MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Vægtløftning @ IK 99

Lidt tidligt ned i hulen for at køre en turbo-brænder af :devil:

Ben foran - teknik

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 60kg (superman arme)

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 70kg (superman arme)

1 x 5 @ 75kg

4 x 5 @ 75kg (superman arme)

- Varianten med superman arme var Fru Eriks forslag, altså hvor armene bare holdes strakte og lige frem (no hands frontsquat). Gav faktisk et ok fokus på god rygholdning.

Vænner mig så småt til kvælningen. :laugh:

BB rows fra død

1 x 10 @ 50kg

3 x 10 @ 60kg

Machine rows

3 x 10 @ 40kg

- med 1 sek hold på toppen i de to sidste sæt.

Saxon side bends

1 x 6+6 @ 2x5kg db's

2 x 6+6 @ 10kg skive

- Klassisk udføres den jo med håndvægte, men jeg fik lige lyst til at prøve med en skive i stedet. Det tvinger i hvert fald én til at holde armene samlet, og det virkede udmærket synes jeg.

-chris- rokkede lidt med mellem sine sæt træk fra box. :laugh:

Prone lower trap raise

3 x 10 @ 2x7kg

- Hot damn, den sidder lige i skabet. Sådan føles det i hvert fald. Mere af den, og jeg kan vist godt skrue 1kg mere på.

post-1845-1204578995.jpg post-1845-1204579005.jpg

Har for øvrigt haft seriøse røv-doms i dag. Det kan næppe være spinningen trods alt, og det eneste fra styrketræningen der kan have foresaget det må være walking lunges. Men meget doms af sølle to sæt. Det er vildt. :laugh:

Walking lunges styrer - især hvis man vil have en fast røv. :moon:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Har for øvrigt haft seriøse røv-doms i dag. Det kan næppe være spinningen trods alt, og det eneste fra styrketræningen der kan have foresaget det må være walking lunges. Men meget doms af sølle to sæt. Det er vildt. :laugh:

Walking lunges styrer - især hvis man vil have en fast røv. :moon:

Det kan da kun være fra spinningen at de der doms kommer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan da kun være fra spinningen at de der doms kommer :wink:

Hmm, det er da muligt - kan bare ikke huske det har været tilfældet før. Det har det derimod i høj grad med WL.

Det er nu også væsentlig sjovere at sige det er fra WL. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har for øvrigt haft seriøse røv-doms i dag. Det kan næppe være spinningen trods alt, og det eneste fra styrketræningen der kan have foresaget det må være walking lunges. Men meget doms af sølle to sæt. Det er vildt. :laugh:

Walking lunges styrer - især hvis man vil have en fast røv. :moon:

You are soooo right :wink::tongue:

Ærgeligt jeg ikke lige fik overværet din årlige spinningoplevelse i går :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at det er DOMS?! post-13362-1204578987.gif

Ja, hvad skulle det ellers være?

Ashtanga Yoga

Billeder af ashtanga-serien

Morgen-Mysore @ yogamudra

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg kom op i morges - var pænt wasted da jeg vågnede, selvom det skete blidt til lyset fra denne her:

post-1845-1204617507_thumb.jpg

Men jeg kom afsted på trods af betænkeligheder med skulderen. Den forlangte desværre også opmærksomhed, og det er ganske tydeligt at Downward dog og gennemspringningerne generer. :cry3:

Da jeg nåede til de siddende føltes det som om gennemspringninger ville være en kamp uden lige, men det viste sig underligt nok ikke at være tilfældet. Efter en håndfuld skiftede jeg dog alligevel til den lette udgave og sluttede også praksis af rimelig kort. Godt 1 time blev det til.

For lige at sætte skulderproblematikken i perspektiv, så vil jeg sige at selve smerten kun er sådan på niveau med "splint-i-fingeren"/"skarp-sten-i-skoen" eller noget i den stil. Så det er slet ikke slemt (endnu) og det er ikke sådan jeg skriger i smerte eller er hæmmet i mine bevægelser. Men derfor skal det naturligvis tages seriøst, og jeg fik en kort snak med Peter efterfølgende om variationsmuligheder. En mulighed var i hvert fald at lave gennemspring til "gennemgåning" i stedet. :wink: Om ikke andet, så kan jeg give Yin yogaen mere fokus.

