Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Onsdag fik jeg igen cyklet 12 km, og trænet lidt med håndvægtene. I aften skulle jeg gerne lidt før i gang med træningen. Det er lidt problematisk, når træningen kommer til at ligge sent om aftenen.

Ellers er det ikke det store, jeg har at berette.

Jeg var nede i byen i går, og kom lige i rette tid til at se en thai-pige, som, med en peberspray i hånden, jagede to arabere ud af en massageklinik. Ret vildt. Jeg skyndte mig at komme uden for rækkevidde, både af pebersprayen og af araberne. Man skal sgu heller ikke spøge med de der tøzer, der har lært Muay Thai Fighting i skolen.

Ak ja, hvor Oksen er, sker der noget :laugh:

Jeg er blevet i stand til igen at kunne passe et par Wrangler jeans, som jeg voksede ud af, dengang jeg begyndte at tage lykkepiller. I dag sidder de som støbt på mig.

I går var der i øvrigt en pige, som jeg ikke har set i lang tid, der sagde, at hun kunne se, at jeg havde tabt mig, og at jeg var blevet stærkere. Og det var jeg jo ikke ked af at høre.

Arbejdet kalder. Seeeeee uuuuuu!

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse

som tak for din boganmeldese i min log vil jeg kvitrere med en anbefaling herfra:

George Wilsons "If you survive" er en utrolig læseværdig skildring af fodfolkenes krig under 2 verdenskrig. Forfatteren var officer i 4 US Inf. division i nogen af de mest blodige slag, St Lo, Siegfred line, Hurtgen og Ardennerne. Under kampene blev hele hans kompani rent faktisk udslettet, så det er barske sager der skrives om her. Især Hurtgen var et nærmest sindsygt blodbad! Wilson er en god forfatter, ikke fordi han skriver godt, hans stil er meget ordinær, men fordi han hele tiden analyserer, fra taktikker til anvendelse under natkamp, til metoder at lede enheder der mangler fuld styrke og til brug af artelleri under vanskelige forhold.

Det er en hård bog, men en bog der virkelig lærer en meget om the basic facts for de Grunts der var i den skarpe ende af krigen, og en bog der burde være læsning for officerer i f.eks den danske hær! Det her er tips og analyser fra en der virkelig har været i lortet!

Link to comment
Share on other sites

Taxon for det, Blackmoore!

Ja, jeg har ikke været meget i loggen her fornylig, men jeg har heldigvis trænet mere, end jeg har skrevet. Indtil i aftes var totalen for denne uge 67 km på cyklen. Det syntes jeg var lige lidt nok, så i dag blev der gået til vaflerne: 23 km, kun afbrudt af en kort pause, hvor jeg var ude på WC, og hentede frisk drikkevand. DET var sgue en tur, der ville noget, men jeg fik et herligt sus ud af det. Skøøønt.

23 km er langt, især, når man tænker på, at min PR på fys-klinikkens cykler (som var noget mindre udfordrende) var 24 km.

I går cyklede jeg ikke, men brugte håndvægtene særdeles flittigt.

Totalen for den forgangne uge (fra og med søndag til og med søndag) blev på 90 km. Det er så absolut en PR.

I aften skal jeg ikke være længe oppe. Jeg er desværre kommet ind i en dum rytme med første at gå til køjs længe efter midnat.

Ses!

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille update: I går cyklede jeg 18 km, og desuden fik jeg brugt håndvægtene en del.

I dag skulle jeg så til demo mod VC-regeringens velfærdspakke :4pooh: . Det blev til en gevaldig spadseretur :walking: , for jeg havde ikke regnet med, at man skulle marchere fra Rådhuspladsen til vennelyst-parken.

Bagefter måtte jeg så gå ned i byen igen, da min scooter stod på Skt. Knuds Torv.

Pyyyyyh, det var hårdt. Det går ikke an at cykle i dag. jeg bruger håndvægtene lidt, og så må det være ok.

Nu skal Oksen have noget at spise :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Her kommer lige en update: I forgårs fik jeg cyklet 16 km, og i går 10 (i går gik jeg så desuden 4 km med rollatoren :walking: ). Denne gåtut habvde jeg ikke påregnet, men den blev nødvendig, grundet et mindre problem med min el-scooter. Men pyt, lidt gang-træning skader ikke. Og da jeg først fik fat i lidt Gunol (man ER vel jæger/våbensamler), til at smøre med, var det lille mekaniske problem hurtigt klaret.

