Hold kæden stram !


Vivsen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

20-08-06

Sted: fit.dk Østerbro

Træning: mini-dua

Del 1

Løb (af en eller anden grund fik jeg slukket pulsuret og måtte starte "forfra" ) (på løbebånd)

1,5 k - 7,22 min/km - puls max 156, puls avg 146 - hva så !!! jeg har lært hvor blå zone er... :innocent::laugh:

1,0 k - 6,39 min/km - puls max 158 avg 141

Del 2

Powerspinning m/Michael Hammer

puls max 168, avg 149 (var igen lidt længe om at komme op... )

Del 3

Løb (ad Strandvejen )

3,42 k - 6,43 min/km - puls max 158, puls avg 146

Der er kun plads til een af pulskurverne, så ...ælle bælle..... :wink:

Og now..time for :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: Meget godt kæmpet, taget dagens kost i betragtning.... :nonono:

/Vivs

post-3751-1156091040_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:wub:

:shades::bigsmile:

Nååå der er rigtigt nok nogen der får shoppet :cool:

de ser nice ud :blush:

Heeeey Anita !! my long lost friend :bigsmile: Godt at høre fra dig igen :smile: nu du er deserteret fra hovedøen... :tongue:

Jep, der er blevet shoppet igennem de sidste 8 dage, har kun vist en brøkdel af de indkøb, der er foretaget... :innocent::blush: Håber du har det godt ????

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

hej fru vivs

jeg har det skam udemærket - har endda skrevet i min log i dag haha.....også kun et halvt år siden jeg sidst har skrevet :blink::blush:

ser sgu godt ud med din træning :4thumbup:

jeg er igang igen - bare ikke lige med spinning endnu - men har da været til stram op, step og combat - så det kører :superman:

KH A

Link to comment
Share on other sites

Hey Anita

Sjovt, du lige nævner combat, sad til spinning igår og fik den vildeste lyst til at komme til combat igen.... hmm måske ... aj, venter lige til det nye program kommer på...så er det nyt for alle :blush: Men super at du er kommet igang igen :4thumbup:

*********************************

Ugeplan - uge 34 - rolig uge :wink:

mandag: træningsfri :sneaky2: (i feel ready.... :innocent: .... men der er nogen vigtige tanker/beslutninger, der skal tænkes igennem)

tirsdag: spin + spin

onsdag: spin + lang løbetur

torsdag: træningsfri

fredag: intervalløb + spin

lørdag: træningsfri

søndag: laaaaang løbetur :sun::please: :please: :please::bigsmile:

Og de blir alle sammen gode dage :smile: for der er træning morgen og aften på træningsdagene.. :smile:

Ønsker alle en dejlig dag :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Ugeplan - uge 34 - rolig uge :wink:

mandag: træningsfri :sneaky2: (i feel ready.... :innocent: .... men der er nogen vigtige tanker/beslutninger, der skal tænkes igennem)

tirsdag: spin + spin

onsdag: spin + lang løbetur

torsdag: træningsfri

fredag: intervalløb + spin

lørdag: træningsfri

søndag: laaaaang løbetur :sun::please: :please: :please::bigsmile:

Og de blir alle sammen gode dage :smile: for der er træning morgen og aften på træningsdagene.. :smile:

Ønsker alle en dejlig dag :smile:

/Vivs

Ser godt ud med din træning, Vivs... Håber du får styr på de vigtige tanker og beslutninger :smile:

Og ja tak til :sun::please: :please: :please: og til store sportslige oplevelser på ovalen søndag :4thumbup:

Hvad siger du til at prøve at synkronisere kalender i denne uge? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med din træning, Vivs... Håber du får styr på de vigtige tanker og beslutninger :smile:

Og ja tak til :sun::please: :please: :please: og til store sportslige oplevelser på ovalen søndag :4thumbup:

Hvad siger du til at prøve at synkronisere kalender i denne uge? :smile:

Hej søde :bigsmile:

ja, det ville være rart at få truffet de beslutninger.... :innocent: snart....

