Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

He, vi er nogen der hamstrer.. har bestilt 15 liter is til imorgen, fredag.. jubiii!!

Eneste "problem": jeg har ikke plads i fryseren... hmm.... :blink:  :devil:

Så må du jo sige til, hvis du skal have "hjælp". ;) Jeg skal ikke noget fredag aften. :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

skal bare holde mig fra Paradis til og med fredag...
:lol:
Har i øvrigt regnet mig frem til, at jeg har konsumeret 11 liter ParadIS i løbet af oktober måned

:blink:

Det er altså helt overdrevet med den der is-fetisch ? - spiser i en liter ad gangen, eller er det mere ? jeg stod og kiggede på en youghurt-is fra brugsen igår, og der var 1550 kcal i en liter ?

Link to comment
Share on other sites

jeg stod og kiggede på en youghurt-is fra brugsen igår, og der var 1550 kcal i en liter ?

:blink: Hvilket mærke var det? Husk på, at en liter "almindelig" fløde- eller yoghurt is kun vejer ca. 500 g. Regner i øvrigt med ca. 1600 kcal for en liter Paradis-is, der vejer ca. 800 g.

er altså helt overdrevet med den der is-fetisch ?
Ja. :blink:
spiser i en liter ad gangen, eller er det mere ?

Normalt 1 liter til 1.5 liter for Spocks og mit vedkommende. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket mærke var det? Husk på, at en liter "almindelig" fløde- eller yoghurt is kun vejer ca. 500 g. Regner i øvrigt med ca. 1600 kcal for en liter Paradis-is, der vejer ca. 800 g.
okay hoosier, der fik du mig ;) - jeg lurede ikke lige mærket, jeg checker om lidt - og wow, hvis der kun er 500 gram ! så kunne min diæt godt have klaret sådan en ! :blink: det bliver checket om 20 minutter faktisk ;)
er altså helt overdrevet med den der is-fetisch ?

Ja. 

:lol: okay, selverkendelse er en god ting :lol:

Normalt 1 liter til 1.5 liter for Spocks og mit vedkommende. 

Shit det er 2-3 af de bøtter jeg så (hvis du har ret i der kun er 500 gram) ! - spiser i så ikke andet ??

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Fitt>> Hvis det er yoghurtis, er det måske Dream Is - mener sådan en bøttefuld plejer at veje i omegnen af 590 g (vægten står på bøtten et sted) - lidt afhængig af variant - og der er så også lidt over en liter i (1.1 L? :unsure:).

Når jeg spiser så meget is, plejer jeg at være aaaaalt for mæt til at kunne klemme noget andet ned. Og mætheden holder faktisk ret længe. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fitt>> Hvis det er yoghurtis, er det måske Dream Is - mener sådan en bøttefuld plejer at veje i omegnen af 590 g (vægten står på bøtten et sted) - lidt afhængig af variant - og der er så også lidt over en liter i (1.1 L? ).

Ok, jeg checker lige inden træning nu her, og giver en status-rapport senere - jeg fornemmer altså lidt at jeg har med en ekspert at gøre her :)

Link to comment
Share on other sites

spiser i en liter ad gangen, eller er det mere ?

Normalt 1 liter til 1.5 liter for Spocks og mit vedkommende. :blink:

er det bare mig der er naiv....

men er det ik rigtig meget is at spise alene :blink::blink:

Jo... :bblush:

(I øvrigt - fik jeg nævnt, at det vist nok var en tangering af PR i tirsdags?! 3 liter ParadIS på 15 timer... :blink:)

Link to comment
Share on other sites

3 liter ??? det er næsten 6 bøtter af dem der jeg så hoosier ?!!

Jeg har checket i brugsen; - du havde ret det er Dream is ;) ( så kender man sin is ).

1500 kcal for vanilie, den med jordbær har vistnok 1650 kcal. Der er 550 gram i en bøtte.

4 gram protein, cirka 30 kulhydat, og 4 gram fedt.

