Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sikken tråd.

Jeg lagde selv ud som discopumper for mange år siden og har nok lavet størstedelen af de numre i beskriver her i tråden. Jeg vidste simpelthen ikke bedre.

For nogle måneder siden rendte jeg ind i en discopumper, og besluttede mig for at jeg lige ville spille lidt smart overfor ham. Så sagde jeg: "jeg har desværre stået stille på 210 i bænk i et godt stykke tid...", hvortil han svarede: "jeg har også stået stille på 240 kg i noget tid."

Det værste var at flere i centeret kunne bekræfte at han faktisk havde bænket den.

Siden da har jeg altid talt om helt andre ting når jeg rendte ind i ham.

Mon ikke at der også findes folk der går rundt og griner af vores bedre vidende??

Link to comment
Share on other sites

I går var der tre, der trænede en masse preacher curl, og senere

også reverse preacher curl.

På et tidspunkt satte de 20 kg på hver side af curl stangen.

Da blandede jeg mig og fik de to spottere til at holde ved

hver side af stangen, så ham der trænede ikke brækkede armene bagover.

De hyggede sig og havde det rigtig sjovt.

Ærgerligt at jeg ikke havde kamera med.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Squat -og dødløfttræning er kun noget, folk bruger som kompensation for manglende størrelse på armen og patten.

Ikke forstået ?? Squat og dødløft bidrager jo lige netop til større bryst og større arme. Men ægte discopumpere må jo endelig ikke få for stor røv og ben :chicken:

Enhver sand discopumper ville ofre 40kg af dødløften for 2cm på overarmen
Du kalder ham en discopumper, jeg kalder ham et ynkeligt fjols :lol:

Thomas

Pat og arm skal jo være store I FORHOLD til resten.

Det er jo latterligt, at rende rundt med en stor bred ryg, hvis det får armene til at ligne små pinde.

Link to comment
Share on other sites

henning ->

Hvis du læser efter er dette næppe en hadetråd mod DIFD, men mere lidt brok over folk der generelt overfører sig tåbeligt eller respektløst i et træningscenter. Det er så tilfældigvis efter manges mening overvejende "discopumper-typer", altså folk der mere eller mindre træner for at få større patter og arme, og intet andet - nå ja og laver en milliard crunches så de kan forbrænde alt fedtet på maven. ;) :tongue:

Det er efter nogles opfattelse også styrkeløftere, derfor er de ikke

velkommen i nogle fitness centre.

Og der har været flere tråde før om folks mærkelige opførsel i

centeret.

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan kan man så spjætte med benene, mens man har røven i vejret?

Jo, man støtter på det yderste af bænken med indersiden af knæet; i øvrigt kan man have et ben på jorden og et i luften osv. Der er mange muligheder... ;)

(Håber jeg kom petitesserytterne i forkøbet!)

enten ligger de flade som pandekager og spjætter med benene, eller også står de på tæer og har røven flagrende et godt stykke over bænken :)

Og nu er det vist tid til jeg skal ned og more mig over et par diskopumpere - hvis der er nogen ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan huske et skilt på en bar i Boston:"No barbodies allowed". De hadede de der gutter der kun trænede det man kunne se over bardisken.

Må da indrømme, at jeg sikkert har kunne defineres som discopumper i mine teenageår, men jeg vidste ikke bedre(Fader TJ, tilgiv mig, for jeg har syndet :) ).

Alle skal vel igennem den der super-narcisistiske fase, nogle kommer bare aldrig ud af den. Kunne være at man kan definere et helt nyt sæt faser for vægt-folket, lidt á la Freud(orale, anale, osv.)?

