Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Træning den 9/8

Morgen 06.00- 07.10: 32 km på "Det hvide lyn med den sløve rytter..." - hyggeligt og dejligt med en tidlig morgentur medens det stadig var "køligt" :)

Tidlig aften fra 18.25: Spinning III i parken. Jeg var ikke helt med i denne time. Ok jeg fik kørt nogle fornuftige stående intervaller i frisk enkelttakt - men ellers var det lidt sløvt fra min side, men efter træning i morges, og op til en gentagelse af morgencyklingen i morgen, ja så var det egentligt nok meget fornuftigt. Jeg vil blot ikke prale af at det var bevist "fornuft". Alt i alt ok træning i 55 minutter.

post-12-1092075520.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning den 10/8

Jeg skulle havet cyklet på racerne i morges, men det blev ikke til noget... Ikke fordi jeg ikke kom op eller ikke havde lyst. Næ grunden til at 2 ud af 3 planlagte cykelture på raceren i øjeblikket ikke bliver til noget for tided er den simple at jeg er blevet ramt af blufærdighed. Tanken om at bevæge mig ud gennem byen på racer i cykelbukser er atter blevet skræmmende for mig...

Er det fordi jeg simpelthen er komme ud af vanen med det??? Det er sikkert en del af forklaringen. Men som mette påpegede i dag til styrketræningen, så fungere det jo fremragende for mig i Parken. Folk der ved hvad jeg står for - og at der bestemt ikke er grund til at pege fingre - de har respekt. På gade og landeveje har jeg jo altid fået kommentarer og dumme bemærkninger, så motivationen til at cykle ude i stedet for inde, ja den har lidt et knæk.... Men der er jo ikke andet at gøre en at bryde det mønster.....

Nå men jeg fik da cyklet de 6 km ud til Englandsvej på min MTB og fik træne sammen med Mette og den "nye amagerkaner" Tulle. Det var varmt og sløvt i dag. Jeg kørte DB bænkpres med 26 kg håndvægte - 4 sæt af 3 til 5 rep. En arms roning 3 x 5 x 24 kg, Skulderpres: 3 sæt med 15 kgs vægte - 3-5 rep. Træk til bryst: 3 x 7 x 55 kg, bænkpres 3 x 5 x 50 kg samt de sædvanlige maveøvelser på guld. Det var dejligt at have Tulle med på holdet. Jeg sluttede med 6 min på elipsetrainer - hurra hurra....

På vej hjem havde jeg bla. 2 ting i mine tanker - og det er ikke engang løgn - at jeg hburde køre med hjelm til hverdag og at jeg skal se at få renset og smurt MTB tingen - inde den bider mig... For sent skulle det vise sig senere...

Inden jegn kommer dertil, så skal det lige med at vi i dag havde et lille hastigt arrangeret Mol træf ved Paradis is på Sct. Hans Torv. Vi, B_Skaal. Max (motor) Power og MR Freeze sagde velkommen til bage til byen til MadsSWIM, velkommen til København til Tulle og god rejse til Hoosier. Vældigt hyggeligt. Paparezie fotografen var også til stede:

is1.jpg

Koncentreret isspisning af hr. Frys og Hr svøm - Mette iaktager vist mere "folkelivet"

is2.jpg

Et par rigtige linselus :lol:

is3.jpg

"Sandalerne" tilhøre Mads - men kan du gætte hvem der har lagt fødder til her? :lol:

Jeg håber at se jer alle snart igen - jeg havde desvære ikke så meget tid....

Her til aften skulle jeg afsted på min MTB igen. På vej hen over Sølvtorvet sætter jeg god fart og står halvt op i pedalerne - og så bed cyklen mig - midt i et geraskifte blokere bagskifteren og dermed pedalerne - det begynder at gå galt, men jeg kan måske rede den... Så knækker kæden, pedalen yder ikke nogen modstand og jeg ryger ned - jeg er på vej ned med hovedet først. Mine reflekser er i orden, jeg får armen op forande mit ansigt og lander på venstre arm og knæ først - og slår hovedet i min "velpolstrede" overarm....

Skjorten kan afskrives og min albue blev dekoreret ret effektivt - men jeg var vis heldig..

Benet føles lidt stift og jeg har en smule hovedpine - får se hvordan det ser ud i morgen... :(

Link to comment
Share on other sites

AChh! så jeg er ikke den eneste klumsede her på området, det var da dejligt..

ej Arne, jeg håber du hurtigt kommer ovenpå igen ! og lad din blufærdighed ligge i skabet - prøv at lade være med at tænke så meget på hvad andre tænker, siger og mener.. du ved hvad baggrund du har - det ved andre ikke! og du ved du har arbejdet og arbejder hårdt med dit projekt ! det er der ikke alle der ved jo...

/ :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Tak for sympatien. Jeg har det ok i dag: Albuen gør lidt ondt - og jeg har været en smule hævet i knæet - ikke noget slemt. Jeg regner med at kravle på spinningcyklen om godt 6 timer.

