Bjergtrold

Medlemmer
  • Content count

    1,597
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    18

Bjergtrold last won the day on April 14

Bjergtrold had the most liked content!

About Bjergtrold

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Recent Profile Visitors

1,825 profile views
  1. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Tark superløber men jvf nedenstående så tæller nogle af minutterne dobbelt. Så var kun udviklingen i træningen jeg kunne illustrere. Men ja der er også sket noget. Men også markant bedring i skroget efter lidt ekstra restitution. I dag 2000 m dejlig svøm og hvad der ligner markant færre svømmetag og lavere SWOG. virkelig meget vågen natten til i dsg. Forhåbentligt bedre i nat nb og fortsætter træningen!!! Om jeg så ender med kun at gennemføre fx svøm x 3 i ugen og dermed ikke være i nærheden af IM så er det meget bedre end ingenting
  2. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Både i morges og senere i dag godt brugt i kroppen. Ja og som jeg har lovet mig selv, så vil jeg ikke smadre mig selv. Presse jo men ikke smadre og hvis krop, restitution og sjæl ikke er med, så duer det bare ikke. Så forkælede mig selv med dejlig sushi og så satser jeg på en ny god dag i morgen. Når jeg kigger på Vivosmart opgørelse over mængden af intensitetsminutter, så er der alligevel sket meget de sidste 13 uger. Ja så no wonder, at det tager lidt tid at komme op i gear og det er endda uden svøm, hvor jeg (endnu) ikke måler puls. Så billigt Garmin 920XT til salg...
  3. Vestjysk dagligdag

    X 2
  4. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Well da jeg vågnede 4.21 ovenpå knapt 6 timer var jeg faktisk i tvivl om det kunne betegnes som nat, eller tidligt vågen. Efter lidt diskussion med mig selv (og GOOD Espresso) endte jeg med at stå op til morgen træning Bike 50 min Følte absolut både at krop og sjæl kunne være med til det. Her ud på eftermiddagen måtte jeg alligevel erkende, at jeg var noget træt og endte med bareat ordne ærinder og Føtex indkøb. Ja så en dag, hvor det ikke lykkedes mig at smide mig selv i det store blå. Havde jeg kunnet gennemskue det i morges, så havde jeg nok sovet lidt mere og prioriteret svøm. Well men omvendt så er en af programmets pointer lige nu at presse krop med forskellige former for cykling flere dage i træk. Så på den måde var jeg nu også glad for, at jeg ikke stod over. I morgen planen at løbe frem og tilbage og så 100 min på cykel. Lige nu er jeg i et sjældent Netflix/HBO humør. Lykkedes heldigvis med IKKE at købe hverken slik, chokolade eller dameblade i Føtex, trods træthed. Very nice
  5. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Er på mange måder enig for oplevede det også selv overraskende let ikke at spise mellem fx kl 20 og kl 12 næste dag. Nød min the ekstra meget og følte mig ret let og fokuseret. Det var rart ikke at skulle forholde mig til om jeg skulle spise det ene eller andet. Og var så nok alligevel ikke god nok til at få nok indenbords i spisevinduet. Endte i hvert fald ofte med at være helt drænet kl 17, skippe træning og bare spise aftensmad. Ja og det ville jeg i hvert fald være ked af i tiden, hvor jeg prøver at få trænet lidt. Men muligt, at det kunne vendes.. Overvejer det i hvert fald stadig lidt for der var mange fordele!!!!
  6. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Træning d 22.4 Løb 1 time og 35 Opvarmning 15 til de 70 %, så 30 i 75 % 20 i 80 % og 5 i 84 % og derefter cool down Så Bike 51 min, ur registrede 55 men tror, at jeg må have haft pauseret det på det tidspunkt og det så var total tid. Anyhow et godt eksempel på, hvor meget et mindgame al tritræningen er. Ikke så høj intensitet men time efter time. Øven sig i at sætte fokus på uendeligt og bare være i det et øjeblik ad gangen. I virkeligheden ret zen. Dejlig udstræk og så apropos pre commitment, så droppede jeg indkøb i træt og sulten tilstand og kørte i stedet direkte hjem. I morgen skal jeg så dog have købt ind men forhåbentligt bliver det lidt tidligere. Målet at komme tidligt op og være på cyklen før job. Har altid elsket morgen pas og har meget lyst til træning i øjeblikket. Det der kan drille vil være, hvis jeg kommer til at ligge vågen i nat.. Nå vi får se. Søde drømme og den gode uge til boardet
  7. Motion i balance™

    Arghh fantastisk dims men jeg ville helt sikkert finde måder at snyde på. Så skulle det være for at kunne få en lille smule mørk chokolade dagligt men bare et stykke - Blev i øvrigt lige fascineret af begrebet "pre commitment" = the notion of commiting to a smart choice early, when we know we will be tempted by bad choices later. The kitchen safe is a tool that enables us to precommit to smart choices. Måske jeg skal have sådan en (og endnu mere sorry for spam Henrik)
  8. Langt pokker i MOL

