Bjergtrold

Medlemmer
  • Content count

    1,837
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    61

Bjergtrold last won the day on November 26

Bjergtrold had the most liked content!

About Bjergtrold

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Recent Profile Visitors

4,877 profile views
  1. Langt pokker i MOL

    Enig med Kahlua-kalv - du er jo en sprint stjerne Gregers
  2. To failure & beyond ..back on the mountain track

    mange tak kære Vestjyde og ja enig mht holddeltagelsen. It is what it is. Lige nu ville jeg faktisk være super glad for overhovedet bare at kunne jogge en lille tur. Synes at det går marginalt bedre men er meget træt. I går ingen træning men i dag de 45 minutters dejlig yoga som forleden og 15 min's meditation med Calm app. Fik desuden varer fra Nemlig.com i nat inkl nye forsyninger af super flyers. Altså var absolut min hemmelige last før, men nu hvor jeg intet lugter og knapt smager, ja så er det ekstra lækkert med noget med lidt bid. Får også lyst til tyrkisk peber. Tabet af lugtesansen ser desuden ud til at være et af de mest sikre tegn på COVID 19. Så vidt, at jeg har kunnet "snuse" mig frem til, så får en hel del lugtesansen tilbage i løbet af 3 uger. Dog er der en gruppe, hvor det trækker meget ud og kan blive mere kronisk. Jeg elsker dufte, mine parfumer og bare en lille dråbe kan sende mig direkte til en anden tid og et andet sted. Fx Sisleys "Clair de lune" minder mig helt vildt om "bad" i 5000 m højde, efter mit strandede topforsøg på Mera Peak turen. Havde haft det samme uldne undertøj på i mange dage og det havde været alt for koldt til at få andet end vand i hovedet. Ja og da vi så havde kæmpet os ned over gletcheren, fået mad og luften atter føltes fed af ilt, så stod jeg i et solopvarmet blikskur med en spand varmt vand og fik vasket kroppen. En af de andre havde Sisleys duft med og det hang bare i luften. Når jeg har haft brugt parfumen herhjemme, har jeg straks været tilbage i den smukke smukke dal i Nepal, de brusende floder, sneklædte bjerge og mit livs eventyr. Ja og nu lugter jeg intet om jeg så stikker næsen helt ned i mit håndled, hvor jeg lige har sprøjtet parfumen på. Bottega Venetas parfume af samme navn minder mig om min første sommer i Herning, min jobsamtale, en meget anderledes duft men stadig en, som jeg virkelig håber, at jeg kommer til at kunne dufte igen. Duftene fra Chanel som egentlig bare minder mig om, ja at de har været en del af mit liv længe, uden at være koblet til en bestemt oplevelse, en bestemt mand, eller tid. Elsker fx når kroppen bliver yoga varm og jeg fx i forbindelse med skulderstand pludselig tydeligt dufter No 5. Yves Saint Laurents "Y" som minder mig om min første rigtige voksen kæreste og vores aller første møder bla ved Storkespringvandet i København. Af en eller anden grund optræder han ind imellem i mine drømme. Men selvfølgelig i den version, som vi var dengang for så mange år siden. Uden det forhold tror jeg ikke, at jeg så tidligt havde kastet mig ud i marathonløb og racercykling henover Pyrenæerne. Og omvendt, hvis vi var blevet sammen, så ville jeg aldrig have udviklet mig til den ret selvstændige person, som jeg er. Nå der er mange duft minder; Issey Miyake, Kenzo, Cacharel.... etc etc Det er selvfølgelig lidt et sidespring i en træningslog men lige nu ikke meget træning at logge og jeg er oprigtigt bekymret mht det med lugtesansen. Skal selvfølgelig være taknemmelig for, at jeg ikke lige nu er alvorligt syg. Stay strong derude
  3. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Træning d 23.11 Yoga 45 min's hatha flow med Becoming Balance app = meget enkelt men dejligt og meget tiltrængt. Må se om jeg kan få gjort noget mere yoga i dag. Fortsat mange symptomer men måske lidt bedre. Her på rehab dag #3 synes jeg absolut, at jeg havde noget hovedpine fra morgenstunden men svært at vide, hvad der er hvad. Både søvn og mave har det mærkbart bedre = besværet værd. Pas på Jer selv derude
  4. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tusind tak kære superløber inkl for den fine buket med sommerfuglene. Synes egentlig at det går marginalt bedre nu men er alligevel lidt bekymret da jeg er begyndt at hoste mere og astma lader høre lidt mere fra sig. Nå har skruet op for medicin og holder mig helt i ro. Er faktisk begyndt at have helt ondt i lænden af at ligge/sidde så meget i seng/sofa. Må prøve at se om jeg kunne få dyrket lidt stilfærdig yoga i dag. Må ellers konstatere, at det er et kæmpe stort apparat, der går i gang ved sådan en positiv prøve. Er både ringet op af Styrelsen for patientsikkerhed og til morgen min praktiserende læge. Og hele setuppet omkring test i lørdags var jo også kæmpestort. En ting der har slået mig har været, hvor ekstremt venlige folk alligevel har formået at være. Det kan ikke være det sjoveste at stå på en lørdag og jage en podepind ind i svælget på folk, eller sidde på en søndag og ringe den ene smittede op efter den anden. Og alligevel formår de at skabe en eller anden venlig og professionel atmosfære, hvor jeg ikke bare har haft følt mig som et nr i den uendelige række, som jeg trods alt må være. Nå håber at kunne vende tilbage med bare det mindste mikroskopiske lille yoga pas, da det ville være så godt for min krop. Udover det, så er rehab jo nu nået til dag #2. Kan ikke helt finde ud af om abstinenserne har haft camoufleret sig i den hovedpine, som jeg alligevel har, eller om de, som tidligere, først for alvor rammer mig på dag 4. Det hører selvfølgelig med til historien, at mit forbrug har haft været betydeligt mindre end tidligere og synes ikke, at rehab de sidste gange, har haft været helt så slemt. Stay strong derude
  5. To failure & beyond ..back on the mountain track

