Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

32 i snit incl. en masse lyskryds, ser meget godkendt ud.

Også det med den nye cykel.

Gæt hvem der er svært misundelig lige nu...

Ja, synes egentlig også det var ok :laugh: Og tak.

Kan sgu godt forstå du er misundelig, men sørg nu bare selv for at få nogle penge fra forsikringen asap, så du kan komme igang med at bestille en ny. Det værste der kan ske er at du pludselig er din skade kvit, og så er det altså irriterende ikke at kunne komme ud!

Jeg lurer i øvrigt på at købe mig en enkeltstartscykel. Hvis jeg kan få byttet min Cannondale til en tri/TT cykel så ville det være fedt. Alternativet er at købe en bøjle og montere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer i øvrigt på at købe mig en enkeltstartscykel. Hvis jeg kan få byttet min Cannondale til en tri/TT cykel så ville det være fedt. Alternativet er at købe en bøjle og montere.

Jeg har en jeg gerne vil bytte med. Det er en Cervelo P3 SL med Dura Ace, det er det gamle stel er der også er UCI godkendt næste år. Stel størelse er 56. Mine egne mål er 187cm høj og en skidtlængde på 92cm. Normalt kan man jo godt sidde på et lille stel når det handler og TT, jeg jeg tro st. 56 på en landevejs ramme nok bliver for lille. Har du forøvrigt nogle oplysninger om de Cannodale, jeg kan få?

Ps. Husk at en TT-hjem er næste lige så effektiv som et pladehjul, men koste kun en 1/10 af hvad et pladehjul gør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en jeg gerne vil bytte med. Det er en Cervelo P3 SL med Dura Ace, det er det gamle stel er der også er UCI godkendt næste år. Stel størelse er 56. Mine egne mål er 187cm høj og en skidtlængde på 92cm. Normalt kan man jo godt sidde på et lille stel når det handler og TT, jeg jeg tro st. 56 på en landevejs ramme nok bliver for lille. Har du forøvrigt nogle oplysninger om de Cannodale, jeg kan få?

Ps. Husk at en TT-hjem er næste lige så effektiv som et pladehjul, men koste kun en 1/10 af hvad et pladehjul gør.

Tak for buddet, men tror den bliver lige stor nok til mig. Jeg er "kun" 178 og en skridtlængde på 82 cm.

Men skulle du være interesseret så kan du læse lidt om min Cdale her DBA.dk

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var oppe og handle i dag skvattede jeg på en af de flade rulletrapper. Jeg skvattede sådan at mit højre ben stod fast, mens venstre røg fremad. Resultatet var selvfølgelig at mit højre ben blev fuldstændig klappet sammen. For satan hvor gjorde det ondt, og gør det stadig. Håber ikke der er sket noget alvorligt!

Link to comment
Share on other sites

Ej, nu må det stoppe med de uheld :unhappy:

Håber at du er sluppet uden skader og er på toppen når det "akutte" har lagt sig.

Jeg formoder at du sunder dig med 1ste etape :tongue:

Jeg tænker at siden jeg kan gå og stå på benet, og kun har smerter når jeg udfordrer knæet, så er der ikke noget der er galt, men ok, jeg har aldrig prøvet sådan noget før :dry: Og du har fuldstændig ret i at jeg pt. sidder i sofaen og ser cykelløb :smile: Men kunne være man skulle snuppe en restitutionstur når etapen er slut.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg ude efter arbejde til en omgang træning. Tanken var at køre de fleste bakker jeg kunne komme i nærheden af, og det var også det humøret gerne ville. Så afsti afsted.

Jeg kørte ud af Lyngby af Kongevejen og snuppede så først Geels bakke stående, og dernæst ind og snuppe Slotsbakken inden jeg kørte op af Holtebakken. Herfra ned og køre opad Vaserne som bare er en hidsig lille satan. Jeg hoppede lige af cyklen for at rette lidt på sadlen, og så er positionen vidst ellers på plads.

Ind igennem Birkerød og ud på Kongevejen igen hvor modvinden havde taget noget mere fat og fortsatte mod Blovstrød. Ned af Sandbjerggårdsvej og ind igennem Kettinge hvor de meget imponerende har fået lappet de mange huller der var i vejen. Den lille lede bakke der er inde i skoven havde de dog ikke fået planet ud, og asfalten er lige så ru som den altid har været. Herfra ud af Stumpedyssevej hvor jeg havde vinden i ryggen og hele vejen ned til Sjælsø.

