Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Niske>> Jo tak, øjnene har det fint igen - heldigvis. :) Kan kun tilslutte mig det der med MOLstinenser... Nøj, hvor har nettet været dødt de sidste mange dage. :tongue:

Meadow>> Mange tak. :pumpin: And by the way, du laver bare al den ballade, du har lyst til - så sker der da lidt i loggen. :bigsmile:

------------------------------------------------------------

Styrketræning den 8-11-03: :4flex: :4flex: :4flex:

Opvarmning: 5 min crosstrainer, niveau 5 + en smule kæbe med Spock, som var på vej hjem

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 4, dag 4:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

55%: [email protected] (22)

65%: [email protected] (26)

75%: 3/[email protected] (30)

85%: 2/2/[email protected] + [email protected] (34)

Sheiko bp, uge 4, dag 5: (da jeg muligvis ikke når at træne i morgen)

Seated db shoulder press: (press behind the neck iflg. prg.)

4@10kg + 4/4/4/4@12kg

DB lying triceps extension:

10@(2x)8kg (gjorde lidt ondt i venstre albue, så jeg snuppede en anden tricepsøvelse for de resterende fire sæt)

Triceps pushdown m. reb:

10/10/8/8@10kg

Desuden:

DB row:

(2x)8/8/8@16kg (tøsevægt, I know :chicken: - men til gengæld tror jeg, Arne ville have godkendt min stil i dag B))

Side laterals:

10/7@5kg

supersetted med:

Seated rear laterals:

12/12@3kg (har meget svært ved at vurdere min teknik i denne øvelse :unsure:)

Standing db hammercurls:

12/8@8kg (måske man snart skulle forsøge sig med de 9 kg... :unsure:)

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

12@2kg + 8@3kg

Rotator cuff (liggen, indad):

(2x)10@3kg

Rotator cuff (liggende, opad):

(2x)5@3kg (for tung vægt, gad bare ikke lige skifte, når nu jeg var gået igang... :rolleyes:)

Mavemaskine:

12@40kg + 8@45kg + 6/6@50kg + 12@45kg

Reverse hypers:

25/25

DB sidebend:

(2x)15/15@12kg (uden pause ml. sættene - lidt for let!)

Super-duper træning i dag. Selvfølgelig ærgerligt, at min albue brokkede sig lidt, men det var heldigvis kun ved den ene øvelse - og resten kørte rigtig godt i dag. :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du får ellers trænet igennem, Hoos - godt at høre. :thumbwink:

Skal du nu også have bøvl med albuen?  :unsure:  :(  Det er noget værre skidt, jeg håber det går hurtigt over for os begge.

Er spinningen røget lidt på bagblusset i denne uge, eller hvad?  :)

MaxP>> Ja, træningen kører på skinner for tiden. Er allerede igennem uge 4 af Sheikoen - tiden flyver, når man har det sjovt. :D Føler allerede, at det har givet mig en del rent teknisk og massemæssigt - og forhåbentlig også kg-mæssigt. :bigsmile:

Ang. mine albuer, så har jeg altid haft et problem med at finde en tricepsøvelse, jeg rent faktisk kunne udføre uden at få ondt (hvis det gør ondt, er det dog altid kun, mens jeg udfører selve øvelsen - ikke bagefter). Plejer at stoppe med det samme, det gør ondt. Lidt skidt, for rent massemæssigt er mine triceps bagud i forhold til mine biceps... men forhåbentlig får tricepsene også gavn af Sheikoen. :)

Ang. spinningen, så næ, det kan man egentlig ikke sige. Min målsætning har hele tiden været at køre 1-2 timer pr. uge - primært i form af en søndagstime hos Chris McDonald (fredagstimen i sidste uge var jo en special event ;)). Så hvis det ikke bliver til noget med Vejle i morgen, skal jeg til spinning. :) I næste uge skal jeg dog spinne både mandag og søndag, da jeg for en gangs skyld har tidligt fri mandag. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Den 9-11-03: :pumpin:

"Træning": X km vaden rundt i Vejle by (:yawn:) + heftig træning af klappemuskler og stemmebånd til VM i styrkeløft. :devil: Til jer, der ikke var med: I gik glip af en kæmpe oplevelse! :w00t:

-----------------------------------------------------

Spinning den 10-11-03: :bike:

Udholdenhedstime med Chris MacDonald.

