pivklar i odense


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

God morgen Piv,:sun:

Min gamle Tai-Chi lærer sagde engang til mig "if it feels good do it".

Man skal nok passe på hvem man giver det råd, men så længe MoL kan opfylde nogle af dine (vores) behov, håber jeg du vil dele din hverdag med os.

At der er en MoL Piv og en anden Jeanette er de fleste af os sikkert klar over, men den daglige solstråle du lyser med her, er et lyspunkt for mange.

God vinterferie

Hæg

:sun::sun:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej - Piv!

Din logbog er en spændende læsning. Jeg har ikke været samtlige sider igennem, men jeg har fået ret godt indtryk af den del af din logbog, som jeg også synes, kan kaldes dagbog.

Jeg kan også godt lide din tilgang til træning!

Det fedeste bliver altså at komme hjem, pakke min trænings taske og gå over i centeret og giv den så meget gas som min krop kan holde til.... Der skal rives jern rundt som aldrig før efter mine bedste evner så jeg kan nyde den kommende weekend med multi mange doms...

Se det er godt at læse.

Jeg ser frem til at du snart dukker op til træning i OBBC, så kan du også hilse på den selvfede/selvglade Odensebande fra OBBC og lære nogle lokale udtryk og udtalelser som "Braeennde", "Obliguezz", "LEE´" osv. :blink::tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det fedeste bliver altså at komme hjem, pakke min trænings taske og gå over i centeret og giv den så meget gas som min krop kan holde til.... Der skal rives jern rundt som aldrig før efter mine bedste evner så jeg kan nyde den kommende weekend med multi mange doms...

:4thumbup: Sådan skal dét være :devil::devil: :4thumbup: Den holdning til træning er desværre alt for sjælden, så hatten af for det :bowdown::smile:

Link to comment
Share on other sites

God morgen Piv,:sun:

Min gamle Tai-Chi lærer sagde engang til mig "if it feels good do it".

Man skal nok passe på hvem man giver det råd, men så længe MoL kan opfylde nogle af dine (vores) behov, håber jeg du vil dele din hverdag med os.

At der er en MoL Piv og en anden Jeanette er de fleste af os sikkert klar over, men den daglige solstråle du lyser med her, er et lyspunkt for mange.

God vinterferie

Hæg

:sun:  :sun:

<{POST_SNAPBACK}>

Godmorgen Hæg...

Visdomsord fra din lærer og ja desværre gælder disse ord ikke svage sjæle...

:raisebrow:

Mht til at dele min hverdag med Mol . så er der vist ingen fare for jeg holder op med det..

:laugh:

:sun::sun::sun:

Klem til dig....

Link to comment
Share on other sites

Hej - Piv!

Din logbog er en spændende læsning. Jeg har ikke været samtlige sider igennem, men jeg har fået ret godt indtryk af den del af din logbog, som jeg også synes, kan kaldes dagbog.

Jeg kan også godt lide din tilgang til træning!

Det fedeste bliver altså at komme hjem, pakke min trænings taske og gå over i centeret og giv den så meget gas som min krop kan holde til.... Der skal rives jern rundt som aldrig før efter mine bedste evner så jeg kan nyde den kommende weekend med multi mange doms...

Se det er godt at læse.

Jeg ser frem til at du snart dukker op til træning i OBBC, så kan du også hilse på den selvfede/selvglade Odensebande fra OBBC og lære nogle lokale udtryk og udtalelser som "Braeennde", "Obliguezz", "LEE´" osv. :blink::tongue::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen vildt du har kunne finde tid til at luske rundt her i min log... Det glæder mig du har nydt det du har læst.

:bigsmile:

Min tilgang til træning :laugh: Jaaaaaaah jeg er sku vild med at komme derover og giv den gas...

weiiiiiiiiiiiiii

I må give et praj om hvornår i er der i OBBC så må jeg se at komme forbi inden længe... Glæder mig til at sætte ansigt på jer og lære en masse...

:4smartass: af jer!!!

