Armbøjninger


Eruption
 Share

Recommended Posts

xax> jamen det hele preller nu heller ikke af, men debatteres der ikke, får man ikke noget at vide. Og du ved også - nu da du har læst dem - at vi er uenige omkring nogle punkter.

Men okay....jeg er villig til at droppe diskussionen, er ved at brække mig når jeg tænker på armbøjninger nu ;) - så lad os bare holde her, har lært noget - men er ikke 100% tilfreds med svaret - omvendt, kan jeg ikke overbevise nogen om at jeg har ret heller....

såe.....vi tager den næste gang armbøjninger dukker op :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvis man ser det, på denne måde:

en hypotese man kunne opstille..

to identiske mænd, kald dem kloner, who cares.. indtager samme mængde føde osv. forskellin i deres træning er at mand nr. 1 tager 100 armbøjninger dagligt, og mand nr 2 tager 20 armbøjninger dagligt, alt er identisk, bortset fra antallet af reps.

min påstand, og fittsmokers? ville være at mand nr1 ville få større msukelvækst en mand nr2..

Det er så diksutabel HVOR meget mere muskelmasse nr1 ville få i forhold til nr2... forskellen er nok ikke så stor, men den ville være til stede..?

Link to comment
Share on other sites

Det var et meget dårligt eksempel. For 100 rep manden bevæger sig tættere på sin grænse end 20 rep manden. At tage 20 reps i armbøjninger når man kan tage 100 reps, vil jo selvfølgeligt ikke stimulere en disse. Det er jo logik for burhøns. Det var meget mere interessant hvis vi tog udgangspunkt i RM´s. Hvis den ene person tog 100 reps ud af 100 mulige, og den anden tog 20 reps med vægt på ryggen, svarende til hans 20RM, så ville de 20 reps stimulere MEGET mere end de 100 reps.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ:Det var et meget dårligt eksempel. For 100 rep manden bevæger sig tættere på sin grænse end 20 rep manden.
Hvad mener du med "grænse" ?
At tage 20 reps i armbøjninger når man kan tage 100 reps, vil jo selvfølgeligt ikke stimulere en disse. Det er jo logik for burhøns.

Vil 100 så stimulere noget ?

TJ:

Hvis den ene person tog 100 reps ud af 100 mulige, og den anden tog 20 reps med vægt på ryggen, svarende til hans 20RM, så ville de 20 reps stimulere MEGET mere end de 100 reps.

Enig, men så er det bare at vi beviser at vægte skaber resultater, det er ikke det vi vil sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Eruption, jeg tror "20" er sådan cirka sat - at det bevæger sig på kanten af at være lav rep vs. max rep - man kan nok ikke stille det så groft op. Du skal nok op i 20 vs. 50.

Talte med een i centeret idag som også laver mange pushups, og han er en klar forbundsfælle, og mener at det helt sikkert tilfører et element til den almindelige vægttræning - og han er altså ikke hvad man kan betegne som en lille fyr.

Så vi er heldigvis flere der tror på de magiske pushups....

Link to comment
Share on other sites

Så vi er heldigvis flere der tror på de magiske pushups....

Geeeez. Der er adskellige af mine venner som er boksere, eller tidligere boksere. I forbindelse med deres træning har de taget 1000 vis og igen 1000 vis af armbøjninger, og der er ikke nogen af dem som har en særligt imponerende brystudvikling. Uden at være alt for arrogant, så vil jeg stadigvæk mene at der må være en anden faktor som spiller ind, hvis du holder på det gør en markant forskel.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Kan godt være at 100 reps ikke giver hypertrofi, men i mine "unge" dage tog jeg armbøjninger, og min brystmuskulatur var så meget større end andres... ok?

<{POST_SNAPBACK}>

Et argument som vi kan bruge til hvad ??

<{POST_SNAPBACK}>

Ik' en skid, for det er næsten 2 år siden det blev skrevet... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være at 100 reps ikke giver hypertrofi, men i mine "unge" dage tog jeg armbøjninger, og min brystmuskulatur var så meget større end andres... ok?

<{POST_SNAPBACK}>

Et argument som vi kan bruge til hvad ??

<{POST_SNAPBACK}>

Ik' en skid, for det er næsten 2 år siden det blev skrevet... :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha...øv bøv...det havde jeg ikke lige set. Troede lige jeg kunne ligge i ovnen til en god diskussion :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Henning:

Kan everlast og fittsmoker ikke bare diskutere det med hinanden ?

Det kunne være godt så vi endelig kunne slå det fast :)

Jeg tror at Fittsmoker og jeg efterhånden er ret enige om at rent massemæssigt findes der bedre ting at bruge tiden på end pushups.............

DOG betyder det ikke, at vi begge ikke ynder at lave dem.

:tongue:

EDIT: men.....der er altså et eller andet der stadig nager mig, men da der ikke rigtig er noget der nogle steder taler for at XXX pushups skulle give xxx masse, så vælger jeg sgu at æde den.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Hmmm... det jeg har lært af denne tråd er at jeg gerne vil bygge noget kardio træning ind i mit program, og så har jeg et par spørgsmål.

Hvis man træner for udholdenhed (armbøjninger) er det så bedst at tage et sæt med max reps eller 3 sæt med f.eks. 20 reps? Eller er der noget andet der er optimalt?

for tiden træner jeg 3 gange om ugen med træningsprogrammet delt op i bryst/triceps/skulder og mave/ben/biceps/ryg. Bagskulder går ind under anden dag. Ideen ville så være at tage armbøjninger om aftenen på mave/ben/biceps/ryg-dagen

ville det være en smart ide?

Link to comment
Share on other sites

tjaa... det vil jeg jo nok ikke kunne overholde fordi når jeg har kørt min push-dag så er jeg sgu for færdig til at køre armbøjninger i hvert fald resten af dagen og for det meste også næste dag. Hvis jeg tager max antal før jeg går i seng (læs: en gang om dagen, de dage hvor jeg kan) så vil det vel også have en gavnlig virkning på desiteten af [indsæt smart sikkert latinsk ord her] eller hvad? Og vil det have en negativ effekt på mine præstationer nede i styrkecenteret hvis jeg kører max dagen før jeg træner push-øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Chono, lav mange og gerne hele tiden så kan du øge dramatisk ret hurtigt.

Jeg forstår tilgengæld ikke at du er "smadret" efter en omgang armbøjninger ?

Alternativt er der andre der foreslår en "ladder" approach - men de må nok lige komme på banen da jeg ikke kan huske hvad det går ud på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share