Kan man mon ikke få en is, hvor forholdet er rykket mere over på proteiner egentlig ? med laver kulhydratindhold, og højt proteinindhold ?

Link to comment
Share on other sites

altså altså altså :wacko: :lol:

Tror du ikke du får abstinenser her engang i næste uge, når der ikke er mere ParadIS og Spocks fryser er tømt - hvis han da vil dele med en iskværn som dig?

Sådan et isleksikon som dig må også vide om alm yoghurt (f.eks. cheasy's med sødemiddel :bigsmile: ) kan fryses ned med godt resultat?

Link to comment
Share on other sites

Shit det er 2-3 af de bøtter jeg så (hvis du har ret i der kun er 500 gram) ! - spiser i så ikke andet ??

Jeg har hørt rygter om at Hoosier kan finde på at bruge en liter som et hovedmåltid, men så langt er jeg ikke nået i "evolutionen" endnu, jeg nøjes med at spise det som "slik" i tide og utide (mest det sidste) som andre dødelige... :lol:

Link to comment
Share on other sites

1500 kcal for vanilie, den med jordbær har vistnok 1650 kcal. Der er 550 gram i en bøtte.

4 gram protein, cirka 30 kulhydat, og 4 gram fedt.

Fitt>> Er du sikker på det? Jeg mener, næringsindholdet er angivet pr. 100 g og ikke pr. 100 ml, hvorved det samlede antal kcal bliver noget mindre. Men er ikke sikker - det er et stykke tid siden, jeg sidst har spist Dream is... :unsure:

(Jeg ville mene:

Regnestykke: 4 g protein x 4 kcal/g + 30 g kulhydrat x 4 kcal/g + 4 g fedt x 9 kcal/g = 172 kcal/100 g => 5.5 x 172 kcal = 946 kcal/bøtte).

------------------------------------------

Træning den 30-10-03: :bounce:

Opvarmning: 10 min crosstrainer (5 min niveau 5, 5 min niveau 6)

Reverse hypers:

25/25/25

Sheiko bp, uge 3, dag 2:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

55%: [email protected] (22)

65%: [email protected] (26)

75%: 3/3/3/[email protected] (30) (blev lidt urolig, da første sæt føltes tungt... men de sidste tre sæt var alle fint eksplosive og lette - huskede vistnok pausen i alle sæt)

Cardio: 20 min crosstrainer (prg. 3, niveau 6 - bare for ikke at gå alt for tidligt hjem :tongue:)

Tja, det var der jo ikke meget træning i... men det gik nu meget godt. 2x :banana: for det, da det ikke var mere.

Link to comment
Share on other sites

Fitt>> Er du sikker på det? Jeg mener, næringsindholdet er angivet pr. 100 g og ikke pr. 100 ml, hvorved det samlede antal kcal bliver noget mindre. Men er ikke sikker - det er et stykke tid siden, jeg sidst har spist Dream is... 

(Jeg ville mene:

Regnestykke: 4 g protein x 4 kcal/g + 30 g kulhydrat x 4 kcal/g + 4 g fedt x 9 kcal/g = 172 kcal/100 g => 5.5 x 172 kcal = 946 kcal/bøtte).

uha hoos.....dont kill the messenger - du kan sagtens have ret - jeg har taget det udfra hukommelsen.

Link to comment
Share on other sites

uha hoos.....dont kill the messenger - du kan sagtens have ret - jeg har taget det udfra hukommelsen.