Det var godt at læse du havde fået Kuldeskær med ud og løbe... :cooldance: Hun er joh vild med det....

Klem til jer begge.... og have en super søndag..

Link to comment
Share on other sites

Det fedeste bliver altså at komme hjem, pakke min trænings taske og gå over i centeret og giv den så meget gas som min krop kan holde til.... Der skal rives jern rundt som aldrig før efter mine bedste evner så jeg kan nyde den kommende weekend med multi mange doms...

:4thumbup: Sådan skal dét være :devil::devil: :4thumbup: Den holdning til træning er desværre alt for sjælden, så hatten af for det :bowdown::smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Velkommen i min log Crawdaddy...

Det er bare som jeg har det... elsker sku at træne...

God søndag til dig og Angel da også....

Link to comment
Share on other sites

:cooldance::cooldance::cooldance:

Eftersom mine børn var væk hele dagen i går har vi indgået en aftale her til morgen at deres mor gerne må gå over og træne alene og de skal være søde ved hinanden herhjemme imens..

:laugh:

Vi har endda givet hånd på det...!!

Så inden længe så kan jeg pakke min taske og trodse min mega Doms og kom afsted på min MTB .....

Weiiiiii

Det er mening jeg skal tag dødløft i dag men hvis ikke jeg kan få en til at holde øje med mig og rådgive mig... ( Min død løft suks !!) så springer jeg den over.

Skal ikke have mig nogen skader!

Senere skal børnen på badstuen og lave et eller andet kreativt sammen med nogen af deres skole venner.

Jeg må IKKE tag med...

suuuuuuuuuk

Ifg dem skal jeg vaske tøj og gøre rent?????

Som om!!!

Ryster opgivende på hovede!

:w00t:

Nå kan i nu alle have en super søndag ...

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Da centeret var fyldt men kun med en i skranken droppede jeg dødløft.. Damn hvad sker der for folk en søndag formiddag.... aldrig har jeg set så mange i centeret???

Spinningsfolk overalt i omklædning... damn de snakker.. bla bla bla... :laugh:

Tog mit træningstøj på min Mp3 afspiller med Creed og AcDc og gik ind i min egen verden... pop musik er ikke min kop te en søndag formiddag...

:blink:

Pw i 15 min

Hyperextensions

15 x 3

Squat

30 kg x 6 x 3sæt..... kom bestemt ikke langt nok ned... der er ingen bænk oppe på førstesal. Vil lige snak med ejeren ved lejlighed om der ikke kunne kom et deroppe ..

Leg curls

20kg x 5 x 3sæt

Ben press

37,5 kg x 6 x 3sæt..... Den er jeg altså ret vild med stadig... :wub:

Kropshævninger

45 kg x 8 x 3sæt

One arm rows

11.5 kg x 8 x 3 sæt

Lying rear delt lateral raises ........... ???? Kunne ikke huske den ej heller ham i swkranken vidste hvad det var??? Hjæææææææææl blackmoore.. :bigsmile:

Biceps curls

7kg x 8 x 3 sæt......... Uhmmm nice øvelse... nyt for mig.....

Træk ned med reb

20 kg x 8 x 3 sæt

Mave crunch

35kg x 14 x 3

Mave øvelse på gulv ( skrå muskler )

8 x 3

Dejlig træning og derefter 15 PW, protien shake og et langt bad...

Ser meget tilfreds ud med mig selv.

:blush:

Link to comment
Share on other sites

Droppede dødløft???? :devil:  :poking:  :devil:

Lying delt laterals:her

Hvis i har maskinen til det i dit gym er den her også god Seated rear laterals

<{POST_SNAPBACK}>

:cry: :confused: :hmmm: :bored: :unhappy:

:sorry:

kigger betuttet ned i gulvet og piver over det med dødløften....

Fik bare besked på jeg svajet alt for meget i ryggen og det ikke var så sundt når jeg lavet min dødløft sidst.

Sååååååååå vil bare have en gennemgår den med mig grundigt ik.....

