jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Til dem der eventuelt skulle være i tvivl.

Ja, jeg cykler stadig som sædvanligt, dvs. 60 min, hver dag. Og jeg går også ofte. Prøver i øjeblikket at lægge dit lidt længere gåture på mine løbshviledage.

Havde lidt tunge ben i går. Måske giver jeg ikke benene nok hvile, idet jeg både løber, cykler og går. Men jeg ikke helt sikker. Vil lige bedømme formen den næste uges tid, ved ikke at skære ned på nogen af mine motionsaktiviteter. Så må jeg se til den tid, hvordan programmet skal indrettes.

Link to comment
Share on other sites

En ekstra hviledag (torsdag) til trætte ben gav gode reultater fredag. :)

Ditance: 3,9 km

Tid: 23,17

Hastighed: 10,1 km/t

Humør: Længere historie som selvfølgeligt indeholder vigtige elementer vedrørende det andet køn. Konklusion: Måske min værste dag i mit liv. Tænk at man kan komme så uendelige langt ned. Heldigvis har jeg en skytsengel, som hjælper mig med at se "det positive" i situationen. Godt for det. Men det ændre ikke ved, at jeg kl. 2.51 d. 13.7.02 mest af alt bare ønsker at holde op med at eksistere. Syg, syg, syg verden. Håber aldrig at komme så langt ned igen. :bricks: :bomb: :weeping: :baby: :devil: :sneaky: :devil: :( :( :( :confused3: :crazy::devil: :retard: :thumb_down::blink: :sneaky: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Op med humøret, mester.

Kvindfolk er som fagbevægelsen... Først vil de have dig og alt er lyserødt, men når de har fået dig, vil de bare have dine penge og lov til at bestemme det hele. (Present company excluded of course) ;)

Det er grimme brandsår, man kan redde sig i sådan en sammenhæng, men life goes on.

Tip: Prøv at kigge på dem her og tag tid på hvor lang tid det tager, før du smiler igen:

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Var der for 6 måneder siden - 14 dage før jeg skulle flytte ind var det i stedet slut - nu skinner solen både udenfor og indenfor - og det har den gjort et stykke tid. Cheer up - selvom det er svært. ;) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hey tak for støtten alle sammen. :)

Hmm, nej jeg er ikke faldet i portsvinstønden, haha. Har bare været i Jydeland i går. Hold da k.., hvor kører jyder råddent. Ikke mindre end 5 gange sad jeg med rystende hænder, fordi en eller anden kamikazejyde syntes det spændende at teste det fulde potentiale af mine ABS-bremser. :devil:

Hmm, mht. min ovenstående udtalelse, så mener jeg den (næsten) ligeså meget i dag, som i fredags. Dog hører dagen vel nok reftærdigvis kun til en af de værste dage i mit liv, og ikke dén værste dag.

Så hvordan er humøret i dag. Det er mærkeligt nok ok. Jeg kan vel kun forklare det følgende måde:

Man har sin egen lille teori (ide, holdning, mening, organisering osv.) om livet. Den har man haft længe. Den har fordele og selvfølgelig også bagdele. Men først og fremmest så er det en teori som på en eller anden måde styrer én gennem livet - på godt og ondt.

I fredags faldt min teori til jorden. Det var ikke rart, haha.

Men i dag (og i går) har jeg altså stået op til en "ny verden". Det er på mange måder ikke spændende eller betryggende. Men man må jo få det bedste ud af det, ik' sandt?

Så dagens humør: :devil: :huh: :blink: :) :) :banana::smilerock: :partycrowd: :graduate: :lightsabre: :band:

Hahahahahahaha, det går jo nok alt sammen - på trods af alt :)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d.16.7

Ud og løbe. Havde spist kun en time inden, så maven føltes rimeligt tung. Men benene var (som sædvanligt, hæhæ) gode. :)

Distance: 4,1 km

Tid: 25.20

Hastighed: 9,7 km/t

Løbehumør: :) :) :)

Cykelhumør: :) :)

Humør generelt: Meget mærkeligt men det er faktisk godt. :) :) Litopsi siger, hun mener, jeg er manio-depressiv. :devil: :D Jeg skal give dig manio-drepressivitet, ska' jeg. :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ahhhhh, dejligt. Ferie og med det samme i sommerhus (lørdag og søndag). Nu tilbage på fuld kraft.

Lørdag:

Løb

Distance: 4,1 km

Tid: 25.08

Hastighed: 9,8 km/t

Ben: Gode :) Selvom de var en anelse slatne efter fredagens udskejelser.