Og iøvrigt findes der vel et eller andet sted på nettet et modstykke til MOL, hvor discodrengene hyler over styrkeløfternes træning :tongue: . "så stod han der i en halv time og løftede en vægtstang op fra gulvet een gang, med laaang pause imellem...Hvad tror han det gør godt for?" :lol:

Niske

Link to comment
Share on other sites

Og iøvrigt findes der vel et eller andet sted på nettet et modstykke til MOL, hvor discodrengene hyler over styrkeløfternes træning :tongue: . "så stod han der i en halv time og løftede en vægtstang op fra gulvet een gang, med laaang pause imellem...Hvad tror han det gør godt for?" :lol:

Niske

Ellers må vi lave en tråd her om styrkeløfterne, der bare smider vægtstangen

fordi de har for meget vægt på til at sætte den roligt ned og få den eccentriske

del af træningen med også.

Dem som nogle centre ikke vil have ind.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Og iøvrigt findes der vel et eller andet sted på nettet et modstykke til MOL, hvor discodrengene hyler over styrkeløfternes træning  . "så stod han der i en halv time og løftede en vægtstang op fra gulvet een gang, med laaang pause imellem...Hvad tror han det gør godt for?"

Haha ... jeg tror egentlig også at alle cykle-tøserne og maskinedrengene nede i mit center også er temmelig træt af min dødløften. De lurer i hvert fald i min retning, hver gang at vægten knalder i gulvet.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Mig og min trænings makker har grineren over dem vi kalder ”spreder”

En ”spreder” er fyr der tager armene så langt ud til siderne, for at se bred ud

I mit center er der en indvandre, der har armene i ca 45% vinkel, når han så træner arme

så bliver vinkel næsten 90% begge hans arme er næsten vandret, det for vildt!!!!!!!

HAN ER SÅ BREEEEEEEDDDD

Link to comment
Share on other sites

:cry: Heldigvis træner vi ikke alle med det samme mål for øje, Hvad TJ sys måtte være pænt behøver ikke stemme overens med min eller andres opfattelse. Personligt sys jeg det er meget kønnere når brystet måler mere end maven, altså modsat TJ´s atavar.., No hard feelings. :bigsmile::bigsmile: Vel ?? :w00t: Jeg tror, de fleste af os stifter bekendskab med de ovennævnte typer hver gang vi træner.. ? er om ikke de typer er nødvendige for at I kan dyrke jeres selvværd ?? Og blive bekræftede i jeres viden omkring træning ?? Bare en tanke..
Link to comment
Share on other sites

Har sgu ikke brug for at glo på disco-drengene for at fremme eget selvværd, men på et eller andet plan er det selvfølgelig meget humor at se dem kegle rundt.

Kom i øvrigt lige til at lægge mærke til en disco-detalje mere her i morges, som jeg ellers har misset. - Håndledsbeskyttere. - Ok, det er ikke en ren discodetalje, for håndledsstøtter er jo generelt en fin ide, og i øvrigt ikke noget jeg griner af folk der bruger. - Men når man ikke kommer over 50 kg i bænkpres er det sgu lidt overkill, eller er det bare mig?

Link to comment
Share on other sites

Håndledsbeskyttere kan da være en fin ting, og hvis det er en der lige er startet, og har kæmpet sig op til 50 kg, kan de stadigvæk have sin berettigelse.

Noget andet jeg dog synes er sjovt, ved de omtalte typer, er brugen af cykelhandsker (eller det ligner de i hvert fald!). Selvfølgelig kan de være med til at give bedre greb, skåne hænderne, men det er et meget udbredt fænomen blandt diskopumpere i mit center.....og så selvfølgelig klassikeren: undertrøjes-fænomenet :lol:

Link to comment
Share on other sites

man kan hævde sig selv på to måder. Enten ved at fremhæve egen storhed, ved at gøre sig selv større end man er (som selvfølgelig er blevet sværre i kraft af janteloven), eller man kan fremhæve egen storhed ved at gøre dem man normalt sammenligner sig med mindre, hvilket generelt er langt mere accepteret. Kan man endda gøre det under et let ironisk dække som: "men på et eller andet plan er det selvfølgelig meget humor at se dem kegle rundt." så er denne selvforherligelse ikke så åbenlys, men gør den ikke mindre anstrengende.

