Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning fredag 28/11-03

Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaa

Endelig noget træning at berette om.

Er træt af at ryggen stadig gør ondt på trods af hvile, så jeg belsuttede mig for at rende over at lege lidt med nogle vægte...

opv: 5 min step

Superset 1:

dødløft fra lige over knæene:

3*6*70 kg

dips

3*8*mig-120 pund

Superset 2:

skvat:

3*5*50 (prøvede første rundt som front - men synes det gør latterligt ondt i håndledene - må gøre noget forkert)

chins:

3*6*mig-120

Superset 3:

1-arm bent åge:

3*6*45 pund

laterals:

3*10*5 kg (manglede en vægt som passede bedre)

Superset 4:

Incline DB bænk:

3*5*40 pund (brugte næsten lige så meget energi på at få vægtene derop som at lave øvelsen)

tap med højre fod i takt til musikken:

3*ca 4 min

Superset 4:

mave på SB:

3*15

lænd på SB:

3*15

Daaaaaaajligt at få trænet - er spændt på hvordan ryggen har det imorgen!

:banana: :banana: :banana: :banana: (sidste en humørbanan)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

tap med højre fod i takt til musikken:

3*ca 4 min

Den øvelse kender jeg ikke? :tongue:

/Des

Har også søgt meget længe på diverse motionssider for at finde en gif-fil med den.

Det er ikke lykkedes endnu.

Det primære gain fra øvelsen er en vis ro i kroppen - plus at man forhindrer andre i at nupse bænken mens man har pause B)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Det primære gain fra øvelsen er en vis ro i kroppen - plus at man forhindrer andre i at nupse bænken mens man har pause  B)

Mads :swim:

Det anede mig :lol:

Det må jeg prøve en dag! Især det sidste kan være vældig belastende, når man som jeg træner i et center med kun et stativ til bænkpres ;)

Men måske skulle jeg bare påstå, at det var en lægøvelse, hvis folk spørger? :tongue:

/Des

Link to comment
Share on other sites

Det må jeg prøve en dag! Især det sidste kan være vældig belastende, når man som jeg træner i et center med kun et stativ til bænkpres 

Så er det da netop man bør være fleksibel og lade dem tage et sæt mens man selv holder pause...

det kunne jo være dem kaprede bænken næste gang du var der, så er det ikke tosset med lidt goodwill.

Link to comment
Share on other sites

Nu har vi 3 bænke (og et "bænkpressstativ") Men kun to som kan bruges til incline. Derfor er det jo megt praktisk lige at sørge for at de andre ikke bruger dem til andre øvelser.

Desuden er der som regel ikke så mange mennesker der, så det der med at "holde sin plads" er mere et komfortspørgsmål end et pladsproblem... ;)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Så er det da netop man bør være fleksibel og lade dem tage et sæt mens man selv holder pause...

det kunne jo være dem kaprede bænken næste gang du var der, så er det ikke tosset med lidt goodwill.

Har prøvet, men deres "ene sæt" blev til at jeg måtte vente i 25 min fordi deres 3 venner pludselig også skulle have et sæt <_< , og det har jeg hverken tid eller tålmodighed til, så de får lov til at vente de 10-12 min jeg max. bruger på bænkpres :)

Men heldigvis træner jeg også ofte på et tidspunkt, hvor vi kun er et par stykker dernede, så det er sjældent at der opstår problemer...

/Des

Edited by Desdemonia
Link to comment
Share on other sites

Hurraaaaaaa - vi har fået Jule-MOL! :santa2: :xmas:

Må hellere lige gøre lidt ugestatus...

En gang polo+en gang jern

Fik ædt for meget chokolade (købte for meget i lufthavnen)

Går i hardcore dietmode fra idag og hopper først på vægten igen på torsdag (tror jeg)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 1. dec 2003

Det blev til en god gang polo idag.

Da ryggen drillede igen tøffede jeg meget af tiden ind at stå på mål.

Det gik (desværre) ret godt...

Der er nu udsigter at jeg kommer til at tilbringe mere tid i målet. Det ødelægger jo min ide om at lave HIIT når jeg er til polo.

Så må jeg jo bare lave noget andet ved siden af....