Det var en træt og uoplagt Hoosier, der satte sig på en cykel i forreste række. Til højre placerede en mindst lige så træt og uoplagt Spock sig, og til venstre Arne, der bare var træt. Et andet sted i lokalet befand Fast&Furious sig, så MOL var pænt repræsenteret denne aften. :devil:

Den første halvdel af timen bestod af rolig opvarmning og derefter en nærmest tranceagtig serie - perfekt til mit humør! :) Derefter bakkekørsel resten af timen. Så snart vi rejste os op til de første otte minutters stående kørsel, blev jeg ramt af spinner's high! :w00t: Selvom det var hårdt, fløj resten af timen afsted, og i slutningen af de sidste otte minutters stående, observerede jeg en puls på 187 bpm (PR :devil:). Fedt! Fedt! Fedt! :devil::devil::devil:

Stats for timen:

Tid: 1:08:12

Gns.puls: 161 bpm

Obs. max: 187 bpm (PR)

Der kan vist ikke være nogen, der er i tvivl om, at denne time får 5x :banana:?! ;)

Edit: Kom lige i tanke om, at jeg da også trænede mave + reverse hypers før spinningtimen. Kan selvfølgelig ikke huske hvad længere. ;)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Godt kørt Kathrine - og ja - det er lige i sådan en time at man rammer "flowet" og "overgår til en metafysisk eksistens uden kobling til det fysiske rum" - som Lasse Traff ville havet beskrevet det. Spinners high er mere ligetil :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arne>> Tak. :bigsmile:

Niske>> Jo, selvfølgelig. Gør det engang i dag, regner jeg med. :)

-----------------------------------------------------

Glemte at skrive før, at jeg før spinningtimen tog:

Mavemaskine:

12@40kg + 8@45kg + 8/8@50kg + 12@45kg (virkede underligt let i dag :blink:)

Reverse hypers:

30/30

supersetted med:

Partial Dragon Flags:

5/5 (synes, det er ret hårdt for skuldre, albuer og triceps, at skulle holde fast ved bænken :chicken: - men bortset fra det, er det en fed øvelse, :devil: og jeg vil gerne kunne tage en hel rep på et tidspunkt :tongue:)

Link to comment
Share on other sites

VM i styrkeløft søndag den 9-11-03: :pumpin:

Afgang fra Københavns Hovedbanegård kl. 7.00 for et styks spændt men morgentræt Hoosier, der dog til Cilius' store fortrydelse, ikke gad lege "byen sover" i toget mod Vejle. :tongue: :bblush:

Vi ankom til hallen tidsnok til at se starten på den "svageste" gruppe i -125 kg's-klassen. Der var på dette tidspunkt noget mennesketomt, så der var ikke så meget stemning og gang i den endnu. Musikken var dog meget sej, synes jeg (træner til daglig i SATS = træning til popmusik, red.) - halvdelen af den, havde jeg aldrig hørt før - helt klart en fejl i min opdragelse. :w00t:

Lidt senere sluttede Anyone sig til os og noget senere også Tenace. :) Anyone ved jo en del om styrkeløft og løfterne, hvilket var meget praktisk, for jeg spurgte en del. :tongue: Det var jo første gang, jeg var til et styrkeløftstævne.

