Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Spock, Kj og Fast:; Tak tak. Ja det var surt med mine skod Den ene rem - og selvfølgelig den vigtige øverste, knak 10 min inde i timen - fandt på en nødløsning men kørte med en lidt løs venstresko resten af tiden...

Træning tirsdag: Styrketræning i parken

Bænkpres:

5 x 5 x 53,5 kg

Squat: (ikke på programmet, men måtte lige - jeg hyler sikkert i morgen efter spinning :lol: )

3 x 3 x 61 kg

Goodmornings:

3 x 6 x 63,5 kg

Machine row:

3 x 8 x 60 kg

Mavemskinew:

3 x 8 x 27,5 kg

Det var hvad jeg kunne nå - men det er også ok - kom rundt om det meste af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vågnede imorges efter hele 5 timers søvn - noget mere end jeg har været vant til i de seneste uger - et skifte i andepressiv medicinering hra givet de problemer...

Jeg satte mig påraceren og rullede små 20km tidligt i morges - både for at vågne rigtigt og for at få sat gang i min krop.

Erector spinae iliocostalis og Erector spinae longissimus er godt ømme efter goodmornings i går og i mine ben er især vastus lateralis, adductor musklerne i hofteregionen samt Gluteus gruppen godt ristede.

Spinning i eftermiddag bliver interessant!

Link to comment
Share on other sites

- vi venter på dommen - du så presset ud :devil:

Så må jeg hellere afgive den - foresten spock - du ser smart ud i de der røde udlejningssko :lol:

Jeg havde bedt spock om at reservere cykel - hele dagen havde han klynket på messenger om ristede ben og erklæret at han skulle ned bag i - HELT SIKKERT! Well. jeg var ikke chokeret over at finde os begge på første række... ;)

Jeg havde det bedre fra start end jeg havde forventet. Opvarmningen var rolig. der4efter fant vi et godt tempo i stående enkeltstart på et 7 tal. Fra denne belastning/tempo kørte vi så en serie igennem 2 gange: 90 sek stående angreb, 90 sekunder stående "Base tempo", 90 sekunders siddende angreb, 90 sek siddende basetempo - alt sammen uden at ændre belastningen. Jeg satte dog belastningen op mellem de 2 gennemkørsler - det ses tydeligt på kurven.

Efter lidt pause og stående enkelttaktskørsel kom den første serie. 10 x 20 sekunders stående apurt med en belastning man kun lige skulle kunne træde rundt siddende. I starten 1 min imellem, senere 90 sekunder Først lagde Chris ud med at vi kunne vælge hvordan vi arbejde mellem intervallerne - jeg valgte tung siddende enkeltakt - efter første spurt ændrede han det til siddende kørsel ved lav belastnoing - jeg beholdt dog en mærkbar belastning på svinghjulet - med en hvis fallende tendens :lol:

Vi sluttede med 7 sekunders skiftende stående og siddende arejde i enten dobbelttakt (ca 130 rpm) eller mellemtakt (ca 100 rpm). Jeg stod ikke op helt så meget som resten - men var dog opp i ca 2,5- 3 min i alt. Vi sluttede med 7 minutters stående enkelttakt med ca 70 rpm. På det tidspunkt var jeg ristet, totalt ristet og det var ren overlevelse at komme ignnnem med en ordentlig belastning.

Alt i alt fin træning - men det var ikke en flow dag - det var hårdt arbejde - men mentalt passede intervalarbejdet mig fint - jeg kan godt li´at brænde det hele af 20 sekunder af gangen.

post-12-1094665325.gif

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ved ikke hvad der gik af mig... jeg skulle have sat os ned bagved, straffen var hård..... puha... men det er altså svært, når nu der står et par lækre cykler forrest,og nærmest skriger på een om at komme og se nærmere på dem... :lol:

Godt kæmpet idag, super!

De røde sko er røget i glemmebogen..føj de var grimme... må være derfor jeg var så elendigt kørende... savnede mine egne "cykelsko" ...

