Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Endnu et søndagstræningspas i klubbens selskab.

Søndag d. 23. september dukkede jeg igen op til cykeltræning i klubben, og modsat sidste søndag var her faktisk andre medlemmer der også var dukket op. Ja, vejret, var ikke noget at råbe hurra for, men man skulle heller ikke brokke sig.

Jeg valgte at køre med hold 3 hvor også Gregers kørte. Det blev til en rigtig hyggelig tur der gik mod Hornbæk. Vi havde i dagens anledning én ny med, og en semi-ny. Den semi-nye var ham jeg tidligere har nævnt som kun havde kørt ture på omkring en times tid og mente han sidste gang kunne køre med hold 2. Det gik ikke, så han hoppede på hold 3 i dag. Den nye var en gut som åbenbart havde kørt cykelløb før, bl.a. Sjælland Rundt(Eller var det DK rundt?), og i Dolomitterne. Han troppede op på en Pinarello F4-13 som jo er en ret dyr cykel, jeg vil skyde på omkring de 20k. Det er der som sådan heller ikke noget galt i, problemet var bare at, undskyld mit franske, idioten ikke havde flaskeholdere på cyklen!!!! Han havde åbenbart tænkt sig at køre i 3 timer uden at drikke? Det er jo idiotisk.

Nå, men han var også typen som ofte lagde sig forrest og kørte friskt til. Fint nok. Da vi nåede Esrum Sø ved Sørup og kom rundt i svinget, syntes jeg at kunne mærke at der var noget galt med baghjulet - det var fladt. Ret surt sted at gå død da det er lige før bakken som bare er meget ond. Så kom første problem: Da jeg havde sat slangen i og dækket på, viste det sig at ventilen ikke var lang nok. Så låne en slange med længere ventil fra en af de andre og så videre. Desuden er det hamrende svært at få bare noget der minder om 8 bar i sådan en svend når man står med en lille håndpumpe.

Jeg kom da alligevel først op af Sørup bakken, men for satan den gjorde ondt pga. syren i benene.

Så kom vi videre til bakken op mod Esrum efter Endrup, hvor der igen blev rykket fra min side, og hvor, hvis jeg husker rigtigt Gregers fulgte pænt med. Igen blev jeg overrasket at denne mands styrke for på trods af et sygdoms forløb, så sparker han fra sig.

Turen gik herefter mod Hornbæk, hvor han den nye på Pinarelloen ofte prøvede at komme op foran og køre der. Også fint nok. Han fik endda vand af den semi-nye. Da vi nåede Helsingør fra Hornbæk var deres depoter dog sluppet op, og der var kontant afregning ved kasse ét. Op ad Bøgebakken, hvor Gregers igen fik hevet sig op før de andre, var der intet at køre med, og derfra var vi nødt til at køre mellem 20 og 25 i snit for at de ikke skulle falde bagud. Et par gange måtte vi faktisk stoppe helt op for at få dem med os igen.

Den semi-nye kastede endda op på et tidspunkt. Et rigtig skidt tegn. Solidariske som vi var, valgte Gregers og jeg at pakke dem ind og hjælpe dem en del af vejen på Kongevejen mod Kokkedal. Vi skulle begge af i Nivå, og det hang ikke sammen med at Gregers var løbet tør for væske og at jeg skulle hjem og køre mine forældre til lufthavnen. Næ nej. Det var ren og skær venlighed :blink:

Efter Coloplast i Humlebæk fik den nye gut så en punktering, og her var problem nummer 2: Idioten havde selvfølgelig hverken en ekstra slange, dækjern eller en pumpe. Han var heller ikke vant til at skifte slange virkede det som om, for det tog lidt tid. Da hjulet så skulle på igen, måtte jeg hjælpe ham for det kunne han vidst heller ikke finde ud af. Igen, ikke skide heldigt.

Anywho, det blev da til en tur på små 77 km hvis jeg husker rigtig, med 28 et eller andet i snit. Inden vi nåede Helsingør havde vi ellers holdt et snit på 30,5 i timen, hvis jeg husker korrekt.

Jeg kunne godt have ønsket noget mere af dagens træning, meeeeen, det gik jo alligevel. Nu går tiden med at oplade til klubmesterskaberne hvor jeg får klø.

