vestjyden

Medlemmer
  • Content count

    375
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Everything posted by vestjyden

  1. Vestjysk dagligdag

    02-07-2020 Løb 8,0 km 53m39s Lidt en bakke tur, det har formen godt af. 03-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 15 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 5 x 20kg. 1 x 5 x 60kg. 1 x 5 x 70kg. 3 x 5 x 80kg. Pull down kabel. Smalt fat parallelt greb : 3 x 10 x 60 Arnold pres Db: 1 x 10 x 11kg. 2 x 10 x 12kg. Dagen pinlige joke. Mine arme er ømme efter sidste træning. 05-07-2020 Løb trail 11,1 km 1h24m10s Det lykkes at løbe mellem to byger. Fin tur i skoven.
  2. Vestjysk dagligdag

    30-06-2020 Løb 10,0 km 1h02m22s Det er åbenbart den tid det tager at løbe 10 km for mig. 01-07-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1x 5 x 80kg. 1 x 5 x 90kg. 3 x 5 x 100kg. Arnold pres db.: 1 x 10 x 10kg. 2 x 10 x 12kg. Bulgarsk split squat: 3 x (10+10) x bw Curl db.: 3 x (10+10) x 12kg. Triseps ekstension db: 3 x (10+10) x 10kg. Bryst pres maskine: 1 x 10 x 40 2 x 10 x 50
  3. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "jeg ikke tænkt mig at kramme nogen men ved ikke, hvordan resten af selskabet forholder sig. " Hvis du ønsker at holde afstand, er mundbind er en god sinalgiver. Tag et på, og der er ingen der kommer tæt på dig. Ellers er jeg ret imponeret af din disciplin mht. mad. hep herfra.
  4. Vestjysk dagligdag

    27-06-2020 Løb 10,0 km 1h02m31s Stille og rolig aftentur. Der gik lidt talnørd i den, 4 gange rundt om huset for at ramme 10 km. rent. 29-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 50kg. 3 x 10 x 60kg. Row Low (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Bænkpres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 50kg. Baglår (pure strength maskine): 3 x (10+10) x 20kg. Læg 1 ben stående.: 3 x (15+15) x Bw Det er jo ved at være der hvor det plejer at være. Er lidt i tænkeboks om jeg skal prøve et eller andet. progression fx.
  5. Motion i balance™

    "Nu må ham der Wammen bare gerne sende alle landets indefrosne feriepenge til mig" Der skal du have tålmodighed. Noget med modregninger i socialydelser osv. Konflikt i alle mulige love. Ang. vægt. 6,89 kg. er ikke meget. Mindes min gamle 2 gears raleigh, mener det var +20 kg.
  6. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "Bare sådan et lille split sekund af "as good as it gets". " Det er bare med at samle på den slags øjeblikke. Fedt nr. btw.
  7. Vestjysk dagligdag

    "Uhh FW... er lidt misundelig " Man kan godt både træne hjemme og i FW. Jeg har det sådan lidt, det koster ca. det samme som en burgermenu og en bif-billet, så det går nok. Ikke at jeg har specielle følelser for FW. Men deres stænger er lige, og de gør rent. Begge dele sætter jeg pris på. Når det er sagt, så er det hyggeligt, da jeg er kommet i det samme center i mange år, så kender en del af de sædvanlige hoveder, ikke at vi snakker et øre af, bare de der småbemærkninger. Nå træning. 23-06-2020 Løb 5,0 km 37m58s Løbet kl. 22, bare for at løsne kroppen op. Har været praktiske gris hele weekenden, flyttet rundt på stilladser, op og ned af stiger. Har lyst til at noter det som træning, 6,7 meter målte jeg stilladset til. 24-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 10 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Dødløft: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 60kg. 1 x 10 x 70kg. 3 x 10 x 80kg. Pull down (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 3 x 10 x 80kg. Arnold pres Db: 3 x 10 x 11kg. Læg 1 ben stående.: 3 x (15+15) x Bw 48 min. fra jeg kom til jeg gik. 25-06-2020 Løb 9,2 km 1h00m11s Det var varm. Lidt sjovt, når det er rigtig varmt, ligger min puls 10 - 15 slag over hvad den plejer.
  8. To failure & beyond ..back on the mountain track

    Nu er jeg også lækkersulten! De der pandaer smager godt. At ændre spisevaner er bare ikke nemt. Så hvis du finder guldkorn skriv endelig, da jeg stadig bokser med det.
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tillykke med familie forøgelsen. Børn tager bare tid, så respekt for lige at tage 10 min.
  10. Vestjysk dagligdag

