største bodybuilder?


Zman
 Share

Recommended Posts

Selvom Kovac´s styrke er vildt overdrevet, så læste jeg dog en imponerende hardcore historie fra hans unge dage. Om det passer ved jeg ikke, men historien er cool nok.

"Efter sigende skulle der for mange år siden være holdt en lokal bodybuilding konkurrence i Kovac´s hjemby. I forbindelse med konkurrencen blev der holdt en lille bænkpres konkurrence på scenen, da bodybuilderne var færdige. Det var ikke nogen officiel bænkpres konkurrence på nogen måde, og der var da derfor heller ikke nogen vægtklasser. Det var alle mod alle, og den som løftede mest vandt. Fair nok. Konkurrencen tog sin gang, og folk faldt fra efterhånden som de ikke kun følge med mere. Til sidst var der kun en gut tilbage, som skulle forsøge sig med 180 kg. Han fik den op med møje og besvær, og den havde nok ikke været godkendt i en officiel konkurrence, men den kom på strakte arme. Gutten var helt oppe at køre over at han havde vundet, og folk samlede sig omkring ham, for at høre hvordan han var blevet så stærk. I mellemtiden dukkede en stor kæmpe gut op i skovmandsskjorte, cowboybukser og store støvler. Det var Greg Kovacs. Han gik stille og roligt op på scenen, lagde sig på bænken og tog stangen ud. Forsamlingen havde på dette tidspunkt opdaget at der foregik noget på scenen, og kiggede derop. Kovacs sænkede stangen til brystet og powerede den op. Sådan fortsatte han indtil han havde lavet 20 reps med 180 kg i bænkpres. Så rejste han sig fra bænken og forlød salen uden at sige et ord. Gutten som havde vundet konkurrencen stod med åben mund og polypper, og troede ikke sine egne øjne."

Meget god historie synes jeg. Også selvom det måske ikke er andet end en historie. Men selvom Kovacs nok højst sansyneligt ikke kan bænke 800 pounds på smithmaskinen som det påståes, så burde en mand på hans størrelse kunne tage 20 reps med 180 kg i bænkpres. Så måske passer det alligevel. Who knows ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey TJ, fed ny avatar du har fået dig. Det skulle være aldrig være Kazmaier, som er på det billede, vel?

Well, Kovacs har vist en gang stillet op i bænkpres konkurrence. Så vidt jeg ved forsøgte han 700 lbs, men fik den ikke op. Der er dog ingen tvivl om han er monsterstærk, men jeg tvivler stærkt på de 800 lbs, selv i et smithstativ... :)

Link to comment
Share on other sites

Periodisering er nøglen til kontinuerlig fremgang i vægttræning. Og der er jo vidunderligt mange måder at periodisere sin træning på. Dem som bare kører på uge efter uge, og måned efter måned, brænder ud og bliver istedet vender med Hr. Plateau. Og tro mig, han er ikke en rar fyr.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share