Bjergtrold

Medlemmer
  • Content count

    1,516
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Bjergtrold last won the day on September 21 2017

Bjergtrold had the most liked content!

About Bjergtrold

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Køn
    Kvinde

Recent Profile Visitors

1,403 profile views
  1. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Tak kære Mugge I will
  2. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Sidste træningspas på dansk jord i denne omgang blev 90 minutters meget varm Bikram yoga :-) i virkeligheden rigtig god mental træning for varmen føltes helt uudholdelig og var nødt til at tage det en bevægelse af gangen. Og selvom, at jeg ikke følte, at jeg kunne, så var klassen jo pludselig slut. Alle de negative tanker undervejs hjælper jo heller ikke noget. Og det er også en god lektie at tage med til bjergene. It is what it is. Et skridt ad gangen - keep on going Bliver lidt mærkeligt med en masse trænings frie dage og tror faktisk, at det kunne være en god anledning til noget egen praksis. Det behøver jeg ikke nødvendigvis en yoga måtte til ❤️
  3. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Tak kære Gregers stay strong!!!
  4. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Tusind tak kære Henrik og ja lige nu er det så uvirkeligt selvom, at jeg har haft forberedt mig uendeligt længe Håber at vende tilbage inkl beretning om turen
  5. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Tak for at dele spændende tanker kære Jacob og ja der er virkelig mange mekanismer; fysiologiske, sociale, psykologiske mekanismer på spil og jeg kan godt genkende det med, at der hurtigt kan ryge noget ekstra af det mindre sunde ned om aftenen. I min situation så syntes jeg bare også sagtens, at det kunne være tilfældet på dage, hvor jeg har spist hele dagen (og nogle gange natten med). Ja så tænker absolut, at det er noget som jeg vil arbejde videre med. De to uger, hvor jeg kørte det strikt. Ja der var jeg nok også hjulpet af, at jeg udover morgentræning x 2 mest bare trænede Bikram yoga og havde en hviledag. Dvs ikke masser af hård cardio. Fredag aften var jeg til fødselsdags middag og spiste ud over vindue + drak lidt vin. Lørdag prøvede jeg så at holde faste og fik bortset fra lidt riskiks kl 12 først rigtig mad ved 4 tiden om eftermiddagen da jeg var på vagt. Ikke helt optimalt og ovenpå aftenløb ca 10 km var jeg nødt til at spise noget ekstra + spise morgen mad i går morges inden Functional/Trx klasse og yoga. Min yoga lærer og bjergtræner N overdrog mig i den forbindelse en lille KB amulet til at bære for god karma når det lige om lidt går mod Nepal. Pakke pas har haft været ret udfordrende og jeg kan afsløre, at jeg kommer til at rejse meget minimalistisk når først vi er på trek. Omvendt så er det bare nødvendigt med noget ordentligt grej til det formentlig super kolde bjerg. Varm sovepose, dun jakke, liggeunderlag. Alpin støvler og steiggeisen, så det er svært at komme langt ned i vægt. Til fly og ophold i Kathmandu medbringer jeg en murstensroman men på trek bare min lille dagbog. Ja så håber at kommer trygt tilbage til Århus og kunne videregive nogle af mine oplevelser. I går aftes løb jeg den smukkeste solnedgangstur med udsigt over Århus bugten, månen steg op og efterårsskoven var bare så flot. Sådan en dag kan det føles helt mærkeligt at skulle rejse så langt væk for eventyr og jeg er virkelig glad for, at fx bjergtræningen har mindet mig om, at det er muligt at opleve skøn udendørs træning lige i baghaven. Måske at jeg så alligevel værdsætter det noget mere nu hvor jeg for alvor er på vej ud i den store verden Pas på Jer selv og hinanden herhjemme og på forhåbentligt gensyn i loggen