I dag drønede jeg så ned i Turbinehallen, hvor der var SATS wellness-dag.

Der fik jeg bl.a. hilst på Danfanatiker (hyggeligt at møde dig ude i den virkelige verden, Danf), og hørte et par interessante foredrag. Alt i alt en helt ok dag.

Jeg fik desuden målt min fedtprocent. Den lå omkring det, der er normalt for en mand med mine fysiske data. Ja, det ER sq rart, at jeg har tabt mig. For et par år siden har min fedtprocent sikkert været høj. Gyyys.

I aften tager jeg lige en cykeltur, og så skal jeg læse lidt. Det er da altid bedre end dåååååmme MGP! :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lige cyklet 16 km i aften. Dejligt. Dvs., at jeg har en foreløbig total på 60 km, regnet fra og med tirsdag. SKULLE man stile efter de 100, for første gang i Oksens fitness-historie? I´ll be damned i I know! Men det ville da, helt klart, være en vigtig milepæl.

Nu skal der snorkes

:sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Tjuhej, hvor loggen kører!

I går blev det til 15 km på cyklen. Så hvis jeg kommer over de 25 km i løbet af i dag og i morgen, har jeg gennembrudt `muren´ ved de 100 km pr uge (fra og med tirsdag til og med tirsdag). Det kunne alzå være super. Men lad os nu se.

Så skal jeg også lige have givet håndvægtene en lille tur.

Det skal nok gå altsammen. Man skal bare bruge både benern´ og armern´ , som Henning Primdahl ville have sagt.

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Tjuhej, hvor loggen kører!

I går blev det til 15 km på cyklen. Så hvis jeg kommer over de 25 km i løbet af i dag og i morgen, har jeg gennembrudt `muren´ ved de 100 km pr uge (fra og med tirsdag til og med tirsdag). Det kunne alzå være super. Men lad os nu se.

Så skal jeg også lige have givet håndvægtene en lille tur.

Det skal nok gå altsammen. Man skal bare bruge både benern´ og armern´ , som Henning Primdahl ville have sagt.

:4thumbup:

Jamen det kan du da, ikke. Bare se at få gang i benerne, ikke, Bobby :wink:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Jamen det kan du da, ikke. Bare se at få gang i benerne, ikke, Bobby :wink:

Jaja, det kan du sagtens sidde på :devil: -øen og sige, MH! :laugh:

Men jeg tror nu også nok, det lader sig gøre, for jeg mangler kun 12 km nu.

I går fik jeg også brugt håndvægtene lidt, og her i dag har jeg truffet aftale med min fys om, at jeg skal derned på tirsdag, for at se, om crosstrainer er noget for mig. Jeg ved ikke, om jeg har balance til at få armene med, men så må jeg jo bare låse håndtagene fast, og nøjes med at trampe. Noget motion kan det vel give, og det er nok stadig mere effektivt end en alm. stepper.

Jeg har jo længe snakket om den der crosstrainer, men nu må vi have det afprøvet.

Jeg kommer med en update engang i aften, hvor ugens totale km-antal for cyklingen vil blive bekendtgjort.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jaja, det kan du sagtens sidde på :devil: -øen og sige, MH! :laugh:

Men jeg tror nu også nok, det lader sig gøre, for jeg mangler kun 12 km nu.

I går fik jeg også brugt håndvægtene lidt, og her i dag har jeg truffet aftale med min fys om, at jeg skal derned på tirsdag, for at se, om crosstrainer er noget for mig. Jeg ved ikke, om jeg har balance til at få armene med, men så må jeg jo bare låse håndtagene fast, og nøjes med at trampe. Noget motion kan det vel give, og det er nok stadig mere effektivt end en alm. stepper.

Jeg har jo længe snakket om den der crosstrainer, men nu må vi have det afprøvet.

Jeg kommer med en update engang i aften, hvor ugens totale km-antal for cyklingen vil blive bekendtgjort.

:bigsmile:

Kære med-MOLbo´er!

Så lykkedes det dæleme! THE BIG ONE HUNDRED! Med 12 km cykling i aften kommer denne uges total op på præcis 100 km!

:cooldance: :4dog: :4flex: :cheer::cheer::cheer: :4band: :headphonedance::icecream::clap: :bike:

Det var bare dææææjli´!