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille update. Jeg ville have været ude i dag, men en reception på mit arbejde, og aftensmad forholdsvis tidligt satte en stopper for den idé. I stedet vil jeg muligvis bevæge mig ud i morgen, med mindre vejret er helt ad helvede til, og køre nogle 5 km intervaller som forberedelse til enkeltstarten.

Og så skal kæresten og jeg have en kat. Vi var for et par uger siden ude og vælge en killing, og har løbende holdt kontakt med sælger. Hun var så venlig at sende et billede af vores kat i dag, med teksten "I skal nok finde på noget andet til Dave end vasketøj, for det var hans reaktion da jeg hængte vasketøj op"

vaskemissen.jpg

Så kan i selv gætte hvem der er Dave :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så røg søndagsturen med klubben. Sidste gang jeg var ude og køre havde jeg jo en enkelt punktering, og det samme gangen før, så jeg ville lægge mine indlæg i hjulene for at sikre mig mod punkteringer på turen i morgen.

Efter jeg havde smidt indlæg i, pumpede jeg hjulene op og gik igang med at lave mad. Efter 20 minutter var der en lyd som om der var noget der væltede, og så var baghjulet fladt. Jeg fik pillet slangen ud og konstaterede at det var eksploderet i den ene side, og jeg mener eksploderet. Det var stjerneformet.

I med en ny slange, og luft i igen. Jeg tjekkede hjulet da jeg havde sat det på igen, og fandt så dette:

DSC00161.jpg

Det man kan se stikke ud er rent faktisk slangen. Der er et hul i siden på dækket hvor slangen kan klemme sig ud. Skide godt.

Så nu står den på VM i landevejs cykling for profferne i morgen i fjernsynet, og så må jeg igang med at lede efter et sæt dæk der kan erstatte det jeg har nu.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig!

Så er det igen hul ud til omverden herfra og ihhh, så bliver man mødt med kattebillede :wub:

Det var en god dag du blev væk på. Vi var kun 7 ved Surina her til morgen - 4 stk på hold 3/4. I regnvejr. Kun Jan var energisk så det var en langsom og kort tur - allerede omkring kl 11 var vi ude på Strandvejen på vej hjem og BINGO: der var en der punkterede. Og det gjorde han igen 3-4 minutter efter lapningen.

I øvrigt var det godt vi stoppede i utide i søndags - da jeg havde spist og været i bad var jeg lige forbi cyklen som var flad på baghjulet. Men OK, det er vist fjerde gang i denne sæson jeg punkterer og alle fire gange har jeg kunne skifte slange herhjemme.

Jeg glæder mig til på søndag - og med den kørsel du lægger for dagen har du ikke noget at frygte; du er klart den hurtigtste mand på hold 3 så.....

Link to comment
Share on other sites

Hej!

For at starte bagfra: næh!

Jeg havde absolut ikke lyst til at træne så mødte kun op for at køre ruterne igennem - det gjorde vi sidste år søndagen før men det var der ikke noget af. Rygterne siger at der bliver en 100% gentagelse af sidste år.

I så tilfælde er der mødested ude ved Fredtoften klokken ukendt (men mon ikker der kommer en mail) og så starter vi med den sociale holdkørsel. 4 på hvert hold - i det omfang det kan lade sig gøre med een fra hvert hold. Alle kører samlet og tiden tæller for sidste mand over stregen. Med min efterhånden vel kendte stedsans kan jeg ikke huske ruten, men det er noget med at komme ud på Kongevejen - op ad Overdrevsvej og vist via. Karlebo på tilbage til Fredtoften; tider sidste år fra 49½ til 57 minutter. Jeg er ret sikker på at en af dem fra hold 1 eller 2 bliver udvalgt til "lokal turleder". Vel i mål står vi lidt og bliver kolde mens vi søber kaffe og gumler lidt bagværk :bigsmile:

Derefter kører vi enkeltstarten på 8-10 minutter; fra Fredtoften og mod Hillerød ad 377s rute og med vending på bakken 2½ km ude.

Det lader til at vejret igen i år bliver lidt skummelt men det var det også sidste år men ret hyggeligt alligevel.

