Tulles tossestreger II


tulle
 Share

Recommended Posts

Løb søndag d. 14/12:

distance: 9,1 km.

tid: 60.41 min.

avg :heartpump: : 165

max :heartpump: : 178

kcal iflg pulsur: 605

Var måske lidt dumt at tage ud på en lang tur i torsdags efter en temmelig krævende arbejdsdag, har slet ikke kunnet blive frisk siden :blink: Og turen her til aften var på et par stive og lidt ømme lægge. Men da først jeg var i gang blev det alligevel til 9 i stedet for 7 km turen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Løb tirsdag d. 16/12:

distance: 7,2 km.

tid: 42.33 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 173

kcal iflg. pulsur: 494

Ikke en tur der er værd at skrive om, benene var som bly...

Løb torsdag d. 18/12:

distance: 9,1 km.

tid: 48.54 min.

avg :heartpump: : 167

max :heartpump: : 183

kcal iflg. pulsur: 598

Ugens bedste tur og vist første gang jeg kom under 49 min. på denne distance :nissegrin:

Løb lørdag d. 20/12:

distance: 9 km.

tid: 50.04 min.

avg :heartpump: : 166

max :heartpump: : 177

kcal iflg. pulsur: 608

Altså... jeg syntes jo ikke det havde været så slemt med blæsten da jeg var ude tidligere på dagen :unsure: Men at løbe hen ad amager strandvej i stiv modvind er faktisk ikke specielt nemt :nissetunge: Men så har man prøvet det også, det sidste stykke oppe v prags boulevard måtte jeg simpelthen stoppe op og gå... til gengæld blev jeg næsten blæst hjemad da jeg så havde vinden i ryggen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb onsdag d. 24/12:

distance: et sted omkring 9 km, give or take a little, af en masse små stier i Holstebro som ikke findes på rutemåleren...

tid: 52.01 min.

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 181

kcal iflg pulsur: 648

Ikke er vildt fornøjelig tur, benene var godtnok tunge og stive. Men nu hvor jeg var afsted kunne jeg jo ligeså godt få noget ud af turen så kom godt omkring på stisystemerne :xmas: Nu skal man så bare have gjort sig færdig til i aften... og så selvfølgelig:

:nissegrin:GLÆDELIG JUL TIL ALLE :nissegrin:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En lille jule/nytårs update:

Løb fredag d. 26/12:

tid: 35.02 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 185

Endnu en tur rundt i Holstebro.

Løb søndag d. 28/12:

distance: 9,1 km.

tid: 50.31 min.

avg :heartpump: : ?

max :heartpump: 183

Ja så er den gal med pulsuret igen :annoyed: :nonono: Så det er igen indleveret til service, godt der er 2 års garanti på det skidt :rolleyes:

Onsdag d. 31/12:

En lille tur på 3-4 km som desværre var præget af ondt i skinnebenene så den blev ikke så lang som jeg havde planlagt. Er altså heller ikke det samme at løbe uden sit pulsur, glæder mig godtnok til at få det igen! :satisfied:

Går pt og overvejer nytårsfortsætter :unsure: Har ikke nogen deciderede, andet end at holde min krop så sund som muligt og holde vægten/det vægttab jeg har opnået. Og så få styrketrænet lidt igen, muligvis kun på hjemme niveau... fik en swiss ball og en yoga måtte i julegave og har 50 kg vægtsæt så overvejelserne går pt på om jeg måske skal melde mig ud af CF, har jo ikke været der i 2 mdr ca og brænder mere og mere for løb... nå lad se hvad 2009 bringer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb fredag d. 9/1:

Fik mit pulsur tilbage i dag, nu er måleren så skiftet, så mangler jeg bare at det går i stykker igen og uret også skal skiftes så har jeg et helt nyt pulsur :tongue:

distance: 9,1 km.

tid: 51.15 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 182

kcal iflg. pulsur: 658

Super skønt at frost og is er væk så man kan komme afsted igen uden at frygte for liv og lemmer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb lørdag d. 17/1:

distance: 9,1 km.

tid: 50.14 min.

