Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Nej jeg husker ikke altid at kontrollere mine bremser - men indtil for nogle få år siden turde jeg slet ikke køre ned!

Jeg er selv meget præget af en konstruktuvistisk tilgang - og i dag har jeg ingen andre at bebrejde hvis det ikke går. Jeg må blot også være realistisk mht. hvad jeg byder mig selv - det er ikke alle ar på sjælen man blot kan beslutte sig fra. Det er fra min siden en konstatering som jeg har haft meget svært ved selv at akceptere - og jeg holder nok aldrig op med at udfordre det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For nu at brineg den her log tilbage til træningen - efter en måske rigelig privat eskurs, så må jeg hellere lige logføre den smule styrketræning jeg også fik lavet i dag inden spinning:

Incline DB press:

1 x 6 x 14 kg

2 x 6 x 22 kg

Bænkpres:

2 x6 x 51 kg

Mave: (Digital dimsen)

3 x 6 x 82,5 kg

Det var det.

Link to comment
Share on other sites

Spinning II og III

Jeg måtte holde fortet alene - spock er i Jylland og Fast... tja - hun kunne vist ikke komme op denne norgen. Kære Reem: I din alder er der INGEN undskyldning for ikke at kunne komme op efter en bytur :devil::tongue:

Første time var en rigtig spinning II - ikke som de vanvidstimer Chris fyre af som II timer mandag og onsdag. Efter opvarmningen først noget mellemtaktsarbejde i både siddende og stående position, så en pause efterfuldt af en intervalserie. Serien bestod af 2 min sidende enkelttakt, 10 sekunder med så høj belastning af vi havde lyst til at stå op og næsten ikke kunde holde tempo - og så op i stående og accelerere gennem de først 15 sekunder og så holde 15 sekunder mere, så ned i 1 minut, 10 sekunder hård belastning osv - kørt 8 gange. Tild sidst hjem i cruisemode i mellemtakt.

Jeg havde det ikke specielt godt under den time - men det blev bedre og bedre undervejs, så jeg var egentligt sådan ok tilfreds efter timen - den får 2 x :banana:

spin702.gif

Egentligt havde jeg besluttet mig for under sidste del af første time, at jeg ville stoppe mens legen var god - ok det var4 ikke super, men bedre end fredag, så måsk det var bedst ikke at risikere et sammenbrud og en dårlig oplevelse. Jeg tog beslutningen - men en anden indre stemmeløs vilje overtog styringen af min krop - så jeg tog de sidste 2 vanddunke frem fra rygsækken og satte dem på cyklen og blev ligesom bare hængende i lokalet ved min cykel - efter 1 minuts tid satte jeg mig op og kørte videre.

Det kom jeg ikke til at fortryde, spinning III timen blev kørt på mandag-onsdags niveau, men i hovedsageligt enkelttakt 60-70 rpm - lige guf for mig!

Jeg kan ikke helt huske serien - for undervejs kom jeg periodevis ind i det dejligste flow. Men det var noget med 6 minutter stående enkelttakt 1 min stående angreb - 6 minutters siddende enkelttakt - 1 minuts siddende angreb og så direkte op i stående, nu kun 2 min afløst af stående angreb osv. Fed serie!!! Jeg var nød til at gå en smule ned og sidde i de første 6 minutters stående arbejde - men resten kørte jeg med fuld indsats.

Til sidst cruisede vi hjem i siddende mellemtakt i 9-10 minutter.

Rigtig god time til :banana: :banana: :banana: :banana:

spin703.gif

Eneste minus er, at jeg ikke fik lov til at høre spock brokke sig efter sidste time over alt det tunge arbejde :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte holde fortet alene - spock er i Jylland og Fast... tja - hun kunne vist ikke komme op denne morgen. Kære Reem: I din alder er der INGEN undskyldning for ikke at kunne komme op efter en bytur :devil:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush::laugh: Jeg havde faktisk tænkt mig at komme, indtil kl. blev 03.00 og jeg stadig dinglede rundt i Københavns gader. :jodler: Men det er jo herre lækkert at læse at du kom afsted... :bigsmile: Og så blev det endda til dobbelttime :w00t: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

40 minutters god træning - med langt tilløb

Arne og Fast - begge ca. 10 år sludre på MSN:

Arne: Mine ben er døde - jeg tror ikke jeg kommer i dag

Fast: Åååår - så bliver jeg helt alene - spockie kommer heller ikke...

