Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lille Py

Hvad er det for noget?

Skal du tabe dig, eller er det bare transport?

Du er jo ikke i 125 endnu...

Nej, jeg skal ikke tabe mig ;) Jeg tager disse gåture for at få løsnet lidt op i muskulaturen, det virker meget godt, og da det samtidig går frem med kropsvægten er der ingen alarmklokker der ringer. Jeg vejede i går 107,5 :devil: , så jeg skal nok nå i -125kg. klassen til SM.

Forresten hvorfor var du ikke nede og træne igår og hvad siger du til at vi prøver at lave ny top i dødløft på onsdag?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat 2/110, 2/110, 2/110, 2/110

Bench press m. stop: 3/100, 3/100, 3/100, 3/100, 3/100

Biceps curl håndvægte: 6/24, 6/28, 2/32

Sluttede af med lidt mave

Der var ikke så meget fart i squatten i dag :angry:

Er begyndt på let dag i bench at køre med stop, for at vende mig til det, det kørte helt fint :bigsmile:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Dødløft: 2/110, 2/130, 2/150, 1/170(PR), 2/150, 2/150

Sluttede af med ultralet biceps.

Fik en ny PR i dødløft på 170 kg. (uden bælte eller andre hjælpemidler) :4thumbup: Der var til mere men jeg valgte at stoppe her også tage de 180 kg. om 2 uger.

Link to comment
Share on other sites

Vetö

Tillykke med 170kg i dødløft. Du er godt på vej mod de 200kg.

Tak. Jeg satser også på at kunne løfte mindst 200 kg. raw i dødløft inden SM i oktober, så må vi se hvor meget udstyret giver. Meeen jeg har desværre ikke proportionerne til dødløft, jeg er squatter ligesom lillebror B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide den måde som du træner på for tiden.

Du gainer helt klart styrke (bliver stærkere om man vil). Du ved at dit første stævne bliver SM til oktober så du forhaster dig ikke, men tager det som det kommer.

Det tror jeg helt klart vil komme dig til gode, at du bygger et godt og fornuftigt fundament op inden du giver den gas med tunge vægte og en helt masse maks-forsøg.

Når du laver maks-forsøg er du tilfreds med at få 10-20kg oven i din PR uden at presse dig selv så du får skader eller lign. Som du selv skriver, jeg nupper 180kg om 2 uger.

Go for it!!!

Vetö

Link to comment
Share on other sites

@Vetö

Jeg kan godt lide den måde som du træner på for tiden.

Du gainer helt klart styrke (bliver stærkere om man vil). Du ved at dit første stævne bliver SM til oktober så du forhaster dig ikke, men tager det som det kommer.

Det tror jeg helt klart vil komme dig til gode, at du bygger et godt og fornuftigt fundament op inden du giver den gas med tunge vægte og en helt masse maks-forsøg.

Når du laver maks-forsøg er du tilfreds med at få 10-20kg oven i din PR uden at presse dig selv så du får skader eller lign. Som du selv skriver, jeg nupper 180kg om 2 uger.

Go for it!!!

Mange tak Vetö :bblush: Som en af dem nede i klubben har sagt "man skal turde at træne let for at blive stærk".

Jeg prøver virkelig at bygge et sundt fundament op til SM og det mener jeg ikke man kan ved at banke 102% igennem indtil oktober uden at gå død. Det skal bygges stille og rolig op, det er ihvertfald min teori, så må vi se om det virker til SM. For målet er i første omgang at klare guldkrav.

Mit Approach de næste par uger vil være at give den tæv i benchpress, hvorefter jeg måske vil træne et kædeprogram.

Når jeg har taget (7-9-13) mine 180 kg. i dødløft vil jeg rette mit fokus på squatten og træne lidt letteres med dødløften.

Kommer du forresten til Rødby og ser DM næste uge?

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat m. stop: 3/90, 3/90, 3/90, 3/90, 3/90

Benchpress: 2/115, 2/115, 2/115

Benchpress m. klods: 2/140, 2/140, miss/150, miss/150

Biceps curls håndvægte: 6/24, 6/24, 6/24

Sluttede af med lidt mave

benchpress med de 115 kg. kørte fint, der var overskud og endda smæk nogen af dem. Lover rigtig godt :bigsmile:

Til gengæld har jeg svært ved at køre benchpress med klods :angry: Første sæt kørte totalt dårligt, fordi jeg ikke kunne ramme banen. Andet sæt var tilgengæld rimelig nemt for her ramte jeg banen. I de to sæt med 150 kg. kørte jeg dem begge gange for højt mod hovedet, så jeg ikke rigtig havde noget presse med og derfor missede dem. Næste fredag kører jeg med en mindre klods og med lavere kilo for at se om det hjælper lidt.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat: 2/110, 2/110

Benchpress m. stop: 3/100, 3/100, 3/100, 3/100, 3/100.

Bicepscurl: 6/24, 4/28, 4/28

Sluttede af med lidt mave.