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 191

kcal iflg pulsur: 675

En rigtig skod tur :dry: Synes slet ikke de forskellige kropsdele villle samarbejde og pulsen hamrede bare ukontrolleret derudaf! Men så er det nok godt min far har ret i jeg er stædig som et æsel for ville altså have 9 km turen også selvom det ikke rigtig fungerede :devil::wink:

Og har nu fået købt en pumpe til min bold så nu kan jeg få gang i lidt sjov og spas på den, især lænden vil vist have godt af det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Løb mandag d. 19/1:

distance: 9,1 km.

tid: 48.51 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 192

kcal iflg pulsur: 639

Syntes egentlig ikke turen var så god, følte mig ret langsom, men kan se at jeg har taget 3 sek af min hidtil bedste tid på turen :w00t: Så har vist alligevel ikke noget at beklage mig over, havde bare modvind de sidste knap 2 km hvor jeg følte jeg nærmest gik i stå. Og så føltes luftvejene som om de var snøret total sammen... men altså, det har vist mest været indbildning :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hov, skift af arbejdssted er gået lidt ud over løberiet den forgangne uge :blush:

Løb lørdag d. 24/1:

distance: ?

tid: 21.24

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 187

Havde lidt stress på denne lørdag formiddag da jeg skulle på weekend hos min gode gamle chef. Men fik endnu engang bekræftet at jeg af underlige årsager bare ikke dur til at løbe om dagen :blink: Ved ikke hvad det er, men kroppen vil bare ikke og de ture er bare aldrig en succes, det var denne heller ikke :rolleyes:

Løb tirsdag d. 27/1:

distance: 9,1 km.

tid: 48.10 min.

avg :heartpump: : 169

max :heartpump: : 184

kcal iflg. pulsur: 510

Hvad kroppen ikke ville i lørdags ville den så til gengæld i dag :firebounce: Helt forrygende tur og så røg der jo lige 41 sek af tidspr på denne tur :alright: (har i øvrigt justeret lidt på vægt og max- samt hvile puls i pulsuret, det giver da godtnok lidt på kcal området... ved godt man ikke kan bruge det tal til noget, men bruger det til sammenligning af ture).

Derudover:

-har jeg nu fået opsagt mit medlemsskab af city fitness, spændende hvor længe jeg kan gå uden at være medlem af et center. Nu har jeg ikke været der i 3 mdr, men det øjeblik jeg ikke længere kan tage i center får jeg sikkert lyst hvis jeg kender mig selv ret :tongue:

-har jeg nu skudt en mindre diæt/kostomlægning i gang. Siden jul hvor jeg bare spiste igennem og ikke tænkte over hvad det var har jeg ligesom ikke kunnet få hold i det igen, havde ellers fået nogle ret fornuftige kostvaner... det skal jeg gerne tilbage til :4mewantfood: :4thumbup:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gemt, men ikke glemt er vist en passende overskrift til dette lille indlæg i loggen :blush:

Er ikke gået helt til i død og dovenskab, men er rendt ind i en irriteret/overbelastet læg :dry: Efter at have ventet på at sneen forsvandt og vejene blev lidt mere sikre startede jeg ud med en ret kort tur for ca. 4 uger siden og endte med at halte den sidste km hjem.. Har forsøgt med muskelbalsam, hvile osv. og så forsøgt med en rolig tur når læggen føltes ok igen, men 3 gange med samme resultat: ondt igen og halt de næste 2 dage. Så startede til fys i går :4thumbup: Er nu sat på stræk øvelser og ingen hoppen eller løb. Så har kridtet powerwalk skoene igen :wink:

Og hjemmetræning kører også forholdsvis godt efterhånden :w00t: Får regelmæssigt leget med både bold og håndvægte, selvfølgelig kan det aldrig måle sig med et center, men det er nemt, hurtigt og billigt :tongue:

Og kosten kører faktisk også fornuftig efterhånden :4mewantfood: Får væsentlig mere frugt og grønt end jeg har gjort meget længe og alt hvad der før var med bare at købe noget på arbejde (foccaciaer, pølsehorn og dets lige) er blevet en saga blot!!!

