Styrketræning - stilstand


jaxe-d
 Share

Recommended Posts

Hejsa :)

Jeg er 24 år gammel og har nu trænet i en 4 måneders tid. Jeg har en fedt % på 20, vejer 100,5 kg og er 189 høj. Jeg er dog bredskuldret som man siger. Jeg har nogle håndtag og noget fedt på maven.

Jeg synes at jeg oplever stilstand, synes ikke jeg flytter mig mere. Til at starte med ændrede min krop virkelig udseende, mine t-shirt sidder meget bedere, men jeg vil gerne længere ned. Jeg spiser regelmæssigt mellem 4-5 gange om dagen, varieret og med protein shakes. Da jeg ikke er den store kost freak, vejer jeg ikke maden, men jeg spiser ikke meget i forhold til hvad jeg gjorde før træning. Det er helt klart min overbevisning om at jeg er i kalorie underskud.

Jeg er godt klar over at jeg ikke kan opbygge store muskler samtidig med at jeg taber fedt, men mit mål er at tabe fedt! Jeg vil ikke være Arnold, men lidt markering gør bestemt ikke noget. Mit spørgsmål er om det er normalt med min vægt, og jeg kun har tabt ca 1.5% fedt på 4 måneder? Og er det bare et spørgsmål om at blive ved længe nok, så skal jeg nok tabe mig fedt?

Jeg spiser havregryn om morgenen, ikke særlig meget - måske en 70-80 gram. Så tager jeg en Shake efter træning. Til middag får jeg ca 3-4 stykker rugbrød med makral, ost osv. Eftermiddag en Shake og et æble. Også ellers forskellig til aftensmad, lasagne med grovplader osv, da jeg har Sorteret stivelsen ud af maden. Er dette ikke okay?

Hilsen Jakob

Link to comment
Share on other sites

Hvad får dig til at tro at du kun har tabt 1,5% fedt? Hvilket instrument har givet dig den oplysning?

I stedet vil det være interessant at høre hvordan din kropsvægt har udviklet sig de sidste 4 måneder?

Når man starter med at træne bygger man muskelmasse relativt hurtigt. Så i sagens natur har du sikkert fået lidt beginner gains, og har derfor taget masse på, og sikkert også tabt lidt fedt. Hvis du feks havde nogle liv vidde mål fra inden du gik i gang, ville du have en bedre indikation af hvad der var sket.

Din kost lyder relativt uinspirerende. Upåagtet af hvad dit mål er, skal du have noget mere kød (du får minimalt med kød pt), og langt flere grøntsager. Du bliver ikke stor og stærk af lasagne plader og rugbrød

Link to comment
Share on other sites

Som jeg læser det, mener du stilstand i vægten, for du vil gerne tabe dig mere?

Hvis du ikke taber dig, er det fordi du ikke er i kalorieunderskud. Det er ikke raketvidenskab. Vores bevidsthed kan nemt snydes, og er dermed en dårlig målestok.

Det er ikke sikkert at din antagelse er korrekt. Eftersom han lyder til at være helt grøn mht styrketræning, så kommer hans gains let. Han kan meget vel have smidt mere fedt end antaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det lader jo til, at trådopretteren er forsvundet, men jeg vil antage, at

Schroinx

mener, at eftersom definitionen på kalorieunderskud er, at man taber sig, så er man ikke i kalorieunderskud, hvis man ikke taber sig, og det er ikke raket-videnskab at regne det ud.

Men vi er vel enige om, at når man generelt taler om at tabe sig, så er målet at tabe fedt, og ikke muskler. Kan man tabe fedt og tage muskel masse på samtidig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share