DR2 i aften


allerup
 Share

Recommended Posts

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jarvig: Det skal siges at Arnold og Ferrigno er pænt store selv den dag i dag...de er bare ikke fæle monstre som nogen af dem man ser...jeg tvivler på de med "korrekt" træning kunne være blevet mange cm. større i de enkelte muskelgrupper...

Steorider m.m. har jo også udviklet sig i takt med træningsfilosofier og videnskaben omkring korrekt dosering har nok også ændret sig.

Men ja - Arnold var egocentreret - det var jo det der gjorde ham så kold - det gælder både i sporten, som i erhvervslivet - hvis du ved du er noget...så kan du lige så godt udstråle det og spille på det - ellers giver du dine konkurrenter en fordel DU ikke har brug for...thats it....;)

Lad det være sagt - jeg synes Arnold - der jo var veteranen - var cool, mens Ferrigno klart virkede påvirket af det hele - han var også vildt imponerende, men naturligt let at påvirke og når han "svarede igen" virkede det påtaget og ikke overbevisende - allerede der vandt Arnold! :devil:

Edited by LAWMAN
Link to comment
Share on other sites

Blev lidt negativ i slutningen hvor de tre store bodyduildere stod på scenen, og dommeren tre gange brugt udtrykket "Arnold - the one and only"

Deltagerne burde da blive præsentere neutralt, hvor det ikke er navnet eller omdømmet der var det vigtigste, men det de skulle til at vise.

Tror til dels Arnold vandt finalen pga. sit navn - amatøragtigt :thumb_down:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Jeps...Men Arnold havde vundet 1975 showet under alle omstændigheder..han var crisp, og der var ikke en Sergio eller andre supernavne til at true ham (selv om Franco er hård!!). 1980, hans comeback, er nok mere tvivlsom, og har måske mere med navnet at gøre-----

Link to comment
Share on other sites

Arnolds reputation havde da naturligt noget at gøre med det - lidt ala at en udebane eller en udfordrer i boksning ofte skal vise "lidt mere" end hjemmebanen eller den forsvarende...for at vinde...

Men han var jo stadig imponerende og kold i blikket under sine posses!

Link to comment
Share on other sites

Big Lou var da en nuttet gut. Smådøv og ikke vildt kvik - og så gør Arno grin med ham. Tsk tsk .... I det hele taget må Arno da få medaljen for Mest Selvfede Bodybuilder i det program.

Det med den døde far, Arno ikke rigtigt ku tage sig af, og det med, at han var fascineret af diktatorer, var stygt.

Det siger lidt om, hvilke drømme om magt og erobring, der kan ligge bag den sport.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der ved om man kan købe filmen på DVD og i givet fald hvor, eller om den evt. bliver genudsendt på et tidspunkt...?? :confused2: Fordi min gamle videomaskine valgte selvfølgelig at gå i stykker i går, da jeg havde sat den til at optage!... :angry: :angry: Så fik den ikke set, grrrrr.....

Link to comment
Share on other sites

:devil: så lykkedese det endelig at få den set :4whip:

arnold var godt nok en naaasty makker :blink:

det er da totalt griner at han psychede de andre inden de skulle på scenen, den bette Lou kunne åbenbart ikke helt håndtere det...

men hva var det lige der skete med deres træning ?

forced-reps, failure, maskiner i rå mængder + partial udførelser, der var i hvert fald en ret kort ROM på nogle af deres øvelser?

og deres kost ? det virkede ik som noget de gik vildt op i ? eller hur?

men ellers skuffede programmerne en anelse synes jeg, og hende muskelmosteren trænger til psykolog hjælp,

hvis man vejer 48 gram gryn af har det sgu taget overhånd :confused2: :retard:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror i ligger alt for meget i det i så træningsmæssigt. For Arnold har da lavet sin del af tunge squats og dødløft. Dengang havde man bare den opfattelse at isolationsøvelser bidrog til at skabe en cuttet og defineret krop. Man kan jo ikke rigtigt klandre dem for manglede indsigt. Den generelle holdning dengang, var jo trods alt at styrke og rå masse blev skabt med tunge basisøvelser. At man så pre-contest gav den hele armen med isolationsøvelser siger egentlig ikke så meget. Man skal huske at både Arnold og Franco er tidligere styrkeløftere, så begge 2 dødløftede over 300 kg. Arnold har sågar bænket 500 pounds. Så der har nok ikke manglet tung træning i de år hvor fundamentet er blevet lagt. Man kan jo ligesom ikke rigtigt forvente at se en masse bodybuildere lave tunge squat og dødløft før en konkurrence. Det var ikke rigtigt den generelle opfattelse, at det hørte hjemme i et pre-contest program. Det var nogen man lavede off-season.

Hvad angår forced reps, så har steroiderne ikke rigtigt hjulpet dem på det område. Man skal huske at dengang var det sådan, at for hver bodybuilder som blev stor på programmer ala dem Franco og Arnold kørte, så var der 100 bodybuildere som brød sammen i overtræning. Arnold VAR en maskine, som efter sigende havde en medfødt work capacity som en havnekran. Han kunne brænde den ene træningsmakker ud efter den anden. Og dette var meget typisk for topbodybuilderne på daværende tidspunkt. De fleste var typer som kunne holde til flere timers tung træning med forced reps hver dag.