En stille og rolig dag i vægtgrotten B)

@Vetö

Jeg regner stærkt med at komme til DM.

Jeg er ved at høre de andre LVK'ere om de har lyst til at tage med derned.

Indtil videre har jeg ikke fået svar fra Lungbrush, Quantanamo eller Blackice.

Jammen så ses vi, jeg er der selv både lørdag og søndag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat: 2/105, 2/120, 2/120, 3/105, 3/105, 3/105, 3/105, 3/105, 3/105

Dødløft: 3/120, 3/120, 3/120, 3/120, 3/120

Den stod på 9 sæt squat idag :devil2: Squatten kørte fint, der var generelt god fart på. De 120 kg. kørte rigtig godt i det første sæt, mens jeg tænkte for meget på teknik i det andet sæt, så det blev lidt lala.

Den lette dødløft kørte som den skulle, på trods af at jeg havde kørt 9 sæt squat inden B)

Jeg vejede idag 108,5 (PR) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat m. stop: 3/90, 3/90, 3/90, 3/90, 3/90

Benchpress: 2/117,5, 2/117,5, 1/117,5

Bench klods -1: 2/130, 2/130, 2/130

God træning i dag fik rep'et på 117,5 i benchpress, som jo kun er 2,5 kg. fra PR i 1 rep. Den sidste i anden sæt var dog rimelig hård, så jeg valgte kun at køre 1. rep i tredie.

Bench med klods kørte fint selv om, der er længre vandring når man har fjernet 1. klods. Tilgengæld var det nemmere at ramme banen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning:

Squat (opvarming): 2/60, 2/60, 2/80 ,2/100, 1/120

Squat (udstyr): 2/140, 2/140, 3/140, 2/150

Benchpress m. stop: 3/100, 3/100, 3/100, 3/100, 3/100

Sluttede af med lidt biceps og mave.

Så var det idag jeg skulle prøve min nye squatdragt(Titan NXG+), det var første gang jeg nogensinde har kørt i dragt. Vægtene jeg kørte med idag var lette, men det er fan'me svært at komme dybt nok :blink: Jeg kom dybere og dybere for hvert sæt og endte i sidste sæt omkring de 90 grader (ikke nok til at blive godtkendt under DM-a i Rødby). Jeg hopper i dragten igen på mandag og prøver lidt tungere vægte, så skal den blive dyb nok.

Benchpress var utrolig nem idag, men det skal den jo også være B) Jeg regner med at prøve min Titan Fury på fredag.

Link to comment
Share on other sites

@Lille Py

Bla bla bla

Imodsætning til visse andre, har jeg ikke proportionerne til dødløft :tongue: Derfor skal jeg kæmpe lidt mere for at blive god i denne øvelse, du kender det jo selv fra squat.

Forresten tillykke med de 190 kg. i dødløft igår, det var sgu stærkt og der var overskud til lidt mere :devil:

Kommer du ned og træner kl. 11 på fredag, lillebror, Martin og jeg møder op.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat (opvarming): 3/80, 2/100, 1/120

Squat (udstyr): 2/150, 2/155, 2/160(PR), 1/165(PR)

Benchpress (opvarming): 3/80, 1/100, 1/115

Benchpress (udstyr): 1/130, 1/135, 1/145, 1/155, 1/160, 1/140

Sluttede af med lidt biceps og mave.

I dagens Squat i udstyr nåede jeg lige dyb nok på de 160 kg. og 165 kg. og de var lette at løfte :w00t: Det lover rigtig godt for SM om et halvt år :firebounce: På de andre vægte kunne jeg ikke komme dyb nok, men what the fuck. Jeg regner med at squatte i udstyr igen på næste fredag.

Jeg prøvede idag for første gang min Titan Fury Benchpress trøje og fuck hvor var den svær at få på :blink: Dem der hjalp mig den på pev også en del over at den ødelagde deres fingre (tak for hjælpen drenge :thumbwink: ) Jeg nåede desværre ikke helt ned til brystet i nogen af mine forsøg, men til gengæld var selv de 160 kg. ikke noget problem at løfte op :blink: Så igen kan jeg sige, det ser utroligt positivt ud :kickass: Jeg satser på at gå i trøje igen om 2 ugers tid.

Jeg lavede igen ny PR i kropsvægt idag, jeg vejede nemlig 109 kg. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

ja, fy for helvede hvor den var svær at få på. Jeg ku godt forestille mig du skulle have nummeret større, hvis der også skal være plads til at vokse i den. Hvis du ligger og vejer 115-120 stykker vil jeg meget nødig være din coach :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

@Prehn

ja, fy for helvede hvor den var svær at få på. Jeg ku godt forestille mig du skulle have nummeret større, hvis der også skal være plads til at vokse i den. Hvis du ligger og vejer 115-120 stykker vil jeg meget nødig være din coach 

Ja, dig og Thalo kæmpede virkelig en brav kamp. Jeg må lige overveje om jeg skal have nummeret større, vi kan jo lige se hvor stramt den sidder næste gang når den har givet sig lidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share