Og undskyld Baloo, det er ikke fordi du nu bare skal ned med nakken, men (generelt) indlæg hvor man på denne måde gør grin med folk, som træner på en måde, som vi ALLE på et eller andet tidspunkt selv også har gjort er bare så anstrengende frelst at læse om.

I øvrigt er der mange som har dårlige ledbånd i håndledene (incl mig selv) hvor selv små vægte ikke er gode for dem. Og fingerløse handsker kan også være en god ting, hvis man har tendens til meget hård hud og i øvrigt træner og hårdt og længe.

Og en sidste ting i bedste freudianske forstand: det man ikke kan lide hos andre er som regel det, man ikke kan lide ved sig selv - bevidst eller ubevidst :)

Link to comment
Share on other sites

Undertrøjer og cykelhansker- Damn, den havde jeg næsten glemt. Men helt enig, det er en af perlerne. Jo mere spaghettiarme, jo dyrere cykelhandsker endda.

Til JesperT- Fair nok at du ikke er enig. Men jeg mener nu at din lommepsykologi går lige et trin for langt. Det virker som om et par stykker på tråden er lidt stødt over at jeg (og åbenbart en del andre ) finde det lidt morsomt at nogen bare skal spille smarte.

For lige at få en ting på det rene, så er jeg ikke en af dem som sidder og griner af andre nede i centeret. For det meste holder jeg mig for mig selv (evt sammen med træningsmakkeren). Men derfor forbeholder jeg mig sgu retten til at more mig over dem som absolut skal træne på en måde som tiltrækker opmærksomhed. Og uanset hvad du mener, så er det sgu altid nogen typer i ethvert center, som mere eller mindre bevidst træner på en smartass måde, hvor en del af målet med træningen er at andre skal glo på dem. - Derfor mener jeg også det er helt fint at have denne tråd hvor man kan få lov at lukke lidt damp ud.

Og jo, da jeg var 16 og trænede fes jeg sgu også rundt med cykelhandsker og lavede nogen af kegle-øvelserne. Så jo, en del af det jeg morer mig over er sgu også at jeg selv har været sådan på et tidspunkt. - Men det er sgu mange år siden, jeg har prøvet at lære hvordan man gør tingene korrekt (lærer sommetider nyt stadig). Det er sgu ikke fordi jeg på nogen måde skal være frelst.

Og for i øvrigt lige at køre videre på den med tøjet, så synes jeg det er humor nok at dukke op i en XXXXL trøje i str. Large :-) Den ser man sgu også tit.

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg træner, kommer i ny og nær en gut for at køre det vilde disco.

-han er temmelig stor, og alt respekt til det... MEN så begynder han at træne, og man er ved at knække sig af grin...

Hans træning består af følgende:

Bryst: 3x15 med stangen uden nogen kilo, og så en masse armbøjninger

biceps: 3x7 med de mindste håndvægte i centret <-- og det var sku hårdt for ham... :blink: Triceps: one arm pushdown 3x7 igen med laveste vægt <-- og stadig hårdt for ham :blink:

Ryg: yeah right <-- nåh nek, my bad... -kørte da 2 hurtige chinups...

Ben: Har aldrig set ham i nærheden af et squat-stativ, ikke en gang i nærheden af leg extension..

-Og så ellers en masse andre "hul i hovedet" øvelser... -og ingen af øvelserne køres tilnærmelsesvis rigtigt...

At se ham træne, er de bedste grin, jeg har i løbet af et helt år....

Forstil jer en stor gut, sidde og kæmpe med de mindste håndvægte i centret... :bigsmile:

mvh. Kejseren

ps. Han er naturligvis også på steroider...

pss. ved ikk om det kaldes en disco-pumper, når de ikke en gang forsøger sif med nogle kilo, men bare træner for at få steroiderne rundt i kroppen...

Edited by Kejseren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share