Og mht søndag - ja, der må hesteskoen vist i brug igen...selvom der jo nok er et par stykker af dem på "atleterne" ... :tongue: men jeg er bange for at vi må tage et regnslag med... :dry: Forhåbentlig mødes vi i vindercirklen... :shades: (til jer, som ikke ved, hvad vi taler om, så skal vi til dansk travderby - og ham, jeg plejer at rejse på bondegårdsferie hos, har en hest, der stiller op... vi krydser naturligvis alt hvad krydses kan :bigsmile: )

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

*********************************

Ugeplan - uge 34 - rolig uge :wink:

mandag: træningsfri :sneaky2:

:blush::innocent::innocent::innocent:

21-08-06

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning m/KG

pulsdata ikke disponibel, da uret fuckede totalt og aldeles op med jeg ved ikke hvor mange udfald undervejs... :nonono: Men på det "faste ur" på cyklen var jeg tilsyneladende et par gange på 175.. hvilket passer meget godt ... En super-super-hård time, hvor jeg var temmeligt presset de sidste 5-6 minutter... :wub: Ved ikke hvor din restitutionstræning blir af, grumme ????

Ønsker alle en god aften :bigsmile:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

22-08-06, del 1

sted: fit.dk Østerbro

Træning: løb på bånd + styrk

Opvarmning

2 min gå, speed 6, level 10

Løb

4 k - puls max 156, avg 145 :4thumbup: 7,25 min/km :wink:

Benene var godt tunge efter spinning-afreagering i går.... så det blev et godt slow-running-pas.. Jeg havde ikke overlevet en spinning med Thomas Master of Pain.... :cool:

Styrk

Leg Press 3x8 á 80 kg ( :nonono: ) - og den var endda hård..... ( :nonono: )

Biceps i tårn 3x8 á 10 kg

Triceps i tårn 3x8 á 10 kg

Øvre ryg 3x8 á 20 kg (synes det er langt fra tidligere tiders vægte, må lige chekke i aften)

Mave på swissball - 3x8 lige + 3x8 skrå (AAAAAAVVVV)

Ryg på swissball - 3x8

MEGET grundigt udstræk

Slut

Ønsker alle en dejlig dag :bigsmile: glæder mig meget til at fyre den aw 16.30 :w00t:

/Vivs

post-3751-1156267174_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

22-08-06, del 2

sted: trafikprop

Træning: Forsøg på at nå en spinning på fit.dk - Royal

Opvarmning

55 min for at køre under 3 km i bil... :mad: :4ranting:

Hovedtræning

Sidde foran fitnesscenter stadig i trafikprop 1635 - og timen starter 1630.... :4ranting:

Det blev ikke, og gosh det var træls! som vi siger i Jylland..... :mad:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

23-08-06

Sted: fit.dk - Royal

Træning 1: løb på bånd - 1,2 k - i de nye sko..tegner rigtigt godt :smile: puls max 155, avg. 149 :bigsmile: 6,41 min/km

Træning 2: spinning m/KG

igen :mad: gik pulstingen bezerk.. :nonono::nonono: Ellers en suveræn time i det voldsomste spinnershigh nogensinde oplevet. superfed time, hvor den fik gazzzzzzzzzzzzz - og alt for meget de første 30 min...... Sandstødintervaller :w00t: og siden de elskede "dragons" .. af de 5 "Dragons" nåede jeg de 3½ ...så var der udsolgt...totalt!!! forsøgte at komme igen på nr. 5, men "døde" halvvejs :blush: hmmm well, ville gerne have haft en passende kurve ud af det, men sådan skal det ikke være... vedhæftet ses den fejlslagne af slagsen.... :mad:

Næste forsøg i Royal, hvor jeg oftest oplever udfald (og sidder tæt på højttaleren) bliver midtfor - onsdag morgen...så kan jeg osse få sat Grumme på plads :laugh::tongue:

Men herfra ihvertfald kæmpe pøjpøj og pas på dig selv KG til din ironman i Holland på lørdag :bigsmile:

God aften til alle :smile:

