jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

På første eller anden side i jarvig13's log har jeg linket til det.... så prøv at bladre lidt tilbage, så finder du det.

Jeg har hørt om de dersens ure, men der er vistnok nogle problemer med dem, kan ikke lige huske hvad. Måske noget af det samme som med puslurerne. Og så er de jo ikke til at komme i nærheden af for penge....

Link to comment
Share on other sites

hessellund -> selvfølgelig må du skrive i min log :) Fortsæt endelig hvis du lyster :D

Litopsi -> Gode pointer som sikkert ikke skal undervurderes, men

1. Jeg måler altid mine ruter flere gange (både gamle og nye) og her svinger ruten sjældent med mere end 50 m.

2. Det er rigtigt at programmet ikke måler højdemeter. Men det er trods alt småtterier vi taler om.

3. Halvdelen af den nye rute ligger i den gamle rute.

Alt i alt så er jeg stadig meget overrasket. Selv hvis vi tager alle dine usikkerhedsmomenter i betragtning, så tror jeg ikke vi kan komme under 10,5 km/t i gennemsnit. Og dette undrer mig altså meget. Jeg syntes godt nok jeg løb "langsomt", men ved nærmere eftertanke, så gjorde jeg det nok ikke. Men stadig: "pause" med 30 sek gang, længere rute og tunge ben rimer altså ikke på min tid. Men den er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Måske var dine ben tunge FORDI du løb hurtigere en du plejer? Når mine ben er tunge sætter jeg gerne farten ned til jeg ikke synes de er tunge længere men jeg løber sjældent nævneværdigt langsommere af den grund. Det burde jo heller ikke kunne lade sig gøre. Det er langt fra altid man selv kan bedømme hvor hurtigt man løber så at du føler du løb langsomt behøver slet ikke at betyde at du gjorde det. Jeg har også oplevet det modsatte: hvor det hele bare kører og jeg tænker: det her! det er rekord... og så kommer jeg hjem og ser at det ligger til lidt over middel.

Link to comment
Share on other sites

Uha, skræmmende. Min klart dårligste træningsdag siden oprettelsen af denne log :(

Tunge ben, sidestik, varme og høj fugtighed gav store problemer.

Løb

Distance: 4,6 km

Tid: 30.20 :blink: :angry:

Hastighed: 9,1 km/t :devil:

Bedømmelse: :banana:

Bemærkning: Eneste grund til én banan er, at jeg trods alt fik gennemført ruten på trods af flere gangperioder.

Eneste træningspas hvor Litopsi faktisk kunne overhale mig på sin cykel, selvom hun dog skulle presse sig noget. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

For sidste gang: jeg kan sagtens køre hurtigere hvis jeg vil, det vil jeg bare ikke!!! ;) men jeg synes det er bisse at man skal mobbes fordi man passer på i trafikken....

Nå til din træningsoplevelse:

Hvis du har haft flere gangperioder og stadig holdt et tempo på 9.1 km/t så har du da stadig holdt et anstændigt tempo når du har løbet! Jeg tror ærligt talt at det er fordi du løber for hurtigt, hvis jeg også lige skal have din kæmpesucces i baghovedet. Jeg vandt helt vildt meget efter jeg stoppede med at presse mig selv hver gang. Og jeg fandt ydermere ud af at den sidste lille bid på tempoet koster vanvittigt meget på syre-, lunge-, tungbens-, sidestingsregnskabet. Ved at sætte tempoet en anelse ned fik jeg en markant bedre træningsoplevelse uden at det kostede ret meget i farten. Når jeg synes mine ben er tunge eller der er noget andet der driller mig, plejer jeg at forestille mig at jeg løber sammen med een der løber langsommere end mig selv og hele tiden siger: "puha skal vi ikke lige sætte farten lidt ned"..... det har hjulpet på stort set alt hvad der har været i vejen med mig indtil nu og givet mig nogle gode træningsoplevelser hvor de kunne have været frygtelige.

Men bortset fra det så synes jeg faktisk at over 9 km/t er en pæn og anstændig tid du ikke på nogen måde bør skamme dig over. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, gode råd, som helt sikkert er kan bruges til noget. Eneste detalje er, at jeg rent faktisk syntes, at jeg løb langsomt. At sætte tempoet yderligere ned ville være skammeligt. :lol:

PS: Så er jeg altså bare vild med når du siger "bisse", det ligger godt i munden og ørene. :D

Link to comment
Share on other sites

Hmmm et par rodede dage:

Lørdag: Fodbold i to timer, så igen træning der.

Idag:

Løb

Distance: 4,6 km

Tid: 26.15

Hastighed: 10,6 km/t

:banana::banana::banana: ud af fem

Bemærkning: Kedelig træningsdag. Hverken hårdt eller let. Ben fornutige uden at imponere. Lidt ærgelig idet temperaturen ikke var høj, så jeg havde forventet bedre løb. Men dog heller ikke dårligt. :)

Link to comment
Share on other sites

Synes du ikke selv du er lidt pjattet nu? 10.6 km/t er også din hurtigste hastighed du har løbet med indtil videre. Så synes jeg det er lidt forkert at sige:

Ben fornutige uden at imponere.

jeg synes da ikke du kunne kræve ret meget mere af dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Har desværre været nødt til at springe et træningspas over (men til gengæld fået gået nogen gode ture i den dejlige danske sommer):

Men stod i dag tidligt op (Kl. 8.00 selvom jeg har ferie :blink::unsure: :ugone2far: ) og har lige trænet. Det er første gang jeg morgentræner, så jeg var lidt spændt på, hvordan det forløb.

Løb

Distance: 4,6 km

Tid: 26.09

Hastighed: 10,6 km/t

Vurdering: :banana::banana::banana::banana: ud af fem

Bemærkninger: Gik godt med morgenløbet. Fine ben, fin vejrtrækning. Havde egentlig på fornemmelsen, at jeg løb i en bedre tid - men pyt. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Okay - det har været skoduge træningsmæssigt - ingen løbeturer. :( Men på andre områder har den været helt i top. :) :) :) Så nu er jeg tilbage med træningen. Regner (VIL) med at løbe her til aften. :bblush:

Nej, doktor vi skal ikke ud at drikke. :D :D Du er jo ikke til at få fat i, når man behøver dig. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeps så fik vi sparket cardioen igang igen.

Sen løb hen ad aftenen.

Løb

Distance: 4,6 km

Tid: 26.32

Hastighed: 10,5 km/t

Bedømmelse: :banana::banana::banana::banana: ud af fem

Bemærkninger: Første løbetur i over en uge (uha :w00t: ). Gik godt, men havde egentligt heller ikke forventet andet. Jeg er flyvende i øjeblikket. Tror det er fordi, jeg er ved at blive forelsket :) :w00t: :bblush: :jehon: :ugone2far: :D

Måske jeg kan tage 95 kg i bænkpres idag :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share