Anyways... det var lækkert at komme til yoga. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du er kommet igang med Yin Yogaen kan jeg se.... hmmm talte med min tidligere guru Mike om dette, og han anbefalede mig at prøve, selvom jeg sikkert ville kede mig ihjel!!!!!!

Hvad er din vurdering...??

Hatha yoga er ikke mig. Astanga rules, men har ikke prøvet yin endnu...

Jules

Link to comment
Share on other sites

Hey jules :cool:

Yin yoga er marginalt sjovere end at se græs gro, men det er riiiiigtig rart for kroppen. :wink:

Jeg har brudt mit hovedet med om det overhovedet kan lade sig gøre at lave noget fornuftigt samtidig, men det begrænser sig vist til at lytte til lydbøger/musik eller i det lag. I nogle stillinger kan man godt læse lidt, men det holder ikke rigtigt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey jules :cool:

Yin yoga er marginalt sjovere end at se græs gro, men det er riiiiigtig rart for kroppen. :wink:

Jeg har brudt mit hovedet med om det overhovedet kan lade sig gøre at lave noget fornuftigt samtidig, men det begrænser sig vist til at lytte til lydbøger/musik eller i det lag. I nogle stillinger kan man godt læse lidt, men det holder ikke rigtigt. :laugh:

F****** det lyder bare kedeligt... :blink: Men derfor har jeg alligevel meldt mig til en omgang næste fredag.... så det må jeg altså prøve.... Kan man overhovedet kringe sig ud af stillingerne igen....? :crazy:

Anywæjjjs det skal da prøves... :4thumbup: Tak for svar Maxiebon...

Link to comment
Share on other sites

F****** det lyder bare kedeligt... :blink: Men derfor har jeg alligevel meldt mig til en omgang næste fredag.... så det må jeg altså prøve.... Kan man overhovedet kringe sig ud af stillingerne igen....? :crazy:

Anywæjjjs det skal da prøves... :4thumbup: Tak for svar Maxiebon...

Well, det er kedeligt (efter min mening), men man kunne også beskrive det som rart, afslappende og i den dur - og ganske effektivt.

Stillingerne er rimelig simple. Det er tiden og tyngdekraften der gør arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Fed stemning i hulen. Vores nye stortalent QueenPearl blev pisket igennem alt muligt af Fru Erik og vores nye Østrigske bulldozer flåede bare kg afsted som sædvanlig (bl.a. et 140kg vend).

Hr og fru Hulk stak også hovederne frem da jeg var nået det meste igennem. GRRR :devil:

Bred Stem fra bundstilling + Overhead Squat

2 x 5+5 @ 20kg

Træk fra hæng

40kg

- naah, skulder ikke glad.

Vend fra hæng

1 x 3 @ 50kg

2 x 3 @ 60kg

2 x 3 @ 70kg

3 x 3 @ 80kg

- dejligt at lave noget VL agtigt. :innocent:

Ben bagpå

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 100kg

3 x 3 @ 120kg

1 x 2 @ 130kg

1 x 2 @ 140kg - NÆÆÆM

1 x 1 @ 155kg PR +5kg - tång men nem :superman:

- JÆS SIRS

Startede som en Fru Erik tribute (3x3, 2x2, 1x1), men måtte lige justere lidt op i kg, for benene føltes rigtig gode.

Jeg tror faktisk godt der kan klemmes lidt flere kg ud af stængerne i den nærmeste fremtid, ikke mindst hvis setup'et er til et max. :devil:

BB rows fra død

3 x 10 @ 60kg

- fin fin

Prone lower trap raise

3 x 10 @ 8kg

Chins

2 x 8

Og så sluttede jeg naturligvis med lidt strækkeri, der gik over i gøgl og fjolleri med de andre VL-hoveder. Tim fik lige vist han uden problemer kan lave baglæns salto :hehe: og jeg fik på Guardens opfordring/udfordring lavet 3 gode L-sit -> håndstand. :superman: Overraskende god pressestyrke og balance.

Fabelagtig træning.

Link to comment
Share on other sites

Daaammnn nogle gode kg'er du håndterer :wink:

Hyggelig at være nede i IK og dejligt at se nogle ordentlig vægte blive flået igennem i stedet for det man er vant til at se i FDK :tongue::laugh:

Mange tak, selvom jeg nok ikke helt synes det er så vildt endnu... men det kommer :4jumpy:

Det hjælper også gevaldigt på hvor store vægte der bliver løftet, at Tim og Michael giver den gas.