Da den bedste gruppe i 125 kg kom i gang, kom der også lidt mere gang i publikum - især Clive Henrys to underkendte squatforsøg var årsag til stor utilfredshed og buhen blandt publikum. Det var nogle hårde dommere, og der var da også, så vidt jeg husker, en del i den klasse, der bommede ud i squat (og vist også nogle stykker i bænk). :unsure: Men Henry kom igen på tredje forsøg, som han sendte helt i kælderen, og derved vandt disciplinen med sine imponerende 420 kg! :blink:

Klausjensen var i øvrigt speaker på 125 kg's klassen, hvilket Kong Kæbe klarede til topkarakter! :4thumbup:

Af øvrige MOL'boer fik jeg også hilst på xax, jsc (og Mette) og Hippo (det forekommer mig, at jeg har glemt en?! :unsure:). Så desuden Fistandantilus, Foodman, Stegger (?) og Luciferase - nå ja, og så selvfølgelig /Niels, der jo skulle løfte i +125 kg. :kickass: Men de fleste af tilskuerne, der ikke var enten hjælpere eller fra Vejle, var vist også MOL'boer - vi var i hvert fald godt repræsenteret. :devil: Ærgrer mig lidt over, at jeg ikke fik hilst på flere... :unsure:

Da +125 kg kom i gang, var der heldigvis også kommet flere tilskuere til, og der var ved at være en ret god stemning i hallen, synes jeg. (Efter sigende var musikken dog noget ringere - men det lagde jeg slet ikke mærke til).

Nogle af løfterne var samtidig rigtig gode showmen, når de skulle psyke sig op til et løft. Som det har været nævnt i andre tråde, udførte den unge islandske løfter en form for vikingedans før hvert dødløft - kanon! :devil: Den knægt er fandme stærk - han skal nok blive til noget indenfor sporten! :kickass:

Både Niels og Sandvik havde os på kanten af stolen, da de begge havde misset de to første bænkforsøg. Niels klarede dog tredje forsøg, og sikrede sig derved en bronzemedalje i disciplinen, mens Sandviks miss betød, at det ikke blev til noget med det rekordforsøg, man ellers havde håbet på. :( Siders havde dog chancen for et forsøg på verdensrekord, men han havde efter sigende pådraget sig en mindre skade, så det blev der heller ikke noget af fra hans side. Ærgerligt, ærgerligt. :(

Tibor forsøgte verdensrekord i dødløft, 408 kg, og den unge islænding forsøgte sig på juniorverdensrekord, 380 kg. Begge missede desværre - Tibor var ellers meget tæt på, og publikum gjorde, hvad de kunne, for at løfterne skulle klare den.

Alt i alt var det en kanonfed oplevelse, og jeg er rigtig, rigtig glad for, at jeg tog med. I gik virkelig glip af noget, jer der ikke var med! :w00t:

Og nu glæder jeg mig bare til at komme op at flashe min vm-t-shirt i SATS. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Liggende tricepsstræker notoriske for deres albueødelæggende effekt. Enten kan man lave dem, eller også kan man bare ikke.

En mulighed er at køre den med stang, og så køre den ned bag hovedet til bænken. Denne variation tager meget af stresset af albuerne, og man kan bruge mere vægt :) Sørg dog for at køre den med høje reps, 10-15 ca.

Personligt synes jeg, at de eneste tricepsøvelser mine albuer kan lide/tåle her efter 10+ års træning er dips, smalle BP og pull-overs, plus push-downs "once in a blue moon". Sjovt nok har Crawdaddy med sine ca 10 års træning det på præcist samme måde har jeg fundet ud af. Mine arme er ikke blevet mindre eller slappere efter jeg har reduceret mine tricepsøvelser til denne hellige treenighed :lol:

Link to comment
Share on other sites

jsc, som du muligvis har bemærket døjer jeg nok med lidt af de samme albueproblemer. I min log fik jeg foreslået at droppe ez-bar øvelser både til triceps og biceps.

Nogen ide om hvad det konkret er ved liggende tricepsstrækker-øvelser der gør dem skadelige for albuerne?

Er triceps ROM i pullovers ikke ret begrænset?

