DR2 i aften


allerup
 Share

Recommended Posts

QUOTE 

partial udførelser, der var i hvert fald en ret kort ROM på nogle af deres øvelser?

Her tænker du nok på Louie´s military presses og hans incline bænkpres. Det er dog vigtigt at pointere at han IKKE udførte det sådan fordi han ikke kunne finde ud af at lave det rigtigt. Det var 100 % bevidst. Det var for at tage triceps ud af bevægelsen, og holde stresset på henholdsvis skulder og bryst. Om det rent praktisk har en effekt, skal jeg ikke kunne sige, men selv Coleman gør noget lignede i hans træning.

Det er da bare Non-lockout-træning. En træninsmetode, der stadig er meget brugt i top-BB-verdnen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er det noget du kan uddybe ? er det bare et spørgsmål om som TJ skriver at beholde så meget stress som muligt på musklen

Så vidt jeg har forstået det ja.

Coleman kørte så vidt jeg kan huske KUN DØDLØFT til lockout. Alt andet non-lockout.

Det syrer sindsygt meget at træne på den måde, og giver et mega pump.

Man kan vel næppe komme længere væk fra styrkeløft end det, og nok derfor, der ikke er meget snak om denne trænings metode på MOL, der har en overvægt af styrkeløftere.

Coleman er jo 100% pisse ligeglad med, hvad han løfter. Han går KUN op i maximal muskelvækst.

Edited by Fistandantilus
Link to comment
Share on other sites

Det siger lidt om, hvilke drømme om magt og erobring, der kan ligge bag den sport

:blink: :confused2: :blink: okay slap nu af MDK!!

Det er da ikke het ligegyldigt, at en af de motivationer, Arno nævner, er fascination af diktatorer.

Den eneste grund til, at han beundrede Jesus var da, at han var mere berømt end en diktator. Det vidner da om holdningsløshed. Målestokken er ikke, hvad forbillederne står for, men deres evne til at blive berømte.

Der var også ham den anden, som var blevet drillet som barn. Så som voksen ville han være større end alle andre og blive betragtet som så vild og farlig, at han burde blive holdt i bur.

Nå, men fuck det. Wrong crowd.

Link to comment
Share on other sites

Fist> nu skal du heller ikke gøre non-lockout træning til det helt store hit. Så brugt er det vist heller ikke. Jeg har set adskellige pro-bodybuilder videoer, og så vidt jeg husker er det kun Louie i "Pumping Iron" og Coleman i "The Unbelievable" som anvender det i presseøvelser. De fleste anvender en fuld ROM, da det giver større TUT, og dermed også et potentielt bedre respons.

Hvis partials var så effektive til at stimulere hypertrofi, så var Power Factor Training blevet et meget større hit end det er. Der var meget snak om strongest range partials og power factor training i bladene for år tilbage, men det er stort set glemt idag. Simpelt hen fordi full range of motion fungerer bedre.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fist> nu skal du heller ikke gøre non-lockout træning til det helt store hit. Så brugt er det vist heller ikke. Jeg har set adskellige pro-bodybuilder videoer, og så vidt jeg husker er det kun Louie i "Pumping Iron" og Coleman i "The Unbelievable" som anvender det i presseøvelser. De fleste anvender en fuld ROM, da det giver større TUT, og dermed også et potentielt bedre respons.

Hvis partials var så effektive til at stimulere hypertrofi, så var Power Factor Training blevet et meget større hit end det er. Der var meget snak om strongest range partials og power factor training i bladene for år tilbage, men det er stort set glemt idag. Simpelt hen fordi full range of motion fungerer bedre.

Thomas

Nåhr :blink:

Link to comment
Share on other sites

TJ< Jeg gør da heller ikke non-lockout træning til et hit???

Jeg har ikke sagt noget decideret positivt om det noget sted?

Har kun sagt, at det giver et pump. Og et pump er ikke lig hypertrofi.

Men du skriver:

så vidt jeg husker er det kun Louie i "Pumping Iron" og Coleman i "The Unbelievable" som anvender det i presseøvelser.

Dvs at det er mere anvendt til trækkeøvelser?

Link to comment
Share on other sites

Nå, men fuck det. Wrong crowd.
Jeg synes bare, at fordi manden er facineret af diktatorer, siger det da ikke særlig meget om ham.

At andre drenge træner sig store, behøver der nødvendigvis ikke være et motiv om magt og erobring. Jeg synes det er at overdrive! Lidt ligesom at nogle folk straks tænker "spiseforstyrrelse", bare de ser en tynd pige.

Men det er egentlig ikke noget, jeg gider at diskutere ydeligere, da det leder tråden i en forkert retning. Det eneste jeg lige vil vide er:

Den eneste grund til, at han beundrede Jesus var da, at han var mere berømt end en diktator.

Passer det? jeg så ikke hele programmet så jeg ved det nemlig ikke!

Link to comment
Share on other sites

Passer det? jeg så ikke hele programmet så jeg ved det nemlig ikke!

Han sagde noget med, at han gerne ville huskes, og nævnte i den forbindelse at Jesus blev husket i tusinder af år... Var det også i denne forbindelse han nævnte noget med diktatorerne, der blev husket i århundreder... ahh fuck det, - jeg kan sq ikke huske det helt :retard: :confused2:

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Men du skriver:
så vidt jeg husker er det kun Louie i "Pumping Iron" og Coleman i "The Unbelievable" som anvender det i presseøvelser.

Dvs at det er mere anvendt til trækkeøvelser?