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ved ikke hvad der gik af mig... jeg skulle have sat os ned bagved, straffen var hård..... puha... men det er altså svært, når nu der står et par lækre cykler forrest,og nærmest skriger på een om at komme og se nærmere på dem... :lol:

spock at holde dig fra første række er som at holde en kvægflok væk fra vandet efter en tur gennem ørknen :devil: B) - ingen sammenligning i øvrigt!!!

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 9/9 -04

Jeg var pesimistisk inden jeg kørte hjemmefra - masiv DOMS i lænden og trætte ben, men jeg kom afsted, også assisteret af et venligt virtuelt spark i rumpen fra Hoosier, det gik faktisk rigtigt godt :)

Det blev til:

Squat:

1 x 6 x 56 kg

3 x 6 x 61 kg

Zercher squat:

3 x 5 x 51 kg

Dybden på min squat er til lige før vandret - jeg har næsten ingen knævandring men jeg kommer ikke længere ned - uanset vægt, med min nuværende "kropskonfiguration". I Zercher squatten kommer jeg væsentligt dybere, lårene er klart under vandret.

Assisteret dips:

3 x 3 x -80 kg(!) Hvis gode negativer er noget værd, så får jeg god valuta her B)

Leg curl:

3 x 6 x 30 kg - nej hvor jeg HADER den øvelse - min anatononi og de modifikationer mit liv har medført på den, passer i den gra ikke til denne øvelse :tongue:

Mavemaskine:

3 x 8 x 35 kg

Stående cabel flyers:

1 x 12 x 20 kg

2 x 6 x 30 kg

BB rows:

3 x 6 x 51 kg - næsten tilbage til "gammel" styrke - sevl om jeg indimellem bruger maskine B)

Military press:

1 x 6 x 30 kg

2 x 5 x 30 kg

Siddende DB hammer curls

1 x 5 x 14 kg - så satte selverkendelsen ind...

3 x 6 x 12 kg - Håndvægte på 13 kg (eller mere styrke :tongue: ) efterlyses!

Så blev det ikke til mere - men det var da vist også en helt fornuftig træning hvor jeg kom rundt om det meste.

Link to comment
Share on other sites

Træningsaktiviteten er sat på standby i et ukendt antal dage- forhåbentligt ikke for mange. Jeg fik væltet en stepelkande med skoldhedkaffe ned over min mave og lår her til eftermiddag - helt min egen dumme fejl. Jeg tilbragte 2 timer under den kolde bruser og jeg tror ikke det er så dramatisk - men det yderste lag hud er skrællet af i 3 områder på hver små 100 cm2 - så jeg er nok lidt "ømskinnet" i nogle dage...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja av ! Syntes altid, at min mor var hysterisk med de stempel kander og hvor godt man skulle holde fast i dem indtil jeg også fik en dum forbrænding. Rigtig god heling/bedring til dig også

Århus tanker :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Tak for de gode ønsker og tanker :)

Jeg tror jeg vil erklære krig mod kaffe! Jeg kan ikke selv døje det stads - og jeg er træt af at næsten alle andre menensker ikke er til at tale med op til flere gange om dagen "fordi de liiiiige skal have en kop"... Det smager grimt, det lugter grimt og det er varmt og farligt :devil:

Jeg er lige kommet hjem fra Bispebjerg hospital. Måtte midt på natten derud fordi det stads gjorde voldsomt ondt og ikke så charmerende ud. Det blev til små 3 timer under bruseren hvor jeg sad og frøs af helvede til på trods af 2 varmetæpper... Men det skulle til....

Ja jeg var kloset med den stempelkande - men havde det nu været cola - som er den koffein kilde som et hvert tænkende menenske bruger, så var der ikke sket andet end at jeg var blevet våd og lidt til grin.... Nu blev det til 3 2. grads forbrændinger - og den ene lige der hvor slidet mellem sadel og hud er størst... MERDE!!! :devil: B) :sneaky:

Nå ok - jeg er også lidt glad - der var en masse unger omkring det bord - en enkelt 3 årig som jeg har tabt mit hjerte til var lige ved siden af - jeg takker alle de guder jeg ellers ikke tror på for, at det blev mig og ikke hende!!! Jeg tror det kommer til at give en enkelt dårlig drøm eller 2.