    18-06-2020 Løb 7,4 km 47m54s 19-06-2020 Styrke Opvarming: Crosstrainer 12 min. Hyber ext. 2 x 15 x Bw. Sidebøjninger i Hyber ext. bænk.: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw. Squat: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 50kg. 2 x 10 x 60kg. Row (pure strength maskine): 1 x 10 x 40kg. 1 x 10 x 60kg. 2 x 10 x 80kg. Bænk pres: 1 x 10 x 20kg. 1 x 10 x 40kg. 2 x 10 50kg Rotor cuff øveler ind: 2 x (15+15) x 10 Rotor cuff øveler ud: 2 x (15+15) x 7,5 Første gang i FW i 3 1/2 måned. Det gik bedre end frygtet. Pausen kan mærkes, mest på arbejdeskapasiteten. Eller også er jeg bare for doven i det daglige, og presser ikke nok på. 20-06-2020 Løb 6,4 km 41m39s Hyggetur med venner.
  11. Vestjysk dagligdag

    Tina: Tak for kommentar, jeg prøver at få lavet noget de fleste dag, det funger bedst for mig. Teenageren er ikke til konkurrence, mere lidt han kan hygge sig med. så det funger egentlig meget godt med hjemmetræning for ham. Nå træning. 14-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 0kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. 16-06-2020 Løb 7,0 km 47m10s Hyggetur med et par venner. 17-06-2020 Styrke kb. 2 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 0 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Det tog 2 x 7 min. med 2 min. pause i mellem runderne. Så det er ikke lang tid jeg bruger. Det er ved at være tid til at komme i træningscenter igen, jeg får lavet for lidt hjemme.
  12. Vestjysk dagligdag

    09-06-2020 Løb 9,5 km 57m20s 10-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 5 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Så mente teenager i huset, at han skulle have noget opmærksomhed. Det var nu meget hyggeligt, da jeg gav ham ideer til kropsvægtsøvelser. 11-06-2020 Løb 8,3 km 50m02s Jeg svedte tran. Havde denne der fornemmelse af at blive for varm, blive opkogt, så vil kroppen bare ikke noget. 13-06-2020 trail Løb 11,0 km 1h25m34s Jeg havde absolut ikke travlt, nød bare turen i skoven, som jeg havde snydt mig lidt til. Skulle egentlig være praktiske gris derhjemme.
  13. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Mountainbike er sjovt, Jeg har kun kørt Mountainbike et par gange, hver gang gav det et godt skud adrenalin.
  14. Vestjysk dagligdag

    07-06-2020 Styrke kb. 2 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 16kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 5 kg. for venstre 12 kg for højre. Rack lungs: (10+10) x 16 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Elastik øvelser for skulder 2 x 20 rep med fokus på stabilitet. Her dagen efter kan jeg mærke venstre skulder. Jeg skal passe på med wind mill.
  15. Vestjysk dagligdag

    02-06-2020 Løb 6,2 km 38m24s Var i Århus og fik lige sneget en løbetur ind langs strande nord for byen. Det var en smuk tur. 04-06-2020 Løb 9,7 km 1h01m23s 05-06-2020 Styrke kb. 1 runde af følgende øvelser. 1H Swing: (10+10) x 12kg. Clean and pres: (10 + 10) x 12 kg. Wind mill: (5 + 5) x 12 kg. Rack lungs: (10+10) x 12 kg. Plank row: (6+6) x 12 kg og 16kg. kb Skiftede rundt på kb efter 3 rep, så der var ens belastning til højre og venstre side. Det er en serie øvelser, jeg fandt på Runners world's hjemmeside. Funger ret godt, afsløre hvor jeg har mine svag sider. Skal tilpasse vægten, og i gang med elastikøvelser for min venstre skulder. Skulderen er belastet af at jeg sider dumt ved pc'en. 06-06-2020 Løb 6,6 km 42m48s Dejlig tur med lidt fartleg. En håndfuld elastik øvelser for skulder.
  16. Vestjysk dagligdag

    Tak Bjergtrold, jeg prøver. Denne uge har været fyldt med overspringshandlinger, der er en spcialesumps skriveblokering værdig. Glemte til gengæld alt, ex. fyldte jeg vaskemaskinen, men glemte vaskemiddelet samt at starte den, lidt træls, da jeg ville hænge tøjet op. Men det er bare med at komme videre. Nå træning. 26-05-2020 Løb 8,1 km 49m49s 28-05-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Læste en artikel af Jacob Søndergård i aktiv træning, hvor han forslog denne kombo, kørt uden pause i 10 til 20 min. det tog mig 11 1/2 min. Lige nu passer det godt til mig. 30-05-2020 Løb 6,3 km 40m58s 31-05-2020 Løb 6,5 km 40m06s 01-06-2020 Styrke Frontsquat Kb. 5 x 8 x (12+16)kg Ss med Renegade rows Kb.: 5 x 8 x 16kg. (højre og venstre) Hovedet var ikke med, det tog 18 min.
  17. Tinapigens log!