  6. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Træning d 22.9 Yoga 90 skønne Bikram minutter. Donation class hvor frivillige bidrag gik ubeskåret til Røde Kors i Mexico for at hjælpe jordskælvsofre. Træning d 23.9 Yoga 75 dejlige minutter mere Hatha agtigt i FitnessDK Viby med yndlingsinstruktør N. TRX functional 60 hårde minutter med masser af arbejde for hele kroppen. Var meget glad da jeg nåede hjem til mad kl 12.00 gulerødder, avocado og laks, der smagte fantastisk. I nat sov jeg i min sovepose. Pga min dunallergi har jeg anskaffet mig en varm en i fiber = tung som et ondt år og jeg har haft været lidt bekymret for om den var helt varm nok. Dog super dejlig at sove i og i løbet af natten var den i hvert fald rigeligt varm, så fik somehow kæmpet mig ud af den. Nu nogle ærinder og så tror jeg ikke, at der kommer til at ske så meget mere i dag. I morgen kontor arbejde frem mod Bikram kl 14 og så ville det være dejligt hvis jeg kunne nå en lille løbetur en af dagene men vi får se. Dejlig solskins weekend til boardet. Næsten helt indian summer agtigt udenfor.
  7. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Well well lille update Dagene flyver virkelig stærkt og jeg når ikke alt hvad jeg gerne vil. Er dog meget optaget af, at det nok heller ikke er lige nu, at jeg afgørende flytter formen. Må gå med hvad jeg har og mentalt (og også styrkemæssigt selvfølgelig) så har træningen med personlig bjergtræner været helt uvurderlig. Mentalt henter jeg også rigtig meget i Bikram yogaen, som jeg har været på fra mandag, onsdag, torsdag 90 meget varme minutter pr gang. Tirsdag dejlig eftermiddags Vinyesa i Frisko. Tirsdag og torsdag morgen tidlig, mørk og god morgen træning udendørs. Væsentligst så er jeg i denne uge gået i gang med Intermittent Fasting med spisevindue mellem 12 og 20. Er faktisk rigtig nemt og både mentalt og fysisk er det faktisk rart, at der er så mange af døgnets timer, der handler om ikke at spise, eller ikke handler om at spise. Svært at forklare men føles faktisk dejligt at give krop og sind ro og det er absolut muligt både at træne, arbejde og have det udmærket alligevel. Krop og sind kan vænne sig til meget. Og det egentlig mest enkle måltid kl 12 kan føles som total party time. Alt smager rigtig godt når du er sulten. I Nepal forventer jeg, at spise når der bliver serveret mad morgen, middag og aften men har været meget dejligt at prøve og definitivt noget som jeg vil arbejde videre med når jeg (forhåbentlig) kommer godt hjem igen. I dag knokler jeg med deadline hjemme. Har noget som jeg bare skal være færdig med førend, at jeg for alvor kan skue frem mod afgang d 2.10. Very very soon
  8. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Tak kære Henrik og jo jo er nok stærk af en kvinde at være men helt sikkert stadig svag sammenlignet med mænd. Dog meget glad og inspireret af morgentræningen = god forberedelse til bjergene lige om lidt. Synes virkelig, at jeg har haft fået styr på meget men der skal helt sikkert nok være noget, som mangler på en eller anden måde. Og arbejdsmæssigt er der masser af løse ender der skal snøres inden at afgang bliver med ro i maven. Dagene i Haag forløb træningsmæssigt efter samme formel: jog ca 4 km til Bikram yoga sted, 90 minutters Bikram og så jog ca 4 km hjem igen. Derudover gå ture til konference = et par km hver vej. Rigtig dårligt vejr så havde god brug af alt Goretex gearet + bjergrygsæk med overtræk. Hjemme igen skøn bjergtræning med PT 6-7 onsdag og fredag morgen, Bikram yoga torsdag og i går arbejde til sent så bare sushi, dameblade og slik da jeg endelig blev færdig på hospitalet. Snap shot fra morgen træning I dag arbejder jeg ved skrivebordet men "skejer ud" i Bikram kl 14. Kan ikke 100 % udelukke, at jeg får lidt astma af at være dernede men samtidigt så er det bare den fedeste følelse at være helt gennemsvedt og komme ud under den kolde bruser og jeg får virkelig meget ud af praksis. Dejlig weekend til boardet
  9. Okse-loggen!

