Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

..og troede at yderligere beskrivelser af de to spinningtimer igår var unødvendige, men.... here we go:

:hippy: :devil: :hippy: :devil:

Er vel den bedste måde at beskrive det ... banditten fik sq skovlen under mig de sidste 12 min af 2.time........indtil da heaven.. incl basso-intervaller :devil::devil:

Og nu næste træningspas lige om hjørnet..med hold i ryggen... :mad:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

04-08-06

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: fys.-behandling + intervalløb + styrk (jepper, lige lille ændring aht helbredet) ..og det er ikke nogen hemmelighed, mit hjerte :crybaby: , da jeg så folk myldrede ind til KG i spinninglokalet... jeg ville os' me' !! :blush: ....men jeg skal lære at prioritere - selv det er meget meget svært! :blink: Så meget man gerne vil.....

Opvarmning:

1 k løb på bånd - puls max 144 - ved sædvanlig løbebånds-speed 7½

Træning 1

intervaller 100-200-300-400-400-300-200-100 meter med 45-55 sek pause imellem, speed 10½

Puls max 175 :devil: , avg 147 :blink:

Træning 1 blev gennemført på et af de gamle løbebånd for at undgå distrahering, med delvis hepning, og med et par akupunkturnåle liiige midt i kalorius for at løsne op - og det hjalp :4thumbup:

Træning 2

Chestpress 3x8 á 20 kg

Shoulder Press :mad::nonono: 3x8 á 7 kg :nonono:

Biceps i tårn: 3x8 á 10 kg + vandflaske

Triceps i tårn: 3x8 á 10 kg + vandflaske

Legpress 3x8 á 110 kg

Træning 3

Hyggeløbetur på bånd - med underholdning :tongue: 1 km - 7.00 min/km puls max 147, avg 145 :cool:

Træning 4

"kravl rundt på swissball" - for at strække ryg og lænd ud

Mave lige 3x8

Mave skrå 3x8

Ryg 3x8 (lidt ømt, men ikke slemt)

Meget grundig udstræk - plus hyggesludder med løbeguruen :shades:

Weekenden står i temmelig alternativ cardiotræning - og så en meget lang :crazy: løbetur søndag - så vil ønske alle en rigtig god :sun: weekend - især dem af mine læsere, der skal til maratonspinning i Helsingør ! jeg ville sååå gerne have været med, men til gengæld lokkes der fra den jydske side med en maraton i september..... :innocent: prioriteterne er! faldet på plads !! :smile:

/Vivs

ps hvis det virker, så syns jeg I skal ha' lov at se den... :wub::wub: ...... :tongue:

post-3751-1154670878_thumb.jpg

post-3751-1154701061_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Træning: fys.-behandling + intervalløb + styrk (jepper, lige lille ændring aht helbredet) ..og det er ikke nogen hemmelighed, mit hjerte :crybaby: , da jeg så folk myldrede ind til KG i spinninglokalet... jeg ville os' me' !! :blush: ....men jeg skal lære at prioritere - selv det er meget meget svært! :blink: Så meget man gerne vil.....

Ja det er jo det. DER ER SÅ MANGE TING; VI GERNE VIL suk. :unhappy: Tak for din opsang i min egen log og respekt for at du blev fra Kims time. Puha. Jer har een gang misset U's timer en onsdag, fordi jeg ville prøve at køre et andet sted. DET har jeg siden da fortrudt, for alternativet var ikke for godt. Så jeg tvivler på, at min ryggrad er stærk nok til at sige fra. :tongue:

Weekenden står i temmelig alternativ cardiotræning - og så en meget lang :crazy: løbetur søndag - så vil ønske alle en rigtig god :sun: weekend - især dem af mine læsere, der skal til maratonspinning i Helsingør ! jeg ville sååå gerne have været med, men til gengæld lokkes der fra den jydske side med en maraton i september..... :innocent: prioriteterne er! faldet på plads !! :smile:
Så mange valg. Der var den igen. Jeg har det heller ikke dårligt med at sige fra til Maraton i Helsingør eller 24 timers i Viborg. Der kommer jo som du siger...spændende ting og sager i september. Du må endelig sige til, hvis KG holder endnu en maraton og jeg må komme med som gæst. :wub: Kunne være fedt
ps hvis det virker, så syns jeg I skal ha' lov at se den... :wub::wub: ...... :tongue:

Den er flot Vivs. Det er den sgu

Link to comment
Share on other sites

Du må endelig sige til, hvis KG holder endnu en maraton og jeg må komme med som gæst. :wub: Kunne være fedt

jepper, skal jeg nok - hvis du kan få dig selv til at træne i fit.dk :tongue::laugh:

Nu nævner jeg også et fy ord her i din log.