:banana: :banana: :banana: (hvis jeg ikke havde holdt tilbage på grund af ryggen havde der nok sneget sig en banan mere på)

Kosten idag

Har guflet ca. 1500 Kcal. :unsure:

Tror jeg vil prøve at proppe lidt mere ned imorgen. Har bare ikke rigtig gidet lave mad idag....

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 2. dec 2003

opv: 5 min step

Superset 1:

Død fra knæ:

3*5*70 kg

dips:

3*8*mig-100 pund

Supersæt 2:

frontskvat:

2*5*50 kg (fik fat i teknikken på frontskvat med krydsgreb - men ryggen brokkede sig)

En arms bent åge:

3*6*60 pund

Supersæt 3:

Chins:

3*5*mig-100 pund

Lats:

3*8*7 kg

Supersæt 4:

Incline DB bænk:

3*6*35 pund

Tappen med begge fysser til musikken:

3*ca 3 min

Supersæt 5:

mave på SB:

2*15

ryg på SB:

1*15 (herefter brokkede ryggen sig for meget)

:banana: :banana: :banana: :banana:

Den sidste banan for at jeg nu kunne hive to skiver af min assisted chins/dips

Kost idag:

Ikke vildt majet....

:xmas:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 3. dec

Vandpolo! :santa2:

1 time.

Ca. 30 min opv og tek træning.

Vores træner (Omar - spiller stadig på de ægyptiske old boys landshold og har været i sporten "altid") var der idag. Det giver altid noget højere intensitet!

Startede i målet da jeg havde gjort det godt sidst. Det gik også godt denne gang!

Lige så godt gik det til gengæld også i marken denne gang :w00t::w00t::w00t:

Kan dog godt mærke at 12 ud af 14 til træning idag er tidligere islandske landsholdssvømmere... :unsure:

Er sgu liiidt svært at være med i sprinterne.

Gik også lidt kold efter "opvarmningen" - har vist ikke fået nok at spise idag...

Mads :swim:

P.S. bær over med mig ( og Mr. Freezez log) har besluttet at nå de 501 i aften... :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Lol godt gået du gamle. Du for virkelig lov til at arbejde for den føde du ikke indtager :tongue: Jeg er jo nået 501 (og 601) så jeg behøver vel ikke at skrive så meget ??

Husk nu på at du skal vejes imorgen :santa2:

Jeg går jo normalt in for kvalitet frem for kvantitet...

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning Torsdag 4. dec 2003

Efter at have dovnet den hele dagen kom jeg først over at træne efter at jeg havde være på arbejde (kl 20.30). Alternativet havde været midt i rush hour.

Det var egentlig ok tidspunkt at træne udover at det tilsyneladende var stenetimen.

Næsten ingen bunnies 7-8 gutter som alle skulle løfte vægte og som alle stenede TOTALT mellem sættene.

Det var lidt morsom at være en del af. Jeg gik nærmest og følte at jeg betragtede denne verden lidt udefra. Store (stærke) fyre med et tooooooomt glanenede blik. Hele tiden let skulende til hinanden.

INGEN (ikke noget næsten - gentager INGEN) mælede et ord i de 45 min jeg gik rundt og trænede. Og musikken var endda skruet længere ned end normalt. Havde en eller anden fornemmelse af at hvis éen havde startet en konversion var alle sprunget med.

Nå men træningen:

5 min opv på step

Superset1:

Skvat:

3*8*50 kg (først da jeg bagefter kom i tanke om at planen var frontSQ gik det op for mig hvor det havde været så nemt. Men fint - det er ok stadig at passe lidt på ryggen)

Chins

3*5*mig-100 pund

Dødløft:

3*5*60 (meget let. men turde ikke lægge ud med mere)

(power)cleanede de 60 kg op - det er vist PR :devil:

Dips:

3*8*mig-100

Bænk:

8*3*50 kg @1.00

Bent åge:

3*6*100 pund (rart at lave den rigtigt igen)

Og så gad jeg ikke mere :)

:banana: :banana: :banana: :banana:

Kosten idag fylder ikke meget i Kcal :tongue:

Dejlig dag!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share