Arne: hmm - jeg har ikke helt besluttet mig

Fast: Nå så kommer jeg ikke

arne: Kom nu du - jeg var jo alene i søndags - så mon ikke du klare det

Fast: det er så kedeligt alene

Arne og Fast - samtidigt:

Hvis du kommer så kommer jeg også

OK så ses vi

Samtidigt havde Fast også fået overtalt Spock - g vov ikke at skrive nogle kommentarer nedenstående om at falde let for kvindelist af den letteste slags, for det havde selvfølgelig intet med sagen at gøre :devil::tongue:

Alvorligt talt - godt at spinningpossen kan støtte og motivere hinanden nar en eller flere forbigående er en :chicken:

Jeg begyndte timen med meget døde og ømme ben - de 4 minutter vi skulle stå op i starten, dem måtte jeg tage siddende. Derefter kørte vi 9-10 minutter i sidende mellemtakt - lige hvad jeg havde brug for - jeg kunne køre under den udmeldte intensitet uden at se ud som om jeg ikke lavede noget. Det er ikke (kun :blush: ) et spørgsmål om forfængelighed - det er smask irriterende for alle omkring en hvis man sidder og bader den - til Chris timerne søndag, mandag og onsdag er det bare ikke stilen - man kommer for at lave noget og inspirere hinanden - "Team effort!"

Jeg kom efterhånden godt igang, og efter 25 minutter havde jeg indhentet den udmeldte intensitet.

Efter den lange opvarmning og mellemtaktskørsel, kørte vi en ret simpel serie:

3 min siddende enkelttakt lige omkring 70 rpm (det blev nu til 3.45 - de 15 sek blev så lagt til senere)

1 min stående i lidt højere tempo

Dette getog vi 3 gange

Derefter blev det stående arbejde forlænget til 2 minutter - og vi kørte serien 3 gange igen

Efter 3 min siddende igen, sluttede vi med 6 minutter i stående arbejde enkelttakt ca 80 rpm

Det tog 40 minutter, Chris for altid lagt lidt til her og der - "glemmer han" at skifte - så fortsætter vi altid til næste hele minut.

Jeg sliuttede rigtigt godt - de 6 sidste minuttter var seje - men selvom lungerne var på vej op i halsen, så havde jeg det ret fedt :cooldance:

Det var godt at vi fik overtalt hinanden denne dag :laugh:

Pga den lange lavintense indledning, så kan det "kun" blive til 3 x :banana:

post-125-1096914161_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det var godt at vi fik overtalt hinanden denne dag :laugh:

:tongue: God gengivelse af hvad jeg sagde over MSN :w00t::laugh: Og jeg vil da også lige nævne, at jeg faktisk på en måde ik overtalte dig, du gjorde det hele selv Mr. Arne :cool::thumb: Og Spock, ja...han havde også en go' grund til at komme :w00t::bigsmile:

Godt kørt idag - respekt til benene herfra. :smile:

:cheer: Vi ses imorgen kl. 18. i Parken :w00t::bigsmile::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Træning med minus energi og "gode" stunts

Jeg trænede med tulle i Parken her til aften, Fast var også forbi :smile:

Min krop skreg på restitution allerede inden træning - så det blev lidt sløvt.

Jeg nåede igennem Incline DB press, Goodmornings Siddende DB skulderpres, Træk til bryst og bænkpres - samt et ynkeligt forsøg på assisteret dips...

Første stunt: Med de 2 tøser som tilskuere, lykkedes det mig at snuble forover i goodmornings med beskedne 50 kg på stangen, jeg skulle lige forsøge at komme en tand dybere, og så satte fysikkens love ind på uheldig vis. I stedet for bare at sætte mig ned og bruge fralægs stængerne i racket, så fik jeg i stedet fumlet stangen op.... hmmmmm

Andet stunt: Jeg skulle køre dips sammen med tulle. Først forårsager jeg et ordentligt brag da 60 kgs lodder falder fra 1,5 meters højde. Derefter lykkedes det ikke for mig at komme op til en sølle rep. Brættet køre i bund med mig på - og så var der et stk. Arne fanget inde i stativet :laugh: Jeg er for tyk til at kravle ud forneden - så jeg måtte fumle mig op og ned at stigen igen - flodhestens flugt over plankeværket er nok en for pæn beskrivelse...... :blush::tongue:

Det gode selskab trækker dagens træning helt op til 1 x :banana:

Ingen træning til mig i morgen - og måske heller ikke torsdag - restitution nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Hehe Arne, kunne ikke lade være med at grine, da jeg læst om dine 2 stunts i dag. :bigsmile: Men det kan jo ske for selv den bedste. :satisfied: Starter i øvrigt selv på træning med vægttab for øje, så det kan være, at jeg også snart for mig en logbog (igen). :blush:

Edited by The Tiger
Link to comment
Share on other sites

Hehe Arne, kunne ikke lade være med at grine, da jeg læst om dine 2 stunts i dag.  :bigsmile:  Men det kan jo ske for selv den bedste.  :satisfied:  Starter i øvrigt selv på træning med vægttab for øje, så det kan være, at jeg også snart for mig en logbog (igen).  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var sørme også meningen at der skulle grines :laugh:

Kom du flux igang med den log :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Herfra skal ogsaa lyde tak for et godt grin! :laugh::laugh: (Ikke godt at grine höjt for sig selv paa kontoret...)