    Hæ hæ du er så sej super cykel myg og har 100 % fortjent den plads i solen og at nyde den..bare lidt!!!!
  9. Motion i balance™

    Imponerende, at I overhovedet har en sådan... min tendens bare at spise det hele med det samme ..... but not anymore
  10. Motion i balance™

    Super sejt at kunne stå over på slik mv mv - R E S P E K T - og fedt at kunne se effekten. Har selv besluttet mig for at prøve at ændre på mine dårlige vaner, hvad slik og chokolade angår og lykkedes da med ikke at købe/spise noget i går. Kun en vej så godt med lidt inspiration super cykel myg Gregers har også haft held med det, så også respekt for det og sorry for spam super løber H
  11. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Lyder nu ok med selve sammenkoblingen men så vidt jeg har kunnet læse, så tager du også din tørn med gadget, dimser, it cirkus mv nogle gange :-) Foreløbigt ligger ekstra pulsmåler bare som stand by og så må jeg se, hvor længe det andet fungerer (eller at jeg mister en dims et sted) Og ja det gælder om at smide mig selv i det vand, ligegyldigt om jeg har lyst eller ej. Det bliver altid så delfin godt, at jeg ikke har ord for det. Onsdag var jeg dog igen! tæt på at overveje om jeg orkede ovenpå lang dag, så det er et skridt ad gangen. Ellers ok træningsuge Tirsdag: Løb frem og tilbage ca en time + 85 min cykling Onsdag: Svøm 45 min, kortbane og føltes virkelig kort Torsdag: Løb 1 time og 5 min, 1600 m intervaller x 4 med lidt intensitet på de sidste 2 - 85% Fredag fri - har synkroniseret så det passer med det originale program, også selvom, at diverse apps tilbyder, at man selv kan vælge en fridag. I dag job og så 2 timer og 15 minutters cykling med lidt intensitet til sidst 3 x 9 min i 80-85 % Undervejs hørte jeg (selvfølgelig) Avicii mix Godt nok tragisk men THANK YOU FOR THE MUSIC RIP Skal have monteret nogle flaskeholdere på racer og klamper på sko men derudover skulle jeg være ved at være klar til landevejen. Det bliver godt. I morgen mere træning og i næste uge skal jeg prøve at være kreativ (og morgenfrisk) for at få 2 pas om dagen til at lykkes. Hvis kroppen vil være med selvfølgelig. Har downloadet appen DrinkWater. Der er mange af slagsen men den jeg har fundet er helt speciel fordi, at der er masser af svømmende fisk og billeder af sites fra hele verden. Det gør det næsten hypnotiserende tilfredsstillende at indtaste når jeg har drukket vædske og helt sikkert et af mine hidtil svageste punkter. Not anymore. Søde drømme til boardet
  12. Tinapigens log!

    Så imponerende
  13. Zendurance IM CPH 19.8.18

    Tak Gregers men skal batteriet stadig ikke ud og i igen for at koble ur med ny sendedims?? Sådan husker jeg det bare fra sidst. Nå foreløbigt så har jeg jo den gamle, så kan vente lidt med at bakse med det.. Skrivebordsdag herhjemme + lidt husalfe halløj, så syntes ikke, at jeg følte mig super fresh til svøm da jeg først havde været på indkøb og anbragt ny justeret racer herhjemme i stuen. Er nu rart at kigge på igen. Meeeen vidste, at der kun var en vej og endte så med at have fabelagtige 45 minutters svøm. Som kick øvelse valgte jeg flyde på siden med den nederste arm strakt, hovedet godt nede under vandet for igen at modvirke de tunge ben. Som Terry Laughlin skriver i "Total Immersion" bogen, så udløser det helt automatisk panik i hjernen at mærke benene synke og omvendt er det utrolig fredfyldt at befinde sig under vandet med hovedet hængende i god balance og bare glide afsted. Ja og tog mig også lidt tid at finde mig godt til rette men igen god følelse da det lykkedes og gode crawl baner bagefter. Med fare for at gentage mig selv, så vil det være det HELE værd, hvis jeg lykkes med at opgradere min svømning og endda få det sådan, at det er en nydelse undervejs. Evt læsere af loggen vil vide, at det ofte har krævet noget at smide mig selv i det kolde vand og også, at jeg ofte har haft ballet på pas efter pas, inkl haft lange perioder uden svøm. Bliver bare nødt til at fortsætte med at øve mig. Kan godt føles lidt akavet at ligge der på siden men fylder jo ikke noget, er nem at overhale og nogle af de brushoveder, der på en eller anden måde tilsyneladende ejede det hele med plask, turbulens mv mv ja dem gled jeg jo ligeså stille forbi i ninja crawl stil bagefter. Hæ hæ. Nå nu må jeg opføre mig ordentligt. Sorry. No wonder, at jeg stadig er single. Håber på en god nats søvn inden undervisning i morgen tidlig og mere bike + løb. Overvejer lidt om løbeting kunne erstattes af løb frem og tilbage til job, så jeg bare skulle koncentrere mig om halvanden times cykling i morgen eftermiddag
  14. Vestjysk dagligdag

  15. Langt pokker i MOL

    X 2