CLAUS STYKER... FY FY FY... :w00t: Sorry kunne ikke lade være. Tak for pm :smile: Og fortsat god arbejdslyst :laugh:

ufffff Claus Styker ud af min log :devil::devil::devil::devil: får røde knopper :mad::tongue:

Den er godt nok nice, Vivs.... Og velfortjent :superman:

Ha' en dejlig weekend måske inkl. shoppetur :tongue::laugh::w00t: Sorry, -ku' ikke la' vær :smile:

tak i lige måsen :bigsmile: og nej, ingen shopping..ikke "den slags vi snakkede om igår" i hvertfald :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan jeg holde FItnessDk ud :w00t: Især når du er der :smile: Håber du har haft en fornøjelig træningsdag, formoder at du er til maraton?

:smile:

:nonono::nonono::nonono::nonono: den fornøjelse røg ud til højre i prioriteringsarbejdet sidste gang..

Nej, jeg var ude på en længere tur på ræserlillen .......... :innocent::blush: og dagen endte fint med bold, bøf og bajere (aka rødvin i mit liv) :wink:

/V

Link to comment
Share on other sites

06-08-06

Sted: nord for byen

Træning: 4,6 k :blush::innocent: løb (lidt for langt.....pardon monsieur :smile: )

:hippy: een af de ture, hvor jeg ku' blive ved og ved og ved .... og derfor kom til at løbe forbi min vej da jeg var færdig .. :cool::laugh: det må være fordi jeg havde min official-triathlon-copenhagen-løbetrøje på :tongue:

puls max 162, avg 155, - 6,55 min/km - ingen gåpauser :4thumbup: :alright:

Nu står den på gulvskuring i stor stil, så jeg vil ønske alle en dejlig dag :smile:

/ :sun:

post-3751-1154845963_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

.... og så.. den af nogen længe ventede :tongue: ugeplan:

mandag: "træningsfri"

tirsdag: morgenspin m/Thomas (incl 1. halvdel af styrkeprogrammet) + løbetur aften

onsdag: kort morgenspin m/KG (incl anden halvdel af styrkeprogrammet)

torsdag: intervalløb + morgenspin m/KG

fredag: + kort (!!) tur (ca. 30 k) på ræserlillen

lørdag: laaaaang løbetur

søndag: "træningsfri"

Samlet løbedistance for ugen 14½ k :tongue:

Kan nogen dog ikke putte en dag mere ind i ugen ? :blink::shades::tongue: Skal nok blive sjovt, når der kommer fast svømmetræning på programmet..... :w00t: ...note to self !! shopping :devil:

Ønsker alle en superduper forrygende :sun: dag :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hey du!

Undskyld stilheden - ferie med slukket mobil, nyhed i mit liv i hvertilfælde, og ingen adgang til jobmail før idag! :tongue: Fan'me ikke så skidt!

Nej gider ikke lave en ny log, da jeg godt kan li' at kunne gå tilbage og blive muntret op over hvad jeg kunne engang! :blush:

Hvordan har du det?

Det lød som om I havde en go' tur ned og se guruen, -men har du ellers fået holdt noget ferie?

Kærligste hilsner og blink

Sally

Link to comment
Share on other sites

Hey Sørøver :wink:

dejligt at se dig tilbage i "folden" :cool: håber du kan se, hvor savnet, du har været :smile:

Jam' jeg har det jo fint :shades: - gode mennesker har det altid godt :tongue: .. og ja, udover en smuttur til Sydfrance og heppe lidt, så har jeg haft en uge "for mig selv" som gik op i træning og officials-opgaver ved Copenhagen Triathlon d. 30. juli :w00t: - og så lidt strand og sådan..... :laugh:

/V

Link to comment
Share on other sites

08-08-06 - del 1

Sted: fit.dk - Østerbro

Træning: spinning v/Thomas Hansen :devil:

uuuuuuhaaaahh! den sved... :devil: sq hårdt at køre spinningtimer hos de jernmænd, dér !! :w00t: men superfed time - incl både siddende og stående Basso-intervaller :4thumbup: ....og vægten sneg sig 2 kg ned på de knapt 55 min... Så ja, det er vigtigt at drikke væske nok... :innocent: (over 2 liter før og under timen var åbenbart ikke nok.... :dry: )

Puls max 169

Puls avg 151

/ :sun:

edit. pulskurve.. sjovt, som der er ikke-overensstemmelse mellem det, der bliver indlæst i min "dagbog" - og det der står på uret... :sneaky2:

post-3751-1155058647_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

:blush: gik vist lidt kvikt, det der....

