Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Onsdag i abeskuret:

 

Hyper ext - 4sæt x 25reps

Supersættet med

Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10-15reps med 27,5kg

 

Chest supported DB Rows - 5sæt x 12reps med 27,5kgs

Supersættet med

Siddende skulderpres - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg(PR), 5x90kg(PR) (wow, det havde jeg ikke lige set komme her på lavkaloriedag og dagen efter faste)

 

Band laterels - 3sæt x 10reps

Supersættet med

DB curls - 3sæt x 10reps med 19kg

 

Cardio:

Airbike - 100kcal på tid (6.21) 

Konservativt kørt. Ikke allout. Holdt den bare over 300watt og det var ok. Fik lidt ekstra gas det sidste halve min)

 

Fin træning. Vidste det ikke skulle være for vildt men blev alligevel helt godt med fin skulderstyrke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredag på arbejdet:

 

Concept2 Roergometer - 5 x 500meter (90sek pause imellem sæt. Jeg lå omkring 1.40 til 1.46 pr 500meter. Der er langt op til da jeg var bedst på den. Men kan klart mærke formen er blevet bedre da jeg trodsalt kunne holde til 5 runder. Farten skal nok komme hvis jeg træner det oftere.)

Kondicykel - 10min (Steady state. Pulsen var allerede godt oppe efter roningen)

 

Chinups - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (55reps ialt)

Rotator cuff - 5sæt x 15reps

Facepulls - 5sæt x 15reps

Db Wrist extensions - 3sæt x 10-25reps

Hæng i barre på tid - 2 x 1min god gammeldags grebstræning. Giver også et godt stræk i ryggen.

 

Fin lille runde :-) Positiv var specielt roningen. Den maskine træner bare alle muskler i kroppen.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdags træning i abeskuret:

 

Airbike - 25min (Ny PR i forhold til hvor lang tid jeg har siddet på det bæst. Kørte med pulsmåler. Puls imellem 117-144 på nær de sidste 3 min hvor jeg fik den op på 155. Formen er blevet bedre eftersom pulsen ikke kommer så hurtig op med samme watt. )

 

Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps

Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg (alt med pause på brystet. Klart bedste omgang bænkpres længe :-) )

Sumo dødløft med overhåndsgreb - 5x50kg, 5x100kg, 1x150kg, 1x160kg, 1x170kg, 1x180kg, 0x195kg(forsøg på PR var måske ikke så smart når jeg trænede greb igår)

Hyper ext - 50reps

 

KB Snatch - 100reps med 16kg (lige til at få pulsen op tilsidst)

 

Super træning :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandagstræning i abeskuret:

 

Hyper ext - 4sæt x 25reps

Facepulls - 4sæt x 20reps

Manse board squat (tempo525) - 4sæt x 8reps

Maveliggende DB leg curls - 4sæt x 10reps med 27,5kgs

Pullups(neutralt greb) - 4sæt x 12reps

Seated DB shoulderpress - 4sæt x 12reps med 27,5kgs håndvægte (helt vertikalt rygstykke)

Chest supported DB laterels - 4sæt x 10-15reps med 10kgs håndvægte

 

Cardio:

Airbike - 10min (20sek on / 40sek off)

 

Udemærket træning. Let omgang. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Airbike - 30min (Pulsmål 65-80% af max. Ny PR for hvor længe jeg har siddet på den maskine. Sidste 3min gik jeg fra ~250watt og op til +400watt)

 

Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps

Low box squat - 10x50kg, 6x50kg, 3x100kg 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg (Fint nok. Kun bælte på de 140kg. )

Coc 1,5 - 15singels med hver hånd

Bænkpres - 10x50kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 1x140kg

Reversed grip Bænkpres - 5sæt x 6reps med 90kg (Latterligt hårdt. Laaaaang tid siden sidst. På et tidspunkt lå jeg ret ens styrkemæssigt i denne variant som i den alm. )

Facepulls - 5sæt x 20reps

 

Fin runde :-) 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdagstræning i abeskuret:

 

Incline dumbell press - 12x20kgs, 10x27,5kgs, 10x40kgs, 10x40kgs+elastik, 6x40kgs+kraftigere elastik(PR), 10x40kgs

Dumbell curls m. Fatgripz - 6sæt x 10-12reps med 19kgs

Dumbell laterels - 3sæt x 15reps med 10kgs

Supersættet med

Dumbell shoulderpress - 3sæt x 10reps med 20-27,5kgs (vertikalt rygstykke)

 

Cardio:

Airbike - 100kcal på tid (5min og 15sek. PR)

 

Planen var at holde den over 400watt men Ca. Halvvejs måtte jeg droppe den til et sted imellem 350-400watt. Træls jeg ikke kom under 5min men den er der næste gang :-) Føler ikke jeg var maxet helt ud. Men klamt hårdt selvfølgeligt. 