Nu tager jeg nok en lille pause med cyklingen, bare en dag eller to. Benene skal også have tid til at hvile lidt nu og da. I mellemtiden kan jeg så bruge håndvægtene lidt.

Link to comment
Share on other sites

Liiige en lyn-update: Fredag cyklede jeg 12 km, og i aftes 15. Det var udmærket gået. Så må vi jo se, hvad det kan blive til i dag.

I morgen skal jeg så til fys, og tirsdag skal jeg prøve crosstraineren. Er ret spændt på, hvordan det kommer til at gå. Der er jo mange, der siger, at crosstraineren er så glimrende, når man gerne vil forbrænde noget.

I går og i fredags brugte jeg også håndvægtene en del.

Jeg vender tilbage til loggen, når jeg har fået cyklet noget.

Link to comment
Share on other sites

:nonono: Hmmm, jeg fik desværre ikke cyklet søndag. Det var lidt noget øv. men pyt. Mandag må jeg så give den en skalle. Håndvægtene fik jeg dog brugt noget.

Jeg tog ned i BioCity og så X-Men 3. Udmærket film. Jeg var dog nær kommet for sent derned, for da jeg nåede til Klostertorv, hørte jeg råben og skælden ud, og det skulle jeg da lige tjekke (på behørig afstand). Det viste sig, at det var to drankere, der skældte ret kraftigt ud :4ranting: på en araber-lignende fyr. Om han fortjente at få skæld ud, er ikke til at sige, men i hvert fald sprang han på en bus, for at slippe væk.

De to drukkenbolte nåede imidlertid også at springe på bussen. Jeg kunne ikke se, hvad der så skete, men den ene af drankerne kom i hvert fald ned at ligge. Jeg formoder, han har fået et gok :4boxing: , eller i hvert fald et kraftigt skub. Nogen skreg til buschaufføren, at han skulle blive holdende.

Jeg drønede lynhurtigt rundt om et hjørne, så jeg var på sikker afstand af balladen. Frem med mobilos, og så ellers ringe til strissen :4police: . Det sidste, jeg så, inden jeg kørte op til biografen, var, at den ene dranker, der nu havde et stort, blåt mærke i panden, stod og skændtes med en strømer-dame. Helt sygt at begynde at skælde hende ud bagefter. Det var sgu ik hendes skyld :nonono: .

Nå, mandag kommer der nok fut i cyklingen igen. Det kan heller ik køre 112 % hver dag. Natter

Link to comment
Share on other sites

hold kæft der sker sager og ting rundt dig hva? :blink: overfald og arabere og drankere i herlig blanding :w00t: og så fantastisk træning seff :4thumbup:

Ak, ja, Lillen! Nogen gange føler jeg, at jeg nærmest tiltrækker de syrede hændelser. Gudskelov er jeg aldrig kommet alvorlig til skade. Forklaringen på de mange ting, jeg oplever, er nok dels, at jeg færdes meget i byen, og dels, at jeg har udviklet en evne til at spotte, når der sker noget. På et tidspunkt læste jeg sammen med en ærke-amerikansk pige fra det vildeste midtvesten. Hver fredag, inden vi holdt weekend, kom hun hen til mig og sagde `Try not to get yourself killed!´ :laugh:

Nå, anyway: I dag kl. 10 var jeg nede for at prøve crosstraineren. Jeg har ikke balance til at få armene med, men det gik udmærket med at bruge benern´. Vi arbejder lige så stille & roligt videre med det, og så skal tiden nok vise, at det ikke er så ringe endda.

I aften, efter, at jeg havde spist aftensmad, bankede min nabo og et par andre gutter på min dør, og spurgte, om jeg ikke skulle med op til den og den (som bor lige ovenover mig) og have en :beer: . Nååå, ok. Det er en flok metal-fans, og jeg kan ikke snakke så meget med om deres oplevelser fra Waacken, Roskilde osv., men det er nu nogle ok flinke fyre.

Da jeg kom hjem igen, skulle der cykles, selv om klokken var lidt mange. Ikke noget med at slække på disciplinen for to halvlunkne discount-bajeres skyld.

Jeg fik cyklet 13 km, hvilket giver en total på 60 km fra og med fredag. Det kommer nok til at nærme sig de 100 km i denne uge.

Nu står den på et bad, og så :sleeping:

Goooooodnaaaaaaaat!

Link to comment
Share on other sites

Så kom vi op på 88 km i denne uge. Hvis jeg bare kan cykle 12 km i morgen, rammer jeg de 100 igen.