Du er nu ikke den eneste, som kan komme galt afsted til styrketraening. Var engang ved at traene squat i smithmaskinen i F&F i Lyngby. Er faerdig og vil lige samle mit haandklaede op, rejser mig og knalder panden ind i stangen! KAEMPE bule lige midt i panden! Hold op hvor var det pinligt! :laugh::laugh:

Mange hilsner og önsker om god restitution.

Janne

Link to comment
Share on other sites

Mange hilsner og önsker om god restitution.

Janne

<{POST_SNAPBACK}>

Tak :smile:

Jeg kunne/burde måske styrketræne i dag... Jeg kommer dog lige fra kompetent massage udført af Hussfyssen - og vil have lov til at nyde dette velvære resten af dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Samtale i morges med ”medicinmanden” – en hybrid mellem min læge og min egen indre medicinmandssamvittighed – jeg kan på dette tidspunkt ikke skille disse 2 dialogpartnere ad – men et er sikkert – de var ganske enige:

Mig: Hmm, mit sår på maven er ligesom begyndt og gøre lidt ondt – og der flyder noget klæbrig hvidlig stads fra det som ikke lugter særligt godt– ikke noget dramatisk – det meste er jo helet….

”Ham”: – har du det eller godt – har du feber?

Mig: neeej ikke feber – jeg er lidt mat og sådan - men... :cooldance: (Det her må ikke ende i INGEN TRÆNING)

”Ham”: du har taget den med ro ikke?

Mig: jo jo – ok jeg har trænet et smule…

”Ham”: hvad er ”en smule”?

Mig: Nååå – lidt spinning og styrketræning og sådan :blush:

”Ham”: Ok det vil sige at du har vasket dig flere gange om dagen – og du har udsat såret for en masse ”mekanisk” slid?

”Mig”: – jo jo – men det er da kun brudt op nogle få gange…… :rolleyes:

”Ham”: Hvad mener du når du siger ”få gange”?

Mig: ikke mere end 2-3 gange om dagen – men kun en lille bitte smule… der kommer kun lige nogle få dråber blod….

”Ham”: – ikke under træning vel?

Mig: Jooo nogle enkelte gange – et par gange har mine bukser ikke set..

”Ham”: Ja tak – we get the picture!

“Ham”: Du starter på Dicillin igen i dag - og så holder du dig I ro indtil der er en tør og fast overflade på det sår!!!!!

”Mig”: Ikke bare en lille smule spinning i dag??? PLEASE!!!!

”Ham”: NEJ!!! :nono:

Og sådan blev det…

Snip snap snude…..

Link to comment
Share on other sites

Surt, surt.. jeg kan kun gnide salt i såret (sorry, hehe) ved at sige at dagens træning var faaaaaaaaaaaaantastic!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Surt, surt.. jeg kan kun gnide salt i såret (sorry, hehe) ved at sige at dagens træning var faaaaaaaaaaaaantastic!!!

Du er så ond :laugh: Lige meget, Arne...alle fredags-timer er faaaaaaaaaaaaantastiske :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja - I er søde - med vener som jer - hvad skal jeg så med f....

Og mig som altid er sø sød ved dig her på MOL spock :devil::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hurra træning igen - spinning III i Parken

Den gode MacD var i sit mest oplagt hjørne - og det blev en fed time.

Opvarmning 9-10 min stående enkelttakt med stigende intensitet - jeg sad ned det meste af tiden - stående arbejde er ikke opvarmning for mig..

Første serie:

4 x: 4 min siddende enkelttakt ca 80 rpm - 2 min stående angreb

Jeg kørte første runde konservativt og øgede så intensiteten før anden gang - og lige et hak inden 4 runde.

2 min pause

Anden serie: 16 min. stående ved 90 rpm - øgning i inteniteten hvert 4-5 min.

Jeg kørte serien sidende, hvilket Chris også meldte ud som en mulighed. Når jeg skal stå op i længere tid ved den kadance, så går en god potion af de watt jeg yder til stabilitet - og til at "løfte" mit tunge korpus når en pedal har været i bund.

Det er fint nok som kredslkøbstræning og jeg skal da også køre en del af det for at øge min stabilitet. Som forberedelse til "rigtig" cykling duer det ikke rigtigt, der har jeg mere brug for at kunne producere en masse watt i siddende position - og så er det fedt at træde igennem. Summa sumarum - jeg kørte hele serien siddende - og mand fik jeg brændt mine ben TOTALT af! :devil::w00t:

Der er ikke meget tilbage i mig - men det er også kun et par dage siden jeg var en smule ringe pga. infektion.