Opvarmning:

styrketræning:

Leg Press 3x8 á 110 kg

triceps i tårn 3x8 á 10 kg

biceps i tårn 3x8 á 10 kg

Leg extensions 3x8 á 30 kg

Leg curls 3x8 á 30 kg - eet ben ad gangen

Vertical Tracktion 3x8 á 35 kg :crazy:

Ryg 3x8 á 25 kg

Lat Machine 3x8 á 25 kg :crazy:

Glute 3x8 á 25 kg :crazy::crazy:

Dermed nåede jeg hele mit "program" (vi blev lukket ind 10 min før åbningstid) - så i morgen står den kun på spinning... og så selvfølgelig del 2 for idag... :wink:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud vivs, men hvorfor er du ikke ude på Strandvejen og køre? :innocent:

hej runner :cool:

tak :bigsmile:

fordi....... det er jeg da også.... 1x om ugen og primært i weekenderne.. senest i lørdags.... - resten af cykeltræningen, har jeg behov for at fyre godt op under kedlerne, tanke :hippy: og endorfiner - og det kan jeg stadig ikke særlig godt på landevejen...................................men kald lige næste gang du cykler forbi mig ...."løbende" :laugh:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

08-08-06 - del 2

Sted: København

Træning: løb

5,0 k iht både ruteplanlægger og footpod :4thumbup:

puls max 160 :blush:

puls avg 153

6.14 min/km

En tur der ikke lå i kortene.....................hård dag på job :blink: med manglende t-pauser :mad: dårlig mad, højt stressniveau... :nonono: det var varmt...................ja, der var nok af negative tanker!!! Der var gang i rigtig mange sider i Den Store Undskyldningshåndbog, som jeg ellers troede var smidt ud efter Blovstrød Duathlon................... :mad:

IGEN!!!!!!!!!! hjalp det mig at tænke på hvad KG, og de andre, har gennemlevet i Vidauban :blush: og afsted det gik................................ rimelig "let" tur da jeg først var afsted, men mellem musikstykkerne kunne jeg godt høre en meget beskidt vejrtrækning...................... :devil:

Never mind, en tur uden gåpauser :alright: og i godt :hippy: - hvis bare jeg sørgede for ikke at høre min egen vejrtrækning....

AT jeg blev kørt over af en cyklist :mad::mad: (hold jer for hel.... på cykelstien!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil: nå!!) er en helt anden sag, der ikke bør genere min træning!!

IMORGEN TIDLIG er atter en dag, og kææææææææææææft, hvor jeg glæder mig!!! .....banker (forhåbentlig) igennem til Rammstein :devil::devil::devil: jeg er ready til at afreagere :devil: så ved du! det :laugh::laugh: måske P.J hvis nogen mener jeg har fortjent den........snart ........ :poking::please:

/V

post-3751-1155059014_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

....hård dag på job :blink: med manglende t-pauser :mad: dårlig mad, højt stressniveau... :nonono: det var varmt...................ja, der var nok af negative tanker!!! Der var gang i rigtig mange sider i Den Store Undskyldningshåndbog, som jeg ellers troede var smidt ud efter Blovstrød Duathlon................... :mad:

Det kan hurtigt gå galt her i varmen, når mad, drikke og job ikke lige klapper som det skal. Lyder til du har haft en tur i stil med min i dag. Syntes nu alligevel man har det ret godt med sig selv når man også får kæmpet sig igennem de mindre sjove træningspas. Ret imponerende så meget du får trænet. Respekt for det :4thumbup:

Hvordan går det med triathlon planerne? Endnu engang tak for feriehjælpen forresten. Turen starter d. 23 august.

Edited by mollnitz
Link to comment
Share on other sites

Det kan hurtigt gå galt her i varmen, når mad, drikke og job ikke lige klapper som det skal. Lyder til du har haft en tur i stil med min i dag. Syntes nu alligevel man har det ret godt med sig selv når man også får kæmpet sig igennem de mindre sjove træningspas. Ret imponerende så meget du får trænet. Respekt for det :4thumbup:

Hvordan går det med triathlon planerne? Endnu engang tak for feriehjælpen forresten. Turen starter d. 23 august.

Hey Thomas :smile:

Ja det er utroligt, at man kan få gode træningspas ud af "sådan et humør" ! godt man har lært af erfaring, at det hjælper på snart sagt alting, at bevæge sig...

