DM styrkeløft


Roberto Baggio
 Share

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Åbne verdensrekorder, som sættes i individuelle løft, vil kun være gyldige, hvis løfteren klarer mindst det dobbelte af sin kropsvægt i både squat og dødløft. I bænkpres skal han opnå mindst en vægt svarende til hans kropsvægt. For kvinderne gælder det, at de skal klare 1,5 gange deres egen kropsvægt i squat og dødløft, mens de skal klare 75% af deres kropsvægt i bænkpres. Afrundet op til nærmeste 2,5 kg. Ved verdensmesterskaber gælder de samme kriterier, hvis en løfter skulle ønske at sætte eller slå en rekord inden for kategorierne subjunior, junior, master, m.v.

Tekniske regler, DSF, http://www.styrke.dk/Tekniske_Regler_2001/...nsrekorder.html

Jeg må indrømme jeg ikke er klar over om det også gælder for nationsrekorder. Der er andre regler for nationale rekorder, som ikke er de samme som for verdensrekorder, af praktiske årsager. Jeg skal spørge Helge Laursen, næste gang jeg ser ham.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Dobbelt kropsvægt reglen gælder for verdensrekorder OG danske rekorder, men ikke nordiske og europæiske rekorder. Nationale forbund har overtaget en regel som ifølge formanden for den tekniske komite i IPF kun var påtænkt verdensrekorder.

Alle resultater kan nu findes på Styrke.dk

Edited by /Niels
Link to comment
Share on other sites

Du er da vist den eneste, der bænker mere end du dødløfter  :lol:

...Hvilket den kvikke speaker heller ikke undlod at gøre opmærksom på. :tongue:

Men okay, hvis man bænker tæt på 300 synes jeg det kan tilgives. :D

Som tilskuer så du ud til at være MEGET tæt på at få de 300kg, Niels - men du har jo nok en endnu bedre fornemmelse af det. Hvor tæt på følte du selv du var?

Og en anden ting - jeg hørte en eller anden sige, at grunden til du ikke gik efter "bare" at slå europarekorden var, at der desværre ikke var mulighed for at få taget en dopingprøve efterfølgende. Og så var det federe at gå efter 300-k grænsen?

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Tillykke Niels.

Nu er du jo ved at være rigtig godt med i 3-kamp efterhånden, når du nu har passerede de 900kg, tænk hvis du havde fået de 300 i bænk, så havde den heddet 910, og benene har du jo også mere styrke i, alt i alt er det jo ved at se rigtig fornuftigt ud.

Peter Eriksen

Link to comment
Share on other sites

Som tilskuer så du ud til at være MEGET tæt på at få de 300kg, Niels - men du har jo nok en endnu bedre fornemmelse af det. Hvor tæt på følte du selv du var?
Der manglede vel ca. 1cm i venstre side og 2-3 cm i højre. Jeg havde stadig lidt fart i den, men jeg trykker lidt over mod venstre og det skift i balancen, gør at min højre fod mister grebbet. 297.5kg ville ha fløjet op :blink:
Og en anden ting - jeg hørte en eller anden sige, at grunden til du ikke gik efter "bare" at slå europarekorden var, at der desværre ikke var mulighed for at få taget en dopingprøve efterfølgende. Og så var det federe at gå efter 300-k grænsen?

Jep, ellers var jeg gået på 291 i anden. Jeg ønskede egentlig 295kg i anden, men min hjælper hørte det som 290 og det blev det så. 300kg skulle jo forsøges nu hvor der var kamera på :)

Første europæer på 300kg blev derfor Kenneth Sandvik fra Finland som bænkede samme eftermiddag ved de finske mesterskaber.

Det bedste ved stævnet var dog at det så ud som om mit squat fungerede igen.

Foruden af blive bedste klub, kan jeg tilføje at alle 6 løftere fra AAK satte ny personlig rekord i total - så kan man vist tale om succes :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hvad er der så vildt ved ham???? STÆRK?? Råber meget?

Du har vist aldrig set ham. Han er næsten to meter høj og har knaldrødt uvasket hår ned til midt på ryggen. Hans fuldskæg ligner noget fra en af mosebøgerne, og der bor sjældne dyr i det, som aldrig har set dagens lys. Derudover har han aldrig rigtig lært at tale, så når han skal have vægtskiver på stangen, råber han bare "GROOOONNK" meget højt. Det skyldes vist, at han aldrig rigtig har gået i skole. Han blev jo fundet i skoven lige udenfor Randers i midten af 80'erne, og indtil for nogle år siden boede han i et skab i Randers Regnskov. Men så fandt man ud af, at han faktisk var drønstærk (sikkert et resultat af de mange år som vild i Rold Skov), og nu styrkeløfter han altså.

Se det er den helt sandfærdige historie om, hvorfor Casper T er vild. Eller næsten sandfærdig... . Nu må jeg hellere se at komme ind og få trænet, så jeg kan nå at komme ud af klubben igen, inden han dukker op :D .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share