Link to comment
Share on other sites

Liggende tricepsstræker notoriske for deres albueødelæggende effekt. Enten kan man lave dem, eller også kan man bare ikke.

En mulighed er at køre den med stang, og så køre den ned bag hovedet til bænken. Denne variation tager meget af stresset af albuerne, og man kan bruge mere vægt :) Sørg dog for at køre den med høje reps, 10-15 ca.

Personligt synes jeg, at de eneste tricepsøvelser mine albuer kan lide/tåle her efter 10+ års træning er dips, smalle BP og pull-overs, plus push-downs "once in a blue moon". Sjovt nok har Crawdaddy med sine ca 10 års træning det på præcist samme måde har jeg fundet ud af. Mine arme er ikke blevet mindre eller slappere efter jeg har reduceret mine tricepsøvelser til denne hellige treenighed :lol:

Har forsøgt mig med stang før, men det gav med det samme knas med albuerne. :( Normalt er der ikke noget problem, når jeg bruger to håndvægte, så det undrede mig lidt, at det pludselig var et problem (hvis jeg kun bruger én, som jeg holder med begge hænder, gør det også ondt). Dips kan jeg heldigvis godt køre for tiden, efter vores allesammens hus-fys kom med det råd, at jeg skulle holde på det vinklede stykke af stativet fremfor det lige. :) Tror måske, jeg lige vil få Arne til at vise mig den der pull-over - det kunne være rart at have lidt mere at vælge imellem. :bigsmile:

Ellers trøster jeg mig også med, at mine triceps da i det mindste bliver trænet en smule via bænken - tror i hvert fald, de er vokset lidt her under Sheikoen :bigsmile: Synes bare stadig, de er lidt bagud i forhold til mine biceps, men det er jo et luksusproblem... :rolleyes:

Tusind tak for input. Og fedt at hilse på dig i Vejle! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tak, også sjovt at møde dig og Cille, skønt det blev for kort, da jeg var så forhippet på ikke at miste de gode pladser nede foran. LIdt fjollet egentligt, da det havde været sjovere at få snakket med med-MOLere.

Jeg kan også kun klare dips hvis jeg holder på de vinklede håndtag. Så rammer det ikke skulderen så rent. Jo flere muskler der deler opgaven jo bedre hos mig, åbenbart.

Fedt at dine triceps er vokset under Sheikoen. Mine håner mig og nægter at rokke sig fra de 46cm de har ligget på i årevis nu. Men jeg vil til at lave nogle flere pull-overs i den næste omgang Sheiko og se om ikke jeg kan få lagt noget vægt på de 8ere man laver i dipsene. Plus jeg vil holde forholdsvist smalt i bænken i første omgang af BP de dage man træner dem to gange. Og så holde bredere i anden omgang. Hos mig er triceps eksplosive og det er brystet ikke, plus jeg VIL have større arme :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Liggende tricepsstræker notoriske for deres albueødelæggende effekt. Enten kan man lave dem, eller også kan man bare ikke.

En mulighed er at køre den med stang, og så køre den ned bag hovedet til bænken. Denne variation tager meget af stresset af albuerne, og man kan bruge mere vægt  Sørg dog for at køre den med høje reps, 10-15 ca.

sjovt, nåede til nøjagtig samme konklusion tidligere på året,

godt at se at der er andre der er nået frem til det samme,

men rart lige at få hilst på dig og cilius :)

burde bare os ha haft hilst på nogle flere af dem fra århus...

(hvordan går det i øvrigt på is-fronten ? er I ved at få abstinenser nu :unsure: ?) ;)

Link to comment
Share on other sites

(hvordan går det i øvrigt på is-fronten ? er I ved at få abstinenser nu :unsure: ?) ;)

:lol: Det hjælper jo i hvert fald ikke at minde dem om det.