 

Fed runde :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mandag i abeskuret:

 

Chest supported DB Rows - 5sæt x 10reps med 27,5kgs

Militarypress - 3x50kg, 3x50kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x70kg, 3x60kg, 3x50kg

Military press + 20kg i elastikker - 5sæt x 3reps med 50+20kg (fin øvelse til corestabilitet til overhead lifts)

Military press - 3sæt x 10reps med 50kg

Closegrip bænkpres + Bands - 5sæt x 5-6reps med 50kg + bands (tempomanipulation. Langsom excentriske)

Lean away DB laterels - 3sæt x 15reps med 10kg

 

En lidt halvskidt træning. Men hvad fanden. Har lige fået at vide at min unge nummer 4 er en dreng. Det er sgu meget hyggeligt når jeg har 3 piger i forvejen :-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 27.1.2020 at 23:08 , Gregers TF skrev:

På forhånd tillykke :4jumpy:

 

Mange tak :-D 

På 28.1.2020 at 06:51 , jsc skrev:

Stort tillykke. Så er freden endegyldigt forbi ;oD

 

Haha...For der er jo stille som i er kloster med 3 piger :-D 

Mange tak :-)

På 28.1.2020 at 10:37 , vestjyden skrev:

Også et stort tillykke herfra. 16 sæt military press, det er nu ok for en halvskidt træning. :w00t:

Jo tak. Du har ret. Man skal se det fra den positive side :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Airbike - 35min (puls imellem 65-85%. PR for hvor længe jeg har siddet på det monstrum)

 

Mave på rygbænk - 5sæt x 20reps

Squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg (Udemærket)

Manse board squat - 3sæt x 8-10reps (tempo525)

Lying dumbell leg curls - 5sæt x 10-12reps med 27,5kgs

Coc 1,5 og 2 (lukkede 2eren et par gange og fik lavet en 10er med 1,5eren. Fint greb idag)

Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 5x90kg, 5x100kg, 10x115kg, 10x105kg, 10x95kg (Alt med pause på brystet. Meget tilfreds med en 10er på 115kg med pause på brystet.)

Triceps pushdowns - 2sæt

French press - 2sæt

 

Super god træning. Min kost er indrømmet også fucket noget op den sidste uges tid. Har ikke holdt min tirsdagsfaste og har haft super meget lyst til cola og tarvelige carbs. Nå, men det fik kroppen så og har kvitteret med god styrke og energi idag :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdagstræning i abeskuret:

 

Hyper ext - 4sæt x 25reps

Ez barbell curls - 10x40kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg 10x50kg

DB hammer curls - 6sæt x 6reps med 27,5kgs håndvægte

Isolated DB curls - 6sæt x 10reps med 19kgs håndvægte med fatgripz.

Siddende skulderpres - 8x50kg, 8x50kg, 8x60kg, 8x70kg, 8x80kg, 5x90kg(PR), 0x102,5kg(miss), 15x50kg, 15x50kg

KB press - 5sæt x 5/5reps med 24kg

Flat DB press - 3sæt x 15reps med 27,5kgs(bare lige for at stimulere pattøjet lidt)

High box squat - 3sæt x 20reps med 50kg (ligeledes bare lidt stimuli til benene)

Mave - 5sæt

 

Cardio:

 

Airbike - 8min (20sek on / 40sek off)

 

 

Fin træning der dog var lidt opbrudt da jeg havde min yngste med i skuret og der skulle leves forhindringsbaner osv.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lyntræning i abeskuret:

 

Low box squat - 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg

Military press - 10x50kg, 10x60kg, 10x70kg

Pullups - 1sæt x 8reps

 

Havde en lorte træning igår så bare lige for at kompensere lidt. Får heller ikke trænet i weekenden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onsdag i abeskuret:

 

Snatch grip dødløft - 3sæt x 10reps med 100kg

KB press - 3sæt x 10/10reps med 20kg

Air bike - 5min

 

Lortetræning. Har ikke haft en ordentlig træning siden 1.feb som er 12dage siden. 

Ved ikke lige hvad der sker. Energien er der ikke rigtigt. Men det kommer igen. Kosten har heller ikke spillet på nogen måder. Der er disse dage en træningsmakker kunne være godt. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

 

Hyper ext - 40xmig, 40xmig, 40xmig

AB wheel - 15xmig, 15xmig, 15xmig

Mave på rygbænk - 3sæt x 20reps

Maveliggende DB leg curls - 3sæt x 12reps med 27,5kgs

Stående læg - 4sæt x 50reps

Sumo dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x130kg, 2x180kg, 2x180kg

Bend over Rows - 10x130kg, 10x130kg, 10x120kg, 10x110kg, 10x100kg

Low box squat - 10x50kg, 10x50kg, 10x100kg, 10x100kg

Ring Rows - 5sæt x 12reps

Bænkpres - (10x50kg, 10x50kg), 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x100kg, 3x100kg (Fokus på fart. Pause på brystet. Pinky grip)

Coc1 - 2sæt x 10/10reps

 

Air bike - 4min

 

God runde for en gangs skyld :-)

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndagstræning i abeskuret:

 

Air bike - 20min (puls omkring 80-85% af max)

 

KB swings - 20x20kg, 20x24kg, 20x32kg, 20x40kg, 20x48kg, 20x40kg, 20x32kg, 20x24kg, 20x20kg

 

Incline dumbell press - 6sæt x 10reps med 40kgs (Fokus på fuld ROM)

DB Spider curls - 6sæt x 12reps med 19kgs (nogle af dem med fatgripz)

 

Udemærket træning. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdag på arbejdet:

 

Kabel rows - 5sæt x 10-12reps med 105kg (Stakken)

High Incline chest/Shoulderpress i maskine - 5sæt x 10-12reps

 

Løbebånd - 2km (Prøvede at holde 12,5km/t men måtte ned og gå nogle gange. Der der løb er bare ikke min ven)

Løbebånd - 1km (14Km/t. 1km var mere til at bide i mig og holde farten. )

 

Fin omgang på arbejdet. Fastede igår. Mangler noget proteintilskud. Vi spiser ikke særligt meget kød så tror bestemt ikke jeg får opfyldt mit proteinbehov når jeg samtidig træner. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now