Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg kom så ikke i Ghetto i går, da jeg fandt ud af, at de ikke havde søndags-åbent.

Nå, men pyt.

I dag fik jeg cyklet 17 km. Dermed blev min ugentlige total 130 km.

Det er en klar PR!

:4band: :bike: :kickass::partytime2::gun2::yahoo::yahoo::crazy_pilot::chopper:

Håndvægtene fik jeg også brugt en del i dag.

Jeg skriver lidt mere i morgen. Er temmeligt træt.

Seeeeeee U!

Link to comment
Share on other sites

Jamen du bliver da ved hva. Løber snart tør for :1356: :1356: :superman::kickass: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :clap::cheer::cheer::cheer::banana::w00t::worship::showoff::bowdown:

Mange tak, MH.

Ja, så er Oksen her igen!

Det sidste par dage har jeg nøjedes med at bruge håndvægtene, da mine bener´ har trængt til ro oven på den megen cykling i sidste uge.

Og nå, ja, så røg jeg også på druk i forgårs, med det resultat, at jeg tog hele turen med `Åååååh, mit hoved!´ i forgårs. Det var ellers en fin bytur, selv om en skidefuld dame var ved at gøre mine til at smide med min rollator, som stod udenfor en pub. `Don´t fuckin´touch that!´, brølede jeg, og sekundet efter stod 4 irske gutter klar til at hjælpe med at lempe kvindemennesket ud. Bartenderen ville også gerne have hende væk, da hun har karantæne på stort set alle byens værtshuse. Nå, det blev heldigvis ikke til mere dramatik. Og egentlig kan man jo kun have ondt af de stakkels druk-sutter.

Nu er jeg dog klar igen, og i dag skal jeg nok få cyklet. Men først skal jeg ned og træne på crosstrainer. Det skulle jeg have været i onsdags, men Peter fys aflyste, da en af hans unger havde lagt sig syg.

Jeg vender tilbage med en update efter dagens træning.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, Blackmoore.

Jeg vænner mig nok aldrig helt til revolvere med kikkertsigte. Det ser lidt skørt ud, synes jeg. Men naturligvis må det have sine fordele.

Den der Taurus er vildt fed. De laver nogle gode guns, og med en god håndværksmæssig finish i forhold til prisen.

Nå, så fik jeg brugt crosstraineren. Det gik fint. Der blev i hvert fald svedt igennem.

Nu skal jeg til at vaske tøj, og så tager jeg nok varm mad til frokost. Det er nemmest, hvis jeg vil en tur ned i byen i aften.

Men cykling skal der nok oz blive tid til.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville være hundeangst for af affyre en .600 i en tung riffel, så en revolver virker som ren galmandsværk!!!

flere grovstore guns til Oksen

kortløbet Casull (outch)

eller en M 16 i 0.50 :cool::cool::cool:

En så kortløbet Casull har jeg godt nok aldrig før set. Den kan slå skyttens skulder af led (hvilket gør avs, tro mig jeg har prøvet det, dog ikke pga. skydning), hvis man ikke forstår at lade den `rulle´, når rekylen kommer.

I dag fik jeg cyklet 20 km, foruden træningen på crosstrainer. Det kan der næppe klages på. I morgen tager jeg endnu en cykeltur, og banker så også lige noget håndvægt-træning aw.

I eftermiddags var jeg lige nede og få pumpet scooterens dæk godt op. Det er vigtigt, at de holder trykket, da de ellers nemmere punkterer, med kostbare lapninger til følge.

I aften var jeg lige en lille tur nede i byen. Intet nyt under solen. De samme fordrukne/junkede idioter, de samme let-påklædte 14-årige, der burde ligge hjemme i deres senge, og de samme bøller, der kører sindssygt i gaderne. Alt ved det gamle. Men sidde hjemme og hænge gider jeg dog heller ikke.

Nååå, jo. Jeg har meldt mig til et intensivt kursus i spansk. Jeg har altid haft evner for sprog, og jeg vil gerne lære et tredje fremmedsprog. Det begynder den 19/9. Det skal nok blive interessant.

Nu vil jeg tage et stykke med spegepølse, og så glo lidt fjerner inden sengetid.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hejza.

