skal Arne og jeg også i TSK. Du kan evt. lige forhøre dig hos Watts først, hvis det er - han plejer at have tjek på det der med gæstetræning. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share