    mange tak kære Gregers og ja styrketræning er (og skal) vist være hårdt førend, at det rykker noget. Ja og også tak for god bedringshilsner. Test viste sig desværre at være positiv. Eller egentlig er jeg lettet, fordi at jeg alligevel ikke ville have stolet på et negativt svar. Kan se, at mine symptomer med udslæt og hudkløe er vendt tilbage, så var ret overbevist. Men ja enig mht, at det vil være dejligt ikke at skulle blive hundedårlig. Nedre luftveje virker ikke så hårdt pressede, som da jeg var syg i februar, hvor jeg var bange for at lægge mig til at sove. Ja så nu er det (meget) mere selvisolation men kunne være dejligt, hvis jeg kunne få taget mig sammen til bare lidt hjemmeyoga og også få mediteret. I går så jeg to nuttede forbytnings prinsesse julefilm på Netflix back to back - ja så så langt ud er det kommet. Tilgengæld foreløbigt ikke abstinens ramt her på dag 1, eller også har jeg bare i forvejen ondt i knolden. Stay strong out there
  6. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Update Well selvom, at jeg var rigtig glad for spinningen, så satte de ny restriktioner et akut stop for min holddeltagelse. Orkede ikke at skulle være en del af lange ventelister og kæmpe med de andre om særdeles få pladser. På den måde behøvede jeg heller ikke, at tænke på, om det var mere eller mindre forsvarligt. Træningen med super coach har jeg dog haft holdt fast i og for knapt 2 uger siden lykkedes det mig at få svømmet ude i DGI huset i Herning = stort fremskridt. Jeg har også meldt mig ind, så at jeg kan bruge stedet til at fitnesstræne, løbe på løbebånd etc etc. På den måde større chance for, at jeg reelt får trænet. Som led i at stoppe min arbejdsnarkomani, skal jeg nu i det hele taget i højere grad til at fokusere på at gøre gode selvkærlige ting for mig selv hver dag! Læse, skrive, meditere, dyrke yoga + dyrke stilfærdige, repetitive sports aktiviteter som svømning og løb. Jeg ved ikke helt, hvor "tortur" med super coach indplacerer sig men det har jo længe været noget af det, der har haft fået mig til at føle mig mest glad, stærk og levende. Der er dog nok ingen tvivl om, at det er blevet betydeligt hårdere med tiden... Vi træner rigtig meget de 3 store øvelser; dødløft, squat og bænkpres og altid med fokus på progression. Selv "mellem"øvelserne er ofte hårde, som når fx squats bliver supersettet med pull ups. Jeg kan jo virkelig godt lide det, griner meget og har det super godt bagefter. Men der har også haft været tidspunkter, hvor jeg har haft været troppet op med for lidt søvn og mad i kroppen og så er det måske ikke så sundt at prøve at maxe ud i bænkpres. Musklerne der ikke vil og det mentale ved ikke at leve op til det jeg troede, at jeg kunne. Ja måske det kan være/er for belastende. Sådan havde jeg det i hvert fald en onsdag aften, hvor jeg failede på 1 rpm med 57.5 kg i bænkpres, for så søndagen efter bare at nuppe den uden nogen videre anstrengelse. Nå lige nu er alt på hold, da jeg siden onsdag aften har haft det virkelig skidt med ondt i halsen, hovedet, musklerne + høj feber og ja blev så omsider i dag COVID testet. Denne gang har jeg fuldstændigt mistet både lugte og smagssans, så ja er bekymrende. Men skal selvfølgelig være taknemmelig for at kunne være herhjemme og ikke være mere dårlig end som så. Super coach udfordrede mig så på, om ikke, at jeg ligeså godt kunne droppe kaffen, når nu jeg alligevel hverken kunne lugte eller smage den. Ja og selvom, at jeg egentlig har haft holdt mig til morgenkoppen, så er der ikke nogen tvivl om, at koffeinet alligevel hjælper til det her med at kunne køre løs på for lidt søvn, mad og energi. Og ja det er jo fint når det går godt, men nu hvor jeg er nede med sygdom, ja så er det måske alligevel værd at overveje, om jeg også der kunne optimere lidt. Har i hvert fald kasseret bønner, espresso kander og kværn og så må i morgen blive dag 1 Ellers hygget mig med gode serier som "Queens Gambit", "The Crown, sæson 4" og så har både en god kollega og super coach anbefalet voksentegneserien "Rick & Morty", som bare er hylende morsom. "Schitts Creek" genser jeg også lidt af ind imellem. Som led i mit daglige dagbogsskriveri vil jeg prøve at holde lidt mere liv i loggen og forhåbentligt også på et tidspunkt med træning. Stay strong derude
  7. Vestjysk dagligdag