Og du har da ret Vivsen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det ok i dag: Albuen gør lidt ondt - og jeg har været en smule hævet i knæet - ikke noget slemt. Jeg regner med at kravle på spinningcyklen om godt 6 timer.

Godt, at det ikke gik værre. :)

Men den hjelm der... :poking:

Og så er jeg forresten helt enig med Vivsen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Arne--

Du ved selv hvad du står for og hvad du kan og har gjort igennem lang tid..

Værd STOLT af det og GLEM alle de latterlige bemærkninger.. De når dig IKKE til sokkeholderne..

Jeg ved godt det kan være svært når folk opfører sig på den måde, men vid dette..

der er INGEN af dem der kan følge dig og de ting du gør..

Bare klø på..

*Flemming*

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange dejlige indlæg - 1000 tak til jer alle :)

Det der er lidt frustrerende er at jeg jo har været forbi det punkt før. I 2001-2003 kørte jeg hvor det passede mig og hvornår det passede mig - jegf blev sur over bemærkningerne ind imellem, men jeg overveje ikke engang ikke at cykle, men min lange periode med kun lidt udendørs træning har altå sendt mig tilbage til start igen - men jo, jeg kender jo kurser jeg skal følge. :devil:

I skrivende stund sidder je3g og leder efter et område af min krop der ikke gør ondt på en eller anden måde B) Min hudafskrabninger svier, jeg har DOMS i arme, bryst og ryg og 1 times vandvids spinning her til aften satte prikken oven i I´et.

Som forventet så glemte jeg alt om mine små skader 10 minutter inde i dagens time. Vi kom hele arsenalet af modbydeligheder igennem i dag :lol: Fra en serie med ( kørt 3 gange igennem spm nedenstående):

2 min stående mellemtakt med pæn belastning 90 rpm

2 min stående mellemtakt + tempo og mere belastning 100-110 rpm

2 min stående mellemtakt 90 rpm

2 min siddende dobbelttakt med let belastning 120 rpm

Over en serie hvor vi skulle træde det tungest vi kunne stående ved 60 rpm - og så spurte derfra i 30 sek...

Til den sidste serie vi kørte 2 gange:

1 min stående enkelttakt 70 rpm tung belastning

1 min stående enkelttakt - mere belastning

1 min stående enkelttakt - mere belastning

30 sek stående enkelttakt - endnu mere belastingg

30 sek. spurt.

Jeg har ikke nogen pulskurve i dag - min rem sad dårligt, så der var mange udfald - men et kvalificeret gæt vil være at jeg var over de 89 % i omkring 20 minutter. og mellem 80 og 88 % i ca 25 min. Vi kørte i 57 min.

Link to comment
Share on other sites

Det der er lidt frustrerende er at jeg jo har været forbi det punkt før. I 2001-2003 kørte jeg hvor det passede mig og hvornår det passede mig - jegf blev sur over bemærkningerne ind imellem, men jeg overveje ikke engang ikke at cykle, men min lange periode med kun lidt udendørs træning har altå sendt mig tilbage til start igen - men jo, jeg kender jo kurser jeg skal følge. :devil:

Hey Arne :)

Tror du ikke, at når du får dit mentale overskud tilbage, at du så igen er skide ligeglad med hvad folk tænker !?

...og kan man være sikker på at de tænker sådan som vi tror de gør ??? at det ikke er en selv der tænker "for dem" !? :unsure:

Når jeg ser mig om i Københavnske gader og stræder på min cykeltur til/fra arbejde, især i øjeblikket, er der vist ikke mange, som bør "tænke ned" til en overvægtig... Der er store dele, der måske bør gøre sig samme fornuftige overvejelser omkring sin krop, sit liv og sit helbred, som du gør i øjeblikket!

Op på det hvide lyn, iført dine cykelshorts og så ud af strandvejen! der er ingen der ser ned på dig der !!! og hvis, så kalder du, så skal jeg komme med mine overmuskuløse arme og slå dem ned B)

/ :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Op på det hvide lyn, iført dine cykelshorts og så ud af strandvejen! der er ingen der ser ned på dig der !!! og hvis, så kalder du, så skal jeg komme med mine overmuskuløse arme og slå dem ned  B)

Uha Vivsen - jeg for helt ondt af dem nu :lol:

Torsdag den 12 august – et sted i min hjerne…..

”Bank bank”

hue… hvem der – jeg kan ikke se nogen

”Nej ”du” har jo ikke øjne inde i hovedet vel… mand et rod der er her oppe ”på Olympen” – den slags finder vi os ikke i på de andre niveauer…”

øøøø jeg er helt lost – hvem er det der taler til mig inden i mit hoved – jeg har da kun en bevidsthed, hvad end så det egentligt er….”

"Ja ja nu ikke alt det metafysisk pjat som i spilder tiden på her oppe – og alt den glukose som vores folk møjsommeligt skaffer her til… Hvis I hjerneceller absolut vil lade som om I er noget særligt, ud over en klump forkælede fedtceller – så fint nok med os – men vi gider ikke høre på det – vi har travlt med alt den arbejde som I ikke gider og vi er kommet for at sige at der må ske forandringer!