:sorry:

Tilgivelse er nu på sin plads!!!

:laugh: :4whistling:

:hands:

Tak for de links.. vil så lige få lavet notater til næste gang så jeg får dem lavet...

:nahnah::newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Omkring et MOL-træf

Jeg kunne sagtens forestille mig at køre en tur til Odense bare for at kigge dig lidt i øjnene og måske drikke en kop kaffe eller lidt protein drik, men jeg antager, at en del vil forvente et lidt større program, og om ikke andet vil der nok være lidt trængsel, hvis der ikke var alternativer.

MOL-træf plejer at omfatte:

1. Gratis adgang til et center for omkring 40 deltagere.

2. Konkurrencer.

3. Kloge folk, som kan hjælpe omkring øvelser.

4. Efterfølgende spisning for omkring halvdelen.

En meget stor del af de MOL-træf interesserede træner i OBBC, så det er måske mest relevant at holde det der.

Et alternativ kunne være at invitere til fælles træning, som det skete i Esbjerg?

Jeg savner selv lidt et rigtigt MOL-træf, men det er samtidig en stor sag at stable på benene, og der har jo tilsyneladende været svigtende reel interesse.

Link to comment
Share on other sites

Omkring et MOL-træf

Jeg kunne sagtens forestille mig at køre en tur til Odense bare for at kigge dig lidt i øjnene og måske drikke en kop kaffe eller lidt protein drik, men jeg antager, at en del vil forvente et lidt større program, og om ikke andet vil der nok være lidt trængsel, hvis der ikke var alternativer.

MOL-træf plejer at omfatte:

1. Gratis adgang til et center for omkring 40 deltagere.

2. Konkurrencer.

3. Kloge folk, som kan hjælpe omkring øvelser.

4. Efterfølgende spisning for omkring halvdelen.

En meget stor del af de MOL-træf interesserede træner i OBBC, så det er måske mest relevant at holde det der.

Et alternativ kunne være at invitere til fælles træning, som det skete i Esbjerg?

Jeg savner selv lidt et rigtigt MOL-træf, men det er samtidig en stor sag at stable på benene, og der har jo tilsyneladende været svigtende reel interesse.

<{POST_SNAPBACK}>

Så har jeg lavet en forberedelse tråd;

Mini Mol træf forberedelse

Link to comment
Share on other sites

Tog mit træningstøj på min Mp3 afspiller med Creed og AcDc og gik ind i min egen verden... pop musik er ikke min kop te en søndag formiddag...

AC/DC :strat: Yeaaaaaa

Jeg husker tydeligt engang i 70'erne da jeg første gang hørte Dirty Deeds Done Dirt Cheap, selvfølgelig på vinyl og med en godt brugt ortofon plantet i rillen, WHAT A REVOLUTION. Slade, Sweet, BTO og Status Quo røg bare bagerst i stakken, hvilken tid - ohh hvilken tid.

Link to comment
Share on other sites

Tog mit træningstøj på min Mp3 afspiller med Creed og AcDc og gik ind i min egen verden... pop musik er ikke min kop te en søndag formiddag...

AC/DC :strat: Yeaaaaaa

Jeg husker tydeligt engang i 70'erne da jeg første gang hørte Dirty Deeds Done Dirt Cheap, selvfølgelig på vinyl og med en godt brugt ortofon plantet i rillen, WHAT A REVOLUTION. Slade, Sweet, BTO og Status Quo røg bare bagerst i stakken, hvilken tid - ohh hvilken tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Nice..... hi hi

Minderne er gode ...sangene er fede og musikken er præcis som det skal være...

Gentofte.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kanon start på dagen med masse af energi og glæde....

:4thumbup: :cooldance:

Vi har lige alle tre været ude og PW... lidt sjovt at gøre det med børnene men de nød det indtil vi var nået halvejen så synes det ikke det var så fedt mere...

:laugh:

Langs Odense å ud forbi vandværket og ud til en eller anden botanisk ( meget lille ) have... Derude fandt vi så en mini labyrint ud af bam-bus til min søns store glæde... her kan der laves huler mor!!!