    Dejligt at læse
  10. Tinapigens log!

    Arghhh hvor inspirerende læsning. Stor respekt for at få den form for eventyr ind i hverdagen. Nogle gange ligger det bare lige foran næsen af os
  11. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Well tiden flyver alligevel. Tid for en update I dag dejlig yoga 75 min, Hechmann grundtræning uge 11 dag 6 med 5 x 3 min i AT-An1. Ville gerne have haft tilbagelagt dem i 4 min/k men den første var hård, på nr 2 var jeg lige nødt til at pause 15 sek undervejs, ja så skiftede til 2 stk's af 4.10 og så den sidste i 4.06. God opvarmning 15 min og afjog ditto. Derefter 1000 skønne m crawl bare ud i et. Very very nice I går også bare crawl og 1000 m men med betydeligt flere pauser. Samlet set kan jeg mærke at corestyrke og stærk ryg + åbenhed i skuldre gør meget godt. Torsdag skøn skøn morgentræning i Risskov lige efter lysets frembrud. Pæne og mange" push ups", dog lige nu med underhåndsgreb, er blevet træner N's yndlingsting, så havde mange sæt og mange gentagelser.. derefter fortræning til dips i ringe og bagefter en masse kast med tung bold, KB swings og dyb squat statisk med tung KB ved hagen. Dejlig dejlig følelse resten af dagen og skøn eftermiddagsyoga. Onsdag eftermiddags yoga og efterfølgende roligt løb knapt 40 min vekslende mellem jog og Ae2. Tirsdag også morgentræning men har lige nu glemt hvad der skete. Var helt sikkert superfedt og med masser af flot solopgang. Eftermiddags yoga med skønne Caroline. Mandag blev det bare til jog til pakke udlevering i Føtex så tæt på pause dag. Er godt i gang med at pakke til Nepal og skal så lige interpolere tur til Haag torsdag til tirsdag i næste uge, hvilket føles lidt mærkeligt. Masser af arbejde, som jeg skal have styr på inden afgang, så kun en vej Billede fra morgentræning
  12. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Well udover morgenens yoga så var det det det blev til i dag. Svømmestadion og 900 m. Som mange gange tidligere bare vigtigt at komme afsted, få overvundet modstanden og så kunne jeg utrolig godt tænke mig, hvis det kunne blive mere regelmæssigt frem mod Nepal. Just do it I guess :-)
  13. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    1000 tak søde Tina og knus herfra + at det selvfølgelig er vigtigt for mig at skrive, at det jo er Jer alle, der gør det svært at forlade stedet her. Coq´s indlæg var ligesom bare "hanen" på vægtskålen. I mellemtiden er jeg nu også vendt tilbage til facebook :rødme: smiley. Bjerg coach havde lagt træningsvideoer op på hans site og flere begyndte til yoga at spørge om jeg var den lille bjergbestiger og så måtte jeg jo trods alt selv ind og lure. Vil dog med samtlige fora prøve at vælge "på" versus "ikke på" perioder. Simpelthen fordi, at det faktisk har haft været super befriende bare ligesom at have haft min egen ene sendefrekvens inde i hovedet. På mange måder kan det jo være temmelig meget tankemylder bare i sig selv. Men apropos bjergtræningen så er det virkelig virkelig en ting som jeg er glad for, at jeg investerede i. Det er simpelthen noget andet at blive udfordret, presset og justeret i stillingerne 1:1. Og ja en dag som i går havde jeg en hel time i solen med bare tæer på græsplæne med udsigt over vandet og masser af hård træning samtidigt. Især pull ups i ringe er ekstremt udfordrende og i går gik vi også i gang med forøvelser til dips i ringe. Puuh det var svært. Derudover masser masser af core arbejde, pres på kredsløbet i sele og så mens jeg var allermest presset bord/strand tennis, som træning til også at kunne koncentrere mig og kontrollere de små bevægelser også når jeg er presset. Jamen det er simpelthen genialt. Torsdag var jeg til tandlæge for at få fjernet gl plombe og boret ud til en ny og var ganske enkelt rædselsslagen. Synes at tandrensning plejer at være rigeligt slemt. Havde derfor fået smertestillende inden og oveni 3 x lokalbedøvelse, så temmeligt vind og skæv. Stadig dejlig eftermiddagsyoga men bandt ikke an med andet. Onsdag havde jeg været meget meget tidlig vågen så snuppede bare Hechmann pas på Jens Baggesens vej. Jog vekslende med Ae2 ialt 40 minutter. Tirsdag fabelagtig hård og god morgentræning i solopgangen med udsigt over Århus bugten ved Risskov. Mandag fik jeg som nævnt i tidligere indlæg ialt 3 vaccinationer, så var lidt utilpas. Til morgen dejlig dejlig yoga og håber senere at få fyret nogle Hechmann intervaller af og også gerne noget svømning. Drak dog noget fabelagtig skøn Rosé vin med med bjergfarer L i går aften, så føler mig lidt rusty. Dejlig weekend til boardet herfra
  14. Endorfinjunkie på genoptræning