Når den der cykelholder på væggen er kommet op, kunne du ikke lokkes til at knipse en billede (eller hvis du har et link). Det lyder smart hvis cyklen, især her til vinter, kan komme væk fra gulvet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

... og her var problem nummer 2: Idioten havde selvfølgelig hverken en ekstra slange, dækjern eller en pumpe. Han var heller ikke vant til at skifte slange virkede det som om, for det tog lidt tid.

Det er dårlig stil at køre på racer uden ekstra slange og udstyr :mad: - men vi kan ikke alle være lige hurtige (erfarne ?) i at skifte slange......... :blush::innocent:

Og tillykke med Dave :bigsmile: og cykelholderen, jeg vil også gerne se et billede eller et link, hvis det er muligt :smile:

/ :sun:

Link to comment
Share on other sites

Så kom der en lidt længere update.

Først, billederne af vægophænget som blev sat op i dag.

DSC00163.jpg

DSC00164.jpg

Ja, det siger ret meget sig selv. Den holder cyklen med den der arm, som man kan slå op når cyklen ikke er sat i. Virker absolut efter hensigten, og der er kommet mere gulvplads :smile: Holderen koster 129,- i Heino Cykler Heino Cykler

Gregers: Ja, det lyder knap så velovervejet med på søndag. Lidt surt man ikke lige kunne få lov til at få et genkig på ruten, bare så man kan se hvor der skal satses og hvor man skal køre forsigtigt.

Nå, men så til det lidt mere alvorlige. Jeg får først nye dæk på fredag :crazy: Jeg havde bestilt et par Rubino Pro hos Heino, men blev ringet op i dag og fik fortalt at de først fik dem igen d. 1 November. Ikke skide godt. Jeg bestilte derfor et par Vredenstein Fortezza et eller andet, kan sgu ikke engang udtale hvad jeg har købt, som skulle være gode. Problemet er så bare at jeg samtidig havde bestilt en Finish Line Citrus Degreaser som de først får hjem torsdag, og de venter jo sjovt nok med at sende det hele til det hele er der. Så jeg får først mine dæk på fredag.

Og da jeg ikke har været ude og køre hele sidste uge, er jeg lidt bekymret for hvordan benene tager det. Så det bliver nok til en træningstur fredag aften med lidt interval, og så en let trilletur lørdag så jeg er helt klar søndag til at give den gas.

Link to comment
Share on other sites

kan sgu ikke engang udtale hvad jeg har købt

:laugh::laugh::laugh:

Det ser meget godt ud det ophæng - der ser ud til at der kan hænge to cykler over hinanden så det kan ske at jeg skal få fat i sådan to og få lidt mere gulvplads.

Surt med den forsinkede leverance :mad: Du er på mailinglisten fra HCM, ikke? Ellers kan jeg fortælle enkeltstarten er aflyst (passer mig skidt da jeg af to onder nok er relativt bedre til at fyre den af på kort distance - det var jeg i hvert fald sidste år) og den sociale holdkørsel er erstattet af "parløb" hvor man bliver sat sammen to og to med nogenlunde samme styrke så tager den derfra. Hvis ikke du har fået mailen kan jeg sende hele indholdet til dig på PM.

Dine ben tager det sikkert lige så fint som de plejer :poking:. Ved ikke hvor hurtigt du restituerer men ville selv passe på med at køre intervaller fredag aften da jeg personligt så ikke ville være på toppen allerede søndag morgen. Men du kender dig jo af gode grunde bedre end jeg gør.

Men håber sq at du får dine ting inden søndag.

Link to comment
Share on other sites

Nej, så er jeg åbenbart ikke på HCM listen, for har ikke fået nogen mail.

Du må meget gerne sende det til mig i en PB.

Fesent med den enkeltstart. Nu havde jeg ellers lige set frem til det da jeg synes det er en fed disciplin. Nå, men lyder da så til at holdløbet bliver mere konkurrencepræget end tidligere antaget. Kunne være fedt at komme på hold med dig Gregers. Så ville hovedmålet bare være at slå Jan :laugh:

Og nu ikke for at være lyseslukker, men hvordan har de tænkt sig at man skal følge ruten hvis ingen rigtig kender den??

Link to comment
Share on other sites

Grundet ualmindelig utålmodighed skrev jeg til en i bestyrelsen for at blive meldt til nyhedsmailen og ikke mindst for at modtage emailen med ruten.