/Vivs

(og ja, løbeturen idag udgik også - følte mig lidt slidt... :innocent: ) men jeg når nok de 16 k inden ugen er omme..på trods af 2 dages møde coming up ...

post-3751-1156357324_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

26-08-06

Sted: Strandvejen

Træning: laaaaaang løbetur

Opvarmning:

100 m gang :wink:

Hovedtræning:

7,2 k løb (ud til Knud og retur) - ingen gåpauser :alright: i mine nye speed? sko :wink:

puls max 164

puls avg 156

6,41 min/km :alright:

Pulsuret viste 00 og ingen signal et par gange eller 4, og over en ret lang :wink: distance, så jeg blev enig med mig selv om at give den gazzz på vej hjemad, og den har altså målt puls alligevel :blink::blink::blink: tror sq nogen tager fis på mig.... :laugh: men så ved jeg da at jeg kan løbe lidt hurtigere uden at det har særlig stor betydning for pulsen... :laugh:

Det var godt at komme ud og røre sig lidt (selvom det holdt hårdt at komme afsted, nu sku' jeg jo se tri fra Almere på nettet :devil: ), det har været en monsterhård ugeslut med alvorlig sygdom, salgsmøde/kursus og ikke ret meget tid hjemme, og derfor har det holdt meget hårdt at holde ugeplanen, men heldigvis er det rolig uge, så det gør ikke alverden. Imorgen venter endnu en løbetur, skal :devil: nå de 16 k !!!

God lørdag til alle!

/ :sun::please:

post-3751-1156589846_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Det er sq da underligt med det ur men det er da altid noget det kan lave onde pulskurver - som Peter Belli ville have sagt "og den var rød", hvis nogen altså kan huske tilbage til reklameTVs barndom da der var lørdagsbingo på Kanal København.

"Ud til Knud" - dén må jeg huske :4thumbup: - der har vi jo fælles vendepunkt. Bortset fra at du vel efterhånden når helt ned på mine enemærker inden du vender om - du løber Ubegaligt langt efter min smag :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er sq da underligt med det ur men det er da altid noget det kan lave onde pulskurver - som Peter Belli ville have sagt "og den var rød", hvis nogen altså kan huske tilbage til reklameTVs barndom da der var lørdagsbingo på Kanal København.

"Ud til Knud" - dén må jeg huske :4thumbup: - der har vi jo fælles vendepunkt. Bortset fra at du vel efterhånden når helt ned på mine enemærker inden du vender om - du løber Ubegaligt langt efter min smag :innocent:

hey Gregers :bigsmile:

Ja, det opfører sig lidt underligt lige nu.. Sad og studerede de 2 spinningkurver, der gik lidt bezerk, og da jeg gik ud af de filer, var de "helt normale" at se på ? ikke de der 00 og hakker....... :blink: fatter o og en skid af det :sneaky2:

Nu må du lige afsløre hvor dine enemærker er ude på ruten :tongue: men jeg tror nu nok, det varer lidt, før jeg når meget længere end Knud.. men det er også et godt mål at have... :shades: han er så rar :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

27-08-06

Sted: Strandvejen

Træning: forsøg på løb ..... :wink:

3 k (planen var 3½) - det kunne jeg have gået hurtigere, end jeg "løb"... der var alt for mange forhindringer... sko, der skulle snøres et par gange (ikke de nye), sidestik der skulle fjernes, kort tissepause i hækken, jernsmag i munden, ankel der vred lidt om, solbriller der faldt af... jeg ku' blive ved..................