Vi har talt med kollegaerne der arbejder for ”spock”, vi fatter ikke de finder sig i det derovre – men vi har altså 41 års anciennitet her på fabrikken og vi er blevet mishandlet nok… så væltede det ind med ildelugtende mættet fedt, så med dårligt sukker, vores kollegaer fedtcellerne som ellers er nogle sejen nogen er blevet overvældet mange gange – i sær fordi I åbenbart ikke kan finde ud af hvad I vil heroppe – vi vil ikke finde os I det mere – nu må I lytte til os heroppe – ellers bliver der ballade…"

Jeg forstår det ikke – jeg synes da jeg har gjort alt for jer de seneste år?

"Ja ja det er godt med jer – joo vi kan godt se at der er sket effektiviseringer – men glem ikke hvem det er der laver det hårde arbejde – og der bliver længere og længere mellem måltiderne – vi skal selv hente det hele hos fedtcellerne og det er altså ikke nemt!!! Men det er slet ikke det vi vil tale med ”dig” om.."

Nåå hvad så – jeg har altså lidt travlt – jeg skal på arbejde og til træning med Mette…

”uuu ja – det kan vi godt forstå – se det du kalder ”Mette” – det er en cellekoloni af kvalitet – de har også ret gode arbejdsforhold derovre – ikke som her….

Hold da kæft som i snakker inden i mit stakkels hoved – kunne vi ikke komme til sagen?

"Jo lad os det.. vi vil ikke finde os i det – lige nu har renovertionscellerne overarbejde med at fjerne alle de døde kollegaer ude i albuen og på knæet – det er ikke sjovt arbejde det der – og der er maget af det her synes vi- vi er ved at drukne i væske i knæet og vores kollegaer i musklerne mange steder er stressede og kræver ret til hvile… er ”i” klar over hvor travlt de hvide blodlegemer har med at holde alle de væmmelige bakterier væk fra de gabende huller som ”jeres” – nå ja ”din” klodsethed har fået lavet???"

Ok Ok hvad kræver I så af mig?

"Vi vil kun flytte kolonien det mest nødvendige i dag, vi vil have jævn forsyning af det vi har brug for og fred til at passe vores mest nødvendige arbejde – vi elsker at arbejde – men der må være lidt ordnede forhold… mand der er rod heroppe – og så alt den elektricitet der fare hid og did…. Nå men sådan bliver det eller så stejker vi!!"

Ok ok – men kan vi forhandle igen om 24 timer?

"Ja det kan vi godt – og nu skrider vi!"

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk indlæg - Arne !!! Jeg under dig sådan at få styr på de celler + god bedring med knæ og albue :)

Spinningsild: Tak for de gode ønsker - og jeg er glad for at du syntes opm historien - andre har sagt til mig at de synes den "er helt sort" :blink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk indlæg - Arne !!! Jeg under dig sådan at få styr på de celler + god bedring med knæ og albue  :)

Spinningsild: Tak for de gode ønsker - og jeg er glad for at du syntes opm historien - andre har sagt til mig at de synes den "er helt sort" :blink::tongue:

Sort?? Nej, den er da forrygende! Jeg sad og grinede, helt alene foran computeren :lol:

Eva

ps: Og god bedring!!

Link to comment
Share on other sites

Arne, de andre må være lidt misundelige på den flyvende pen, du fører i øjeblikket - det må være sjovt oppe i dit hoved ! :lol: :lol:

Håber du så småt er ved at komme dig over "skaderne"! hvorn' har knæet det ?

/ :4crutches::4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har ikke lige tid til at dekryptere din log, jeg vil bare høre hvad dage/tid du er i SATS Parken, så jeg lige kan smutte ind og hilse! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hæ - jeg er glad for at I kunne li den lille historie... den var mere profetisk end tilsigtet...

Torsdag gjorde min albue meget ondt - de hvide blodlegmer skulle have asistance, der var ved at gå betændelse i såret. Nå men det er overstået nu.

www.teamsats.com skal skifte design - det kræver sin webmaster og derfor bliver det til mindre træning lige nu. Processen blev ikke hjulpe på vej af et lille hardware uheld. Min skærm begyndte at blinke fredag, så begyndte den at sige hizzz hizzz, som så blev til HIZZZZ HIZZZZ og så var det at en nede fra gården råbte op om jeg brændte noget af.....

Nå - men jeg håber at få lavet noget træning i morgen - spinning i Parken bliver det ikke til - dessvære.

Link to comment
Share on other sites

Nå - men jeg håber at få lavet noget træning i morgen - spinning i Parken bliver det ikke til - dessvære.

:o :chicken:

hehe - det er så i orden - vi andre skal nok køre et par super timer, og cykle lidt i din ånd istedet. Så du vil være tilstede i lokalet - på een eller anden måde... :devil:

Virkelig surt med den skærm - det er jo forfærdeligt!!! Jeg føler med dig - og kondolerer.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godmorgen Arne

Apropos din lille historie. Set dagens Wulff Morgenthaler i Politiken ? En mand i par terapi med sine indvolde :lol:

God arbejdssom dag til dig :sweetsun: :sun: :sweetsun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share