Så, af ualmindelig kedsomhed, bankede jeg selvfølgelig ruten ind på computeren og tog et screenshot.

Oversigt.jpg

Ser ikke helt skidt ud.

Af ubeskrivelige grunde gik jeg så helt ned i detaljer og sad og tog screenshots af hver enkelt så man kunne se hvad vejene hed og sådan, og stykkede det så sammen i Photoshop. En ret stor fil til sidst.

Turkort.jpg

Link to comment
Share on other sites

Frygten for at Post Danmark ikke skulle komme i morgen med pakken kom over mig i går, så jeg fik arrangeret at jeg lånte mine forældres bil og kørte til Heino i stedet for så dækkene ville være her til på søndag. Ingen problemer i det overhovedet, og Tayeb fra Heino er en pisseflink sælger. Da jeg allerede havde betalt for fragten fik jeg lov til at snuppe 4x protein barer, hvilket jeg synes var en fin gestus. Jeg fik valget at få mine penge igen eller vælge noget i butikken, og da jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle snuppe, så var protein barer ikke det værste.

Så dækkene er kommet hjem og de er kommet på Mavic hjulene. De virker betydeligt mere standhaftige end mine tidligere Continental Ultra race, og jeg kunne forstå på Tayeb at de faktisk rullede rigtig godt(han brugte dem selv). Der er ikke vildt meget spræl over dem, men så længe de holder de værste punkteringer væk så er jeg ganske tilfreds.

Det blev også til en Finish Line Citrus degreaser der kan fjerne klistret fra min kærestes cykel(vi fjernede alle klistermærkerne så hun i stedet har en helt hvid cykel), og samtidig fjerne diverse oliepletter på stellene. Dejligt.

Hvis alt går efter planen triller jeg ud på den rute vi skal køre på søndag i morgen fredag. Meget rart lige at få kigget på ruten, selvom man kender den en stor del af vejen. Der er jo altid de steder hvor man ikke har været før. Derudover skal der tages lidt noter om hvor der ligger grus, sten, vand etc. etc. Føler mig nærmest som en mini-Lance når jeg tænker sådan. Det skal jo være et socialt arrangement, men man gør jo gerne lidt ekstra for at gøre en god figur, og der vil jo altid gå konkurrence i den. Jeg havde endda overvejet, såfremt vi skulle have kørt 5 km enkeltstart, at pille flaskeholderne af cyklen for at få lidt mere aerodynamik :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg ud på de danske veje igen og kørte ad kongevejen mod Hørsholm for at dreje af ved Fredtoften så jeg kunne afprøve ruten der skal køres på søndag. Det første stykke inden man når Gunderød kan blive et meget afgørende stykke, da det både fungerer som udkørsel og hjemkørsel, og her ligger mange småsten som kan gøre en forskel hvis vejret bliver vådt. Så vil der i hvert fald være lagt i ovnen til en række punkteringer. I tilfælde af blæst er det også et øde sted hvor vinden kan gøre en forskel.

Da jeg nåede Gunderød kom jeg dog lidt på afveje og kørte nok 2 km nytteløs kørsel for at finde ud af at jeg var kørt forkert og kom så på rette kurs igen. På det efterfølgende stykke er der nogle steder hvor det er muligt at komme op i en god fart og komme over stepperne inden man drejer til højre og ud på et velkendt stykke som jeg ikke kan huske hvad hedder. Herfra går det så ud mod Københavnsvej hvor man kører op til Overdrevsvejen og drejer til højre. Herfra skal man så mod enden af Overdrevsvejen og dreje til højre så man kommer igennem Karlebo. Her er endnu et afgørende stykke for her er vejen meget kuperet, og det er svært at finde et passende tempo. Herfra drejer man så til højre af Avderødvej(tror jeg den hedder) og her kommer der en heftig stigning der trækker ben ud inden man kommer igennem Gunderød igen mod Fredtoften. Lige inden Fredtoften kommer der en god stigning som igen trækker ben ud når man har givet sig fuldt ud.

Herfra kørte jeg så ad Fredensborg Kongevej og drejede ind mod Vejenbrød hvor jeg så fik lov til at tage stigningen mod Krydset i Nivå. Det gik rigtig godt, og derfra var det bare hjem.