:cooldance::cooldance:

På vej tilbage var tempoet lidt sløv fra børnenes side men når jeg gik op i en rask trav.. så små løb de ved siden af og det var helt ok..??? Børne logik??

Tjaaa men det virket...

Min datter fandt eratis og vinter gække sååååååååå skulle vi standse og plukke disse herlige små forårs blomster.. Mens sneen dalende ned over os...

:bigsmile:

På vejen tilbage kom vi forbi skater banene som var et stort glide bane... så skulle der leges...

Trods jeg altid er herre nervøs for min søn kommer til skade.. så må jeg give efter.

Suuuuuuuuk for jeg vil joh gerne også...

:laugh::laugh:

Vi har lige spist og om snart går turen til et åbenhus arr . så det står i familiens tegn og en masse lange gå turer...

Håber jeg senere på dagen får mulighed for at komme i centeret og giv den fuld gas...

Forsat god dag til jer alle... :tongue:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

En meget god ven bad mig søge lidt viden om Zen.... Jeg kan ikke kalde mig for det ene eller andet religøst mæssigt men jeg tag hvad jeg kan bruge af visdom fra hvor jeg end finder det.

Jeg ved der findes højre magter... ved bare ikke hvad jeg skal kalde dem... :bigsmile:

Fandt denne citat i min søgning i dag som måske også du kære læser kan glædes over eller blot tænke over.

Til at udvise omsorg, med et ærbødigt hjerte,

Selv for sådanne væsner som rovdyr og fugle.

Denne indsigt lærer os, at vores daglige mad og drikke,

Tøj og anden beskyttelse i livet er det varme kød og blod,

Den barmhjertige inkarnation af Buddha.

Hvem kan være utaknemmelig eller ikke respektfuld

Selv over for sanseløse ting, for ikke at tale om et menneske?

Selv om han måske er en tåbe,

Vær varm og medfølende overfor ham,

Hvis han skulle vende sig imod os,

Og misbruge og forfølge os,

Bør vi bøje os med ydmyge ord, i den ærbødige tro

At han er Buddhas barmhjertige inkarnation,

Som planlægger at frigøre os fra syndefuld Karma,

Som er blevet skabt og ophobet på os selv

Af vores egen illusion og tilknytning

Gennem talløse Kalpa perioder.

Da, i ethvert glimt af vores tanker,

Vil der gro en lotus blomst,

Og hver lotus blomst vil åbenbare en Buddha.

Disse Buddhaer vil kaste glans over Sukhavati,

Det rene land, hvert øjeblik, overalt.

Må vi udstrække Dette sind over hele universet,

Så at vi og alle væsner tilsammen

Må nå modenhed

Mange varme tanker sendes til jer alle

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver du da vist for højtflyvende, mon ikke vi skal have en snor i dig!?

Hvordan praktiseres det? Altså indholdet i citatet. Det med snoren, er nok lidt nemmere at finde ud af.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Kigger efter min heliums flaske.........

:w00t::laugh:

Når jeg læser religon leder jeg efter det jeg kan forholde mig til, enten hvor jeg kan finde klogskab, håb, forståelse eller trøst for den sags skyld.

I bund og grund for at se ting, oplevelser, hændelse osv med en ny indgangsvinkle.

I sidste ende skal det gerne give mig forståelse eller styrke som jeg synes at mangle til tider.

Det virker for mig og det er vel det vigtig her når vi taler om religon og tro.

I den ovenstående citat ser jeg det jeg så brændende ønsker at kunne praktiser i min daglig liv.

At være taknemlig, at være forstående, overbærende og at jeg er en vigtig del af livet som med tiden bliver moden dog ikke mindre af betydning sålænge jeg forstå mig på de værdier livet nu engang består af.

Hvad får du ud af citaten?

Jeg tror som alt andet så fortolker og læser vi sådan noget forskelligt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var da noget af et spørgsmål.