Godt ben-bagpå'et :4thumbup: (Det må det vel hedde, når nu I ikke vil kalde det squat :innocent: )

Mange tak, candy

Hvornår tager du dig sammen og nakker 170?

Snart

Link to comment
Share on other sites

Sjippe-di-sjip

Godt 12 minutter med nyt tov. :4jumpy:

Hvis det skulle have et navn, så kunne det snildt hedde Kontant Afregning, The Punisher eller lignende. For sad'an der er smæk på når man fucker op, og jeg har fine piskemærker op af underarmene, som vist ikke går væk lige foreløbigt. :laugh: Jeg har vist også vedtaget med mig selv, at det fremover skal bruges iført langærmet bluse. :blush:

Og hold da fast en forskel den ekstra tyngde gjorde. :superman: Der er stadig et rent plastik-tov, så ikke noget stålwire-psycho-tov.

Mange mange Double Unders, heriblandt:

Ny PR i hop-hop-DU i træk: 22 :devil:

Ny PR for 20 DU på tid: 25 sek :devil: :devil: - udført som hop-DU med et enkelt miss halvvejs.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning @ IK 99

Klokken blev lidt mange inden jeg kom fra arbejde, men der var da stadig lidt folk - chris, dorte, Michael den gale østriger, JimmyP plus det løse.

Ben foran superman arme

1 x 8 @ 20kg

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 70kg

5 x 5 @ 75kg

- Ikke så tosset endda. Lidt let jo, men for at den skal have udbytte føles det passende. :innocent:

I næste uge må jeg lave normal håndstilling noget mere, og se om det har haft effekt.

Dødløft

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 100kg

4 x 5 @ 120kg

- jooo

Stiff leg deads on box

1 x 10 @ 60kg

1 x 10 @ 65kg (manglede vist lige en 5'er i den ene side :blush:)

3 x 10 @ 80kg

- udmærket

Skuldermobilisering

Liggende på ryggen på en bænk og tegne store cirkler med armene. Cirka eneste "øvelse" jeg kan owne Michael i. :laugh: For dælen den fyr er stærk. Han toppede lige min ben bagpå PR bare foran (160kg), men så sortnede det også lidt for øjnene af ham. :laugh:

Bold- og mavesjov med Michael

- Liggende rotationer med medicinbold og kast til makker

- Ligge på maven og gribe kaste medicinbold foran, som et temmelig udfordrende rygløft.

- Liggende makker ben-skub

- Stående medicinbold kast lige på, ca 4 m afstand

Sjov og spas, og dejlig hårdt for mavsen. :bigsmile:

Hypers + hold

2 x 15 @ mig

Ikke den store volumen :blush: men fik da løftet lidt og sved på panden...

Nåå ja, og så lige lidt plate-flip inspireret af Michael. Fik et fint flow i gang med 10'eren fra hånd til hånd. Nogle stykke med 20 lykkedes også.

Link to comment
Share on other sites

Aften-sjip

Godt 10 min med det nye reb naturligvis (og lange ærmer). :innocent:

Hovedsageligt fokus på double unders. Jeg legede med at få flere kørt af i træk og stadig holde rytmen.

Lige pludselig slår det bare klik og jeg laver 20 DU's i træk. :w00t: Total PR på alle leder og kanter.

Nåede desværre ikke helt samme højder efterfølgende, men fik kørt en del serier af på 2-6 DU's i træk og god føling af kontrol.

Fedt! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tilløks med PR :cheer:

c226.gif

(Kunne desværre ikke finde en der lavede DU's :blush: )

taaaark. :w00t:

Double unders er som navnet antyder at få rebet to gange under fødderne på et hop.

Ross E. demonstrerer gerne. Håber det er til at lure selvom man ikke kan se rebet. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

taaaark. :w00t:

Double unders er som navnet antyder at få rebet to gange under fødderne på et hop.

Ross E. demonstrerer gerne. Håber det er til at lure selvom man ikke kan se rebet. :laugh:

:4slap: Nogle gange er jeg bare lidt for meget i hjælpemode, og læser måske ikke indlæg helt så grundigt som jeg burde. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share