    Velkommen tilbage kære Holger og håber, at du hænger lidt mere ud med os denne gang. Det var gode gamle MOL tider da du ofte skrev lange spændende beretninger om træning mv mv. Det glæder jeg mig til. NB kan nu ikke læse noget om sild i forbindelse med spinning men ja nu venter vi bare på, at Henrik S har været til sin første yoga time.
  15. Mera Peak 6461 m.a.s.l. Nepal October 2017

    Well det her er jo et Game of Thrones værdigt MOL plot twist, som jeg slet ikke havde set komme kære Holger og hvis du lover at opdatere din log med flere spændende spinning beretning og IKKE først næste gang om to år!!! Ja så vil det måske alligevel være fristende for mig at skrible skrable her frem mod Nepal. Bliver nødt til at uppe min cardio lidt med noget svøm, eftersom at jeg absolut ikke formår at lade være med at opernære mig på Toms mørk chokolade med lakrids. I dag har jeg dog fået ikke mindre end 3 vaccinationer (plus en masse råd om astma og højdesyge mv) og så føltes det nu ok at være lidt i Nato stlling med det spændende afsnit 6 i 7. GoT sæson, hvor begrebet "fire & ice" kunne iagttages meget bogstaveligt. Ellers begynder meget at være på plads med grej. Denne video fik mig dog alligevel til at overveje ekstra varm dun fidus og fik købt nogle endnu vildere overtræksting til hænderne: Dokumentar fra bjerget jeg håber at bestige Ingen træning i dag men lørdag gode Hechmann intervaller svarende til halvmarathon grundtræning uge 9, dag 6 = 3 x 3 min I AT-An1 som jeg lige nu har placeret svarende til 4 min/km, absolut hurtigere end tidligere. Kan virkelig noget Hechmann træningen. I går 85 svt dag 7 med 30 min's jog, 15 Ae1, 10 Ae2 og 10 jog inden 15 Ae1 og 5 Ae2 tilsidst. Løb dog udendørs i mudret skov i skybrud, så noget af det hurtige blev bremset lidt ned, mens det sidste lidt langsommere blev løbet tættere på Ae2. Lod mig udelukkende styre af puls og det fungerede egentlig fint men bliver meget mere hakket end de fine indendørs pulskurver fra fx lørdag Nå i morgen forhåbentligt flere intervaller