    nogle gange kan det jo være en stor del af charmen ved træning.. + god bedring med baglåret
  8. Motion i balance™

    jeg er helt sikker på, at jeg ikke er den eneste, der gerne følger med inkl, hvis der kommer flere billeder og videoer
  9. Langt pokker i MOL

    Av god bedring med fingeren og enig mht betragtninger vedr restriktioner.
  10. Motion i balance™

    Arghhh det er jo totalt cuteness overload. Rigtig god vind med ham lige om lidt
  11. Vestjysk dagligdag

    fantastisk læsning - keep it up
  12. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tusind tak for kloge og søde ord kære Tina og du har så meget ret i at huske at værdsætte, hvad der kan lade sig gøre. Og ja "Babylon Berlin" har jeg også kun hørt godt om. Stort knus herfra Tak kære Gregers og kan skam ikke holde mig fra at følge med i din log og andres. Du må være vores mest ved og underholdende skribent ever keep it up og skal huske at skrive, at du med din KOL/astma, eller hvad det nu er, da absolut fortjente din influenza vaccination Ihhh den er simpelthen fantastisk. Tror, at jeg kunne starte forfra. På en eller anden måde så tilpas grovkornet humor, at den samtidigt slipper afsted med at være ret nuttet og livsbekræftende mht familiesammenhold, relationer etc etc. På nogle måder minder den lidt om en opdateret udgave af Halløj på badehotellet. Tak kære Vestjyde og ja samarbejdet med supercoach er fantastisk. Også selvom, at jeg nogle gange kan spørge mig selv, hvorfor at jeg frivilligt er gået ind i noget så super hårdt. Når timen er slut er det altid superfedt. I onsdags ramte vi de 105 kg i prowler, så det stopper aldrig rigtigt. Kort ugeudate Mandag 1 times spinning. Trætte trætte ben ovenpå vild søndagstræning med coach, hvor jeg næsten kom til at græde i 40 sekunders planke med 10 kgs vægtskive på ryggen kombineret i cirkel med 3 andre højintense øvelser. Tirsdag Nuldag = god restitution Onsdag 1 times supertræning med coach fra tidlig morgenstund inden hjemmearbejdsdag. Bla 4 gentagelser med 60 kg i Squat, hvilket er absolut nyt og som nævnt 105 kg på prowler i EMOM (every "minute" on the "minute") 6 runder og vekslende med lateral raises + ingenting, fordi at coach alligevel udviste nåde. Hver runde vist 100 s og så blev der taget vægt af prowler ned til de 85 kg, som så stadig er betydeligt mere end før i tiden. Både torsdag og fredag blev nuldage = klart en fejl, da både søvn, humør og tankemylder, absolut alle har bedre af at blive rystet lidt. Noget som jeg har haft været betydeligt bedre til ikke at lade ske de foregående uger. Fredag morgen havde været godt til morgenløb til Hørning station men skulle have en tung glasbowle med, så det gav lidt sig selv. I dag dobbelt spin i Scandinavian center. Corona wise er der jo god udluftning, langt imellem cyklerne men formentlig alligevel lidt risiko betonet. Tilgengæld tilbringer jeg jo resten af min fritid i en ret introvert isoleret boble, har brugt Nemlig.com meget og er ofte med tidligt + sent tog = uden for myldretiderne + arbejder hjemme fra ca x 2 ugentligt. Nu må vi se om holdtræning er noget af det der lukker ned men lyder til, at man gerne må sidde stille rettet op mod podie. Helt ude af en COVID 19 kontekst har det været virkelig dejligt at genoptage den aktivitet, da