Her snuppede jeg først Sjælsø bakken og derefter Åsebakken. Efter en lille tankefejl hvor jeg var ved at køre ind mod Sandbjerg, fik jeg vendt cyklen og fortsatte ind mod Hørsholm hvor jeg tog Folehaven omvendt ud mod Strandvejen. Ved Vedbæk kørte jeg ind så jeg kunne tage Sandbjergbakken, som var endnu ledere da der var modvind hele vejen op. Det sidste stykke røg kæden ned på lille klinge så jeg kunne hjule lidt mere op - kræfterne var efterhånden opbrugt.

Tilbage igen mod Strandvejen hvor jeg tog de 2 korte stigninger langs Kystbanen, og så mod Skodsborg. Her snuppede jeg Høje Skodsborgvej bakken, hvor jeg dog i starten blev holdt lidt tilbage af en hvidhåret herre i en Fiesta. Det var også her omkring jeg for alvor begyndte at mærke at jeg var gået kold. Tankerne kredsede sig ikke om andet end mad, og der var bare intet at træde med.

Desværre skulle jeg lige over de 2-3 knolde på Strandvejen inden den stod på opkørsel fra Strandvejen af Klampenborgvej op til Lyngby - i modvind :crazy: Det var godt nok hårdt, men op kom jeg og kunne så hente mine ting i centret igen og trille hjem.

71,4 km med 30,7 km/t i snit. Ikke helt skidt

20110702tur.png

20110702kort.png

Turen inden jeg ramte Lyngby igen havde et snit på 31 km/t hvilket må siges at være godkendt. Højdemetrene er ifølge bikelog tættere på 630 end det Garmin siger.

Umiddelbart ser det ud til at der ikke er røget så meget af formen, men jeg sidder hele tiden med en eller anden forventning om at jeg en dag har opbrugt den opsparede energi og dermed falder igennem til det reelle niveau. Nu må vi se. I første omgang gælder det bare om at det knæ ikke skal gøre vrøvl!

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til at du slap med skrækken mht benet?

Og fandt du nogensinde en ringetone? :innocent:

Turen er fra i fredags og jeg røg på røven om lørdagen desværre :unhappy: Prøvede at få en tid hos min læge, men han har så ferie frem til d. 25. så nu prøver jeg at finde en anden læge der kan kigge lidt på det. Tør ikke risikere at gøre noget værre end det er, hvis jeg kan undgå det!

Jeg endte faktisk med et Flogging Molly nummer der hedder "Drunken Lullabies" :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=pDwlGbEcJ6Y

Link to comment
Share on other sites

Absolut godkendt ringetone - og banjo har aldrig gjort noget dårligt for noget.

Hvis du stadigvæk har ondt i knæet, så skal du ikke nøjes med at prøve!

Find evt. en "tilfældig" læge med åben konsultation - det gjorde jeg da jeg var i Stege og var usikker da mit sår teede sig.

Ingen grund til at tonse rundt på det hvis det skal behandles eller have ro.

Hvis det stadig går godt med din nye bedre halvdel er det optimal timing:

styrt-> vente på cykel-> trappestunt = flere frie timer end normalt :shades:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Absolut godkendt ringetone - og banjo har aldrig gjort noget dårligt for noget.

Hvis du stadigvæk har ondt i knæet, så skal du ikke nøjes med at prøve!

Find evt. en "tilfældig" læge med åben konsultation - det gjorde jeg da jeg var i Stege og var usikker da mit sår teede sig.

Ingen grund til at tonse rundt på det hvis det skal behandles eller have ro.

Hvis det stadig går godt med din nye bedre halvdel er det optimal timing:

styrt-> vente på cykel-> trappestunt = flere frie timer end normalt :shades:

Doktordamen jeg var hos i dag sagde at der ikke var noget brud på ledbåndene, og at jeg sagtens kunne træne så længe jeg bare var opmærksom på hvis der kom unormale smerter :smile: Så den bedre halvdel kan få lov til at arbejde i tivoli sommeren over uden at blive drevet til vanvid af mig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have været hos lægen i dag der sagde go til knæet, og havde set lidt Tour de France, så trak jeg i cykeltøjet for at teste knæet lidt.

Tanken var egentlig bare at køre en stille tur på en 30 km, og derfor drønede jeg ned på Strandvejen. Knæet var lidt stramt, men gjorde som sådan ikke særlig ondt. På toppen af Klampenborgvej holdt jeg tilbage for en 10-15 heste der lige skulle over på den anden side :smile: Nu meget hyggeligt når man oplever sådan nogle ting på sin cykeltur.

