Hvorfor fanden kan I ikke bare svare


SOPHIAL
 Share

Recommended Posts

Jeg har stillet et spørgsmål vedr. Charlotte Birwows videoer, jeg har fået 3 svar - bare ikke på det jeg spurgte om. Jeg ved godt at man skal styrketræne for at få en markeret krop - hvis man følger den styrketræning Charlotte Bircow laver, er det så at styrketræne? (jeg ved godt at det ikke nytter noget kun at sidde og KIGGE på videoen - at jeg også selv skal hive i elastikken - men er det spild af tid hvis jeg vil have en markeret krop?)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kroppen er markeret af 2 ting: Størrelsen på muskler OG din fedt%

1: jo større muskler, jo bedre vil din krop se ud (relativt)

2: Din fedt% afgør hvor markeret din krop vil være.

I en god kombination kan du få en relativt markeret krop.

Uden mærkbare muskler vil du knokle meget længe, for et beskedent resultat.

- At stå med en fitness elastik fra C.B. giver dig ikke muskler og sandsynligivs heller ikke markeringer.

- C.B. laver en hel del mere, end at stå og lave kombinationer med en elastik - Hun træner med vægte, som gør at hendes muskler belastes og udvikles (med tilhørende kost)

Link to comment
Share on other sites

om Charlottes videoer virker skal jeg ik kunne sige (har ik set dem)men du kan hive i de elstikker i lige så lang tid du vil, men hvis du ikke er i kalorieunderskud taber du ik og bliver derfor ik mere markere. Ligsom der netop er blev fortalt i din tidligere tråd.

Link to comment
Share on other sites

Du opretter en tråd og bliver utålmodig efter 10 min!??

Det er ikke uanmindeligt at der sagtens kan gå flere timer før der svares på en tråd.......

Folk har jo arbejde, studier osv at passe..... vi sidder ikke ved MOL 12 timer i træk, bare for at være de første til at svare på tråde!

Selvom du kan hvor mange hits en tråd har fået, betyder det ikke at folk ikke gider svare, måske har de bare ikke viden til det.

Har kigget dine 2 tråde igennem..... svarene som er givet er ganske udemærkede!

Link to comment
Share on other sites

(jeg ved godt at det ikke nytter noget kun at sidde og KIGGE på videoen - at jeg også selv skal hive i elastikken - men er det spild af tid hvis jeg vil have en markeret krop?)

Ja.

Og vær så ellers venlig at opføre dig ordentligt :rolleyes:

Markering opstår først og fremmest ved at smide underhudsfedtet - og det bedste til dette er løb, cykling/spinning, svømning og andre konditionskrævende aktiviteter i rigmål.

Styrketræning er godt som supplement, for at bevare/øge muskelmassen (og dermed et højt stofskifte) og for at undgå, at man ikke bare bliver en tynd cykel på -50 kg.

Men hvis der ikke er styr på kosten, når du ikke dit mål.

Link to comment
Share on other sites

jeg ved godt at det ikke nytter noget kun at sidde og KIGGE på videoen - at jeg også selv skal hive i elastikken

Nej, hvem har da bildt dig det ind. Det er et must at du sidder (helst ligger) helt stille på sofaen. Og hvis du virkelig vil se nogle reultater hurtigt bør du nok indtage rigeligt med komplekse kulhydrater sammen med inaktiviteten -min erfaring siger at det er langt den bedste fremgangsmåde

Link to comment
Share on other sites

Michael:

Jeg synes da der er kommet en masse gode svar i begge de tråde der er oprettet til det samme formål (fy,skamme :teachingfinger: ). Jeg synes Deluxe kom med et godt svar. Svaret er ikke sort/hvidt som spørgsmålet er.

C.B.'s videoer leverer træning uden at give kostråd (så vidt jeg ved). Så hvis det stilles således op kan videoerne jo ikk' bruges til at få en markeret krop, da kosten jo er lige så vigtig som træningen. Og det er da en væsentlig faktor at udelade i en træningsvideo.

En anden grund til at der ikk' kommer et entydigt svar, er at der simpelthen ikk' er nogen her der har set videoerne og fulgt hendes program. Derfor kan man jo ikk' affærdige hendes produkt som noget bras, da man jo ikk' ligger inde med den nødvendige viden (at nogen så gør det, er en anden sag).

Vi kan jo lave en poll om vi vil anbefale C.B.'s materiale til nogen. Svaret vil nok være et klart nej. Men folk her på MOL er jo så flinke at lade individdet selv træffe sin beslutning og danne sin holdning til C.B.'s materiale.

Vi kunne jo også bare svare: "Det aner vi ikk' en flyvende fis om, for vi har ikk' set eller fulgt programmerne og kommer nok heller aldrig til det. Fordi der er andre og billigere metoder at opnå dit mål på og dem bruger vi selv". Men så ville Sophial jo være lige vidt.

Hvordan man får en markeret krop er der svaret på. Om C.B.'s videoer kan bruges til at opnå dette. Tjah der er der reelt set ikk' svaret på. Et eller andet kan de vel bruges til (altså træningsmæssigt. Jeg ved godt at folk ville foreslå dem som bordskånere, optændingsmateriale oa. :lol: ). Men der er lagt op til at Sophial selv kan træffe en beslutning om hun (ud fra de besvarelser der er kommet) vil bruge tid og penge på videoerne. Det kan jo være at de virker for hende.

Kan de forøvrigt ikk' lejes i den lokale video butik. Det ville da give en mulighed for lige at checke materialet til en bedømmelse? Så kan Sophial selv bedømme det og vende tilbage med en vurdering. Jeg tvivler selv stærkt på at de kan bruges, men jeg ska' ikk' stille mig som dommer for om de kan bruges, for jeg har som sagt ikk' set nogen af dem.