Jeg synes stadig min løbsudvikling er forbavsende god. :) :)

Link to comment
Share on other sites

AF -> Nemlig :bblush:

Har haft lidt travlt på det sidste (pardoksalt, når jeg nu endelig har ferie (hæhæ, håber ikke mine chef læser dette ;) )), så jeg er lidt bagud i min log og kommentarer på MOL generelt. Sorry :blink: :D

Mandag:

Løb

Distance: 4,1 km

Tid: 24.58

Hastighed: 9.9 km/t

Løbehumør: :) Gå fremad (som sædvanligt). Inden længe hedder den 10 km på 45 min. Haha, okay det er nok lidt hårdt sat. B)

Tirsdag:

Skulle være hviledag, men nogle venner kom forbi og insisterede på at spille fodbold. Herligt for min "boldliderlighed" og mit humør - dårligt for hviledagen. Håber dog på benene er friske i morgen alligvel. :)

Link to comment
Share on other sites

Vaaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwww :blink: :D B) , skar lige næsten to min af min bedste tid.

Mig lækker, mig god, mig sej, mig den bedste. :bowdown::smilerock: :headbanger: :biggrin2:

Løb

Distance: 4,1 km

Tid: 23.11

Hastighed: 10,6 km/t

:banana::banana::banana::banana::banana: ud af fem mulige

Bemærkninger: Syntes godt nok det gik en anelse hurtigere end normalt, men eftersom jeg ikke blev synderligt træt af tempoet, satte jeg det ikke ned. Regner dog trods alt med, at tempoet ikke bliver ligeså højt næste gang.

Men for nu... :) :D :)

Link to comment
Share on other sites

KJ -> Takker

Litopsi -> Takker. Målet er 10 km på 50 min. Målet er endvidere god form og at holde vægten.

Løb

Distance: 4,1 km

Tid: 23.13

Hastighed: 10,6 km/t

Løbehumør: :banana::banana::banana::banana: ud af fem

Kommentar: Som ventet langsommere end sidst. Men kun 2 sek !!!!!!! Faktisk klarede jeg det bedre end sidst, idet jeg løb modsat retning (for afvekslingens skyld) af normalt. I denne retning er der mere opad løb (i tid) end den anden vej rundt, s............. :D

Må sætte distancen op næste gang. Et sted mellem 4,5-5,0 km lyder rimeligt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens program

Kunne ikke lade være med at tage en lille travetur i det gode vejr. Så af med trøjen og ud og gå. Det blev ca. 10 km på 1.45 time.

Senere en god løbetur

Løb:

Distance: 4,6 km

Tid: 25.56

Hastighed: 10,7 km/t

Løbehumør: :banana::banana::banana: (se bemærkning)

Bemærkning: Ville som sagt løbe længere end sidst. Løb dog uden at have målt ruten først. Lagde blødt ud og kunne med det samme mærke, at benene var lidt tunge. Det blev ikke bedre under løbet og jeg måtte bl.a. stoppe op 2/3 dele henne af ruten. Derfor ikke videre tilfreds bagefter løbeturen.

Så kommer jeg hjem og måler ruten op (som sødvanligt på det lille smarte program Litopsi har givet mig), og ser jeg har løbet 4,6 km på 25.56, hvilket giver en gennemsnitsfart på 10,7 km/t.

Meget mærkeligt. Tunge ben + længere tur + gang i ca. 30 sek. = hurtigere gennemsnitsfart end sidst :huh: . Meget mærkeligt. Har målt op flere gange men den holder sq. :D

Samlet vurdering for dagens træning derfor: :banana::banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Mine løberuter er også sindssygt forskellige i hastighed. Jeg tror det hænger sammen med flere ting

1. distanceprogrammet er godt, men ikke perfekt. Det kan sagtens være et par 100 meters forskel og det gør meget for hastigheden.

2. distanceprogrammet måler ikke de såkaldte "højdemeter" hvilket jo gør at en tur med mange bakker i virkeligheden vil være længere end en tur med få bakker.

3. Hvis din nye rute er mindre bakket end den gamle gælder pkt. 2 men den gamler er jo også hårdere at løbe pga. bakkerne.

Jeg har 2 ruter à 5 km ifølge programmet, men den ene rute løb jeg på 27.30 (tror jeg nok) næsten allerede en uge efter jeg havde løbet 5 km første gang, den anden løb jeg på (aaarg min hukommelse) var det 28. et eller andet forleden. Men de skulle altså være lige lange.

Desuden oplevede jeg, da jeg løb i Viborg hvor der virkeligt ingen bakker er at jeg kunne tage den helt med ro (så pulsen var helt nede til tider) og alligevel løbe mellem 9 og 10 km/t.

Derfor tror jeg man skal lægge mere i hvor hurtig man er på den enkelte rute og ikke sammenligne km-antal så meget. Bare se på at man er blevet bedre til netop den rute, end man plejer.

Men derfor løber du altså hurtigt alligevel... det kan jo være at den nye rute er tættere på at være rigtigt målt op end den gamle....

Link to comment
Share on other sites

litopsi og jarvig13 -> Hvad er det for et program? Det lyder spændende! Engang brugte jeg kraks program til at opmåle ruter. Har i foresten hørt om det nye elektroniske ur? Det skulle kunne måle distancen med 99 procent nøjagtighed. :blink:

jarvig13 håber det er ok jeg skriver i din log. (ellers må du lige sige til)

Flot med din fremgang! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share