Ude på Strandvejen var det bare at nyde vejret, og pludselig kom jeg i tanke om hvorfor jeg bare virkelig elsker at køre her. Der er bare enormt flot, og så kan man godt leve med de langsommere cyklister der også bare er ude og nyde det gode vejr :bigsmile: Jeg havde gode ben, og det var kun lige når jeg trak igennem med højre ben at det gjorde lidt ondt, men ikke særlig slemt. Da jeg nåede Skodsborg tog jeg lige bakken op af Høje Skodsborgvej i fuld sprint - uden problemer :4thumbup: YEEEEEES! Oppe på toppen stoppede jeg lige op og nød udsigten

93886a55.jpg

Og der blev da også lige plads til et billede af cyklen

0e474da9.jpg

0e447f81.jpg

Herfra fandt jeg så ned på Strandvejen igen og kunne se frem mod en tur til Charlottenlund i modvind selvom den ikke var så slem.

Hjemme igen i Lyngby tog jeg lige en spurt ude på Christian X's Allé som bare er perfekt til det, og igen ingen problemer med knæet.

31 km med 31,1 km/t i snit. Pulsen lå vidst omkring de 78% af max.

20110705tur.png

20110705kort.png

Så det var dejligt at være back in business

f05626f4.jpg

Men forskrækkelsen omkring knæet har også fået mig til at tænke lidt mere over en masse ting. F.eks. det at jeg virkelig ikke ville have magtet en pause på nuværende tidspunkt. Jeg har arbejdet "hårdt" for at nå min bedste form nogensinde, og jeg ligger mange niveauer over hvad jeg hidtil har kunne præstere. Og udsigten til at skulle have vinket farvel til dette havde næsten ikke været til at bære. Nu har jeg så været heldig nok til forhåbentlig at kunne fortsætte min træning, og arbejde hen mod at køre løb i august og september også.

Derudover er det jo også planen at skulle et smut til både Vejle og Hallandsåsen og køre lidt.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en lækker tur - og hvor er den Orbea dog uendeligt lirens.. mmmmh :wub:

.. og god bedring med knæet!

Tak tak :smile: Knæet har brokket sig lidt i dag, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvorfor. Måske det stadig er lidt ømt.

Link to comment
Share on other sites

Igen i dag blev det til en tur på Orcaen, og gud hvor er det dog bare dejligt at være tilbage. Jeg fik også prøvet min nye Ordrup CC trøje fra Craft og det er en seriøs lækker trøje. Samme model som den Team Leopard-Trek kører med, helt tynd, og meget behagelig. Perfekt til en dag hvor det var lidt lunt i det.

Ud til Strandvejen og så kørte jeg ellers stille og roligt mod Vedbæk. Igen et superlækkert vejr, benene kørte godt, og jeg tog en lille sprint op af bakken på vej ind mod Vedbæk. Herfra rullede jeg lidt ind til Sandbjergbakkens start, og gjorde klar til en test. Jeg fik pulsen lidt ned, og så satte jeg ellers igang. Vinden kom fra syd-vest, så der var en smule modvind da jeg kørte opad, men jeg følte at det hele spillede selvom pulsen hurtigt kom op!

Den første del følte jeg faktisk jeg kørte lidt langsommere end tidligere, og jeg var forberedt på ikke at kunne køre en særlig god tid grundet tid af cyklen plus et knæ der stadig opfører sig lidt underligt. Igennem selve byen fik jeg lidt mere fart i cyklen, og da bakken begyndte for alvor fandt jeg egentlig en god rytme som blev krydret med lidt stående kørsel. Da jeg nærmede mig toppen kunne jeg dog se at tiden ville være god, så jeg gav den lige en ekstra skalle og tiden stoppede ved 5 minutter og 20 sekunder.

20110706sandbjerg.png

Lidt sammenligning med tidligere tider:

1. marts: 6 min 27 sek, 165 slag/min, 28,7 km/t

20. april: 5 min 28 sek, 162 slag/min, 33,9 km/t

23. maj: 5 min 41 sek, 166 slag/min, 32,5 km/t

6. juli: 5 min 20 sek, 172 slag/min, 34,6 km/t

Hvabehar?? Det var altså lige en forbedring på 8 sekunder, og selvom pulsen var noget højere end den hidtid bedste tid :superman:

Herfra kørte jeg så ind mod Trørød og fik lige tjekket punchet i bakken op mod Gl. Holtegaard. Ikke helt optimalt. Ud til Strandvejen igen og køre i en ond modvind. En afstikker op af Høje Skodsborgvej, inden jeg igen fandt ud til Strandvejen og kørte så op af Klampenborgvej mod Lyngby, og det var klart den bedste opkørsel jeg har haft i laaaang tid på den bakke!!