Benene tog det ok, men jeg kunne godt mærke at det er lang tid siden jeg har været ude og køre. Dækkene virkede rigtig godt, og ruller fint.

Turen i alt var på 48,38 km med et snit på 30,4 km/t. Det er godkendt, og så må vi se hvordan jeg har det i morgen. Jeg synes jeg holdte lidt igen til tider.

Link to comment
Share on other sites

Godt lige at læse denne "nærrapport" af vejens tilstand. Jeg kom ikke ud på turen og det var ellers ikke meningen at springe over men var sovesløv - fik endelig sovet igennen - og efter at have hængt ved nettet var det pludselig ved at være mødetid. Gad vide hvor timerne blev af, jeg kom heller ikke i Netto. Nå, jeg skal på familiebesøg i morgen og må hellere køre ruten i bil så jeg ikke farer vild på dagen.

Du har faktisk nok en pointe i at det bliver møgsvært at samarbejde på de de knolde der ligger sidst på turen. Hvis du ikke bliver sat sammen med en bjergged fra hold 2 gætter jeg på at du får slået nogle store huller opad hvis ikke din "bagmand" er på dupperne.

Vi ses søndag morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg håber jeg bliver sat sammen med en af dem der normalt ville have klasse til at køre på hold 2, hvilket også inkluderer dig.

Kan du i øvrigt give lidt feedback på HCM's cykelshorts? Overvejer at købe dem, men vil gerne vide lidt om kvalitet og sådan før jeg smider penge efter dem.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, var i gang med at svare i eftermiddags men blev hevet væk fra PC. Er lige kommet hjem fra arbejde og sidder og søber en skovbærshake og prøver at få "natteøjne" - skal jo snart op igen :cry:

Du ska´ sq´ køre sammen med Jan. I to er klart de hurtigste og at Jan hænger på bakkerne må du nok finde dig i uanset hvem du kører sammen med. Sådan som du eksploder opad sætter du også dem fra hold 1 af. Men synd at det ikke er en enkeltstart, for der ville du ellers vinde en del tid.

Bukserne fra HCM er overaskende gode. Forrige år havde jeg selv købt et par Giordana og de var godt nok noget bras. Men dem her med det blå indlæg holder. Der er faktisk ikke den store forskel på dem og det par Gore med Assos indlæg jeg har og de stod i 1300 bobs, så den eneste grund til at jeg måske køber sådan et par igen er den kortere benlængde end i alle andre shorts, for ellers er de andre OK. Men det er nok lidt forskelligt fra bagdel til bagdel hvad man synes om.

Vi ses om et par timer :smile: udover at det bliver ret køligt ser vejrudsigten fin ud.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

2 sekunder!! 2 SEKUNDER!! Det var alt der var imellem 3. og 4. pladsen.

Nå, velkommen til min blog på dagen hvor der blev kørt klubmesterskab i HCM. Vi snakker 27 km hold-enkeltstart. 2 mand på hvert hold, hvor man fandt en ligeværdig som i dette tilfælde var Gregers. Jeg skulle i hvert fald bare ikke være sammen med Jan, så var det vidst gået galt. Men mere om det senere.

Jeg vågnede allerede omkring 7.30 og stod op lidt i 8. Jeg kunne simpelthen ikke sove mere. Så op og spise noget forholdsvis fornuftig morgenmad - en skål havregryn med sukker, en banan og et glas juice. Og så brugte jeg ellers tiden til bare at sidde og vågne og til sidst på at strække ud i nærmest samtlige led der kunne udstrækkes.

Turen til Fredtoften gik af Kongevejen hvor jeg pludselig så en i en HCM trøje bag mig. Umiddelbart troede jeg det var Gregers der var i god tid, men det viste sig så at være en kvinde som kørte i klubben. Vi trillede lidt og kørte til fredtoften med en gennemsnitlig hastighed på 23 km/t. Ikke vildt prangende, men syntes også at jeg holdt godt igen. Ville have været åndsvagt at køre som død og pine inden man overhovedet skulle.