det er træning med godt pres på kredsløbet, uden at det hærger kroppen på samme måde som løb gør + nemt at være tilmeldt time og ikke skulle tænke men bare lade benene tale. Med watt baseret træning også altid muligt at få noget ud af træning, nærmest ligegyldigt hvem der sidder på podiet. Ellers skal jeg være den første til at forstå alle restriktionerne. Udover mit voldsomme hårtab, så tænker jeg mere og mere, at mine store hudproblemer med udslæt over hele kroppen henover forår/sommer, nok mere skyldtes min COVID infektion i februar, end ormen. Kan se, at det også er en af de følgevirkninger, som efterhånden er ret velbeskrevet og dokumenteret med billeder. Plus at jeg selvfølgelig er superbekymret for risikogrupperne og de mange sundhedspersonalet, der skal stå i front nærmest med liv og førlighed som indsats. I morgen træning med super coach igen. Og så får vi se, hvad ugen bringer. Har massive deadlines coming up men er også gået i gang med et projekt, som forhåbentligt på sigt, kan gøre det muligt for mig at udnytte mit ressourcer lidt bedre, skabe mere afgrænsning mellem arbejde og fritidsliv og ja i det hele taget få det hele til at hænge lidt bedre sammen. Dejlig weekend til boardet Nb og så er jeg iøvrigt faldet pladask for denne gamle lille popsang, der er bare et eller andet ved den, der får den til at blive hængende
  13. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tusind tak søde TIna - ja og synes selv, at det er mega hyggeligt at følge med i dine og andres meritter inkl al den træning og natur du/I får puttet ind i den travle hverdag. Jeg har nok lidt svært ved at forklare, hvorfor at jeg lige har haft været væk fra logland og er nok stadig lidt i tvivl om jeg skal tilbage. Trænet har jeg faktisk haft gjort i stigende omfang = meget positivt og jeg ser meget tydeligt, hvordan at noget af det dummeste det sidste år, ja at det var det her med næsten at give op på træningen. Når det er sagt (skrevet), så er det også gået op for mig, i hvor høj grad, at jeg faktisk i mange måneder, var meget mere mærket af min COVID infektion i februar, end jeg umiddelbart var klar over. Har nu haft mærket kræfterne vende tilbage og jeg kan se, at det ikke kun var arbejdspres, stress og manglende evner, der gjorde, at jeg simpelthen ikke magtede noget. Er dog også begyndt at miste en del hår og har læst, at det også kan være en følgevirkning. Ved så selvfølgelig ikke, om det kunne have noget med ormen at gøre, ligesom udslættet, som dog heldigvis nu er meget bedre. Er begyndt at drikke kaffe igen og må bare erkende, at jeg er lidt lykkeligere med en morgen kop. Får dog heldigvis samlet set sovet mere, da jeg har flere hjemmearbejdsdage og mave har det rimeligt. Serier ser jeg også og har senest været super lykkelig over at binge alle 6 sæsoner af "Schitt's Creek", som jeg simpelthen ikke varmt nok kan anbefale. Har også set sæson 1 af "Yellowstone" med altid solide Kevin Costner og er godt i gang med sæson 2. Nå er på vej til tortur hos Super Coach J, som konsekvent nu kalder mig for "Der Maschine" og senest har haft presset prowler op på 100 kg. Elsker det. Men har også haft gang i en del mere cardio. Meget muligt, at jeg vender tilbage med mere logning. Pas godt på Jer selv derude
  14. Tinapigens log!