Nå ikke andet at gøre end at lade det hele. Måske kan jeg lave noget overkropstræning og noget armcykling om nogle dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg vil erklære krig mod kaffe! Jeg kan ikke selv døje det stads - og jeg er træt af at næsten alle andre menensker ikke er til at tale med op til flere gange om dagen "fordi de liiiiige skal have en kop"... Det smager grimt, det lugter grimt og det er varmt og farligt :devil:

:lol:

Så er der da noget, du og Hippo kan blive enige om. :tongue:

God bedring, Arne :doctor: - lyder ikke rart det der. :blink: :( :cry::thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Vidste ikke det var så vildt da du sendte sms beskeden herom!

Det gjorde jeg faktisk heller ikk :blink: derfor min lettere optimistiske PM ;)

Jeg kom også under et kemi-forsøg i skolen for nogle måneder siden til at spilde kogende vand ud over min søde venindes hånd ...hun endte også hos lægen :o

:doctor: Jeg håber du kommer dig hurtigt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de ovenstående indlæg og hilsner af andre veje :)

Man må jo gøre det man kan, så jeg fandt min EZ stang og gummiskiver frem her til aften og lavede følgende:

Floorpress:

4 x 6 x ca 44 kg

Military Press:

2 x 6 x ca 32 kg

EZ bar curl:

3x 6 x ca 22 kg

Forsøgte med lidt rows - men det gjorde for av....

Rart dog at få lavet en smule træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan levende sætte mig ind i din oplevelse, også med den del, der omfatter den lille pige. For 2 år siden skulle min i Bilka nyindkøbte termokande stå sin prøve i forbindelse med, at næstyngste datter - som traditionen er hjemme hos os - fik varm fødselsdagskakao på sengen. Jeg begyndte at hælde op, håndtaget på kanden faldt af, kanden ramte sengekanten og hældte indholdet ud over mit højre lår. Jeg stod kun et kvarter under bruseren, og måske var det derfor, at jeg havde et stort væskende sår på låret i en hel måned!

-men det kunne være gået meget værre. Familiens yngste på dengang 2 år stod lige ved siden af, og kunne lige så vel have fået al den varme kakao i ansigtet. Den varme kakao kunne også have ramt 20 cm højere oppe. Det ville have sat en stopper for det ægteskabelige samkvem i en længere periode!

Efterskriften er, at Bilka/Dansk Supermarked gav mig pengene igen og betalte for en rensning af tæppet.

Noget kunne tyde på, at det er rigtigt, at de fleste ulykker sker rundt omkring i de små hjem.

Link to comment
Share on other sites

Den varme kakao kunne også have ramt 20 cm højere oppe. Det ville have sat en stopper for det ægteskabelige samkvem i en længere periode!

Well - jeg vil jeg at jeg for en gang skyld var glad for at min vom var i vejen!

Link to comment
Share on other sites

En lille update. Der er gået betændelse i de ene sår, så siden i går har skulle indtage 500 mg Dicillin 4 gange om dagen og skullet bruge "Flamazine" creme. Jeg har de VILDESTE trænings cravings! Men det er der ikke så meget at gøre ved nu....

Link to comment
Share on other sites

En lille update. Der er gået betændelse i de ene sår, så siden i går har skulle indtage 500 mg Dicillin 4 gange om dagen og skullet bruge "Flamazine" creme. Jeg har de VILDESTE trænings cravings! Men det er der ikke så meget at gøre ved nu....

årrh nejjj :o typisk sådan noget, typisk! <_< Men vi andre ska nok køre for dig :devil::tongue: Ej, go og hurtig bedring ;) :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sidste sygejounal - håber jeg:

Omsider er brandsårene blevet til regulære sår med skorpe på - og nu går det forhåbentligt stærkt fremad! Jeg er lidt for "ømskindet" til at træne lige de første dage, men frem mod weekenden buirde jeg være klar :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share