Ved Fredtoften var der allerede mange der var mødt op, og det var absolut ikke svært at finde. Vejret var så småt ved at blive bedre efter en morgen med tung og tyk tåge over Nivå. Der var ikke forudindelt, så man havde en mulighed for at dele sig op med dem man havde lyst til. Mit valg faldt på Gregers da jeg 1. Synes han er pisse flink. 2. Han kører ret hurtigt, og 3. Jeg kender ingen som Gregers som kan æde sig selv, så selv hvis jeg lå lidt over ham i styrke, så ville jeg ikke være bange for at han skulle falde fra. Vi blev placeret i 4. startrække, lige foran Jan og en anden. Allerede fra start havde Gregers og jeg mere eller mindre aftalt at vores umiddelbare mål var at køre stærkt og at vi skulle hente de 3 der var startet foran os. Med 1 minuts interval blev vi sendt afsted. Vi startede godt, og da jeg var den eneste af os der havde kørt ruten umiddelbart før, så lagde jeg mig i spidsen mod Stumpedyssevej. Det var alt andet end let, og da de første kom til syne følte jeg mig allerede godt brugt, og det var altså kun efter få km.

Ude på Stumpedyssevej blev Gregers dirrigeret frem og vi overhalede det første par. Gregers satte et rigtig godt tempo og vi fik hurtigt indhentet de næste. Lige før Københavns vej tog jeg over, og her kunne det mærkes at benene havde det ok. Vi blev dog overhalet af et par stykker på enkeltstartcykler fra en anden klub, men det tog vi ganske pænt. Da vi nærmede os Overdrevsvejen hentede vi de sidste der var startet før os, så det første mål var nået. På overdrevsvejen overhalede de dog os igen, men det havde vi regnet med. Gregers gik igen i front og tog et langt træk her hvor vi på et tidspunkt lå med omkring 46 km/t ifølge min computer. Her blev vi dog også overhalet af et par hold 1'ere som bare bankede afsted. Ingen chance for at slå dem i hvert fald.

Da vi nåede ned på Kulsviervej kom vi igen ind i et godt tempo hvor Gregers igen satte et godt tempo. Vi nærmede os igen de 2 der var startet før os og bankede forbi dem på de små bakker ved Karlebo. Andet kunne vi ikke være bekendt.

Da vi drejede til højre ad Avderødvej kommer der en rigtig ond bakke, hvor Gregers og jeg blev enige om at han skulle køre foran og så passede det med at vi kunne mødes på toppen. Her var benene ved at være godt møre, men Sørensen finten virkede, og der var samling igen på bakken hvor vi for første gang oplevede sidevinden. Herfra var det bare fuld drøn på igen, og lige inden vi nåede Fredtofte var der en lille bakke hvor der igen blev trukket tænder ud. Da vi kort tid efter så tidtagerne var der spurt og vi kom ind som par nummer 2.

Herefter kom de efterfølgende ryttere dryssende. Da alle var kommet i mål manglede vi faktisk stadig Jan. Han var åbenbart punkteret på ruten, han kører så også rundt på et sæt Vittoria Open Corsa CX hvis jeg ikke tager meget fejl, og det er fede dæk - bare ikke til efterårskørsel hvor flintesten er klar til at punktere alt hvad der ikke har indlæg. Det ironiske var at han, sidste gang vi var ude og køre hvor jeg punkterede, sagde at jeg ikke skulle regne med at folk ville vente til klubmesterskaberne hvis det skete :wink:

Nå, men så kom tiden til at oplyse hvad tid vi havde kørt i og hvordan vi var placeret. De første 2 hold var rene hold 1'ere som var forhåndsfavoritter. Par nummer 2 var lidt heldige i det den ene af dem mere eller mindre havde ført hele vejen så vidt jeg kunne forstå. På 3. pladsen kom så igen to hold 1'ere, hvorimod vi endte på 4. pladsen. Det var skam også ok, men vi var blevet slået med 2 sekunder!!! 2 små sekunder! Det er bare hamrende surt, og jeg har brugt det meste af dagen på at finde alle de steder hvor man lige kunne have knebet de sidste 2 sekunder. Det er der ikke så meget at gøre ved, men det ville have være nemmere at være blevet slået med 30 sekunder eller noget hehe. Men alligevel ser jeg indsatsen som værende godkendt. Vi kørte alt hvad vi kunne, og var under alle omstændigheder en positiv overraskelse!! Gregers tog en kæmpe tørn, og det var rart at komme i læ bag ham når man var fuldstændig smadret, og tvivler på at der havde været andre der havde givet sig SÅ meget som ham og han er en af de få som også giver den gas på bakkerne!!

