XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak begge to :)

loonie

Jeg fik vist også rykket en del af folks begrebsverden inden for træning i går. :D Som Morten(din programlægger) vist nok sagde igår "Den slags træning har jeg ikke hørt eller set siden jeg flyttede fra Ålborg af, desværre..." B) På næste fredag skal jeg igen i trøjen, men satser ikke på at lave så meget ballade denne gang. Det er snart stævnetid, så bølgerne skal ikke gå alt for hårdt de næste par uger.

Thomas J

Jeg har ramt en god kombination af ME-øvelser og så hjælpeøvelser. Jeg vejer hellere ikke mere end jeg gjorde før jeg blev indkaldt, men skal da ikke udelukke at alt det kød, is og kakaomælk har haft en vis anabolsk effekt. :angelgrin:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

En lille note

Ja ja, foruden mit IPF-slips( B) ) så modtog jeg startlisterne til JM i 3-kamp her i dag(eller rettere sagt igår på nuværende tidspunkt). Det lader til at jeg skal dømme de tunge klasser, dvs. 100 kg og alt derover. Det bliver lidt underligt at skulle dømme andre MOL-boere til 3-kamp, som man kender, ihvertfald officielt, men det skal nok gå.

Så de (tunge) herrer, frem med spareribs, is og kakaomælk, hvis I vil være sikre på at få mindst én hvid lampe til jeres løft. :4signme: :angelgrin:

Det hele foregår i Frederikshavn, godt nok (for) langt væk. Jeg overvejer at tage en flyver derop. :biggrinhat:

Link to comment
Share on other sites

WSB - Squat/Dødløft(DE)

Start-tid: kl. 14.15

Slut-tid: 15.35

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Angel

Squat med Light Bands(ca. 45-50 kg i toppen)

1 x 2 @ 60 kg

1 x 2 @ 90 kg

På med Bands.

8 x 2 @ 110 kg

Dødløft med Minibands(ca. 45-50 kg i toppen)

8 x 1 @ 110 kg

Glute-ham Raise

4 x 5 @ kropsvægt

Av, den er hård. :chicken:

Hyperextended crunches

1 x 6 @ kropsvægt

3 x 6 @ kropsvægt + 15 kg

Hammercurls

1 x 6 @ 10 kg

1 x 6 @ 17,5 kg

2 x 6 @ 19 kg

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Udover Angels selskab var der ikke meget spændende ved denne træningsdag.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg kører en ME-øvelse baseret på dødløft, og så alm. squat. Grunden er at jeg ikke på denne dag er sikker på at have nok spottere til at bruge en squatvariant, og vi har ikke noget powerrack. Derfor squatter jeg på den dag for at holde det ved lige, og så bruger jeg også øvelsen som en hjælpeøvelse. Jeg har tidligere responderet godt rent resultatmæssigt ved simpelhen at squatte, mens dødløft steg godt på at lave ME-varianter af denne.

I næste omgang WSB vil jeg nok bryde med dette mønster og køre skiftevis squat og dødløftsvarianter. Jeg har efterhånden fået en god fornemmelse for hvor tæt jeg kan køre på grænsen. Det essentielle ved ME-øvelserne er egentlig at komme op over 90% for 2-3 løft, og det kan jeg nok godt klare. Jeg vil også prøve at koordinere bedre med mine træningsmakkere så jeg evt. kan køre op til et ægte max på dagen i en squatvariant når det kræves. Det er trods alt noget sjovere i min verden at køre helt til grænsen. :bigsmile:

Jeg fortsætter ihvertfald med WSB efter SM i 3-kamp, men først efter stævnet skal jeg lige have en mindre pause med et stærkt modificeret træningsprogram, da højre skulder stadig brokker sig. :cries:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Angående din signayur, er det så ikke lidt plat at skrive det på engelsk, når det handler om et nordisk fænomen?

Jeg hidkalder mine forfædre, vikingernes ånder

Fyld mig med besærkerens kraft

Gør mig i stand til

At løfte den helvedes vægt selv!

Link to comment
Share on other sites

WSB - Bænkpres(DE)

Start-tid: kl. 10.40

Slut-tid: 11.55

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen.

Det var meningen at det var morgentræning med AF, men hun kom for sent, så jeg tøffede rundt for mig selv det meste af træningspasset. :unsure:

Bænkpres med Miniband(ca. 20-25 kg i toppen)

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 60 kg

På med Miniband…

3 x 3 @ 65 kg Med smalt greb

3 x 3 @ 65 kg Med normalt greb

2 x 3 @ 65 kg Med trøjegreb

Widegrip pulldowns

1 x 6 @ 8 plader

1 x 6 @ 12 plader

1 x 6 @ 13 plader

3 x 6 @ 14 plader

Lying triceps extensions

1 x 8 @ 22,1 kg

3 x 8 @ 37,1 kg

1 x 8 @ 39,6 kg Ny PR!

Rear Laterals maskine

1 x 8 @ 20?

2 x 8 @ 35?

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: + ½:4flex:

Den første halve time trænede byens Superliga-hold også i centeret, men herefter blev der meget stille. :dozingoff:

jsc

Nu render vi i forvejen rundt og råber VIKINGPOWER! så det har altid været engelsk fra starten af, men måske har du lidt ret. :chicken:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share