Vi kan jo sidde og se den på MOL-træf og tage notater og finde ud af om den/de kan bruges :tongue:

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

C.B.'s videoer leverer træning uden at give kostråd (så vidt jeg ved). Så hvis det stilles således op kan videoerne jo ikk' bruges til at få en markeret krop, da kosten jo er lige så vigtig som træningen. Og det er da en væsentlig faktor at udelade i en træningsvideo.

:bblush: :bblush: :bblush: Jeg må nok indrømme, at jeg har benyttet mig lidt af hendes vidoer under min jeg-gider-ikke-styrketræne periode (som heldigvis er overstået). Jeg synes ikke, videoerne er decideret styrketræning - nærmere som mave-baller-lår træning (hun har dog også lavet aerobicvideoer, men det var jo ikke spørgsmålet). Hvis valget stod mellem videoer eller intet, er vidoer da klart bedst, men styrketræning er mere effektivt. Og i nogle af videoerne (kan ikke huske hvilke og hvor mange - og nej, I skal ikke spørge, hvor mange jeg ejer :bblush: :bblush: :bblush:) kommer hun også med kostråd.

Hvis jeg endelig skulle anbefale en C.B. video, så må det blive Kickbox, som jeg synes er klart den sjoveste og hårdeste - den mener jeg godt, man kan få noget ud af, hvis man er nybegynder, men decideret styrketræning, er det selvfølgelig ikke.

Og hvis SOPHIAL beslutter at købe en eller flere videoer, kan jeg da oplyse, at de jævnligt er på tilbud til 50,- i Føtex....

Hilsen Hoosier :wave:

P.S.

Vi kan jo sidde og se den på MOL-træf og tage notater og finde ud af om den/de kan bruges  :tongue:

Hvis I gør alvor af det, så må I da godt låne mine... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hoosier: :worship: 1000 tak, du var lige den vi stod og manglede :lol:

Bare lige for at gnide salt i såret: Er der så nogle træningsvideoer med Jane Fonda, Cindy Crawford, Claudia Schiffer osv. osv folk kan anbefale? Findes der ikk' nogle videoer der sigter lidt højere en bare at blive "husmor-slank"?

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: :lol:

De bedste træningsvideoer jeg nogensinde har prøvet: Billy Blanks' Tae Bo videoer!!! Virkelig gode! (seriøst ment). :thumbwink: Har dem dog ikke selv (brugte dem i USA - kampsportsagtigt og totalt fedt - selvfølgelig federe, hvis man dyrker det på et hold - men hvis det endelig skal være en video)... :)

Hilsen Hoosier :wave:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

de videoer er platte. Min mor træner til dem selvom jeg har forsøgt at overbevise hende om at hun skal ud og løbe istedet, men nej hun er for doven. og sådan trorjeg mange har det. de vil have en flot krop, men ikke røre en finger. lidt ligeosm ahonia :D

Link to comment
Share on other sites

de videoer er platte. Min mor tr?er til dem selvom jeg har fors?t at overbevise hende om at hun skal ud og l?e istedet, men nej hun er for doven. og s?an trorjeg mange har det. de vil have en flot krop, men ikke r?e en finger. lidt ligeosm ahonia :D

Hov Hvad fanden bilder du dig ind, at blande mig ind i det her - og jeg er fandme ikke doven - jeg dyrker aerobic derhjemme, og det er fanme lige så krævende og hårdt som det de laver i et center - IDIOT

Ahonia

P.s. desuden giver jeg Sophia ret i at I ikke er gode til at give svar på det man spørger om

Link to comment
Share on other sites

Hov Hvad fanden bilder du dig ind, at blande mig ind i det her - og jeg er fandme ikke doven - jeg dyrker aerobic derhjemme, og det er fanme lige så krævende og hårdt som det de laver i et center - IDIOT

Ahonia

P.s. desuden giver jeg Sophia ret i at I ikke er gode til at give svar på det man spørger om

:retard: :angry: :devil:

Flot, må man sige.

En ikke særlig heldig tone i indlægget, og desuden utilfreds med kvaliteten af svarene. Hvis du er pisse-edike-sur over behandlingen af dig og kvaliteten af indlæggene til dig på MOL, så kan du jo bare fise af! ;) :teachingfinger: :byebye:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

at jeg også selv skal hive i elastikken

Jeg har sgu tit hevet i elastikken, men det er jeg nu ikke blevet større af   Nok nærmere afslappet

Er den blevet mere markeret ? :D :D :D

---> Ahonia

P.s. desuden giver jeg Sophia ret i at I ikke er gode til at give svar på det man spørger om

Jeg tror problemet er at folk skriver, hvad de tror er meget simple spørgsmål og som man derfor kan give meget simple svar på. Nogle gange er virkeligheden blot lidt mere kompliceret end som så. I stedet for at blive frustreret over ikke at få de simple svar, kunne det være en idé at anerkende komplexiteten og bruge lidt mere tid på at sætte sig ordentligt ind i tingene.

At MOL'ere blander deres egne holdninger ind i deres indlæg synes jeg er helt ok. Vi er mennesker, ikke maskiner.

PS. Jeg synes også CB's videoer er noget lort. Løb en tur i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

ok, jeg havde så ikke regnet med at man tog min bemærkning så seriøst. Jeg havde tilmed sat en glad smiley bagefter for at illustrere at det sagt med et smil på læben. Men nogle folk er åbenbart bare ekstremt bitre <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share