Og så skal vi ikke glemme, at forced reps ikke er ondskaben selv. Hvis man kan styre brugen af forced reps, så kan det sagtens bidrage til et bedre hypertrofi respons. Problemet er bare at 99 % af dem som træner i centrene idag, IKKE kan finde ud af at styre det. De bruger dem for tit og i for stort antal. Og så er det så heller ikke særligt mange som har de gener Arnie og gutterne havde.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

partial udførelser, der var i hvert fald en ret kort ROM på nogle af deres øvelser?
Her tænker du nok på Louie´s military presses og hans incline bænkpres. Det er dog vigtigt at pointere at han IKKE udførte det sådan fordi han ikke kunne finde ud af at lave det rigtigt. Det var 100 % bevidst. Det var for at tage triceps ud af bevægelsen, og holde stresset på henholdsvis skulder og bryst. Om det rent praktisk har en effekt, skal jeg ikke kunne sige, men selv Coleman gør noget lignede i hans træning.
og deres kost ? det virkede ik som noget de gik vildt op i ? eller hur?

Jeg tror det er meget tvivlsomt at du kommer i konkurrenceform, hvis du ikke går MEGET op i din kost. Jeg tror bare ikke at instruktøren syntes det var interessant at dække kostdelen særligt meget i filmen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og hvad angår Louie, så kan man ikke rigtigt klandre ham at han er blevet en smule stille, sær og forsagt. At mdk syntes at han fremstod mindre uintelligent, skyldes nok mere at han har høre problemer, og så hele den opvækst han har haft. For han er skam kvik nok.

For Louie har vitterligt haft en skidt opvækst. Hans far er jo stjernepsykopat hele vejen igennem. Manden kunne ikke tåle at hans søn havde et handicap, og pga. dette blev Louie misbrugt mentalt af faren igennem hele hans opvækst. I mange af de interviews Louie har givet i forskellige tidsskrifter og videoer, fortæller han mange grusomme historier om hans far.

Der er f.eks en historie fra dengang Louie begyndte at træne med vægte. Han havde fået et vægtsæt, og havde i en periode trænet meget hårdt. Jeg kan ikke huske den specifikke vægt, men Louie var meget stolt over at have nået en given vægt i barbell curls. Han kalder så på hans far, og viser ham, at han kan lave 10 reps med vægten. Louie ligger vægten på gulvet, og faren går hen og tager stangen op, og tager 15 reps med vægten. Herefter går han grinende ud af rummet. Den slags ting har Louie været udsat for hele vejen igennem hans opvækst. Derfor synes jeg ikke det er mærkeligt at han er blevet en smule sær.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Havde de egentlig proteinpulver dengang eller inhalerede man bare store mængder kød? Er der nogen der ved, hvad de typiske kosttilskud har været dengang?

Der fandtes ikke nogen egentlige kosttilskud. De havde selvfølgelig vitaminpiller, mineraltilskud osv. De lavede også proteinshakes, men det var ofte mælkepulver blandet op med fed mælk, æggehvider og bær. Ellers spiste de bare tonsvis af proteinholdig mad.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er dog vigtigt at pointere at han IKKE udførte det sådan fordi han ikke kunne finde ud af at lave det rigtigt. Det var 100 % bevidst

nej nej, mente skam heller ik at de ik kunne finde ud af træne, går da ud fra at de ved hva de laver, ellers ville de helt sikkert ik være nået så langt,

har ik taget højde for det med at tage triceps ud af bevægelsen B)

men ja, som du siger, de bedste af dem må virkelig have haft en utrolig workload siden de kunne træne i de mængder, uden at brænde ud :retard:

det ku man da godt blive lidt misundelig på <_< <_<

Link to comment
Share on other sites

hehe Thomas her er sgu noget der har fanget Farmerens interesse....

Ja, jeg vil da ikke ligge skjul på at bodybuilding i de gamle tiltaler mig meget. Det er gået ned af bakke for bodybuilding, siden starten af 80´erne. Det gik rigtigt stærkt, da Dorian Yates overtog kronen fra Lee Haney i 92. Han startede den nye æra, hvor ekstrem masse var i højsædet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vil da ikke ligge skjul på at bodybuilding i de gamle tiltaler mig meget. Det er gået ned af bakke for bodybuilding, siden starten af 80´erne. Det gik rigtigt stærkt, da Dorian Yates overtog kronen fra Lee Haney i 92. Han startede den nye æra, hvor ekstrem masse var i højsædet.

Ja, jeg synes også det forekom at være mere "rent " dengang - BB altså.

Jeg synes næsten det var som om det var Lous fars interview og ikke Lous - jeg kunne godt have tænt mig at høre Lou selv fortælle om nogle af hans tanker.

Arhg - ham skulle have løsrevet sig fra den tåbelige karakter af en far.

med hensyn til Arnold - jeg kan godt forstå at der er opstået mange træningsmyter henover tiden, det så ud som om at Arnold var mester i at give ukorekte informationer - bla med ham han skulle hjælpe med posserings teknik - men også den mentalitet han gav udtryk for, at han over en nat ville pumpe en kombatant med falske oplysninger for fremme sig selv.

Jeg mener bare hvis det var den den holdning BB'er havde, så er det klart at der er opstået mange myter, alene på det grundlag.

Link to comment
Share on other sites

Der skulle dukke en remastered udgave af filmen op engang i November efter hvad jeg har læst.

Mht. Arnolds fremtræden, så har han og andre af de implicerede senere hen medgivet, at meget af det der foregår er lidt indstuderet og foranlediget af instruktøren, for at gøre filmen mere spændende.

Rent faktisk trænede Lou og Arnold begge i Golds Gym Venice, og det var udelukkende instruktørens fortjeneste at Lou er I New York, som del af sin forberedelse.

Hvis filmen bare havde vist nogle sture gutter, der træner, så havde filmen nok ikke blevet et hit, så derfor blev de bedt oom at overdrive lidt, så der ville komme mere personlighed over det.

Eksempelvis ville Frank Zane ikke overdrive sin personlighed, så han kom aldrig med i den færdige udgave :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share