    Fantastisk beretning og flot race. Hvor er i seje og mega inspirerende med sådan en hel dag ude i naturen i smukke omgivelser!!
  15. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Tak kære Gregers og helt rigtigt set mht det afslappede. Og du kender selvfølgelig dig selv bedst men med den disciplin du i øvrigt lægger for dagen, så er jeg helt sikker på, at du kunne få en hjemmepraksis op at køre, hvis du ville. Jeg kender selvfølgelig godt det med, at der er så meget der skal nås. Træning d 30.8 Yoga 55 min advanced/intermediate functional flow med Shaktibird via Becoming Balance app'n. Har efterhånden kørt programmet nogle gange og kan godt lide, at det starter ret simpelt med nogle mindre loves og så bygger op til et klassisk flow, som køres igennem nogle gange med kombi af forskellige stående stillinger. Derefter er kroppen godt varm og så fortsætter programmet med meget klassiske afsluttende øvelser; hoved, skulder stand, bro, siddende foroverbøjning, duens stilling + tvist og selvfølgelig til allersidst shawasana. Tiden går hurtigt og kroppen bliver arbejdet godt igennem. Vil til at begynde at meditere igen da det tidligere har haft hjulpet mig til at finde noget ro og fokus + mod på at få det hele til at hænge sammen. Kan næsten føle helt angst ved tanken om igen at skulle være i søvnunderskud, for stresset og uden ro til at få passet godt på mig selv. Bliver nødt til at prøve at gøre det bedre. Ja så har igen downloadet "Headspace" app, som har nogle virkelig gode meditationsserier. Har jo tiden i toget. Ja og så er det simpelthen bare at gøre det. Styrke 1 vild time med PT super coach J. Uhhh vi lagde hårdt fra land med walking lounges kombineret med fuld fut i romaskinen. Derefter dødløft supersettet med pushups og til sidst et vildt prowler pas, 7 runder hvor slædeskub blev skiftet med henholdsvis en dyb squat og så db overhead push press. Efterfølgende komplet done men glad