Jeg kan forstå at selv superløbere som jeg ... :tongue::laugh::laugh::laugh: .. kan forvente sådan nogen ture ... og det må jeg acceptere. Måske distancen er for kort til mig nu ? jeg er knapt så motiveret når det er sådan en kort en sammenlignet med når jeg skal ud på en der er bare lidt længere... skal der svedes, og trænes, skal det gøres ordentligt :devil:

Efter hurtigt bad osv., gik det i rask gang over til "ovalen" med hesteskoen i bukselommen, og regnslaget i tasken........ det var den store dag.......... Vi skulle heppe, sku' vi.. og det gjorde vi! så meget at "vi" vandt! Det kostede lidt "forkert energi" i indtaget hen over dagen..mildest talt... men det er bare ærgeligt ! det sker once in a lifetime.................... og tillykke i Gurre !! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Midt i champagnefesten, gik det hjemover (synes der var utroligt meget længere hjem end ud ..... :innocent::blush: ) for at sidde klistret til tv2, der skulle vise KGs kamp fra 10 dobbelt i Vidauban... Og det gjorde de så.... det var hårdt hårdt hårdt at gense det ... hårdt at se lidelserne, men samtidigt, stort at se kampene, gejsten, sammenholdet. Det er ikke uden stolthed, at jeg kan sige, at jeg har en sej spinninginstruktør :smile: at de så valgte at vise både undertegnede og gemalen i deres program, hahaha :laugh::laugh: , det må være pga frugtsalaten! eller er det straffen, måske ?

Ugeplan udgår midlertidigt, da jeg ikke helt har overblik over (job)situationen... men løbedistancen blir samlet 16,8 k - fordelt på 3 ture - og så er der jo nogen spinningtimer, hvis seje KG er tilbage efter sin 11. ironman i 2006... :blink::blink::blink::blink:

Nååå ja, jeg kan jo også lige afsløre at tankerne er faldet på plads, som annonceret i sidste uge.

Min du-sæson 2006 er SLUT !! Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke har /får/beholder det mentale overskud til at kunne gøre en "god indsats" - og logistisk set, kan jeg slet ikke få det til at fungere...

Nu er fokus på primært e-løbet 2006 - og når det er gennemført, så starter svømmetræningen op, og så går det med fokus gennem hele vinteren mod nye - og meget større - mål i 2007 ! og der er 2 A-konkurrencer der (af det, der er planlagt) ....! en i maj og en i juli/august :smile: Varmer sandsynligvis op med nogen "små hyggedu's" i løbet af foråret...

God dag til alle :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

29-08-06

Sted: fit.dk

Træning: "mellemlang" løbetur :wink: + styrk

Opvarmning:

200 m gang :devil:

Hovedtræning:

5,1 k løb ... jogging... :laugh::tongue:

puls max 164 :devil::devil: , avg 151 :cool: , 7,35 min/km

Begyndte at kede mig efter tredje k var påbegyndt, så den fik på fulde gardiner med Infernal, Depeche Mode, Madonna og Kong Fu fighting :laugh: De sidste 500 meter ville jeg bare i mål, og satte tempoet gevaldigt op ...derfor lidt overgearet puls tal :blush:

Nedvarmning

3x8 biceps med håndvægt på bold

3x8 triceps med håndvægt på bold

......vægten taler vi ikke om her... :tongue: men skal hilse fra mine overarme og sige, at det var tungt nok!

3x10 mave lige på bold

3x10 mave skrå på bold

3x til max stående på albuer og tåspidser.. ( nogen af mine læsere, der ved hvad den hedder... max-p ??? du ved så meget.... :blush: )

Udstræk

God dag til alle :smile:

/Vivs

post-3751-1156863973_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Planke :smile:

God dag :superman:

tak max motor :bigsmile: vidste jeg ku' regne med dig :smile:

Sejt du kom op at træne så tidligt.. men hvor var styrketræningen?? :poking::laugh:

Ja, det var sq osse en kamp.. det mærkes tydeligt på "aktivitetsniveau" og "måden jeg hopper ud af høkassen på", at det nu er mørkt !!! :mad: når jeg skal afsted............