Så alt i alt et ret positivt og optimistisk kvæk herfra :smile:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gavekort og tilgodebeviser er en dejlig ting når man ikke lige har de store penge at rykke med... så i går fik jeg endelig anskaffet mig nye løbesko som kan ses på nedenstående billede :4thumbup:

Må dog stadig ikke løbe, håber fyssen giver grønt lys næste uge, men der var stadig monster spændinger i læggen da jeg var til 3. behandling i dag :dry: Men har da ihvertfald konstateret at man går supergodt i dem :tongue: Og så snart benet er klar vil der også blive logget igen!

post-1318-1238786410.jpg

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Genoptræningstur vol 1 onsdag d. 8/4:

Efter at have taget et par ret korte jogge intervaller under powerwalk i lørdags uden problemer har fyssen givet grønt lys for at jeg nu så småt begynder at bygge op med denne form for "genoptræning" :4thumbup:

Her er stats for aftenens tur:

tid: 55 min.

avg :heartpump: : 154

max :heartpump: 174

kcal iflg. pulsur: 498

Det blev en tur med 5 intervaller på ca 200-300 meter og så lige et sidste interval der nok blev omkring 400 meter, er altså svært at få hold i igen :blush: Det er dog stadig på det jeg har døbt "kone-jogging" stadiet, altså virkelig langsomt og forsigtigt som de der midaldrende damer man tit kan se på gader og stræder der lunter lige så stille afsted og som man faktisk kan overhale med almindelig gang :rolleyes: Men er jo nødt til at lægge lidt bånd på mig selv så jeg ikke løber lige ind i det samme igen.

Turen blev afsluttet med ca 20 min. stræk af ben på stort set alle leder og kanter :innocent:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Genoptræningstur vol 2 fredag d. 10/4:

Samme tur som onsdag, dog med en lille smule længere joggeintervaller (vi snakker 50-100 m pr interval).

tid: 53.51 min.

avg :heartpump: : 156

max :heartpump: : 179

kcal iflg pulsur: 500

Stadig ingen problemer med læggen, døjer dog stadig med skinneben der bare ikke kan lide powerwalk :blink: Det forsvinder dog stort set altid i løbet af turen og er noget der bare har været tilbagevendende stort set al den tid jeg kan huske...

Efter turen masser af udstræk af benene :4thumbup:

Stillingen er nu: mig 2 - læg 0 :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Genoptræningstur vol 3 søndag d. 12/4:

Samme tur som de foregående gange:

tid: 52.14 min.

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 188

kcal iflg pulsur: 563

I dag blev det til 7 intervaller (igen lidt længere end sidst) og stadig ingen problemer... må lige mærke efter i morgen, men hidtil er det altid opstået under turene så er fortsat optimist :4thumbup:

Pulsen til gengæld var sygt høj til trods for jeg ikke følte mig specielt anstrengt men den følger nok med ned i takt med turene kommer op i længde og formen bliver bedre igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Genoptræningstur vol 4 onsdag d. 15/4:

Igen samme tur, som jeg nu har fået målt til ca 6,7 km.

tid: 48.39 min.

avg :heartpump: : 161

max :heartpump: : 179

kcal iflg pulsur: 477

Er nu der hvor man bedre kan kalde det joggetur med powerwalk intervaller :alright: Og var ved fyssen i dag der nu først vil se mig om 2 uger og kun for at tjekke op medmindre der opstår problemer inden da! Men det tyder på at læggen er kommet sig, har ihvertfald stadig ingen problmer med den selvom jeg nu er oppe på at jogge ca 3/4 dele af turen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Genoptræningstur vol 5 lørdag d. 18/4:

tid: 46.32 min.

avg :heartpump: : 163

max :heartpump: : 180

kcal iflg pulsur: 464

Endnu engang samme tur med 3 powerwalk intervaller. Med de nye løbesko er det nærmest som at svæve og det har uden tvivl været alfa og omega for læggen at der er kommet så god affjedring :4thumbup:

Jogging mandag d. 20/4:

tid: 30.45

avg :heartpump: : 170

max :heartpump: : 183

kcal iflg pulsur: 329

Følte at nu kunne jeg vist godt forsøge mig med en rolig joggetur, dog lidt kortere end den jeg har taget de sidste gange :wink: OK formen er ikke helt tip top så tog 3 små gåpauser på omkring 100 m. stykket :innocent: Men det forløb uden problemer :4jumpy:

Så nu er der god udsigt til at der kan komme gang i løberiet igen :yahoo: Får også trænet lidt hjemme styrketræning så godt som hver anden dag, og så godt og effektivt som man nu kan på hjemmebasis :rolleyes:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Jogging onsdag d. 22/4:

distance: ca 6,7 km.

tid: 40.11 min.