Jeg tror TJ mener at han ikke har set andre end de to nævnte bruge det overhovedet, og at de også kun bruger det i visse presseøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor giver en non-lockout mindre TUT?

Det er klart at kører man den med stor hastighed så ja - men kørt med en alm. kadence - altså hvor man sænker den lidt langsommere end man løfter, så kan jeg ikke se at TUT bliver meget anderledes, for den TUT der er ved alm. bænk er vel ikke så kraftig i de øverste 5 cm anyway??? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

for den TUT der er ved alm. bænk er vel ikke så kraftig i de øverste 5 cm anyway???

Tror der er et eller andet du har misforstået. TUT betyder Time Under Tension. Og hvis man korter 5 cm af en bevægelse, så beløber det sig immervæk på mange sekunders spænding, i løbet af et sæt på måske 8-12 reps. Nu er TUT selvfølgelig ikke en primær faktor for vækst. Det er derimod belastningen. Men hvis man køre tunge sæt af 5-6 reps, og kun laver den halve bevægelse (som Louie f.eks gjorde i incline bænkpres), så bliver TUT efterhånden så lav, at den totale protein degradation bliver for lav til at kunne fremkalde et hypertrofi-respons.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Han sagde noget med, at han gerne ville huskes, og nævnte i den forbindelse at Jesus blev husket i tusinder af år... Var det også i denne forbindelse han nævnte noget med diktatorerne, der blev husket i århundreder... ahh fuck det, - jeg kan sq ikke huske det helt

Det var nemlig det han sagde. Jeg tror mdk har misforstået noget. For meningen var at Arnold gerne ville huskes for et eller andet. Det skulle ikke forståes sådan at han så op til diktatorer, eller at han ønskede magt. Han sagde at han så op til folk som formåede at blive husket for et eller andet, og i den sammenhæng nævner han Jesus, som stadigvæk huskes for hans gerninger den dag idag. Og det er der vel ikke noget unormalt i. Alle mennesker vil vel gerne huskes på et eller andet plan, når de engang forlader denne her jord.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nå, lidt klatøjet her til morgen... MEN jeg skulle bare se dokumentaren om Arnold!

"Men ja - Arnold var egocentreret - det var jo det der gjorde ham så kold - det gælder både i sporten, som i erhvervslivet - hvis du ved du er noget...så kan du lige så godt udstråle det og spille på det - ellers giver du dine konkurrenter en fordel DU ikke har brug for...thats it....

Lad det være sagt - jeg synes Arnold - der jo var veteranen - var cool, mens Ferrigno klart virkede påvirket af det hele - han var også vildt imponerende, men naturligt let at påvirke og når han "svarede igen" virkede det påtaget og ikke overbevisende - allerede der vandt Arnold! "

Ja, noget af det fede ved dokumentaren var HELT sikkert at se Arnolds psykiske spil med de andre deltagere - specielt Ferrigno.

Egocentreret eller ej, jeg kan kun beundre mennesker der har så stort et fokus - og brænder så meget efter at nå deres mål i livet at de stort set er villige til at ofre ALT (selv faderens begravelse :w00t: ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke jeg har misforstået TUT og ved godt det betyder time under tension - og min pointe var netop TIME - ikke RANGE derfor kan du jo SAGTENS lave den samme TUT - øvelsen skal bare udføres en anelse langsommere ved non-lockout reps end ved fullrange....ellers kan jeg ikke se hvad der menes.

At Loui så ikke udførte repsne langsomt er så en anden sag - jeg ville bare pointere - at man vel godt kan opnå den samme TUT hvis man vil.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville bare pointere - at man vel godt kan opnå den samme TUT hvis man vil.

Jo, men langsommere udførsel giver også dårligere muskelaktivering, hvis vi arbejder med sub-80% vægte. Så derfor er det IKKE altid en god ide at sænke løftetempoet for at øge TUT. Hvis man vil øge TUT, så bør man tage flere reps, eller forlænge ROM (hvis muligt).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke jeg har misforstået TUT og ved godt det betyder time under tension - og min pointe var netop TIME - ikke RANGE derfor kan du jo SAGTENS lave den samme TUT - øvelsen skal bare udføres en anelse langsommere ved non-lockout reps end ved fullrange....ellers kan jeg ikke se hvad der menes.

At Loui så ikke udførte repsne langsomt er så en anden sag - jeg ville bare pointere - at man vel godt kan opnå den samme TUT hvis man vil.

Selvfølgelig kan man opnå samme TUT med og uden full ROM. Men det er bare ikke optimalt.

Som vi jo alle ved :4whistling: så skal den koncentriske fase altid udføres så eksplosivt som muligt - uanset om man træner BB eller SL. For at opnå samme TUT med og uden full ROM, så er der kun to muligheder tilbage.

1. Antallet af reps sættes propertionalt op.

2. Den excentriske fase skal være meeeeeeget langsom.

Ingen af delene er optimalt for hypertrofien. ;)

Link to comment
Share on other sites

HALLOOOOO - jeg siger at hvis man sænker vægten en DEL langsommere - sænkningen har jo ikke meget med MU´s at gøre...eller? Og så eksploderer vægten op...

Eks. hvis man køre 80% og sænker vægten på 2 sec og laver eksplosion til nonlockout og laver måske 6-8 reps - så bliver tut da ok lang samtidig med at du kan gemme tricep til senere specifikke øvelser...hvis det er hypertrof vi snakker...

Eller... :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share