Udstyrs tilvænning


AndersL
 Share

Recommended Posts

F.eks. med en reportage fra serverrummet, hvor MOL's server står, hvor Vagn Simonsen med sommerens bøllehat kækt på sned hvisker til kameraet "Det var her det skete - han fik dem i tale", mens han peger på en lystig diode-fest i et rack-skab

hahaha :D :D :D :D

Hvem er det lige der er girly man loser her?

/me peger på jsc der laver komplex træning

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er helt fint at man basher udstyret, sålænge man ikke klandre dem som anvender det. Ligegyldigt om man kan lide det eller ej, så er udstyr en meget stor del af styrkeløft, og vil man være konkurrencedygtig, så kan man ligeså godt komme igang med at bruge det. Men derfor kan man jo godt have den holdning at udstyret er lidt smålatterligt, og at det ikke ligefrem gavner sporten. Det kan jeg ikke se noget galt i. Jeg har fuld respekt for at folk anvender udstyr i styrkeløft. For det er man bare nødt til. Men jeg synes stadigvæk sporten var bedre foruden. Eller i det mindst med en minimal mængde udstyr.

Iøvrigt er det vel heller ikke udstyret i sig selv, som er det egentlig problem. For jeg kunne sagtens leve med at man anvendte udstyr for at øge sikkerheden/stabiliteten. Men problemet opstår når man skal bruge 15-20 minutter på at få en bænkprestrøje til at sidde rigtigt, og når man så endelig får den på, så er den så stram at man ikke kan få 90 % af sin max til brystet. Og når den så samtidig giver løfteren 30-40 kg oveni sin max, så begynder det altså at blive lidt komisk for mig. Men OK, hvis man vil dyrke styrkeløft, så er det noget man må leve med. For jeg tvivler meget stærkt på at udviklingen kommer til at gå i den anden retning. Hvis den endelig går i nogen retning, så bliver det da i retning af amerikanske tilstande.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja. Jeg har da heller ikke noget imod folk der bruger udstyr, selvfølgeligt, da det er tingendes tilstand.

Udstyr per se synes jeg heller ikke er tåbeligt, hvis det er for skadesforebyggelse, som jeg kan forstå det er for nogen.

Men hvis det udelukkende er for at kunne løfte mere, synes jeg det er meningsløst. Synes faktisk ikke engang det er de oprindelige løft mere, da man ændrer løftenes biomekanik.

Tråde går tit af sporet her på MOL. De utallige HSTtråde vidner om dette. Tråde om kvindelige BB, split vs full body, etc. At en lille stikpille skulle afføde en sådan reaktion havde jeg da aldrig forestillet mig, eller ønsket.

Link to comment
Share on other sites

Ved egentlig ikke så meget om det...

Men hvis alle bruger udstyr for at få de "20 kg" ekstra på stangen, hvorfor så ikke forbyde det? Styrkeløft går vel ud på at finde den stærkeste - og det finder man jo "bedre" uden det udstyr!? Hvis jeg var til styrkeløft ville jeg prøve at nakke alle i konkurrencen UDEN udstyr, medmindre det forebyggede skader, så er der jo en idé i at bruge det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share