Styrk ? er biceps og triceps med håndvægte ikke styrk ???????????? :tongue: Aj, planen var altså også lidt mere, men der var igen de to kaffedrikkende fyre der hvor jeg sku' være... :mad: må lige finde ud af om det er samme dage /hver dag de sidder der... for h... det er træls :devil: træn for f.. - eller .......gå på cafe ! :devil::devil::devil:

Nu har styrk heller ikke lige højeste prioritet..........og det der er højest, når det er, er svømmemuller og "korsbåndsmuller" :smile:

Tomorrow is a brand new day :w00t::w00t::w00t:

/V

Link to comment
Share on other sites

30-08-06

Sted: fit.dk - Royal

Træning: spinning ........ :blink: m/KG :dropjaw: :blink:

Manden har lige lavet sin 11. ironman i år - på 2½ måned .... og 3 dage efter nr. 11, sidder han guddødemig på cyklen igen :devil: Godtnok indtog han pladsen som formand for gakkede gangarter (sorry KG... det' gazzzz og du' ka' li' det :tongue: )

Well, beviser bare, at det, vi så på tv i søndags ikke var helt "overdrevet"..han er :superman:

puls max 161, puls avg 143

Pyhhhhh, sikke hårdt, det var at komme ud af kanen ..synes godtnok mine duracellbatterier er lidt ..småsløve ? :innocent: Måske skulle jeg skifte dem ud.... :sneaky2:

happy rainy day to all :smile: Her er en hård dag på kontoret i vente........... :dry:

/ :w00t:

edit: pulskurve..bemærk, igen! forskel på de pulsdata jeg kan aflæse på uret og det, der står i grafen :sneaky2: men ingen udfald .... :w00t:

post-3751-1156955296_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

31-08-06

sted: hjernen

træning: mentaltræning

:devil: for en dag ! ikke engang dobbeltspin kunne friste :dropjaw: :devil: og det planlagte intervalløb udgik, fordi :devil: jeg først ku' gå hjem lidt i 18, sad i trafikprop hele vejen :devil: , og fordi :devil: jeg på det tidspunkt kun :devil: havde fået 2 måltider mad på hele dagen :mad::nonono: morgenmad og formiddagssnack... :nonono::nonono:

DET ER BARE IKKE I ORDEN! :nono: :nono:

Der var intet at skyde med, da jeg endelig nåede hjem, og kunne ikke gøre andet, end at vade rastløst rundt i det lille hjem, og irritere mig over hvor træls den dag samlet set havde været :mad:

Indtog et monsterstort måltid thaifood fra den lokale take away med dobbelt portion ris :blink: og sådan er det bare! Der skulle noget ind, for at jeg havde noget at :rocketwhore: med fredag :wink:

Jep, sådan nogen dage, kan jeg også have...... som jeg sagde til mig selv, da jeg gik i kassen: - it can only get better :smile: knapt 8 timers søvn gjorde underværker.................

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

01-09-06

sted: fit.dk - Adelgade

Træning: intervalløb

1,5 k opvarmning, 7,00 min/km, puls max 155, avg 151

5x0,2 k interval, 4 min/km, puls max 176,

imellem intervallerne nåede jeg de fleste gange ned på 156.. (højst 45 sek mellem hvert interval)

1,5 k løb, 6,40 min/km, puls max 156, avg. 152

Mave 3x8 lige og 3x8 skrå på bold

ryg 3x8 på bold

Udstræk og ud af vagten med mig - i eftermiddag venter :devil: dobbeltspin med KG - og denne gang tager jeg BUSSEN eller GÅR til Royal.. ingen bil gn. Kbh :nonono:

God dag til alle :smile:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

01-09-06 - del 2

Sted: fit.dk - Royal

træning: en 7-8 spinningtimer.....

aj... nøjedes med en enkelt...eller ½ måske............... :blink: planen var jo en dobbelt, men det skulle meget hurtigt vise sig, at sådan skulle det ikke være !