    "Det er stadig bedre sådan helt generelt de fleste dage, men så kommer der igen nogle gener - så snart jeg bruger den... uh, kan mærke at jeg bliver rigtig olm, trist, opgivende og mentalt påvirket af at tænke på den ankel." Et par af mine løbevenner har prøvet en "forstuvning" der tog lang lang tid. De var også ved at få "fnat" af det. Så lidt tålmodighed herfra.
  18. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "Træningsmæssigt ellers meget enkelt med jog til Blommehaven t/rt ca 10 k både mandag, tirsdag, onsdag og i går lørdag. " Det er altså en ok mængde at lige banke af oven på hverdagen. Mht. til nedlukningen: Lidt nørdet, men corona må være super interessant, hvis smittespredning er ens speciale.
  19. Vestjysk dagligdag

    19-05-2020 Løb 7,9 km 48m36s 21-05-2020 Løb 7,1 km 44m20s 22-05-2020 Styrke Kb swing 2H 1 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene armstrækker. 4 x 10 x Bw. 23-05-2020 Styrke Kb swing 2H 2 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene armstrækker. 8 x 10 x Bw. 24-05-2020 Løb 6,4 km 39m40s Må indrømme at træningen har været på autopilot i denne uge. Dagligdagen trækker lidt tænder ud, men jeg få gjort en del hængepartier færdig, hvilket er dejligt.
  20. Vestjysk dagligdag

    14-05-2020 Styrke Kb swing 2H 1 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene Bulgarsk split squat 4 x 5 x Bw Bare for at bevæge mig. Kunne ikke tage mig sammen. 16-05-2020 Løb 6,6 km 44m16s Løbet som fartleg med et par venner. 17-05-2020 Styrke Kb swing 2H 2 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene 1H Row. 2 x (2+3+4+5) x 28kg.
  21. Vestjysk dagligdag

    Spinderella: He he, det nummer laver jeg også af og til. 14-05-2020 Løb 4,2 km 27m52s Egentlig bare opvarmningen til strækøvelser. Går og reparere hus, det sætter sig i kroppen og hovedet. Projektet er ved at stikke lidt af, når man først får begyndt, finder man bare mere og mere i et gammelt hus.
  22. Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning

    "vandet var omkring de 11 grader " Gisp. 500 meter, det syntes jeg er langt i den temperatur. Respekt. "eftersom mit knæ åbenbart stadig ikke har tilgivet at jeg har bragt det i yderstillinger " Jeg har af og til brugt et neopren knæbind, sådan et biligt et fra matas. For mig har det givet den lille smule støtte, der skulle til at knæet fik ro. Om det virker for dig, ved jeg jo ikke, men bare lige et forslag herfra.
  23. Vestjysk dagligdag

    11-05-2020 Styrke Kb swing 2H 2 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene Bulgarsk split squat 8 x 5 x Bw Split squat valgte jeg for mobiliteten, den gør godt for min hofte. 12-05-2020 Løb 8,8 km 52m24s Lidt af en tempo tur, god træning. Dem jeg løb sammen med fandt på at km tiderne skulle være under 6 min/km. Jeg blev presset.
  24. To failure & beyond ..back on the mountain track

    "men jeg får drømt om noget som er værdifuldt for mig." Godt skrevet og tænkt. Især nu hvor alting er gået lidt i selvsving. Ellers som Henrik skriver, gode billeder.
  25. Vestjysk dagligdag

    06-05-2020 Styrke Kb swing 2H 1 x (10+15+25+50) x 16kg. I mellem sættene 1H Row. 1 x (2+3+4+5) x 28kg. Lidt noget gøjl med 28 kg da det er 2 kb på 12kg. og 16kg i 1 hånd. men det sider meget godt i rygstykkerne. 08-05-2020 Løb 9,4 km 1h03m33s 09-05-2020 10 kb swing blev det til, hvorefter jeg brugte 20 minutter foran fjernsynet, mens jeg prøvede at blødgøre kroppe med stræk. Har gået og malet hus de sidste par dage, det er ikke hårdt, men kroppen er træt. Kravle, ligge og stå i mærkelige stillinger på en stige, kræver åbenbart muskler, jeg ikke vidste jeg havde. 10-05-2020 Løb 5,1 km 33m03s 15 minutters stræk Løbeturen var bare for at løsne kroppen. Går stadig og maler.