Det må blive til 4 x :banana:

I morgen skal jeg styrketræne - det er dog muligt at jeg vælger at køre en time i Boltens Gård.

En sidebemærkning: Vinterprogrammet for SATS i Københavnsområdet ser sørgeligt ud hvad morgentimer angår. Lasse Traff er ikke i SATS mere, og de instruktører der har overtaget hans morgentimer er ikke lige min kop the :sneaky2:

post-125-1097519925_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning udholdnhed i Boltens Gård - med Christina Peick

Helt rart at køre med en anden instruktør igen :wink: Christina er rytter på Team S.A.T.S hvor hun har udviklet sig til en god bjergrytter - hun har en god stil på cyklen- og det er inspirerende. Christinas musik vr ikke mig hele vejen - men hun havde skruet en super god time sammen -lange intervaller vekslende mellem stående og siddende og med gode temposkift.

Timen var en smule kort - men hun lovede at gøre den 5-8 minutter længere næste gang - jeg kunne sagtens finde på at komme igen. Vi var ikke så mange, små 20 - men alle sammen "Parken veteraner" - så der var super god energi i rummet.

Jeg havde en del gode flow perioder - så jeg kan ikke gengive programmet.

God time hvor jeg holdt 5 % igen - 3 gode :banana: må det blive til.

post-125-1097611760_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning III og spinning II - super træningsdag

En eller anden lod være med at melde fra til træning i dag

En eller anden skrev en PM til Fast at hun bare havde at møde op

En eller anden fik dermed forpligtiget migtil at møde op også

Et eller andet hjalp mig på cyklen

Jeg lage stille og roligt ud i den først time der var en III time - vi kørte en masse mellemtakt - siddende og stående - 3 gange lod jeg mig dog lokke til at køre lidt igennem

Jeg kan ikke huske den del af programmet...

Vi sluttede med den allerede frygtede 4 + 2...

3 gange (4 minutter siddende enkelttakt efter 8 -8.5 - 2 min stående sngreb)

De første 4 minutter går ok - man skal lige tvinge sig selv til at få belastning nok på

Efter de 2 minutter stående - hvor lungerne er på vej op og man har brugt al sin moral, så skal man ned og køre tungt, tvinge muskler for hvem ATP lige så godt kunne være en obskur tillægspension som inge forstår, som det kunne være musklernes ynglingsbrændstof - der er ikke noget af det...

Den serie er træning lige nefter mit hoved og hjerte - så jeg gav den en spand kul!!

Puls kurve for første time

post-125-1097687388_thumb.jpg

En eller anden sørgede for at tanke om at gå mellem timerne slet ikke materialiserede sig

Et eller andet fik mig på cyklen igen

Jeg nød det...

Jeg tror alle var tilfreds med at 2. time - en II time - begynte med en amsse mellemtakt med beskeden belastning - udfordringer til lungerne kunne vi klare - musklerne skulle lige opbygge lagerne af ATP igen...

Vi kørte en lange serie på denne vis:

4 x (1 min siddende "Armstrong tempo" - ca 100 rpm - 30 sekunder stående samme tempo)

4 x (1 min siddende - 1 min stående)

4x ( 1 min siddende - 1 min 30 stående)

Jeg vekslede mellem at have lidt belastning på og ligge under tempo - eller at holde tempo med meget lav belastning.

Efter en pause, kørte vi 2 min stående enkelttakt, afløst af 5 minutter siddende, hvor vi angreb siddende 15 sekunder hvet minut. Så en lille pause igen før vi kørte slut serien.

Den bestod af 1.30 (blev nu til 2.00) stående TUNG enkelttakt, 30 sekunders siddende spurt og så 2 min stående enkelttakt - med en pause imellem kørte vi den serie 2 gange igennem.

Kurve for anden time:

post-125-1097687417_thumb.jpg

Så var 2 timerstræning forbi -jeg disponerede godt og kom derfor godt igennem 2 timer med en høj intensitet - men uden at "dræbe" mig selv som jeg så ofte gør...

Spock opg jeg talte i dag om det underlige i at vi i de perioder hvor vi træner meget (det vil sige 112 % af tiden for ham) aldeles ikke har lyst til at bevæge os uden for træningen. Jeg har venner som ikke fatter at jeg ikke rigtigt gider/orker at gå ture i deres høje tempo, "Du skulle jo ellers være i så god form Arne"... Jooo det er jeg - men jeg har konstant døde og trætte ben - de vågner kun til træning :4smartass::laugh:

3 gode :banana: for denne dags træning

Link to comment
Share on other sites

Spock opg jeg talte i dag om det underlige i at vi i de perioder hvor vi træner meget (det vil sige 112 % af tiden for ham) aldeles ikke har lyst til at bevæge os uden for træningen

Også jer? :w00t: Det må jo være fordi vi giver os 100% :devil:

Nå, tak for idag...det var hyg'li't :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share