DONT MESS WITH THE ICEQUEEN!!! :w00t::tongue:

Det var jo slet ikke sådan ment... :unsure: Har bare altid regnet med en 900-1000 kcal for en bøtte Dream is. :confused3:

-----------------------------------------------------------------------------------

Halloween spinning den 31-10-03: :hippy: :jester: :king:

En forrygende time (start: 6.45 :blink:) med Chris MacDonald. Sad på forreste række ved siden af Spock, der havde været så flink at reservere cykler til Arne og mig også, og Arne en plads længere henne (nr. 37 :tongue:). Der skulle komme en mere udførlig beskrivelse af timen i Arnes log i aften vistnok. B)

Tid: 1:31:05

Gns.puls: 159 bpm (inkl. opvarmning, som jeg kørte noget sløvt <_<)

Obs. max: 183 bpm

Fuuuuuck, hvor var det hårdt!!! :devil::devil::devil: De sidste 25-minutters tid blev kørt på vilje og endorfiner, og jeg har aldrig haft så ondt i mine ben, som da timen var slut, tror jeg. :dead: :dead: :dead:

Bortset fra lige i begyndelsen af timen, hvor det gik lidt sløvt for mit vedkommende, fik jeg kørt en rigtig god time - der var en fantastisk stemning, og det var yderst motiverende at køre "sammen med" Tour de France feltet på storskærm. :w00t:

Det bliver til 5x :banana: (de fire for timen og en ekstra, fordi jeg fik presset mig selv så godt! :devil:).

Før timen:

Reverse hypers:

30/30

Mavemaskine:

12@40kg + 8@45kg + 5/5@50kg + 12@45kg (eller noget i den stil)

Ifølge planen skulle jeg egentlig styrketræne i dag... Men jeg overvejer kraftigt at skyde det til i morgen, hvor jeg i forvejen blot skulle køre seks meget lette sæt bænk, som jeg så kan skyde til søndag før spinningtimen.

Har i øvrigt i dag afleveret min ansøgning om at komme på udveksling til USA på femte semester (næste efterår), så nu er der ikke andet tilbage at gøre end at vente og krydse fingre.

Link to comment
Share on other sites

Sejt kørt, Kathrine - det var fedt at se du kørte dig ud - det var en knaldhård og fed time® så det er nok en god ide at gemme bentræningen lidt ind i skabet :lol:

Lige da vi var færdige med den sidste spurt, følte jeg faktisk, at jeg godt kunne have presset mig selv lidt mere, og ærgrede mig egentlig lidt over, at jeg ikke havde gjort det... Men det var bare lige indtil jeg fik sat mig ned. Avavav mine ben siger jeg bare :dead: - troede sgu aldrig, jeg skulle komme af cyklen igen! :lol:

Du så i øvrigt også ud til at have presset dig selv pænt hårdt! :devil::devil::devil:

Vi krydser fingre for ansøgningen....

Tak. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Hosie!!  :)

Har du prøvet det der tofu is - mon ikke der er en hel del protein i det? -- Bare en tanke  ;)

Mvh

Miss Paradis

Hej MissP :)

Har vistnok smagt det - er ikke helt sikker - men jeg ved i hvert fald godt, hvad du tænker på (kan se bøtten for mig :tongue:). Men for tiden er der ikke rigtig andet end Paradis is, der smager mig. Og Paradis lukker for sæsonen i dag, så jeg krydser fingre for, at jeg kan holde mig fra isen frem til de åbner igen - gerne længere. ;)

Link to comment
Share on other sites

Findes der er ikke overgangsperioder for den slags kiosker ??!! jeg mener, det kan da ikke passe at man bare fra den ene dag til den anden lukekr.....hvad med alle de mennesker der nu skal på en kold tyrker fra is. der burde da være LOVE om den slags....sådanne at de lukker ned en dag mere om ugen over 7-8 uger f.eks.....jeg er rystet !!! :o :blink::unsure: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arne>> :D

Paradis-update: Holdt mig fra isen i dag. :angelgrin: Men med alt det, jeg ellers har fået proppet i hovedet i løbet af dagen, kunne jeg vist lige så godt have spist isen i stedet. :angry: :thumb_down: Nå men i det mindste var det "sunde" ting, jeg spiste(/åd)... Og nu ikke mere Paradis-is før til foråret. :o (Bortset måske fra den 23. december... :rolleyes:).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share