Desværre for de "afhængige" er der nok ikke andet for end at vente til den 23. december hvor de holder juleåbent en enkelt dag. Og spocks lager røg vist da MOL skulle lappes sammen. ;)

Det kunne være jeg skulle prøve pullovers idag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

(hvordan går det i øvrigt på is-fronten ? er I ved at få abstinenser nu  :unsure: ?) ;)

:lol: Det hjælper jo i hvert fald ikke at minde dem om det.

Desværre for de "afhængige" er der nok ikke andet for end at vente til den 23. december hvor de holder juleåbent en enkelt dag. Og spocks lager røg vist da MOL skulle lappes sammen. ;)

Faktisk går det overraskende godt - kun ganske få abstinenser. :w00t: Men er dog lidt nervøs for, om jeg ender med at slå mig på chokoladen i stedet. :( :unsure:

Tror nu nok, Spock har en 2-3 bokse tilbage, men dem skal han da have lov at have for sig selv. ;)

men rart lige at få hilst på dig og cilius  :)

I lige måde. :) Det var fedt, at du lige kom over og hilste på. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tror nu nok, Spock har en 2-3 bokse tilbage, men dem skal han da have lov at have for sig selv.

:lol: jamen dog, har han virkelig kunne holde sig til at springe hver tredje dag over. Hvilken viljestyrke :tongue:

Jeg forudser en travl dag for ParadIS den 23. :4eat::4eat::4eat::4eat::4eat:

Ja jeg har bestilt 4 x 1,5 liter.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ang. mine albuer, så har jeg altid haft et problem med at finde en tricepsøvelse, jeg rent faktisk kunne udføre uden at få ondt (hvis det gør ondt, er det dog altid kun, mens jeg udfører selve øvelsen - ikke bagefter). Plejer at stoppe med det samme, det gør ondt. Lidt skidt, for rent massemæssigt er mine triceps bagud i forhold til mine biceps... men forhåbentlig får tricepsene også gavn af Sheikoen. 

Hej Hoosier :)

Har også selv haft trælse oplevelser med knæk i både albuer og skuldre under triceps øvelser, men nu har jeg fundet en der ikke har givet problemer (endnu ihvertfald ;) ). Bent over triceps ext. i kabel og kører den med en arm af gangen. Synes ikke den virker så hård ved albuerne, så den kunne du jo lige prøve om der også virker bedre på dine albue problemer...

Hilsen Tulle :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ang. mine albuer, så har jeg altid haft et problem med at finde en tricepsøvelse, jeg rent faktisk kunne udføre uden at få ondt (hvis det gør ondt, er det dog altid kun, mens jeg udfører selve øvelsen - ikke bagefter). Plejer at stoppe med det samme, det gør ondt. Lidt skidt, for rent massemæssigt er mine triceps bagud i forhold til mine biceps... men forhåbentlig får tricepsene også gavn af Sheikoen. 

Hej Hoosier :)

Har også selv haft trælse oplevelser med knæk i både albuer og skuldre under triceps øvelser, men nu har jeg fundet en der ikke har givet problemer (endnu ihvertfald ;) ). Bent over triceps ext. i kabel og kører den med en arm af gangen. Synes ikke den virker så hård ved albuerne, så den kunne du jo lige prøve om der også virker bedre på dine albue problemer...

Hilsen Tulle :bigsmile:

Tulle>> Tak for tippet. Den må afprøves på et tidspunkt. :bigsmile:

Fedt at dine triceps er vokset under Sheikoen. Mine håner mig og nægter at rokke sig fra de 46cm de har ligget på i årevis nu.

jsc>> Ja, jeg tror, mine triceps er gået fra latterligt små til bare at være små. :lol: 46 cm lyder eller pænt stort. :ilovemuscle: Vil gerne have mine overarme op at måle minimum 30 cm - de er vel en 25-26 cm i øjeblikket.