Tri-planerne skrider frem, jeg begynder til fælles træning i ktk her sidste uge i august :crazy: i første omgang kun svøm... og så ser vi derfra. Den lille minitri jeg drømte om er skrottet pga tidsmangel /for mange "jern i ilden" ... så.. angriber de første korte, der kommer i næste sæson... inden jeg udvider det til yderligere.... :cool: Men håber at se dig i klubben, når du kommer fra ferie :bigsmile:

Ja, som du ved, er jeg ikke ret misundelig på den tur du skal på....................... :innocent: Håber du får en suveræn tur !! glæder mig vildt til at høre om den :bigsmile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

09-08-06

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning 45 min., m/KG

:hippy: :devil: :hippy: :devil:

Inden timen gik rigtigt igang, kom der en lille undskyldning fra førercyklen... - det er ok, Grumme! vi kører da bare med dig!!! :devil:

SUVE-RÆN! time, der blev budt på ! wuuuhuuwwww! Der var svensker-intervaller (f*ck de trak tænder ud :blink: ) - og så var der le grand final... jeg var i spinnershigh så meget at.. ja... :blush: der røg en lille tåre :laugh: og hårene på armene stod op.... :devil:

Puls max 160

Puls avg 143

Der blev talt meget om spinningmaraton... er det noget, der måske snart kunne være ??? hva hva hva, KG ??? :poking:

Det blir en dejlig dag i dag.... :shades:

/ :sun:

post-3751-1155138162_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ret imponerende så meget du får trænet. Respekt for det :4thumbup:

Melder mig helt enig med Thomas her sweetie :4thumbup: :4thumbup:

Sådan :devil: men nu er du jo også en f.s.k. Keep it up !!

Trolde kram fra Århus

Link to comment
Share on other sites

@ Spinningsilden:

:blush: jeg kan snart ikke tåle mere ros..............især den der kom fra dig i mailboxen :shades:

@ Gregers, tak :cool:

Svenskerintervaller:

1½ min stående enkelttakt/rolig/restitution/blå zone

3½ min siddende tempo på syregrænsen

De blev "opfundet" af en svensker - Michael Andersson som blev nr. 2 i VM i enkeltstart 14 sek. efter Jan U (i '99 mener KG). Han kørte efter sigende 5 timer af dem ad gangen :crazy::crazy::crazy: Vi arme kunder på KG's timer bliver hver gang spurgt, om vi vil bytte, og så prøve at køre 5 timer med de intervaller, øhhh men øhhhhhh :innocent:

Prips blå... :laugh::laugh::laugh: ....... mig der ikke er særlig begejstret for øl, men svensk øl...... :nonono::nonono::nonono:

/ :sun::please: (den lovede jeg lige Gregers igår :smile: )

Link to comment
Share on other sites

10-08-06

Sted: fit.dk - Adelgade

Træning: spinning med ..

Forsøgte mig med intervalløbeprogrammet straks da jeg mødte, men ak og ve... efterveerne fra sammenstødet med kællingen på fortovet ved Charlottenlund fort (resultat: kæmpe violet mærke på hoftebenet!) satte en stopper for den lille plan... så det var med nogen uro, at jeg gik i spinninglokalet.....

Da der var god tid, tog jeg og lavede mave på swissball - 3x8 lige og 3x8 skrå og ryg 3x8, samt stå-på-albuer-og-tåspidser i knapt 2 min :innocent: samt lidt udstræk af hofteområdet...(man siger jeg vralter... det er ellers kun forbeholdt folk, der har gennemført ti-dobbelt ironman... :tongue: )

:hippy:

...ind i spinninglokalet igen...der, som altid, emmer af ro og glæde allerede inden timen er gået igang......Min plan var så at køre en "restitutionskørsel" (med "løbeturen" i baghovedet), uanset hvad vi ville blive udsat for.

Vi fik lov at køre "Helsingør-timen" , der var igen galaxy :blush: og meget andet godt :innocent: og :w00t: Basso-intervaller...... :shades: alt var præcist, som jeg gerne vil ha' det... såeh.. restitutionskørsel blev der ikke så meget af, men jeg tror jeg igen har holdt mig i "blå zone" primært, lige pånær de sidste 2 intervaller i finalen, der... :devil: kom jeg vist til at køre i hegnet...... :w00t::wink:

Puls max: 171 :devil:

Puls avg: 142

Tak for kaff' siger jeg bare - og tak til KG! :4thumbup: - så'n skal dén skæres !

Nu ser jeg lige tiden an mht løb, det er muligt at jeg ændrer den ene interval til en alm. løbetur og deler resten af ugemængden op i 2 - dvs. 2xca 5 k.. men det afhænger ligesom af... :4crutches: -situationen...

Ønsker alle en superdejlig dag - jeg kan igen sige - på egne vegne: det blir en dejlig dag idag :bigsmile::shades:

/Vivs

post-3751-1155227693_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share