Ind mod Lyngby var der næsten ingen vind, og på Klampenborgvej går det nedad ind mod centret. Fra det sidste lyskryds satte jeg igang og gav den så ellers gas - så meget at jeg kørte parrallelt med den bil der kørte på vejen. Det sidste stykke spurtede jeg så alt hvad remmer kunne klare og det var sgu egentlig meget fedt. Dem i bilen kiggede også lige en ekstra gang :laugh:

Ned i p-kælderen for at hente min taske og så hjem.

Alt i alt en tur på 45 km med 31,2 km/t i snit. Puls lige omkring de 78-79%.

20110706tur.png

20110706kort.png

Knæet brokkede sig lidt igen i dag, men jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal gøre ved det. Jeg prøver at ændre min stil lidt når jeg kan mærke det som lægen sagde, og så må det vel være det?

Og så har jeg haft fornøjelsen af at skrive lidt med Jannie på Facebook i dag. Jeg havde fundet et link til Team Europcars Colnagoer og er mildest talt vild med farven! Jannie er lidt kvik og kalder den for Kermit grøn, og så slår det mig hvor jeg har set farven før. Tilbage i 2004 eller 2005 fik jeg lavet en lilletromme hos det amerikanske firma Pork Pie i netop samme farve, dog med noget sparkle i. Jeg kaldte meget passende farven for Kermit Puke Sparkle - man spillede vel rock :laugh: Jeg skrev så at jeg måtte eje sådan en Colnago i den farve, hvorefter Jannie skriver at det sgu også ville se fedt ud med den grønne farve på Orcaen........ :blink: Tjaaaa. Jeg har jo sådan set en Orca ramme der kan fikses for 1500,- og som så også skulle omlakeres hvis den blev fikset. Så gik jeg igang med photoshop, og selvom jeg ikke helt kunne ramme den rigtige metalliske farve var det sgu egentlig meget cool!

Orca1.jpg

Orca2.jpg

Orca3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den farve jeg gik efter på Orcaen er denne fra Team Europcars Colnagoer, som for mig har feltets fedeste cykler i år!

Colnago6.jpg

Voeckler_Europcar_Colnago.jpg

Som sagt har jeg stadig min speciallavede lilletromme derhjemme, og den skal i da også have lov til at se.

Nyeste008.jpg

Nyeste010.jpg

Kunne være et lidt sjovt projekt.

Link to comment
Share on other sites

Canyon

Jeg har ofte siddet på Canyons hjemmeside og syntes at deres cykler var value for money, men manglede ligesom det der gjorde at jeg blev helt vild. Det værste er at Canyon sådan set godt kan lave fede lakeringer. Bare se det de disker op med under touren

Gilberts

gilbert_canyon_aeroad_full_view_600.jpg

Greipels

oplotto_greipel_ultimate_full_view_600.jpg

P1010718.jpg

Van Den Broeck med lidt Hulk

1309617956261-ice89p3d92m5-500-90-500-70.jpg

Få nu sat dem i produktion som Specialized gjorde med disse

Specialized_S-Works_Tarmac_SL3_2011_Cancellara_Frameset__95578_zoom.jpg

jdtocpre023_600.jpg

specialized-tarmac-bikes-for-sale-3340312806940809770.jpg

Link to comment
Share on other sites

På rundtur med Frank

I går kørte jeg som sagt op til Hørsholm for at træne lidt med de gamle drenge. Derudover var der en af dem der havde snakket om at han gerne ville købe mit Orca stel så han ville jo selvfølgelig gerne lige se nærmere på den jeg har nu. Jeg drønede derfor hjemmefra og havde medvind det meste af vejen mod Hørsholm. Geels bakke, Holte bakken og Rude Skov blev kørt stille og roligt for at sørge for at benene blev varmet godt og grundigt op. Da jeg ankom til Hørsholm havde jeg da også et gennemsnit på 75% af max.

20110707solo.png

Da jeg ankom var der kun 3 andre - Jens(som skulle kigge på min cykel), en jeg ikke kendte og så Frank som skulle agere turleder på dagen - det meste af hold 1 var i Italien hvilket jeg godt vidste :smile: Kort inden vi skulle køre kom en af dem der har kørt RAAM i år med Team 4 Danes, og spurgte om han lige kunne nå at klæde om, hvilket jo ikke var noget problem. Lige i det vi trillede ud af Hørsholm begyndte det at dryppe lidt, og Frank besluttede derfor at vi skulle køre vestpå.