Ellers er der ikke så meget at fortælle i dag. Jeg glæder mig til weekenden/pinsen. De lover jo godt vejr, så jeg forventer at få kørt nogle herlige ture på scooteren. Men denne gang ingen slåskamp, ingen peberspray eller det, der er værre, og ingen, der falder om pga. drugs, tak.

Ellers skal jeg bare læse, træne, og måske have en lille bytur.

Nå, må heller se at få snorket lidt. :sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Okse, sådan en kender som dig må vel have pløjet dig gennem Bravo 2 nul mere end en gang

Men.. prøv lige at chekke det her

den fulde tekst af en ørken ekspert og tidligere SAS soldat der har undersøgt baggrunden bag Mcnaps spændende historie..

det er simpelthen vanvittigt spændende læsning! Og sætter det hele i et nyt lys!

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, Blackmoore, og tak for den kompliment, at jeg skulle være en kender.

I dag cyklede jeg ikke, så ugens total blev 88 km. Men det er bestemt heller ikke dårligt. Jeg giver den en skalle i morgen. Håndvægtene fik jeg brugt ganske flittigt i dag. Styrke skal der jo også til.

I aften var jeg så en tur nede i byen. I mit forrige indlæg skrev jeg jo, at jeg gerne ville være fri for drukkenbolte, junkier og volds-bøller.

Imidlertid var der en lille misteltén, som jeg ikke havde fået taget i ed: HÆLERE, sgu! :nonono::nonono: Man burde montere en chaingun på scooteren, og så rydde op i rosset!

Der var en slyngel, der liiiige havde en posefuld Mach 3 barbérblade, som han solgte til en tredjedel af prisen.

Ja, godmorgen! Der står sgu ikke `idiot´ på ryggen af Oksen! Så jeg bildte ham ind, at jeg ikke brugte det mærke (det gør jeg nu, men kriminelle må man vistnok godt lyve for).

Nede på Åboulevarden var jeg så heldig at møde 2 :4police: :4police: , så de fik lige fyrens signalement, og så ville de se, om de kunne slå en klo i ham.

Nu vil jeg lige have lidt mad, og en enkelt pils, og så glo på starwars.

Seees.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Okse, díne historier er altså guld værd :4thumbup: :4thumbup:

Hihi! Ja, jeg oplever noget. Jeg håber ikke, du tror, at jeg bare finder på det hele. Jeg oplever tingene, men at jeg så fortæller dem på en humoristisk måde, og bruger en del slang, er bare min måde at bearbejde indtrykkene på.

I aften havde jeg en stille og rolig tur, hvor jeg ikke behøvede lege crime fighter :4police: :4thumbup:

Inden jeg tog afsted, nåede jeg at cykle 18 km. Glimrende.

I morgen skal jeg gøre rent, træne, og læse `Gai-jin´. Feeeee´ bog, med samuraier osv.

Link to comment
Share on other sites

Update for søndag: En stille og rolig dag, hvor jeg brugte meget af tiden på at læse, og på at drøne rundt på min scooter. Ingen syrede hændelser i dag.

I aften var jeg så nede og se MI 3 (har lige lidt af et biograf-trip for tiden). Det var en ganske ok action-film, uden de store intellektuelle udfordringer, men med mange fede special effects.

Da jeg kom hjem, skulle der cykles. Ikke noget med igen at springe over pga. en bio-tur :nonono: . Det blev til 16 km. Det var udmærket. Nu snupper jeg lige opvasken, så den ikke står og ser dum ud, når jeg vågner :laugh: .

Natter!

Link to comment
Share on other sites

Hej igen, her i loggeren!

I går havde jeg en lille psykisk nedtur. Det sker, at jeg får det. Men det var heldigvis hurtigt overstået, og jeg fik cyklet 17 km. I øvrigt pudsigt, som motion kan hjælpe på humøret.

I dag var jeg så nede at træne lidt på crosstraineren hos min fys. Det gik faktisk overraskende godt, med mærkbar forbedring i forhold til sidste gang. Jo, det med crosstrainer skal nok lykkes. jeg fik da i hvert fald sved på panden. Og al træning er godt for noget.

Nu sidder og lige og får en kop kaffe. Ved ikke, om jeg magter at cykle i dag. Måske en lille tur i aften. Håndvægtene skal jeg i hvert fald have lidt gang i.

Jeg vender tilbawz senere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share