Allerede efter ca. 20 min. var der tæt på udsolgt..........ved ca. 30 min var der helt! og aldeles udsolgt, og jeg kørte på frihjul resten af timen...................... :nonono: Selvsagt ikke noget, der er skide fedt, når ens træningspal sidder der på instruktørcyklen og ser frisk ud......efter 11 ironman-konkurrencer på 2½ måned, efterfulgt af en dhl stafet (i en hastighed hvor jeg ikke engang kan følge med, selvom jeg løb med halsen ud af munden og i max-puls område....).... man kan da ikke være så svag, at man ikke kan klare en enkelt - sågar begynder spinningtime!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå, aftalte med mig selv at jeg ville holde ud, og tage 2. time, spise lidt energibar og drikke mere energidrik i "pausen" mellem de to timer, men... på den anden side, kom en mail forbi hjernen, hvori stod hellere få kvalitetstræningspas fremfor en masse junk-pas.......og det ville jo være halvanden times junkpas hvis jeg førte min beslutning ud i livet...hellere gå ud med halen mellem benene og bare komme væk i en vis fart............ en anden mail dukkede op i hukommelsen, at intervalløb smasker hele kroppen...

well..det har jeg så også lært ! man skal vist ikke nødvendigvis intervalløbe om morgenen og så tage en spinningtime med KG senere samme dag.... med mindre man har gode ben...........og har overholdt de regler, man har sat for sig selv .............

Som en klog mand siger: "det er ingen skam at dø i front" :smile::tongue:

Idag skal jeg igen se triathlon - fra VM i Lausanne, hvor niecen + gemal dyster :smile:

/Vivs

post-3751-1157181555_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Idag skal jeg igen se triathlon - fra VM i Lausanne, hvor niecen + gemal dyster :smile:

... :4thumbup: og det skal ikke være nogen hemmelighed, at niecen blev VERDENSMESTER på ol-distancen i agegroup 30-34 år - op af vandet som nr. 4 men tog hurtigt føringen på cykel, indtil en argentiner pludselig kørte fra plads nr. nogen og 40 op på 1. pladsen og kørte en runde cykel (10 k) med 60 k/t :blink: og niecen lå pludselig nr. 2, 7 min efter nr. 1... der måtte være noget galt............... og det var der også... argentineren blev diskvalificeret.... :bigsmile: og pludselig var niecen nr. 1 i aldersgruppen - og endte ovenikøbet som nr. 3 for kvinder i all agegroups :4thumbup:

Reaktionen i det lille strandvejshjem udeblev ikke...der var (glædes)tårer og (glædes)udbrud i stride strømme :blush::shades::superman: undskyld til jer, det gik ud over :blush::innocent::smile:

Nå......

03-09-06

træning: løb

I modsætning til tidligere, og på trods af at programmet sagde 7,7-8 k idag, så endte det efter anmodning med, at jeg skulle løbe så langt jeg kunne på 60 min. (iflg løbeguruen fordi jeg skal til at løbe lidt "udholdenhedstræning" inden e-løbet :crazy: )

så...

tid: 60 min. 00 sek.

distance: 8 km

7,31 min/k med meget ! variende hastighed gennem de 60 min.

Uanset om man måler på distance eller samlet tid - er det PR ... :devil: men skal indrømme at der igen måtte endog meget høj musik i mp3'eren, på trods af heppekoret ved min side :laugh:

Pulsen snakker vi ikke om.....jeg ved sq ikke hvad der er galt med mig lige nu...det fungerer slet ikke :sneaky2::nonono:

Nå...

Ugeplan for næste uge

blir som det blir ...skal til Tyskland 3 dage tirs-tors, og uden mulighed for revance på spinningcyklen :crybaby::cry3: Men da jeg heldigvis kender området dernede, bør det være muligt at tage en løbetur onsdag morgen, med mindre weinfesten i Wachenheim trækker for længe ud :tongue: Ellers er muligheden der torsdag morgen, med mindre weinfesten i en eller anden anden by trækker ud....Sker det, så går det ud over planlagt morgenspin fredag morgen, den blir erstattet af løb.. næste uges sammenlagte løbedistance knap 19 k..men maratonspin lørdag udgår ikke ! men blir cuttet ned fra planlagt 4 til 2... for at gøre plads til løb, som lige pt har højeste prioritet...(og ja, e-løb fuckupnerver er begyndt at melde sig....)

Fortsat god søndag til mine læsere :smile:

/Vivs

post-3751-1157376024_thumb.jpg

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share