I går cyklede jeg 15 km, og i dag fik den en ordentlig skalle, med hele 22 km.

Ellers er der ikke sket så meget i weekenden. Men så er der i det mindste heller ikke sket nogen ulykker.

I morgen kommer der forhåbentlig til at ske lidt mere. Weekenderne kan godt blive lange.

Vi zeeeez!

Link to comment
Share on other sites

Min mor sagde `Jeg forbeholder mig ret til at lukke hunden :4dog: ud i vores egen have, og det sker om et minut. Derefter er det en sag mellem den og jer, da der desuden står på skiltet, at I er trådt ind på vores grund på eget ansvar´.

Haha - det er stort! :laugh:

Ren opturslæsning

Link to comment
Share on other sites

22 Km, det er simpelhen bare :4thumbup: :4thumbup:

Lige en sidste gang nørd spam....når 12.7 mm rifler BARE ikke er nok..Barrets nye 25 mm

Tak for komplimenten og for linket.

Jeg skal lige til at choppe en masse kalkunkød i stykker, og have det i fryyyseren. Masser af gode, billige prots. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Så er det log-tid igen!

20 km, lige ud, blev det til i dag. Og så snuppede jeg lige ca. 20 curls med hver arm, bare sådan for at det ikke skal gå i glemmebogen.

Ellers har jeg i dag været nede og få fys-behandling (hvilket trætter en del), gjort rent, og handlet lidt ind.

I aften ville jeg egentlig have læst lidt i en bog, men jeg kan sgu ikke samle mig. Så det må vente. I morgen får jeg nok bedre tid. Så tager jeg nok en læsedag. Det kan blive hyggeligt nok. Lidt Tom Clancy er ikke af vejen, som lettilgængelig underholdning. Han har i det mindste en rimeligt god smag i våben.

Skal snart ud til Dyne-Larsen og kigge på en ny seng. Min gamle madras har jeg haft siden 97, og da var den allerede blevet kasseret af en slægtning, der er mere velhavende (og mere ivrigt efter at udskifte sine ting), end undertegnede er. Så jeg køber nok en box-madras.

Nu snupper jeg lige en :cola: , og så er det tid til :sleeping: .

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

22 Km, det er simpelhen bare :4thumbup: :4thumbup:

Lige en sidste gang nørd spam....når 12.7 mm rifler BARE ikke er nok..Barrets nye 25 mm

Omtrent dobbelt op i forhold til den gamle, hæderkronede 12,7. Viiildt!

Der er i øvrigt en helt ok artikel om 12.7´ere i august nummeret af tyske Vizier.

Link to comment
Share on other sites

Nååå, jo. Jeg har meldt mig til et intensivt kursus i spansk. Jeg har altid haft evner for sprog, og jeg vil gerne lære et tredje fremmedsprog. Det begynder den 19/9. Det skal nok blive interessant.

Ay caramba, epañol? Creo que esta una lengua muy bonita y interessante, y un poquito como inglés :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Når der er noget på spansk, som jeg ikke kan finde ud af, skriver jeg bare til Mettehelena :laugh: . Hun har åbenbart styr på det.

Nå, hvad kan Oksen så fortælle??

I dag holdt jeg fri fra cyklingen. En enkelt ugentlig hviledag insisterer jeg på, således at benene kan restituere, og for at motivationen forbliver på det påkrævede øje niveau. I morgen går jeg efter +15 km igen.

Til gengæld tonsede jeg så håndvægtene godt og grundigt igennem. Jeg satte sågar ½ kg ekstra på i hver side (det vil glæde kammerat Blackmoore :laugh::tongue: ). Og ja, det var tungere, men ikke uudholdeligt. Jeg og mine gunz skal nok vokse med den opgave.

Sidder lige og gnasker på et æble. Jeg købte nogle i dag, for jeg spiser for lidt frugt og grønt, selv om jeg egentlig godt kan lide det. Det var nu heller ikke nogen stor belastning for penge-pungen, for det var, som om alle indbyggere i Århus lige var blevet enige om at drikke en masse sodavand, og så smide flaskerne lige der, hvor Oksen kom forbi :wink: .