Jeg tror, det er rigtigt, at vi som mennesker opfatter ting forskelligt.

Men det, at du skriver det, fik mig til at tænke på, at det kan være, at der er en større forskel, end jeg kan forestille mig, og at en besvarelse bare vil betyde, at vi snakker forbi hinanden.

Jeg forsøger alligevel.

For mig siger det lidt i retningen af "gør mod andre, som du vil, at de skal gøre mod dig selv" og "vend den anden kind til".

I budhismen har de jo karma begrebet, som strækker tingene lidt længere ud, end det lige umiddelbare, og så tilbedes Buddha måske lidt rigeligt, med mindre ordet i citatet mere bruges til at referere til det guddommelige.

Som jeg forstår det, så er budskabet både at man skal behandle både mennesker og alt hvad man møder i sin tilværelse som guddommelig. Man skal være opmærksom på, at alt hvad der sker sker med et positivt formål, og man skal altid være parat til at vende den anden kind til.

Mit spørgsmål er så, hvordan man praktiserer det!?

Det lyder som om du er vildt sød overfor andre mennesker, så det kan være, du har lært det, men i givet fald, hvordan har du så lært det?

Nå, ja, der var jo bare lige det problem med hende kvinden!? Det blev vist ikke håndteret vildt Zen-agtigt?

Link to comment
Share on other sites

Såååååååååå kom muligheden for at træne... mine børn synes jeg var blevet lige pirrelig nok... så det fik mig til at tag afsted...

Jubler...

Jeg fik kørt en tung , intensiv og svedigt træning igennem... og kan mærke det tydeligt her i min sofa...

:laugh::blink::bigsmile:

Opvarmning

15 min løb

Hyperextentions

12 x 3

Squat

30 kg x 8 x 2 sæt

40 kg x 8 x 1 sæt............... JuBBiiiiiiiii

Lounges

20 kg x 6 x 3

Benpress

45 kg x 8 x 3 sæt..................... JuBBiiiiiiiiii

Bænk

12 x 3

Millitery press

20 kg x 6 x 3 sæt.........................JuBBiiiiiii

One arm rows

11,5 kg x 6 x 3............... skal sæt flere kg på den her. falder i søvn af den :blink:

Lying rear delt... bla bla bla

4 kg x 6 x 3.... Går udfra jeg skal løft brystkassen og se ind i spejlet selvom det er svært????

Biceps curls

6,5 kg x 6 x 3 sæt

Mave crunch

45 kg x 12 x 3 ............................ JuBBiiiiiiiiiiii

Skrå mave øvelser med ben på kors på bænken

12 x 3 sæt

Mave øvelser på bolden

14 x 3

Afslutning......... PW 15 min....... Protien shake og lang bad...

Weiiiiiiiiiiiii jeg dirrer endnu i kroppen.. damn godt!!!!

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Den hjælpsomhed der findes på Mol er for vildt jeg postet denne her...

Klik her

Og wupti så var Henning Friis på pletten og nu har jeg en chance for at lære noget teknik på min Squat og dødløft på søndag...

Takker og nejer

:4thumbup:

Bager en kage som tak ... :laugh:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Den hjælpsomhed der findes på Mol er for vildt jeg postet denne her...

Klik her

Og wupti så var Henning Friis på pletten og nu har jeg en chance for at lære noget teknik på min Squat og dødløft på søndag...

Takker og nejer

:4thumbup:

Bager en kage som tak ...  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Du behøves ikke at bage kage. :smile::wink:

Jeg har jo også en diæt jeg skal passe. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Den hjælpsomhed der findes på Mol er for vildt jeg postet denne her...

Klik her

Og wupti så var Henning Friis på pletten og nu har jeg en chance for at lære noget teknik på min Squat og dødløft på søndag...

Takker og nejer

:4thumbup:

Bager en kage som tak ...  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Du behøves ikke at bage kage. :smile::wink:

Jeg har jo også en diæt jeg skal passe. :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

tænker.......... må blive opfindsom så.... pas på.... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share