Træningsmåtte 2 cm

Er du også træt af en for tynd træningsmåtte? På denne side har vi samlet en liste med de bedste træningsmåtte på 2 cm.

 

Vi har også lavet en guide, som viser alle de bedste træningsmåtter i alle former for tykkelser. 

  • ProGymMat træningsmåtte 200*100*2,5 cm
    ProGymMat træningsmåtte 200*100*2,5 cm
    Solid, stabil og fleksibel trænings- og gymnastikmåtte. Kan bruges på begge sider, i træningsstudiet, udendørs og i vand.
    • 2 meter lang
    • 1 meter bred
    • 2,5 cm tyk
    Forhandler Pris Levering Totalpris Læs mere
    DIK.dk 945 0 945 Læs mere
  • Airex Coronella Træningsmåtte
    Airex Coronella Træningsmåtte
    Airex Coronella 200 er en robust all-round måtter med extra bredde til alle former for træning med en enestående funktionalitet og komfort. Gymnastikmåtten er perfekt til langvarig brug i studier eller fysioterapier. Ny formel til effektiv antibakteriel beskyttelse tager højde for det øgede behov for hygiejne, der giver beskyttelse mod bakterier, mug og patogene organismer. Selv cMRSA bakterier, som er resistente over for antibiotika, og i stigende grad findes på hospitaler , børnepasningsfaciliteter og fitness-studier , holdes i skak.
    • Super kvalitet
    • 2 meter lang
    • Flere farver
    Forhandler Pris Levering Totalpris Læs mere
    DIK.dk 1179 0 1179 Læs mere

 

Hvorfor vælge en træningsmåtte på 2 cm?

Hvis du nogensinde har prøvet at ligge og lave mavebøjninger på en træningsmåtte, med en tykkelse på 0,5 cm. Så ved du at det ikke ligefrem føles som at ligge og lave dem hjemme i dobbeltsengen. 

 

Derfor kan det være rigtig rart med lidt mere komfort og tykkelse, især hvis man laver mange øvelser hvor man ligger ned på enten maven eller ryggen. 

 

Er du oppe i alderen kan det også være rigtig rart at have en træningsmåtte på 2 cm. Det giver dig nemlig tilpas støtte til undgå smerter, samtidig med ok stabilitet når du står på den.

 

Overvej dette inden du køber en træningsmåtte på 2 cm

Kræver den træningsform du træner mange stående øvelser og udstræk, som eksempelvis Yoga, så bør du vælge en træningsmåtte der er er tyndere end 2 cm. Dette er vigtigt, da du har brug for din træningsmåtte til at give dig et stabilt underlag. Derfor gør en tykkere måtte det en lille smule svære for dig at finde en helt stabil stilling. Dette kan lyde som en bagatel, men når man kommer ud i nogle krævende stræk, så er det lige pludselig meget vigtigt at underlaget ikke er ustabilt.