Ud mod Stumpedyssevej, ind igennem Kettinge hvor der var godt vådt og smattet, og så ind igennem det militære område omkring Sjælsmark og Høvelte. Ved Høvelte kaserne havde vi dagens første defekt. Et knap så hurtigt fiks og så var vi på vej igen. Ind igennem Bregnerød, og så mistede jeg lidt orienteringen. Vejene var godt våde, og lå man for meget på hjul fik man dejligt meget vand i ansigtet :laugh: På et tidspunkt lå vi ude omkring Drive-In bioen i Lynge og jeg tænkte "Fedt, nu kører vi lige en tur på Tyren", men nej. Inden vi nåede nedkørslen af Nymøllevej drejede vi til højre. Her var der et medvindsstykke hvor det også gik lidt nedad, så jeg trykkede igennem og fik presset farten op på 61,5 uden at spurte - hvabehar?

Vi drejede til venstre efterfølgende og jeg nåede igen at tænke "Ok, så tager vi bare Tyren omvendt", men igen nej. Da vi var for foden af nedkørslen fra Tyren(ved ikke om det hedder Tyrens Røv når man kommer modsat fra?) drejede vi til højre og ind på en mindre vej. Den var dog noget kuperet, men da ingen af os kendte vejen foruden Frank var det svært at udnytte det til noget. Herfra mistede jeg så for alvor orienteringen og vi kørte og kørte og kørte. Jeg fik generelt taget nogle gode lange føringer uden knæet brokkede sig. På et tidspunkt var der dog noget der gav mening igen da vi kørte ind igennem Nr Herlev! :cool:

Her var Jens gået kold, og fik lige hældt en bar indenbords, men spurgte Frank hvad der var den hurtigste rute hjem, og han sagde at vi bare kørte direkte hjem - en sandhed med modifikationer. Der blev trukket godt igennem da vi kørte af Københavnsvej mod Birkerød. Da vi nærmede os Stumpedyssevej, som ville have været den direkte vej tilbage, blev der dog råbt at vi skulle fortsætte. Godt så. Da vi ramte Sandholmgårdsvej som ville have været den næste "direkte" vej hjem, fortsatte vi igen lige ud :blink: En defekt omkring Blovstrød kro satte en dæmper på tempoet, og da alle var samlet igen kørte vi ind igennem Birkerød hvor de andre så kørte mod Hørsholm og jeg fortsatte mod Lyngby.

I alt en noget kortere tur end jeg havde regnet med, men 62,2 km med små 33 i snit. Pulsgennemsnit omkring 77-78% af max.

20110707tur.png

20110707kort.png

Jeg var egentlig ganske tilfreds med formen, men synes egentlig lidt at turen i går var lidt kedelig. Ingen spurter overhovedet, og generelt bare en omgang tons. Ikke at det var dårlig træning, men havde bare håbet på lidt mere halløjsa :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig ganske tilfreds med formen, men synes egentlig lidt at turen i går var lidt kedelig. Ingen spurter overhovedet, og generelt bare en omgang tons. Ikke at det var dårlig træning, men havde bare håbet på lidt mere halløjsa

Så skulle du have kigget forbi Vejle.... Jeg skal lige hilse og sige at der blev kørt igennem på gårsdagens tur. Du ville have været som en fisk i vandet!

Vedr. Orca´en, så ville jeg ikke sælge den alt for cheap, hvis jeg var dig. Få den repareret og malet i den fede grønne farve evt. med lidt costum mærker eller lign, og skyd så den nye af i stedet for. Hvis den kan repareres ordentlig, er der vel ikke noget i vejen med at forsætte på den gamle, og så i stedet for få en ordentlig mønt for den nye.

Link to comment
Share on other sites

Så skulle du have kigget forbi Vejle.... Jeg skal lige hilse og sige at der blev kørt igennem på gårsdagens tur. Du ville have været som en fisk i vandet!

Vedr. Orca´en, så ville jeg ikke sælge den alt for cheap, hvis jeg var dig. Få den repareret og malet i den fede grønne farve evt. med lidt costum mærker eller lign, og skyd så den nye af i stedet for. Hvis den kan repareres ordentlig, er der vel ikke noget i vejen med at forsætte på den gamle, og så i stedet for få en ordentlig mønt for den nye.

Får en 2-2500,- for den ødelagte Orca nu, og jeg kender mig selv for godt til at jeg ikke ville få gjort noget ved den alligevel når alt kom til alt. Så hellere "give" den videre til en der kan få det gjort. Har jo også en Cinelli ramme der står derhjemme og skriger på nogle dele :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share