Derudover en stor tak for Laust og Kjeld som droppede at køre med fordi der ikke var nogen til at tage tid. Det er altså holdånd!

MEN 2 SEKUNDER!?!?!?! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Ih hvor har de 2 sekunder irriteret mig hele dagen i går og til dels også dagen i dag. Det er bare hamrende ærgeligt at det lige præcis er de 2 sekunder man bliver slået med. Hvad nu hvis jeg ikke havde skulle vente på et par nye dæk, hvad nu hvis jeg havde givet den lidt mere gas på vejen, hvad nu hvis jeg havde spist en ekstra banan da jeg spiste morgenmad etc. etc. etc. Jeg skal altså lære at komme over sådanne forhindringer og komme videre.

Min kæreste gjorde et stort arbejde i at rose mig i går for bedriften, og der var endda massage om aftenen!! Dejlig massage på ryggen og lænden hvor der næsten ikke var et øje tørt. Simpelthen lige hvad man havde brug for på sådan en dag.

Jeg kan ikke lade være med at drage parraleller til gode gamle Lemond vs. Fignon hvor Fignon tabte touren med 8 sekunder på den sidste enkeltstart i Paris. Grunden: Han havde kørt uden hjelm og dermed med flagrende hestehale, og fordi han ikke havde taget triathlon styret til sig.

Nu håber jeg bare at jeg kan holde formen henover vinteren og ellers forbedre mig endnu mere til forårstræningen. Målet er jo at komme op og køre med hold 1 uden de store problemer.

Jeg går så også og håber på at der snart kommer nogle billeder op på hjemmesiden så man kan se hvor hyggeligt arrangementet var!

Link to comment
Share on other sites

Hvad med lidt data på den flotte par enkeltstart?? Længde, gns osv ...

Hvis i kan konkurere med 1 holds rytterne i den diciplin kan der altså ikke mangle meget i at kunne køre med dem til træning. Hvis Du/I ellers bare kan sidde med over bakkerne burde i osse kunne holde ligeud hvor der trods alt er mulighed for at gemme sig nede bagved.

Forskellen på de enkelte hold er ofte størst på bakkerne hvor de stærke hold ofte slet ikke sætter farten ned så hvis man kan klemme ballerne sammen her skulle der være gode chancer for at kunne følge trop med 1 holdet. Så skal man nok i løbet af en måned eller 2 blive istand til at tage sin del af slæbet også.

Spinning er god vintertræning men et rigtigt godt suplement er også at finde en god kuperet skovstrækning man kan træne på om vinteren. Det er alletiders interval træning pga terrænnet og dertil kommer at det er sjovt !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne give nogle dataer, men de er ikke specielt præcise.

Rundt regnet kørte vi 27 km på 47,5 minutter. Det giver et snit på lige omkring 34,1 km/t.

Problemet for mit vedkommende er faktisk ikke at sidde på hold 1 når det går opad, dertil er min størrelse perfekt. Til gengæld har jeg bare ikke fysikken og styrken pt. til at kunne køre i samme høje tempo i 3 timer som de kan.

Link to comment
Share on other sites

Flot tid/gns der må siges at være godkendt!! :4thumbup: :superman:

Afgjort osse en af de ting der adskiller holdene ... Tænkte ikke lige på det, siden jeg har trænet alene de sidste par år og ikke har skulle afpasse farten efter andre.

Men jeg vil stadig mene at en nem måde at rykke fra fra hold 2 til hold 1 er ved at gøre det off season ... Når de starter sæsonen skal de lige igang så hvis man har holdt den kørende vinteren igennem og måske endda forbedret sig har man altså lukket en stor del af gabet imellem holdene. Så er det ellers bare om at holde sig til. Kan selvfølgelig ikke garantere at det forholder sig sådan i HCM i mange klubber køres der jo noget kortere distancer i starten af sæsonen.

Og så er der alle de andre trivielle ting som kost der giver energi længe osv, men det går jeg udfra at du har styr på.

God vind!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share