Biceps-træning!


devito
 Share

Begge eller en arm ad gangen?  

80 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

( :4oops::4oops::4oops: )

OBS:mente lige det var relevant at få den her sætning i første indlæg ;) :efter Lucas indlæg i den anden biceps tråd uden poll, fandt jeg lige ud af at jeg har lavet brøler i Poll'en

Den sku have heddet således:

Begge

En ad gangen Højre sæt & Venstre sæt

skiftevis Højre Venstre i sæt

Afh. af gentagelser / andet

Tips og ideer er velkomne, da jeg står stille med min biceps vækst(i et års tid nu :( ) :thumb_down: :angry:

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Obs! Poll'en er måske lidt firkantet, for der er jo nogen øvelser hvor man må køre en ad gangen fx isolation curl... men det er genrelt jeg ? om...

Devito :)

PS hvorfor er det lige den laver et nyt emne når jeg laver en Poll i min gamle tråd,nå det er vist også ligemeget.... :rolleyes:

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Mener ik jeg har været ude med en sådan Poll endnu 

Derfor er der ingen grund til at lave den..... jeg mener, lave en poll om folk curler med en arm ad gangen eller 2......

Hvis du kigger i min anden biceps-tråd to emner nede, spørger jeg om folk foretrækker eller har proof på at det gør en forskel,jeg spørg ik bare fore sjov <_<

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

I at lave mærkelige/uforståelige tråde tror jeg ;)

Den er i forbindelse med min tråd nede under,var ikke klar over at den fik en tråd for sig selv...

Tråden er da ikke mærkelig :blink:

til alle: jer der stemmer må oz godt give en kommentar med på vejen,det siger lidt mere :o

Devito

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg curler samtidig har jeg nogle gange svært ved at holde balancen ordenligt...

- Power Clauer

:4flex: jeg har det lige omvendt,med en ad gangen,men det er vel vanesag!

synes oz det kræver lidt mere teknik og diciplin(hvilket jeg selvfølgelig har når jeg træner :rolleyes: ) at køre en ad gangen,der en del måder at snyde tyngden på,og dem er der sku mange der benytter sig af :chicken: ...

jeg må hellere få prøvet at køre en ad gangen ved næste biceps træning,tror belastningen ligger en del under min double action :4george: vægt!

Hvilke øvelser kører du, kører du flere suppinations øvelser? jeg har kun en sup.

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Hvilke øvelser kører du, kører du flere suppinations øvelser? jeg har kun en sup.

Jeg er ikke helt med på, hvad begrebet suppination betyder.. :bblush:, men jeg kører for det meste bare normal DB-curl og hammer curl, af og til skifter jeg så over til incline curl og concentration curl for lidt variation...

- Power Clauer

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt med på, hvad begrebet suppination betyder.. :bblush:, men jeg kører for det meste bare normal DB-curl og hammer curl, af og til skifter jeg så over til incline curl og concentration curl for lidt variation...

- Power Clauer

Suppination: fra pronation eller thums up position og om så håndfladen vendes opad

suppineret: når håndfladen vender opad...

Jeg har før i tiden lavet manget sæt hvor hånden er suppineret i forvejen, og det er ik lige optimalt for biceps(mere brachialis) selvfølgelig i samspil med hinanden...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Kører altid en hånds i biceps curl, da jeg syntes det er det bedste ;) Ved ik helt hvorfor men det er vel en form for vanesag..