Har I smagt Magasins vanilieis? Den scorede topkarakter i en test i Smag og Behag og den er rigtig, rigtig god  :) 

jsc>> Nej, jeg har i hvert fald ikke. Men nu er jeg heller ikke så meget til vanilleis - men vil da klart overveje at prøve den, hvis jeg alligevel er derinde en dag. :4eat:

-----------------------------------------------------------------------

Styrketræning den 11-11-03: :4flex: :4flex: :4flex:

Ja, så har jeg været oppe at flashe min VM t-shirt i SATS...

Opvarmning: 10 min crosstrainer (1 min niveau 5, 9 min niveau 6)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 5, dag 1:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

50%: [email protected] (20)

60%: [email protected] (24)

70% 3/[email protected] (28)

80%: 3/3/3/3/3/[email protected] (32) (kom vistnok til at tage et syvende sæt her - var ikke helt sikker på, hvor mange, jeg havde taget :rolleyes:)

Desuden:

Chin-ups:

1@bw + 12/12@-20kg

supersetted med:

Dips:

12/12@-20kg

DB row:

(2x)8/8/8@16kg (svagt, svagt, svagt - føltes utroligt tungt i dag :thumb_down:)

Side laterals:

8/8@5kg

supersetted med:

Seated rear laterals:

10/10@4kg (gad vide, om jeg gør det rigtigt... :unsure:)

Standing db hammercurls:

8/5@9kg (PR - første gang med 9 kg's vægtene :tongue:)

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

12/8@3kg

Triceps pushdown, reb:

15@10kg

Hyperextensions:

15/15@bw (question: hvordan kører I egentlig denne øvelse? med "stiv" ryg, eller ved at "rulle" på vejen op? og hvilken træner erector spinae bedst?)

Cardio: 20 min crosstrainer (prg. 3, 4.5 min niveau 6, 15.5 min niveau 5)

Egentlig en ganske udmærket træning. Så den får 3x :banana:.

Havde dog glemt min vanddunk og mine træningssokker. :4slap: Utroligt, så tørstig man bliver hele tiden, når man skal "helt" ind til vandhanen, for at få noget at drikke. :tongue: Og nå ja, mine sokker lå nok så pænt i bunden af tasken, da jeg kom ned i omklædningsrummet. :4slap:

I dag var der forresten to, der kørte dødløft. Der er faktisk ved at være en del efterhånden, der bruger øvelsen. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Havde dog glemt min vanddunk og mine træningssokker.  Utroligt, så tørstig man bliver hele tiden, når man skal "helt" ind til vandhanen, for at få noget at drikke.  Og nå ja, mine sokker lå nok så pænt i bunden af tasken, da jeg kom ned i omklædningsrummet.
Haha... Det lyder som en almindelig dag i Fist's træningsliv efter han er flyttet til Århus! :lol:

Én dag troede jeg endda, jeg havde glemt både strømper OG drikkeflaske, og blev lettere arrig på mig selv, da det lå i tasken alligevel! Det blev endda supersættet med glemt kalk, der heller ikke var glemt, men lå i Foodmans taske! :4slap: Doh!!

Standing db hammercurls:

8/5@9kg (PR - første gang med 9 kg's vægtene )

Tillykke med PR! :bigsmile:

8rep af 9kg er sgu nice nok. Det har jeg aldrig set en pige træne med ude i virkeligheden.

Er det snart debut på de to-cifrede? :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette :)

I følge planen skal jeg maxe den 21. december (det er en søndag).

 

Standing db hammercurls:

8/5@9kg (PR - første gang med 9 kg's vægtene )

Tillykke med PR! :bigsmile:

8rep af 9kg er sgu nice nok. Det har jeg aldrig set en pige træne med ude i virkeligheden.

Er det snart debut på de to-cifrede? :)

Fist>> Mange tak. :bigsmile: Nej, der går nok lige et stykke tid (forhåbentlig ikke alt for længe...), inden jeg får gang i 10 kg's vægtene. Når jeg kan tage 2x en 10-12 stykker ca., forestiller jeg mig. :4flex:

Men jeg mener, at både Tulle og b_skaal har gang i de tocifrede. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share