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 185

kcal iflg pulsur: 443

Tog "genoptræningsruten" i dag... er stadig lidt hårdt så havde 3 små gåpauser for lige at få pulsen lidt ned :blush: Er som altid lidt utålmodig så kan slet ikk vente til jeg kan tage mine gamle 7-9 km ture... uden gå pauser that is :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løb fredag d. 24/4:

Jo vil godt strække mig til at kalde det løb i dag :smile:

distance: ca 6,7 km.

tid: 39.26 min.

avg :heartpump: : 174

max :heartpump: : 187

kcal iflg pulsur: 441

Super tur selvom det stadig er lidt for hårdt i forhold til tempoet :crazy: Men så kan man jo glæde sig over at der her i genopstartsfasen vil være fremgang næsten fra gang til gang ligesom i aften i forhold til i onsdags :wink: Ville egentlig gerne være løbet længere, men tør ikke helt da jeg godt kan mærke min læg stadig føles... træt er nok det mest rammende ord og skal helst ikke hamres tilbage til status quo :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Min fys har slået op, hun vil ikke se mig mere nu!!! :w00t: Men OK i dette tilfælde er det sq helt fint at blive "droppet" :tongue: Var til tjek i dag og nu er der ikke andet tilbage af spændinger i læggen end hvad der kan betegnes som normalt, dejligt!!!

Og så et par træningsopdateringer:

Løb søndag d. 26/4:

distance: ca 8 km

tid: 47.29 min.

avg :heartpump: : 175

max :heartpump: : 189

kcal iflg pulsur: 534

Løb onsdag d. 29/4:

distance: ca 8 km

tid: 48.08 min.

avg :heartpump: : 178

max :heartpump: : 184

kcal iflg pulsur: 515

Et par stort set ens ture, jævnt tempo og uden andre pauser end stop v lyskryds. Nu er vejret jo blevet rigtig sommeragtigt :sun: og det skal man selvfølgelig ikke klage over, men skal jeg sætte fingeren på én lille ting så er det at det bliver ret sent inden jeg kommer afsted pga temparaturen, duer absolut ikke til at løbe i for varmt vejr :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Løb lørdag d. 2/5:

distance: ca 8 km.

tid: 46.19 min

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 188

kcal iflg. pulsur: 511

Dejlig tur langs stranden lørdag aften og bedste tid på turen siden jeg er kommet i gang igen :4thumbup:

Løb tirsdag d. 5/5:

distance: ca 9,1 km.

tid: 51.05 min

avg :heartpump: : 173

max :heartpump: : 185

kcal iflg pulsur: 566

Efter en rigtig sløv fridag var det rigtig lækkert at komme afsted til aften. Benene var super lette og friske. Total "opturs-tur" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Løb fredag d. 8/5:

distance: ca 8,1 km.

tid: 47.34 min.

avg :heartpump: : 171

max :heartpump: : 185

kcal iflg pulsur: 516

Var ikke helt frisk da jeg er kommet lidt i søvnunderskud over de seneste dage, og følte mig ekstremt langsom til trods for at benene var super lette og overraskende friske... Men tidsmæssig ligner den jo de andre ture så det har været indbildning i mit overtrætte hoved :sleepy::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wupti, har lige to ugers opdateringer der halter :blush:

Løb mandag d. 11/5:

distance: 8,17 km

tid: 46.17 min

avg :heartpump: : 176

max :heartpump: : 190

kcal iflg pulsur: 530

Rolig tur, ikke rigtig noget at bemærke :smile:

Løb torsdag d. 14/5:

distance: 5.97 km

tid: 33.11 min

avg :heartpump: : 168

max :heartpump: : 177

kcal iflg pulsur: 346

Det var så turen hvor intet kørte, kunne ikke få vejret ordentligt, skinnebenene gjorde ondt og benene føltes bare blytunge så afkortede turen!

Jogging lørdag d. 16/5:

distance: 9,1 km

tid: 52.40 min

avg :heartpump: : 165

max :heartpump: : 177

kcal iflg pulsur: 538

En rolig afstressnings tur som havde den ønskede effekt :bigsmile:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share