Men ja det er djævle mange der synder for crazy når de kører en ad gangen SWING SWING.. Fatter ik de gider spilde sin tid på at træne hvis man alligevel ik gør det ordentligt :blink:

Link to comment
Share on other sites

:4oops: efter Lucas indlæg i den anden biceps tråd uden poll, fandt jeg lige ud af at jeg har lavet brøler i Poll'en :blink:

Den sku have heddet således:

Begge

En ad gangen Højre sæt & Venstre sæt

skiftevis Højre Venstre i sæt

Afh. af gentagelser / andet

:retard:

jeg mente fra start at en ad gangen var skiftevis ;)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Kører altid en hånds i biceps curl, da jeg syntes det er det bedste ;) Ved ik helt hvorfor men det er vel en form for vanesag..

altså fx 8 rep med venstre og så 8rep med højre? kom jo lige nogle nye diffinitioner frem. træls ik at få lavet den Poll 100% rigtig første gang, <_<

Jeg tror jeg er for træt når jeg sidder foran skærmen på MOL :lol:

Link to comment
Share on other sites

devito> som jeg har nævnt over messenger, så søger du de forkerte steder, når du skal finde svaret på hvorfor din biceps ikke vokser. Det er meget lidt sansyneligt at du mangler en magisk øvelse, eller at du kan ændre lidt på udførslen, så du lige pludselig vokser som ukrudt. Jeg er sikker på at forklaringen skal findes ved nedenstående:

1. Din workload stemmer ikke til dit program. Enten laver du for lidt i forhold til din frekvens, eller også laver du for meget.

2. Du har ikke nok progression i træningen. Her har vægtprogression mest at sige, men det kan også være det kan hjælpe at øge volumen.

3. Din genetik tillader dig simpelt hen ikke at bygge store biceps muskler.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

devito> som jeg har nævnt over messenger, så søger du de forkerte steder, når du skal finde svaret på hvorfor din biceps ikke vokser. Det er meget lidt sansyneligt at du mangler en magisk øvelse, eller at du kan ændre lidt på udførslen, så du lige pludselig vokser som ukrudt. Jeg er sikker på at forklaringen skal findes ved nedenstående:

1. Din workload stemmer ikke til dit program. Enten laver du for lidt i forhold til din frekvens, eller også laver du for meget.

2. Du har ikke nok progression i træningen. Her har vægtprogression mest at sige, men det kan også være det kan hjælpe at øge volumen.

3. Din genetik tillader dig simpelt hen ikke at bygge store biceps muskler.

Thomas

Over messenger,hmm something i missed.... må hellere lige på opdateret min profil og min messenger contacts så... :o

ja man sku tro jeg have set musklerne's magt på tv ZULU :tongue: vil bare gøre min træning så praktisk effektiv som muligt,og hvis der gorelægger proof så vil jg da selvfølge afprøve dette...

men realiten kommer jo nok her som du siger:

1. ---->nok for meget

2. ----> træner så tæt på max som jeg kan (3*8) så var der lige det med volumen? :confused:

3. Damn you parents :( min pap's er også lidt at en bony maccoroni men damn ham skal jeg ik slås med ;)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Som en viderebygning på TJ's 3 punkter:

4. Du spiser ikke nok...

Nu nævner du kun biceps, men har du også stået stille i resten af kroppen...

Lagoon

4. jeg sku ikke gerne være i nærheden at at spise for lidt! jeg har holdt samme biceps mål på et 10kg. interval i kropsvægten, så det er nok genetikken :(

Jump forbi min log, skuldrene er næsten eksploderet (smurt godt på) efter jeg kører tri+bryst+front&midt skulder sammen...Ryggen specielt i dybden blev nice bygget op under HST,men igen nothing på armene....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Nu handler din tråd jo specifikt om biceps, men jeg kan alligevel ikke lade være med at spørge mig selv, om en løsning på dit problem måske er at træne noget helt andet. Nemlig triceps. Når du taler om, at dit bicepsmål er uændret, selvom du har taget 10kg på, så mener du vel reelt dit overarmsmål?

Hvis det er rigtigt forstået, kan det måske være til nytte for dig at vide, at triceps er en langt større muskel end biceps. Triceps udgør groft sagt ca. 2/3 af overarmens diameter, mens biceps kun står for ca. 1/3. Hvis du er interesseret i en større overarm, er det altså alt andet lige lettere at opnå ved at træne triceps.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share