Der er folk, der trækker på smilebåndet af min mani med at samle flasker, men jeg kan ikke fordrage ressource-spild, og mange gange kører jeg jo alligevel rundt i byen på min scooter. Og mellem år og dag bliver det da også til penge. Der blev da heller ikke grinet, da jeg vandt to billetter til Grøn Koncert på en Tuborg-flaske, som jeg hverken havde købt eller tømt selv.

Torsdag skal jeg så igen ned og træne på crosstrainer. Men nu vil jeg kokse ud med en spand kaffe og en god bog.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag så man lige Oksen okse afsted på en 23 km cykel-etape :4thumbup: . Dermed er jeg nu oppe på 100 km, fra og med fredag. Nogen PR bliver det måske ikke, but damn close!

I morgen står den så på crosstrainer. Det skal nok blive helt ok.

I dag har jeg været ude meget af tiden. Jeg gad ikke være ret meget på nettet. Desuden har jeg fået vasket en hulens masse tøj. Det skal jo gøres.

Festugen nærmer sig. Jeg skal nu ikke på druk. Det er en tand for overrendt for mig. Men lidt flasker kan man jo altid samle.

I dag var jeg lige ved at tro, at det skulle blive nødvendigt at ringe efter :4police: . En fuld idiot rendte rundt nede i byen, og spurgte alle, hvor én, der hed Jacob, var henne.

Da ingen kendte bemeldte herre, skreg fyldebøtten, at han ville gå totalt amok, og understregede dette ved at sparke til et skilt, der stod udenfor en butik. Hvis han havde gjort mere end det (som f.eks at baldre en rude, eller optræde truende overfor folk), havde jeg ringet til de sorte lakajer. Men heldigvis gik han kold på en bænk. Jeg var nu ikke særligt bange for, at han skulle vende sig mod mig. Dels kunne han ikke indhente mig, når jeg var på scooter, og dels var han så fuld, at jeg let kunne have væltet ham med et tai chi greb (eller med et puf af scooterens forhjul) hvis der ikke havde været anden udvej.

Nat nat til MOLboerne!

Link to comment
Share on other sites

Haaarj!

Pyyh, det var en gevaldig omgang crosstrainer. Peter fys var i sit es, og stribevis af anekdoter (nogle af mere tvivlsom lødighed end andre), føg gennem luften, imens vi trænede.

Nu skal jeg lige have støvsuget, og så må vi se, om jeg kan cyklede lidt. Mere end 10-12 km bliver det ikke. men det hele tæller jo med.

I aften tror jeg, jeg vil have mine fusser i vand. Det er lidt belastende altid at gå i lukket fodtøj (jeg bruger ortopædiske sko), så et fodbad, med gammeldaws brun sæbe i, vil nok gøre godt.

Jeg var nede og se den nye del af Storcenter Nord i dag. Fååårk, hvor er det blevet stort, med kinøjser-restaurant :smilejap: og alt muligt. Kinøjsermad er nu ikke lige min stil (jo, de der mini-ruller er gode nok, men tit synes jeg, det hele bare smager af friture). Så vil jeg hellere have en god bøf, selv om jeg selv er en okse.

Nå, jeg smuuutter!

Link to comment
Share on other sites

Det lykkedes mig at få banket 12 km udmærket cykling af, til trods for, at jeg blev forstyrret af den ringende fon. Det var min moster og onkel, der ville komme på besøg på søndag, for at se min nye lejlighed, og for at aflevere min føs-gave (fylder år på torsdag).

Jeg havde nu ikke lige regnet med at skulle have gæster om søndagen, men en kande kaffe, og lidt Harboe-sodavand til ungerne, kan jeg da klare.

Mine forældre vil så campere her i Århus i nogle dage. Måske kommer nogle naboer derhjemmefra også med (i så fald går der :beer: i den, så jeg ved ikke rigtigt, om jeg håber på, at de kommer, eller på, om de bliver væk). Torsdag skal jeg så med ud på campingpladsen og fejres lidt. Det skal nok blive hygsomt.

Link to comment
Share on other sites

Totalen for den forgange uge blev 127 km. Nogen PR er det ikke, men ganske tæt på. I dag kommer jeg nok ikke til at cykle, men jeg har taget et par gode sæt med håndvægtene, og det bliver nok til mere i løbet af dagen.

