"georg Olesen"-mave..


Francis
 Share

Recommended Posts

Hehe...watts din spøgefugl :D

Men den er god nok. Billederne er fra slutningen af 90´erne, da George blev portrætteret i Ironman Magazine. Portrættet blev iøvrigt fulgt op af en artikel omkring George´s træningsmetoder.

Thomas

Skal vi ikke høre mere om de metoder? - Selv om han utvivlsomt har anvendt kosttilskud er det stadig interessant at høre om hans metoder. ....... - han gør tilsyneladende noget der både giver styrke og får lidt kød til at hænge ved.

Lad os se om der er nogen der har Ironman tilbage til 199x...... - eller har luret ham af i Horsens ;)

Link to comment
Share on other sites

gyno> som de blev beskrevet i Ironman, så var de nu MEGET simple principper. Programmet så således ud:

Mandag, onsdag, fredag:

Squat - byggede op til en tung triple (kodeordet er en vægt som er hurtig og kraftfuld)

Dødløft - byggede op til en tung triple (kodeordet er en vægt som er hurtig og kraftfuld)

Han lavede så en tredje øvelse, som jeg ikke helt erindre. Mener det var noget rows. Efter samme opskrift.

Tirsdag, torsdag, lørdag:

Bænkpres - byggede op til en tung triple (kodeordet er en vægt som er hurtig og kraftfuld)

Military presses - byggede op til en tung triple (kodeordet er en vægt som er hurtig og kraftfuld)

Barbell curls - jeg er ikke sikker på han lavede triples her, men det var ihvertilfælde tungt

Den røde tråd i de store øvelser var eksplosiv udsførsel med maksimal fokus på hastigheden i øvelsen. I både squat og dødløft var der tale om sæt med over 300 kg.

Herudover træning af specifikke stærkmandsøvelser. Varierede efter hvad han satsede på det pågældende tidspunkt. Så meget grundlæggende træning egentlig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da meget simpelt og alligevel rimeligt dækkende, men hvad har så givet ham den six-pack, han fremviser på forsiden af det Ironmanblad? Selvfølgelig er der statisk træning af rectus abdominus (?) i squat og dødløft, men giver det så betydelig masse?

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der statisk træning af rectus abdominus (?) i squat og dødløft, men giver det så betydelig masse?

JA. I aller højeste grad. Jeg har godt nok set et klip på TV, hvor George trænte mave, men generelt så har styrkeatleter en meget veludviklet mavemuskulatur. Prøv at kaste et blik på de olympiske vægtløftere i klasserne under 90 kg. Mange af dem har så veludviklede mavemuskulatur, at man kan se deres abs igennem deres løftetricot. Dette skyldes de mange tusind tunge løft de laver i øvelser såsom squat, front squat, forskellige former for træk, dødløft og dets lige. Det er alle øvelser som kræver vanvittig god stabilitet i maveregionen. Og tilsyneladende er det rigeligt for en ekstremt veludviklet mave.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Han var også engang med i en Amerikansk Tv program, mener det var Tonight Show, hvor han løftede 1000 pounds sammen med sin kone :blink: og hvor han også løftede et eller andet tungt i en finger, mener det var en køleskab. Kan bare ikke lige huske hvor jeg så artiklen :(

Udover at han er stærk, har han jo også en pæn muskelmasse, som jeg selv mener er real nok, til at man som clean stærkmand,styrkeløfter osv, sagtens kan opnå, ihvertfald hvis man sammenligner med stærkmænd idag, som nok ikke helt er så clean, som de siger de er...Johnny Perry :angry: Men hvis man har trænet i over 25 år, må der jo være sket et eller andet med ens muskelmasse B)

Link to comment
Share on other sites

Manden har jo helt klart syntholarme....

Nope, der er tale om implanter.

>Thomas. Programet som blev beskrevet i IRONMAN er meget tæt på det jeg selv har set ham træne, da jeg i en årrække trænede i samme klub som George. Dog har jeg aldrig set ham træne hverken Barbell curls eller Rows, men han trænede en del pulldowns og forskellige VL-øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der statisk træning af rectus abdominus (?) i squat og dødløft, men giver det så betydelig masse?

JA. I aller højeste grad. Jeg har godt nok set et klip på TV, hvor George trænte mave, men generelt så har styrkeatleter en meget veludviklet mavemuskulatur. Prøv at kaste et blik på de olympiske vægtløftere i klasserne under 90 kg. Mange af dem har så veludviklede mavemuskulatur, at man kan se deres abs igennem deres løftetricot. Dette skyldes de mange tusind tunge løft de laver i øvelser såsom squat, front squat, forskellige former for træk, dødløft og dets lige. Det er alle øvelser som kræver vanvittig god stabilitet i maveregionen. Og tilsyneladende er det rigeligt for en ekstremt veludviklet mave.

Thomas

Så dog også noget i tv engang, hvor han skulle have en elefant til at træde på sin mave, og en anden gang skulle han have en varevogn (en af de der pakketrans nogen) til at køre over sin mave... (han blev også noget svimmel bagefter.. )

Dertil havde han lavet utroligt meget mavetræning sagde han! ved ikke hvad det var han lavede, da det immervæk er 5 eller flere år siden, og jeg var jo ikke så meget inde i træning dengang :blink:

Men maveøvelser lavede han i hvert fald til netop de to stunts..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share