I aftes var jeg nede i byen, men jeg blev der nu ikke vildt længe, for jeg fik hurtigt samlet henved en kassefuld flasker. Så det var et godt tilskud til de daglige indkøb. Hvis det holder tørt, rykker jeg i aften igen. Jeg tror såmænd, jeg har det lige så skægt, som de kanutter, der tåger rundt og drikker sig lamme. Og så er jeg langt mere frisk dagen derpå.

Nå, men jeg skal læse, gøre lidt rent, og drikke en masse kaffe i dag. Seeeeee Uuuuuu!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I aften var jeg igen nede i byen, og det kan nok være, der skete noget. En svirrende fyr kom slingrende, som om han ejede hele gaden, og da der var meget lidt plads, kom han meget tæt på mig. Han så ikke rar ud, og jeg ville nødig have, at han skulle få lejliged til at give mig et skub (jeg frygtede, at han godt kunne finde på det. Der stod `trouble´ i hans blik). Lige, da jeg drejer mod bagbord, træder drukkenbolten frem, og placerer derved sin fod lige foran scooterens ene baghjul, der således uundgåeligt passerer hen over hans fod!

Fååårk, hvor han brølede op! AAAAAAAAUUUUUUUUUU!!!!!! :crazy:

Jeg holdt stille et øjeblik for at se, om han var kommet til skade, og, ikke mindst, om han var efter mig. Men han humpede hurtigt væk.

Guderne skal vide, at jeg ikke kørte hans fod over med vilje. Jeg følte mig presset, og undveg. Han satte sin fod sådan, at jeg umuligt kunne undgå at ramme den. Og hverken jeg eller scooteren er usynlig. Jeg kørte med lavest mulige hastighed. Konklusionen må være, at han burde styre sin brandert. Alle de andre kunne jo godt finde ud af at holde lidt afstand.

På vejen hjem var den gal igen: En junkie-lignende fyr var gået omkuld i græsset, og var tilsyneladende langt væk. Det var lige ved Århus Sygehus, Nørrebrogade (Århus Kommunehospital, men det må det ikke hedde, fordi hr. amtsborgmester Johannes Flensted bindestreg Jensen ikke kan lide det navn), så jeg drønede tæt ind til den nærmeste bygning, hvor jeg da også hurtigt fik kontakt med en sød, lysblond nurse :slut:. Efter at have givet besked til sin overordnede, fulgte hun med hen og kiggede på junkien. Efter at have puffet til ham et par gange, fik hun liv i ham, og jeg kørte hjem.

Ja, det var en aften med go i :laugh: . Nu steger jeg en pølse til natmad, og så skal jeg have en lille drink.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen.

Så er jeg tilbage. Jeg har i dag været på skadeambulatoriet, og fået en løstsiddende slynge på min skulder. Styrketræning er off limits i et stykke tid, men i næste uge regner jeg med at kunne påbegynde lidt BEGRÆNSET cykling.

Min skade indtraf ved, at jeg, natten til søndag 3/9, lå forkert på min skulder i flere timer, imens jeg sov, da jeg vågnede, og kom til at dreje lidt for pludseligt, da jeg ville stå op, sagdedet knæk, og så var min skulder låst fast. Jeg har prøvet turen en gang før, og måtte en tur på skadestuen. Heldigvis var skaden begrænset denne gang, og det var nemt for dowteren at sætte skulderen på plads igen. Ikke desto mindre skal jeg passe meget på den i den første måneds tid.

Onsdag påbegynder jeg genoptræning hos Peter fys, og i næste uge begynder jeg, som nævnt, at cykle lidt, hvis jeg føler, at det går an. Det bliver noget meed 5-7 km pr. gang i starten.

Men bare rolig. Oksen kommer igen. Det kan jeg love jer, venner. Heldigvis er jeg en tålmodig fyr.

Jeg bliver nok ved med at skrive lidt i loggen, selv om jeg ikke cykler. Det har en udmærket terapeutisk virkning at skrive lidt, og så går tiden da med det.

Hilsen fra Oksen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share